Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat staat er op je spaarrekening?

+58
Winegum
luenca
Inge
diddie
joyce0606
Atelier Madame
Kaat
_Lacey_
Bosjesvrouw
Paper Crown
Caramba
boekenwurm83
M@niek
ExpressoB
Tazz
Oasis
Tsjip
Spring
Jade
Burn
Pandora
TukTuk
SuperGrover
Esperanza
Kabouter
Rush
Lotus
Toet
Shisha
Lavendel
Jeanette
Zininzon
Mida4you
Sarah1985
Zonnetje
Bruintje Beer
Lady4
Thunder
CCC
Antibes
Alex
Pussycat
Raindrop
Susan
Minniemeisje
SarahKey
Tesss
Arwyn
Woezies
Parisienne
bolus26
Blond
MADDIE
Bay
May
Jude
Marin
Roza
62 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Wat staat er op je spaarrekening? - Pagina 6 Empty Re: Wat staat er op je spaarrekening?

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 6:18

Lotus schreef:
Zelda schreef:
Lotus schreef:*
En dat is erg omdat...?
Mja, dat weet ik niet goed eigenlijk. Het voelt een beetje oneerlijk ofzo.
Je hoeft je er niet voor te schamen iig, er wordt toch gewoon naar gevraagd in dit topic.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat staat er op je spaarrekening? - Pagina 6 Empty Re: Wat staat er op je spaarrekening?

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 7:02

Genoeg. We kunnen doen en laten wat we willen.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 8 dec 2011 - 10:50

Zelda schreef:
Lotus schreef:
Zelda schreef:
En dat is erg omdat...?
Je hoeft je er niet voor te schamen iig, er wordt toch gewoon naar gevraagd in dit topic.

Zolang je het niet hebt gejat, kun je er alleen maar trots op zijn toch?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 10:55

Mijn man en ik hebben ieder een aparte spaarrekening. Op die van mij staat nu zo'n * euro

Laatst aangepast door Razz_ op zo 11 dec 2011 - 8:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Inge do 8 dec 2011 - 11:00

Samen hebben we rond de 7500,-
Hadden een paar maanden geleden 15000,- meer maar hebben de badkamer verbouwd, nu dus nog even hard doorsparen voor onze bruiloft
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Atelier Madame do 8 dec 2011 - 11:04

Jolicious schreef:Dat zijn wel andere situaties dan dan wat ik hier in de omgeving zie. Ik zelf kon ook niks sparen toen ik nog op kamers woonde, alles ging op aan vaste lasten en studiekosten. En dat zie ik hier in de omgeving niet anders. Minimaal studiefinanciering, zelf alles moeten betalen en een drukke studie dus weinig kunnen werken. Maar misschien zie ik dan de verkeerde mensen om me heen Wink

Minimaal studiefinanciering - check
Zelf alles moeten betalen - Check
Drukke studie - Mindere check :P ik had vooral tijdens mn bachelor weinig contacturen dus kon mn eigen tijd indelen, waardoor ik dus heel makkelijk 2 dagen in de week kon bijwerken.

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 11:54

De helft van wat er eigenlijk graag op had gezien smile.

Gast
Gast

Bericht  luenca do 8 dec 2011 - 12:12

ong 12 000 euris
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Lotus do 8 dec 2011 - 19:52

Zininzon schreef:
Zelda schreef:
Lotus schreef:
Zelda schreef:
En dat is erg omdat...?

Het overgrote deel komt van erfenissen e.d. Dus ook niet echt iets om trots op te zijn. Maar ik heb zelf ook wel wat gespaard. Ach ja, genoeg over mij. laughcry
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rush do 8 dec 2011 - 21:02

Zininzon schreef:
Zelda schreef:
Lotus schreef:
Zelda schreef:
En dat is erg omdat...?

Laughing

Er zijn vast meer mensen die op zo`n manier extra spaargeld hebben Lotus Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 21:36

Atelier Madame schreef:
Jolicious schreef:Dat zijn wel andere situaties dan dan wat ik hier in de omgeving zie. Ik zelf kon ook niks sparen toen ik nog op kamers woonde, alles ging op aan vaste lasten en studiekosten. En dat zie ik hier in de omgeving niet anders. Minimaal studiefinanciering, zelf alles moeten betalen en een drukke studie dus weinig kunnen werken. Maar misschien zie ik dan de verkeerde mensen om me heen Wink

Drukke studie - Mindere check :P ik had vooral tijdens mn bachelor weinig contacturen dus kon mn eigen tijd indelen, waardoor ik dus heel makkelijk 2 dagen in de week kon bijwerken.

Deed je een universitaire bachelor? Want ik hoor wel vaker dat je dan minder contacturen hebt. De hbo opleiding die ik deed, was 5 dagen in de week naar school. Zelfs in deeltijd was je nog 3 dagen bezig, echt stom. Maar een vriendin van mij studeerde aan de uni en die had max 2 dagen les. Kijk, dan snap ik wel dat je flink bij kan werken en dat zou ik dan ook doen!

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 8 dec 2011 - 21:38

Jolicious schreef:
Atelier Madame schreef:

Deed je een universitaire bachelor? Want ik hoor wel vaker dat je dan minder contacturen hebt. De hbo opleiding die ik deed, was 5 dagen in de week naar school. Zelfs in deeltijd was je nog 3 dagen bezig, echt stom. Maar een vriendin van mij studeerde aan de uni en die had max 2 dagen les. Kijk, dan snap ik wel dat je flink bij kan werken en dat zou ik dan ook doen!

Jups studeer aan de universiteit. Mn master is wel drukker, ongeveer 3 dagen in de week les, en heel veel thuisstudie, maar ben er wel bij blijven werken. Wat ook scheelt is dat ik bijvoorbeeld een half jaar tussen bachelor en master fulltime heb gewerkt, toen heb ik ook behoorlijk geld kunnen sparen. En elke zomervakantie zeker 6 weken fulltime telt ook flink aan :P.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 22:18

Jolicious schreef:
Atelier Madame schreef:

Dat is over het algemeen wel een groot verschil inderdaad. De voltijd HBO-ers die ik ken werken er echt misschien 2 avonden of 1 zaterdag naast omdat je gewoon óf vijf dagen les hebt of een voltijd stage + terugkomdag. Terwijl ik ook 2 vrienden heb die een bachelor op de uni doen en vakgerelateerd nog 20 uur werken. Ja dan krijg je wel wat meer binnen.

Toen ik alleen een minimale uitwonende beurs kreeg en het loon van mijn bijbaantje maar wél alle vaste lasten als zorgverzekering en collegegeld etc. kon ik écht geen euro sparen hoor.

OT:
Momenteel hebben we zo'n €4600,-, wil nog kijken of we voor de baby komt op €5000,- kunnen staan. Klinkt gewoon leuker :P. Vind €5000,- ook wel meer dan genoeg eigenlijk. We hebben afgelopen periode veel uitgaven gehad, nog even op vakantie, weekendjes weg, babykamer opknappen, spullen voor de baby aanschaffen. Dat gaf wel een flink gat op de begroting van dit jaar. Ach, in januari gaan we weer vrolijk verder smile

Gast
Gast

Bericht  Winegum vr 9 dec 2011 - 7:24

Er is niet altijd een kwestie van wel of niet willen werken. Ik vind dat ik gezond genoeg ben om te kunnen werken naast mijn studie. Op dit moment staat het werken op een lager pitje en ervaar ik het wel als zwaar, maar ik vind nog wel dat ik erbij moet blijven werken. Ik loop 32 uur stage per week, daarnaast nog eens in de 2 weken en dag naar school en de andere week heb ik tijd om aan school te werken. En dan werk ik nog 1 avond doordeweeks bij mijn bijbaantje en de zaterdag of zondag. En ik mag totaal niet klagen met het geen wat ik nu dus met mijn bijbaantje alleen binnenkrijg. Dat is ook de reden waarom ik blijf werken. Ik wil mijn spaargeld niet opeten omdat ik nu toevallig stage moet lopen.

Ja, ik heb wel het geluk dat mijn ouders mijn studie betalen. Mijn ik woon wel samen in een koophuis, waar mijn ouders niks voor betalen dus daar heb ik toch wel inkomen voor nodig.

Zelf heb ik nu ongeveer €6.500 gespaard door veel te werken naast mijn studie. Mijn vriend en ik sparen apart. Hij heeft wel wat meer maar dat vind ik niet echt gepast om hier te plaatsen. Samen dus genoeg om straks over een jaar of 2 als ik klaar ben met school op zoek te gaan naar een nieuwe woning waar we een groot deel zelf in kunnen investeren. Of misschien is het voor de schuld van deze woning, als de crisis zo blijft hangen... Sad

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Antibes vr 9 dec 2011 - 7:28

Zininzon schreef:
Zelda schreef:
Lotus schreef:
Zelda schreef:
En dat is erg omdat...?

Ik weet niet waar het over gaat, want ik zie voornamelijk sterretjes van Lotus. Maar ik kan me wel voorstellen dat het vreemd voelt.

Mijn pap heeft net *een flink bedrag* op mijn naam gezet (iets van verzekering/lijfrente ofzo wat vervalt) wat in de komende jaren jaarlijks uitgekeerd gaat worden, zodat ik daarvan kan leven tijdens mijn studententijd. Dat voelt ook best oneerlijk tegenover anderen eigenlijk. En ik praat er dus ook niet over verder, wat ook weer naar is, want het is zoiets groots wat ik zo fantastisch vind van ze, maar wat je tegelijkertijd met niemand wilt delen.

(wat is een forum toch handig voor die dingen)

Laatst aangepast door Antibes op vr 9 dec 2011 - 8:21; in totaal 3 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Susan vr 9 dec 2011 - 7:33

Ik vind dat niet oneerlijk hoor. Geniet er lekker van, het geeft je toch meer vrijheid als je geen financiële zorgen hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Antibes vr 9 dec 2011 - 7:36

Susan schreef:Ik vind dat niet oneerlijk hoor. Geniet er lekker van, het geeft je toch meer vrijheid als je geen financiële zorgen hebt.

Ben daar ook echt heel gelukkig mee. En eerst vond ik het echt heel naar, maar eigenlijk komt het nu op hetzelfde neer, want mijn ouders betalen mijn huur en studie sowieso al. Nu leef ik van stufi, maar als dat afgeschaft wordt en ik straks nog 4 jaar een master ga doen waar je eigenlijk letterlijk niet naast kunt werken... Tjah, dan zullen zij waarschijnlijk nog iets meer bijspringen om mij niet te laten lenen. En mijn pap zegt van tja, dan krijg je gewoon minder erfenis, nu heb je er waarschijnlijk meer aan. En daar heeft hij ook wel een punt natuurlijk. Maar bovenal vind ik het gewoon helemaal fantastisch dat ze dit kunnen én willen doen voor me. cheers

Laatst aangepast door Antibes op vr 9 dec 2011 - 7:38; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Winegum vr 9 dec 2011 - 7:37

Maar er zijn zoveel dingen 'oneerlijk'. Wij worden allemaal op een andere wijzen geboren. Wij hebben allemaal andere ouders, andere hersenen en andere belangen. Dat betekent niet dat je er altijd voor kan kiezen of je wel of geen geld hebt, maar soms heb je wat meer geluk dan een ander. Zeker als kind van goed bedeelde ouders.

Jij hebt gewoon een goede start en daar moet je alleen maar dankbaar voor zijn. Het is vervelend dat je weet dat mensen hun huis worden uitgezet, hun baan verliezen en daardoor hun kinderen geen kerstcadeautjes meer kan geven, maar hard gezegd, jij kunt daar met dat geld wat je nu krijgt ook niks aan veranderen. Het zal toch zo blijven doorgaan.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Zininzon vr 9 dec 2011 - 7:37

Wow Antibes smile

Plus dat het waarschijnlijk voordeliger is om het aan jou uit te keren dan aan je ouders zelf.. (heeft met belasting te maken)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes vr 9 dec 2011 - 7:39

Zininzon schreef:Wow Antibes smile

Plus dat het waarschijnlijk voordeliger is om het aan jou uit te keren dan aan je ouders zelf.. (heeft met belasting te maken)

Yup, dat was de hoofdreden. Ze kunnen het zelf laten uitkeren, 52% belasting betalen en vervolgens mijn studie betalen (wat ze echt sowieso willen). Of ze kunnen het direct aan mij laten uitkeren en dan betaal ik jaarlijks maar een paar duizend belasting.

Gelukkig is dit nog afgesloten voor die wetgeving veranderd is.

En inderdaad, ik ben gewoon heel erg bevoorrecht hierin en dat besef ik me gelukkig ook, waardoor ik er ook wel oprecht blij mee kan zijn.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes vr 9 dec 2011 - 7:42

Winegum schreef:Maar er zijn zoveel dingen 'oneerlijk'. Wij worden allemaal op een andere wijzen geboren. Wij hebben allemaal andere ouders, andere hersenen en andere belangen. Dat betekent niet dat je er altijd voor kan kiezen of je wel of geen geld hebt, maar soms heb je wat meer geluk dan een ander. Zeker als kind van goed bedeelde ouders.

Jij hebt gewoon een goede start en daar moet je alleen maar dankbaar voor zijn. Het is vervelend dat je weet dat mensen hun huis worden uitgezet, hun baan verliezen en daardoor hun kinderen geen kerstcadeautjes meer kan geven, maar hard gezegd, jij kunt daar met dat geld wat je nu krijgt ook niks aan veranderen. Het zal toch zo blijven doorgaan.

De hele wereld is eigenlijk gewoon verrekte oneerlijk natuurlijk.. Bedankt voor je reactie, zo zie ik het zelf ook wel inderdaad.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Zininzon vr 9 dec 2011 - 7:46

Eens met Winegum...
Dat wordt ook wel intergenerationeel genoemd, gaat dus van generatie op generatie over.
Soms hebben mensen veel pech (wat betreft verliezen van baan etc), maar soms maken mensen ook enorm domme keuzes (al dan niet omdat ze niet zo'n hoog cognitief niveau hebben).

Maar ik ben echt allergisch voor mensen die 'arme mensen' altijd maar zielig vinden.
Ik ben maatschappelijk werker en wil graag mensen helpen, maar als je ziet hoeveel mensen er (soms ook nog bewust!) een potje van maken... No
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes vr 9 dec 2011 - 8:02

Dat is natuurlijk ook heel logisch, want je kinderen zijn de eersten die je mee wilt laten profiteren.

Mijn pap is ook met niets begonnen, maar met een goede opleiding (en dito studieschuld haha). Mijn mam had geluk dat ze een nakomertje was en toen haar ouders kleiner gingen wonen heeft zij een flatje (3 hoog achter) gekregen. Daar zijn ze met zijn tweetjes ook begonnen en ze hebben zelf een hoop opgebouwd. En naast geluk, ook genoeg pech (mijn pap is al jaren grotendeels arbeidsongeschikt door een aanrijding), maar ook weer verstandigen beslissingen gemaakt in het verleden. Ik heb weer geluk dat ik van hen een goede basis meekrijg en van daaruit weer verder kan bouwen.

Dus ja, het zal zeker intergenerationeel zijn, net als opleiding (kinderen van studerende ouders zijn zelf ook vaak weer succesvoller qua studie) en ontwikkeling op andere punten. Ach, goed nieuws voor mijn kinderen.. clown
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 8:31

Zininzon schreef:

Maar ik ben echt allergisch voor mensen die 'arme mensen' altijd maar zielig vinden.
Ik ben maatschappelijk werker en wil graag mensen helpen, maar als je ziet hoeveel mensen er (soms ook nog bewust!) een potje van maken... No
Ik ben dus zo iemand die 'arme mensen' zielig vindt.

Niemand verdiend het om een rotleven te hebben, financiële zorgen te hebben, of domweg in de kou te staan. Ik vind dat iedereen een goed leven verdient, ook al maken sommige mensen domme keuzes. Keuzes zijn vaak afhankelijk van de situatie waarin mensen zich bevinden.

Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om een goed leven op te bouwen, daarom zal ik 'arme mensen' altijd proberen te helpen en nooit iemand veroordelen op zijn/haar keuzes die in het verleden gemaakt zijn.

Gast
Gast

Bericht  Antibes vr 9 dec 2011 - 8:59

Zelda schreef:
Zininzon schreef:

Ik ben dus zo iemand die 'arme mensen' zielig vindt.

Niemand verdiend het om een rotleven te hebben, financiële zorgen te hebben, of domweg in de kou te staan. Ik vind dat iedereen een goed leven verdient, ook al maken sommige mensen domme keuzes. Keuzes zijn vaak afhankelijk van de situatie waarin mensen zich bevinden.

Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om een goed leven op te bouwen, daarom zal ik 'arme mensen' altijd proberen te helpen en nooit iemand veroordelen op zijn/haar keuzes die in het verleden gemaakt zijn.

Ik heb dat zelf ook hoor. Eigenlijk voor alle mensen en alle situaties. Armoede, overgewicht, psychische of sociale problematiek, you name it. Ik geloof dat eigenlijk iedereen het liefst succesvol is in dat soort dingen. Maar het is ook wel weer een feit dat sommige mensen de verkeerde keuzes blijven maken, ondanks alle hulp die ze krijgen. Terwijl in bepaalde mate veel van dat soort dingen ook zelf te beinvloeden zijn.

Maar ook dat er inderdaad een groot aspect van geluk meespeelt in al die dingen en dat niemand garantie op geluk heeft. C'est la vie... En wat dat betreft ben ik ook weer enorm liberaal ingesteld, dat ik niet vind dat je alles weg moet vangen en in moet dekken met een onstilbare regelzucht.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: