Welke bank spaarrekening voor je kindje
+9
Floor
Fearie
kwak
pindaatje
Darius
Annemie
SarahKey
Roodkapje
Lejow
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke bank spaarrekening voor je kindje
Bij welke bank hebben jullie de spaarrekening voor je kindje?
Hoeveel rente zit erbij, en kreeg je iets als welkomscadeautje?
Ik zit er aan te denken om het gewoon bij de Rabo te doen, aangezien wij daar onze eigen rekening ook hebben.
Hoeveel rente zit erbij, en kreeg je iets als welkomscadeautje?
Ik zit er aan te denken om het gewoon bij de Rabo te doen, aangezien wij daar onze eigen rekening ook hebben.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke bank spaarrekening voor je kindje
Wij zitten bij ING omdat mijn rekening daar ook zit... dat is bij veel banken geloof ik 1 van de voorwaarden dat je als ouder daar ook klant bent geloof ik??
Ik moet eigenlijk eens gaan shoppen want bij M & I was het nog heel voordelig ( op het 1e, 5e, 10, 18e jaar geloof ik) krijg je eenmalig 20% rente, de rest van de jaren iets van 2% ? Ik heb eigenlijk geen idee, haha zal ik eens op moeten zoeken. Zij kregen een blauwe spaarleeuw erbij.
Bij O. is dat afgeschaft, hij krijgt een iets hogere maandrente maar er zitten verder weinig extra's bij die gunstig zijn. Hij kreeg een dvd van Winnie de Pooh ( ik hou absoluut niet van Winnie dus die hebben we direct weggegeven aan oma!, kunnen ze daar lekker kijken)
Ik moet eigenlijk eens gaan shoppen want bij M & I was het nog heel voordelig ( op het 1e, 5e, 10, 18e jaar geloof ik) krijg je eenmalig 20% rente, de rest van de jaren iets van 2% ? Ik heb eigenlijk geen idee, haha zal ik eens op moeten zoeken. Zij kregen een blauwe spaarleeuw erbij.
Bij O. is dat afgeschaft, hij krijgt een iets hogere maandrente maar er zitten verder weinig extra's bij die gunstig zijn. Hij kreeg een dvd van Winnie de Pooh ( ik hou absoluut niet van Winnie dus die hebben we direct weggegeven aan oma!, kunnen ze daar lekker kijken)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Siem was net paar uur oud of opa en oma kwamen met een spaarrekening aangezet.
Bij de rabobank, de rente weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Je krijgt een spaarpot erbij van ikke de rups en een tas van ikke
Bij de rabobank, de rente weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Je krijgt een spaarpot erbij van ikke de rups en een tas van ikke
Mijn schoonouders openen inderdaad ook een rekening, maar wij willen er zelf ook graag 1.
Ok, dat klinkt wel leuk SK!
Ok, dat klinkt wel leuk SK!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wij hebben via de Rabobank internetspaarrekeningen voor alle kinderen. Maar dan niet de regenboog, maar via ons, staat dan wel op hun eigen naam, maar wij kunnen er nu ook gewoon bij via internetbankieren. En op deze manier kregen ze de hoogste rente. En alsnog kregen we de tas van Ikke enz.
Dus daar zou ik even naar informeren, bij ons gaf de bankmedewerker zelf deze optie, en het scheelt toch weer wat rente!
Dus daar zou ik even naar informeren, bij ons gaf de bankmedewerker zelf deze optie, en het scheelt toch weer wat rente!
Gast- Gast
Wij hebben de regenboogrekening bij de Rabobank. Rente weet ik zo niet,ik zit er zelf ook bij. We kregen een hele leuke badjas,knuffel, tas,boek van ikke en spaarpot.
Laatst aangepast door Annemie op ma 2 apr 2012 - 6:18; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben een spaardeposito bij de SNS, dat was toendertijd de hoogste rente. Wij hebben niet gekeken naar een kinderspaarrekening voor de leuke cadeautjes, ik vind dat altijd een beetje onzin.
Als ze 12 worden en naar de middelbare school gaan, dan krijgen ze nog een (jongeren)betaal en spaarrekening met een pinpasje.
Als ze 12 worden en naar de middelbare school gaan, dan krijgen ze nog een (jongeren)betaal en spaarrekening met een pinpasje.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
_MamaRosa_ schreef:Wij hebben via de Rabobank internetspaarrekeningen voor alle kinderen. Maar dan niet de regenboog, maar via ons, staat dan wel op hun eigen naam, maar wij kunnen er nu ook gewoon bij via internetbankieren. En op deze manier kregen ze de hoogste rente. En alsnog kregen we de tas van Ikke enz.
Die hebben wij ook, Rabo-doelsparen heet dat geloof ik, vorige week allemaal papieren over gekregen, als je het voor een bepaald aantal jaren vastzet, ontvang je een hogere rente... Zou idd even informeren als ik jou was.
Hier kregen we ook de tas van Ikke, het boek van Ikke, de knuffel, ontbijtsetje en de badjas, en de spaarpot!.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
pindaatje schreef:_MamaRosa_ schreef:Wij hebben via de Rabobank internetspaarrekeningen voor alle kinderen. Maar dan niet de regenboog, maar via ons, staat dan wel op hun eigen naam, maar wij kunnen er nu ook gewoon bij via internetbankieren. En op deze manier kregen ze de hoogste rente. En alsnog kregen we de tas van Ikke enz.
Die hebben wij ook, Rabo-doelsparen heet dat geloof ik, vorige week allemaal papieren over gekregen, als je het voor een bepaald aantal jaren vastzet, ontvang je een hogere rente... Zou idd even informeren als ik jou was.
Hier kregen we ook de tas van Ikke, het boek van Ikke, de knuffel, ontbijtsetje en de badjas, en de spaarpot!.
Die van ons is geen doelsparen, wij hebben deze destijds al voor de oudste geopend, en in principe is het gewoon hetzelfde als onze eigen internetspaarrekening. Geen speciale naam verder.
Heb even gekeken, wij hebben gewoon deze, voor iedereen:
http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/sparen/alle_spaarproducten_spaarrente/rabo_internetsparen/
Gast- Gast
Ik hou het inderdaad bij de Rabo denk ik, loop er vandeweek wel even langs.
Lejow- Lady Post-a-lot
ik zou er gewoon 1 openen waar je zelf ook je rekeningen hebt.
D. heeft een spaarrekening van de abn, ze kreeg er een welkoms cadeau bij, we mochten uit 4 dingen kiezen.
D. heeft een spaarrekening van de abn, ze kreeg er een welkoms cadeau bij, we mochten uit 4 dingen kiezen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Wij hebben onze rekeningen bij de ING en heb daar ook een rekening voor D. geopend. Enig nadeel van de rekening is dat ie automatisch vrijvalt als D. 18 wordt. Dus tegen die tijd boek ik het geld over naar een andere rekening (grotendeels afhankelijk van hoe goed hij tegen die tijd met zijn geld om kan gaan - het is toch voor zijn studie bedoeld).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wij hebben een rabodoelsparen geopend, staat vast tot hij 17 jaar oud is, dan kijken we wat we willen (gewone spaarrekening of nog langer vast zetten). Als het vrij zou komen als hij 18 is, dan is het direct van hem (en dat houdt in dat hij het aan alles mag uitgeven wat hij wil. Uiteraard hopen we dat we hem verstandig opvoeden maar toch voor de zekerheid laten we het een jaar eerder vrijkomen en kijken we dan wat we er mee doen).
Hij krijgt nu zo'n 4.7% rente geloof ik.
Hij krijgt nu zo'n 4.7% rente geloof ik.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zat bij de ING, maar ik vind het waardeloos qua geld overmaken omdat ze niet echt een rekeningnummer hebben, je moet het dan eerst naar de ing overmaken en die maken het dan weer over naar die rekening. Dus ben overgestapt naar de regio bank hier, dan mogen ze in oktober ook hun spaarpotjes komen legen en dan krijgen ze een kadootje. De rente ligt ook hoger.
Gast- Gast
Dat had de Rabobank vroeger ook altijd, weet niet of ze dat nog hebben...
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb voor allebei een internetspaarrekening op mijn naam geopend. Die staan gewoon bij mijn internetbankieren dat vond ik het handigste.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
De doelspaarrekening van onze zoon staat ook gewoon bij ons rekeningoverzicht, kan altijd aanpassen hoeveel we willen sparen (we sparen nu automatisch een vast bedrag per maand) maar ik kan ook zijn spaarpot legen op onze rekening en dat overboeken naar die van hem.Tania schreef:Ik heb voor allebei een internetspaarrekening op mijn naam geopend. Die staan gewoon bij mijn internetbankieren dat vond ik het handigste.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wij hebben ook een regenboogrekening geopend bij de Rabobank maar geen cadeautje hoor... vreemd...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Bij ING, geen extra's. Daarnaast hebben ze van mijn ouders nog een rekening van de ASN Bank. Volgens mij daar ook geen extra's bij gekregen.
Gast- Gast
Wij hebben voor beide de rabobank regenboogrekening. Wij zitten met onze rekeningen bij de Rabobank. Mijn zwager heeft ze geopend omdat hij bij de Rabobank werkt. Dus niet naar de rente gekeken.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Die kadootjes zijn er nog, alleen is dat dan een spaardag, hier tenminste, en dan staan er echt rijen dik. Nou, voor die kadootjes gaan wij geen uur in de rij staan. En een uur duurt het zeker hier.
Als ze jarig zijn krijgen ze elk jaar een kaartje, en als je die inlevert krijg je,een kadootje, daar hoef je tenminste niet voor in de rij te staan.
Als ze jarig zijn krijgen ze elk jaar een kaartje, en als je die inlevert krijg je,een kadootje, daar hoef je tenminste niet voor in de rij te staan.
Gast- Gast
Regenboog voor zn spaarpotje etc. voor studie etc hebben we spaardeposito op eigen naam, ivm rente.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» Bij welke bank zit jij?
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» bij welke bank sparen jullie?
» Meubels en bank kopen, welke winkels?
» Bij welke bank zit jij?
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» bij welke bank sparen jullie?
» Meubels en bank kopen, welke winkels?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: