Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat staat er op je spaarrekening?

+58
Winegum
luenca
Inge
diddie
joyce0606
Atelier Madame
Kaat
_Lacey_
Bosjesvrouw
Paper Crown
Caramba
boekenwurm83
M@niek
ExpressoB
Tazz
Oasis
Tsjip
Spring
Jade
Burn
Pandora
TukTuk
SuperGrover
Esperanza
Kabouter
Rush
Lotus
Toet
Shisha
Lavendel
Jeanette
Zininzon
Mida4you
Sarah1985
Zonnetje
Bruintje Beer
Lady4
Thunder
CCC
Antibes
Alex
Pussycat
Raindrop
Susan
Minniemeisje
SarahKey
Tesss
Arwyn
Woezies
Parisienne
bolus26
Blond
MADDIE
Bay
May
Jude
Marin
Roza
62 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Wat staat er op je spaarrekening? - Pagina 5 Empty Re: Wat staat er op je spaarrekening?

Bericht  Rush do 8 dec 2011 - 3:09

boekenwurm83 schreef:
Wat is er precies zonde aan om zoveel geld op je spaarrekening te hebben?
Wij hebben ook vrij veel spaargeld, een nieuw huis, een nieuwe auto en alles prima voor elkaar. Ik zou niet weten waar wij het aan uit zouden moeten geven behalve vakanties enzo, en dat betalen eigenlijk gewoon van ons vakantiegeld en niet van ons spaargeld.
Dan is het toch het meest logisch dat wij dat geld op onze spaarrekening laten staan en dan een buffer hebben voor het geval het financieel ooit wat minder gaat, of als er kinderen komen die handenvol geld kosten..
Ja daarom! Ik heb nu wel genoeg geld voor een andere auto, de auto die ik graag wil, maar ik wil geen auto kopen en daarna geen spaargeld meer hebben. Dus ik spaar nu eerst nog een paar duizend euro bij, daarna koop ik die auto (die is dan wellicht ook weer wat goedkoper) en dan heb ik ook nog een lekker spaarcentje.
M'n vriend heeft meer spaargeld, maar die heeft ook een dure auto en er komt wellicht 'later' een nog duurdere auto. En er moet nog dubbelglas in het huis komen en in de toekomst een nieuwe keuken en badkamer/WC. En wellicht wil je ooit wel trouwen of voor een kindje gaan.

Laatst aangepast door Rush op do 8 dec 2011 - 3:12; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat staat er op je spaarrekening? - Pagina 5 Empty Re: Wat staat er op je spaarrekening?

Bericht  Caramba do 8 dec 2011 - 3:11

€2400-, altijd wel handig om wat achter de hand te hebben.
Ik stort niet iedere maand, alleen wanneer ik echt een deel kan missen. Binnenkort zal er wel weer iets vanaf gaan. Zijn druk met huis verbouwen en daar horen ook nieuwe spulletjes bij.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  ExpressoB do 8 dec 2011 - 3:17

Cimic schreef:
ExpressoB schreef:Ik snap niet dat mensen serieus hierop antwoord gaan geven. Bedoel ook echt bedragen noemen, dat gaat 'niemand' toch wat aan?! Ik zou dat echt nooit doen(bedragen noemen).

Waarom niet? Ben je bang voor negatieve reacties? Waarom? Het is toch jouw geld waarvoor je gespaard hebt daar kunnen mensen toch weinig mee.

Weet niet... zit zelf in een onwijs klote situatie (financieel) daarom misschien wel Sad
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 3:24

Ik snap de link niet. Je zit zelf in een klote situatie, dus daarom
vind je het raar dat mensen bedragen noemen?

Ik snap best dat als je een goed inkomen hebt je rustig een bedrag opzij kan zetten en je gewoon lekker door kan leven. Wij zouden dan zuinig aan moeten doen en dat heb ik er niet voor over. Zeker niet als het gewoon voor een buffer is en niet voor iets specifieks.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 8 dec 2011 - 3:30

Geen idee.. heb er lang niet meer naar gekeken, wie weet heeft mijn man alles opgenomen en gaat hij er binnenkort vandoor met een andere vrouw.. laughcry zou 't niet weten..

Ghehehe.. momenteel sparen wij echt het maximale voor ons nieuwe huis,dus het geld heeft wel een doel.

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 3:54

1000 euro in totaal. Verdeeld over 2 rekeningen. Te weinig naar mijn zin maar is nu even niet anders. Komt wel als ik weer een regelmatig inkomen heb en mijn studie afgerond heb. Ik ben een arme student, boe! In januari gaan we ook verhuizen dus dat zal ook wel weer de nodige poen kosten. Gelukkig hebben we vanaf dan wel 100 euro minder vaste lasten. Scheelt wel!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 3:58

€1000 voor een student vind ik niet weinig. Ik denk dat de meeste studenten rond de €0 zitten smile

Gast
Gast

Bericht  Bosjesvrouw do 8 dec 2011 - 4:47

Er staat heel veel op m'n spaarrekening. Maar ik woon dan ook nog thuis en ik werk.
Maar het is niet genoeg om een huisje te kopen.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blond do 8 dec 2011 - 4:47

Jolicious schreef:€1000 voor een student vind ik niet weinig. Ik denk dat de meeste studenten rond de €0 zitten smile

Ik had aan het einde van 6 jaar studeren zo'n 10.000 euro spaargeld. Het is maar net waar je je geld natuurlijk aan uitgeeft.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lotus do 8 dec 2011 - 5:01

*

Laatst aangepast door Lotus op do 8 dec 2011 - 5:55; in totaal 1 keer bewerkt
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Lacey_ do 8 dec 2011 - 5:06

Een stuk minder nadat ik 3 jaar geleden mijn huis kocht, maar ik mag nog steeds niet klagen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 5:07

_Chance schreef:
Jolicious schreef:€1000 voor een student vind ik niet weinig. Ik denk dat de meeste studenten rond de €0 zitten smile

Ik had aan het einde van 6 jaar studeren zo'n 10.000 euro spaargeld. Het is maar net waar je je geld natuurlijk aan uitgeeft.

En hoeveel je binnen krijgt Wink. Denk niet dat de gemiddelde student nou zoveel geld over heeft om te sparen.

Gast
Gast

Bericht  Kaat do 8 dec 2011 - 5:16

Hier ook nog een student met een (naar mijn mening) mooi gespaard bedrag. Op dit moment staat er 8000 op mijn spaarrekening heb ik ongeveer 1000 in aandelen en beleggingen zitten. Vorig jaar ben ik ook nog op vakantie geweest, wat mij zo'n 3000 euro aan spaargeld heeft 'gekost'.

Vanaf mijn 17e krijg ik geen bijdrage van mijn ouders. Krijgt studiefinanciering met aanvullende beurs, sinds mijn 15e een baantje waarbij ik de laatste maanden zo'n 14 uur per week werk (maar waarbij ik nou niet heel veel betaalt krijg). Verder draai ik zelf vanaf mijn 17e ook voor alle kosten op (studie, zorgverzekering, lenzen, kleding, vakanties ed).
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  Atelier Madame do 8 dec 2011 - 5:18

Jolicious schreef:
_Chance schreef:

En hoeveel je binnen krijgt Wink. Denk niet dat de gemiddelde student nou zoveel geld over heeft om te sparen.

Ik heb elke maand toch wel zon 250 euro over als student om te sparen.. en dan heb ik een auto voor deur staan, eigen huisje met vriend en een normaal sociaal leven plus bijbehorende kosten.. maar goed ik verdien gemiddeld zon 1000 euro per maand en betaal alles zelf.

Heb ongeveer 15.000 euro spaargeld.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  joyce0606 do 8 dec 2011 - 5:28

hier niks!!

ik wil wel mijn 13e maand en komende belasting geld opzij zetten voor als ik geen baan kan vinden.

maar goed er komt altijd weer wat tussen! of ik kan wel belangrijke dingen verzinnen die veel geld kosten (rijbewijs man, nieuwe ketel, aansluiten op het riool)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  diddie do 8 dec 2011 - 5:32

Lotus schreef:Ik heb echt veel geld, merk ik aan de reacties hier... Embarassed

En dat was 2:)

Wij hebben niet zoveel spaargeld,een paar euro.
Verwacht binnen nu en een paar maanden dat we weer kunnen sparen.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 5:35

Dat zijn wel andere situaties dan dan wat ik hier in de omgeving zie. Ik zelf kon ook niks sparen toen ik nog op kamers woonde, alles ging op aan vaste lasten en studiekosten. En dat zie ik hier in de omgeving niet anders. Minimaal studiefinanciering, zelf alles moeten betalen en een drukke studie dus weinig kunnen werken. Maar misschien zie ik dan de verkeerde mensen om me heen Wink

Gast
Gast

Bericht  Burn do 8 dec 2011 - 5:47

Vergeet-me-nietje schreef:
Burn schreef:Te weinig voor als ik naar Oostenrijk op mezelf wil! Sad
Als je een baan hebt zodat je je vaste lasten wel gewoon elke maand kunt betalen, hoef je echt geen grote spaarrekening te hebben om op jezelf te kunnen als je dat echt graag wilt. Je kunt dan alleen niet al je meubels nieuw kopen.

Klopt weet ik, maar ik wil graag wel wat achter de hand houden. En ik wil na deze opleiding weer verder studeren, dus ik moet even kijken hoe ik dat allemaal ga redden!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 5:54

Lotus schreef:Ik heb echt veel geld, merk ik aan de reacties hier... Embarassed
En dat is erg omdat...?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 5:55

3,60 en dat al meer dan 1,5 jaar !!!! Oke was vorig jaar jan iets minder maar nu met de rente is het maar liefst iets meer Very Happy

Ach ja hopen op een beter jaar in 2012 zullen we maar zeggen

Gast
Gast

Bericht  Lotus do 8 dec 2011 - 5:58

Zelda schreef:
Lotus schreef:*
En dat is erg omdat...?
Mja, dat weet ik niet goed eigenlijk. Het voelt een beetje oneerlijk ofzo.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Bericht  diddie do 8 dec 2011 - 6:00

Lotus schreef:
Zelda schreef:
Lotus schreef:*
En dat is erg omdat...?
Mja, dat weet ik niet goed eigenlijk. Het voelt een beetje oneerlijk ofzo.

Maar je zegt het in 2 verschillende posts in hetzelfde topic.als je het zo oneerlijk vind,zou je het toch niet 2x vermelden?
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lotus do 8 dec 2011 - 6:05

Misschien had ik niet moeten reageren. Ik weet het ook niet... Ik doe soms dingen zonder er goed over na te denken. laughcry
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Bericht  diddie do 8 dec 2011 - 6:08

Lotus schreef:Misschien had ik niet moeten reageren. Ik weet het ook niet... Ik doe soms dingen zonder er goed over na te denken. laughcry

Maakt mij verder niet uit,maar het viel me gewoon op Very Happy

diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 6:10

diddie schreef:
Lotus schreef:Misschien had ik niet moeten reageren. Ik weet het ook niet... Ik doe soms dingen zonder er goed over na te denken. laughcry

Maakt mij verder niet uit,maar het viel me gewoon op Very Happy

Het ligt ook aan je situatie natuurlijk. Soms heb je geen kans om te sparen (kon ik tot jaar geleden nooit) en soms heb je wel die kans, goed toch?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: