Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Darius
joyce0606
Tania
Bruintje Beer
Mamsie
Nana
Pien
Flower_L
piene1983
Jazzlyn
Laced
SarahKey
Cranberrie
_Lana_
Papillio
sharky
Supertalentje
meisje
miss piggy
Happy
Clapperdie
Shy
Aimee
Monnie
Jasmine
CCC
Rouge
koNijntje
Lejow
Earane
34 plaatsers

Pagina 12 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 12 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Supertalentje wo 14 dec 2011 - 13:53

Ik heb het even terug gelezen, maar ik denk zeker niet dat je moet gaan beknibbelen op fruit(suikers) en koolhydraten hoor Lejow. Een zwangerschap kost zoveel energie wat je juist haalt uit koolhydraten en door de zwangerschap heb je juist een lagere weerstand en vijzel je dat een beetje op met fruit eten. Een zwangerschap is niet bedoelt om te gaan lijnen, wel om wat meer op te letten als dat nodig is of juist gezonder te gaan eten, niet minder of ineens vetvrij.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 12 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Lejow wo 14 dec 2011 - 19:04

Dat ga ik ook doen. Ik moet gewoon voor het wat gezondere snaaien gaan, en een alternatief voor de brie bedenken whaha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 19:07

Je kan afspreken met jezelf om 1 keer per week brie te eten? Bijvoorbeeld op zaterdag op een lekker bolletje!

Gister bij de VK geweest, alles was goed, mooi hartje gehoord en de baby begon te schoppen tegen de dopler Very Happy Haha dat was wel grappig!

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 14 dec 2011 - 20:04

Fijn dat alles weer goed was Snoepy! Ik mag maandag weer naar de VK!
Ja ik denk dat ik er weekend eten van maak :P

Boeh... rij ik net naar mijn werk, rijdt er een taxi busje voor me, zie ik een meerkoetje oversteken. Rijdt dat busje gewoon in volle vaart tegen dat meerkoetje aan, die ik vervolgens over de weg zie stuiteren en daarna niet meer zie bewegen..
Bah, kan er serieus gewoon om huilen eigenlijk :shock: Neutral
Kan alleen maar denken 'Wat nou als het moeder Meerkoetje is...'

Hoe bedoel je emo No
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey wo 14 dec 2011 - 20:11

Ik denk ook even mee haha en trek het me ook niet persoonlijk aan Wink
Maar je mag gewoon nog brood (ik eet zelfs meer brood als voorheen Laughing ) enzo
En mag ook gewoon vet (daar hoef ik niet op te letten)
Maar als je niet teveel wilt aankomen en toch normaal wil blijven eten dan is op de koolhydraten letten wel een goed 'dieet'. Ik noem het ook geen dieet trouwens want eet gewoon nog normaal en je mag ook nog normaal eten.
Alleen geen zoete dingen dus, de namaak suikers.

De meeste mensen gaan letten op de calorieen en dat mag idd niet als je zwanger bent. Want die heb je idd nodig om goed gezond te blijven en zodat het kindje goed groeit.

Maar ik kan af en toe ook nog wel voor twee eten hoor. Heb soms mega behoefte aan wat eten extra. Dan eet ik een broodje extra of bak een kipfilet/eitjes voor bij brood.

En heel soms heb ik zo'n zin in cola! Maar dat mag ik echt niet hebben dus doe ik dat niet, maar zoals anderen uitkijken naar filet american straks of biefstuk kijk ik uit naar een blikje cola Laughing

Lejow: Ik zou de brie laten staan en met kerst weer wat eten Very Happy Zo blijf je het toch af en toe eten zonder meteen te denken dat je wat moet laten staan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 20:30

AHhh maar dat is ook zielig! Ik zou ook in janken uitbarsten!

Zo nou wat een ochtend hier, zoonlief zat onder de diarree.. dus die kon ik al onder de douche zetten ( hij was al aangekleed en net beneden) Nou kon dus ook een was aan zetten. En natuurlijk nog de baby een fles geven, laten boeren en op bed leggen. En dan onze zieke kat nog even knuffelen en eten/drinken geven en zijn kattenbak doen.
Nu zit ik eindelijk en even tijd voor een kopje koffie. Pff en dan zijn er nog maar 2 uurtjes voor bij! Hoop dat het wat rustiger word zo.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 14 dec 2011 - 21:24

Snoepy, eigenlijk mag je de kattenbak niet verschonen he?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 22:11

Hoi allemaal,

nee - ik heb niet alles bij gelezen. En nee - ik weet ook niet zeker of dat met gaat lukken nu, maar dat vinden jullie vast niet erg Wink Allereerst wil ik vertellen dat ik weer thuis ben sinds gisteravond met kindje ín mijn buik, maar graag zou ik nu ook mijn verhaal willen vertellen.

Vorige week had ik al wat meer last van harde buiken. Veel zorgen maakte ik me daar echter niet om. Het was vooral in de avond, ze kwamen niet heel regelmatig, niet zorgbarend veel en ze deden geen pijn. Ik dacht dat het wel bij de termijn zou horen. Dinsdag zou ik controle hebben, dan zou ik er wel melding van maken. Zondagavond veranderde er iets - mijn buik was erg gespannen en de harde buiken kwamen nog niet perse vaker maar deden wel aardig wat pijn. Nu ben ik iemand die niet snel belt, nog steeds maakte me ook niet echt zorgen. Ik had niet het gevoel dat er iets mis was en besloot de volgende ochtend af te wachten.

Die volgende ochtend kwam er dus niet helemaal. 'S nachts werd ik wakker, ik weet niet meer hoe laat, volgens mij rond een uur of 5, met heftige menstruatie krampen en veel pijnlijke harde buiken. Ik ben gaan timen hoe vaak ze kwamen, elke 10 á 15 minuten en hoe lang het dan aanhield. Uiteindelijk ben ik opgestaan, douchte - dat helpt me vaak ook harde buiken weer rustig te krijgen, maar ook dat had geen effect. Rond half 8 ging ik op zoek naar het spoednummer van de verloskundige, kwart voor 8 belde ik haar, een half uurtje later stond ze hier voor de deur.

Ondertussen had ze telefonisch mijn man al doorgestuurd naar de huisarts met mijn urine voor controle op blaasontsteking, maar daar bleek geen sprake van te zijn. Een blaasontsteking zou vaak de oorzaak zijn van zoveel harde buiken. Ze deed onderzoek, mijn baarmoeder zat nog wel dicht, en toen kwamen de volgende woorden eruit: dat ze me door zou verwijzen naar het UMC/wkz. Dat het geen spoed had, maar dat we wel nú weg moesten. Dat zij het wkz zou bellen en dat mijn man een tasje met spullen voor me in moest pakken. Nou ja, dan weet je het wel.

Eenmaal in het wkz ben ik vrij snel aan de ctg gegaan. Mijn baarmoedermond werd gemeten, die was op dat moment nog heel erg netjes - ruim vier centimeter. Gedurende de dag hebben ze de onderzoeken nog een aantal keer herhaald, de harde buiken namen niet af evenals de menstruatie kramp niet. Mijn baarmoeder die 's ochtends nog zo netjes dichtzat daar konden ze aan het einde van de dag met een vinger in en de mooie lange baarmoedermond van ruim 4 centimeter kromp in een paar uur tijd naar een kleine 3. Gevolg: longrijpingsinjecties voor ons kindje en weeënremmers om de weeën te proberen te stoppen, in ieder geval tot de 4 longrijpingsinjecties erin zouden zitten.

In eerste instantie leek het allemaal vrij weinig te doen. De harde buiken bleven vaak komen. Tegen het eind van de avond werd het wel iets rustiger, tot ik zo rond 2 u in de nacht weer wakker werd van de pijn. Weeën die om de vijf minuten kwamen, en dan de wetenschap hebben dat als het zich door zou zetten ze er niets meer aan zouden/konden doen. Inwendig onderzoek deden ze ook niet meer, omdat juist dat nog meer weeën op kon wekken. Dus: hallo verloskamer. En afwachten maar. Die nacht ben ik echt bang geweest dat het zich door zou zetten, maar wonder boven wonder namen zo rond half 7 de weeën toch weer af. Vanaf dat moment is het rustiger gebleven.

Gisterochtend is de laatste longrijpingsinjectie erin gegaan en een paar uur later is het infuus met weeënremmers gestopt. Mocht het kindje nu toch nog komen, dan laten ze het ook komen. Dan zal er een reden zijn dat het eruit wil en zal het beter af zijn buiten de baarmoeder. Ik heb nog steeds veel harde buiken, maar ze komen niet meer zo ritmisch. Ook is de pijn een stuk minder nu. Dat wil zeggen: zo lang ik me heel rustig houd. Gisteravond hebben ze me naar huis laten gaan, en daar lig ik dan nu ook op een matras in de woonkamer. Het kan nu alle kanten op. Het kan zijn dat ons kindje morgen of volgende week besluit om tóch te komen, maar het kan nu ook gerust tot de 40 weken of langer duren. Heel spannend dus.

Zelf kan ik het nog niet allemaal heel goed bevatten. Ik leefde toe naar de 40 weken. De hele zwangerschap ben ik er maar vanuit gegaan dat ons kindje tussen de 38 en de 42 weken zou komen, en daar telde ik dan ook naar af. Nu tel ik niet meer af. Nu tel ik elke dag dat het kindje nog binnen zit erbij op als dag die we maar toch weer mooi gered hebben. Ik ben nog ontzettend moe, maar dat is ook niet gek na een paar van zulke dagen en nachten.

Mocht ons kindje nu komen, dan zouden de kansen trouwens erg goed zijn. Het geschatte gewicht is heel erg netjes, het zal wel nog een tijdje in de couveuse moeten, maar waarschijnlijk niet aan de beademing of dat soort dingen. Vooral zal het nog moeten groeien en toe moeten nemen in gewicht. Het wkz heb ik trouwens als super ervaren. De omstandigheden natuurlijk absoluut niet, maar ik heb daar geen moment het idee gehad niet in goede handen te zijn geweest. Alles wat ze wel of niet deden had een reden en die vertelden ze dan ook.

Goed. Voor zover mijn verhaal. En dan hoop ik nu dat ik hier pas weer over weeën en dergelijke hoef te schrijven over minimaal zo'n 4 á 5 weken, maar liever nog wat langer.

Liefs,
Tiramisu.

Gast
Gast

Bericht  Laced wo 14 dec 2011 - 22:31

*breekt even in*

Jeetje tiramisu, wat moeten jullie geschrokken zijn! Ik hoop voor jullie dat de baby nog een paar weken blijft zitten, maar wat zullen jullie nu van dag tot dag gaan leven. In ieder geval, elke dag die hij/zij extra blijft zitten is er één! hug

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 22:34

Nee eigenlijk niet, maar was mijn handen meteen daarna. Gaat erom dat je die bacterie niet binnen krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 22:40

Jeetje tiramisu, wat een verhaal, hopelijk blijft die kleine nog lekker zitten! En idd elke dag dat hij/zij daar binnen zit is mooi meegenomen!

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 14 dec 2011 - 23:52

Jeetje Tiramisu, wat heftig allemaal! Wat fijn dat je nu thuis bent, hoop dat alles voorlopig rustig blijft!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Lejow wo 14 dec 2011 - 23:57

He, tiramisu, wat een verhaal... Ik duim voor jullie dat het kindje nog even blijft zitten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happy do 15 dec 2011 - 0:12

Sterkte Tiramisu! Dat is niet niks.. Ik duim ook hard dat je kindje nog lekker blijft zitten, zoals je zegt iedere dag is er weer 1!

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Shy do 15 dec 2011 - 0:45

Vanaf hier ook sterkte voor tiramisu, inderdaad heftig! hug
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Cranberrie do 15 dec 2011 - 4:53

sterkte tiramisu!!
Cranberrie
Cranberrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 63
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:47

Ook ik kom je even veel sterkte wensen tiramisu! Wat heftig allemaal zeg. Ik duim dat je kindje nog even lekker warm binnen blijft.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 15 dec 2011 - 21:44

Wat een verhaal Tiramisu, dat is echt schrikken en natuurlijk ga je daar totaal niet vanuit en leef je naar die 40 weken toe. Ik ga heel hard duimen dat jullie kleintje nog een paar weekjes blijft zitten! Wel een hele geruststelling dat mocht het komen, dat het er dan wel goed uitziet, qua groei enzo. Heel veel sterkte!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  CCC do 15 dec 2011 - 23:01

Tiramisu hoe is het met je? Nog steeds alles rustig? hug

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:38

chococupcake schreef:Tiramisu hoe is het met je? Nog steeds alles rustig? hug

+1 ik ben ook benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:44

Ik ook! Heftig allemaak hoor! Maar gelukkig zijn de vooruitzichten wel goed mocht de baby onverhoopt toch ineens geboren worden. hug

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 2:35

Dankjewel voor al jullie lieve woorden. Het gaat wel. Zolang ik me rustig houd houden de harde buiken zich op af en toe een flink pijnlijke ook redelijk rustig. Nu ben ik vooral ontzettend moe. Mijn lichaam lijkt nogal in de war te zijn, wat misschien ook niet gek is, volgens mij is er hormonaal gezien nogal wat gebeurd in mijn lijf afgelopen week. Zo voelde ik al heel veel druk op mijn borsten de laatste dagen en waren ze duidelijk een heel stuk groter te worden, nou, nu komt er dus vocht uit. Het voelt als dat wat ik me voorstel bij stuwing, maar ik weet niet of een lichaam zichzelf zo voor de gek kan houden.

De kraamzorg belde afgelopen week voor het maken voor een afspraak voor de intake, waarop mijn man ze heeft laten weten dat ik in het ziekenhuis lag en waarom. Ze vroegen of ik wilde bellen wanneer ik weer thuis was dus dat heb ik net gedaan, waarop ze meteen langs zijn gekomen. Héél erg fijn, zelf willen we nu eigenlijk graag zo snel mogelijk alles op orde hebben, maar de kraamzorg vond het ook belangrijk dat juist in deze situatie alles rond zou zijn en wij wisten waar we aan toe zouden zijn. Dat is dus nu ook geregeld. Een erg aardige vrouw.

Verder ben ik de afgelopen dagen wat aan het verwerken. Het is nu zo onzeker allemaal. De kans bestaat dat het kindje nu gewoon tot 38/40/42 weken blijft zitten, maar het kan eigenlijk ieder moment komen. Het is een hele omschakeling die we hier thuis nu even moeten maken. Mijn man wil zorgen dat dit weekend alles baby-klaar is hier thuis. Nu is het dat al wel een heel eind, maar dat stel dát het komt en het mag mee naar huis, dat het hier gewoon allemaal in orde is. Ook willen we de ziekenhuistas dit weekend klaar hebben staan. Gek genoeg wilde ik die de laatste weken al vaker inpakken, maar vertelde ik mezelf telkens te wachten tot de 34 weken. Dat er dan nog tijd genoeg zou zijn.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,
Tiramisu.

Gast
Gast

Bericht  Papillio vr 16 dec 2011 - 5:20

Jeetje, Tiramisu, dat is niet niks! Heftig zeg... hug
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  CCC vr 16 dec 2011 - 6:55

Jeetje wat heftig allemaal... Kan me voorstellen dat je lichaam helemaal van slag is Tiramisu. Is niet niks geweest ook de afgelopen week! Wel fijn dat de kraamzorg nu geregeld is, wel laat jullie intake trouwens. Wij hebben de intake in Maart al, en daarna komen ze geloof ik nog een keertje langs.

Hier niet echt nieuws, tijd gaat lekker snel! Over een kleine anderhalve week de geslachtsbepalingsecho! Ben zooo benieuwd!

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 16 dec 2011 - 7:02

Dat jullie dat al weten CCC
Ik heb echt nog geen idee wanneer ik de intake heb.

Pffoeee gelukkig, ik heb weekend!! Nog maar 1 weekje werken en dan is het eindelijk kerstvakantie!! Jeeejjj, de periodes tussen zomer/herfst en kerst duurde dit jaar echt heel lang. De kids zijn niet te houden.

Sta ik net mijn vlees te bakken, wil ik het omdraaien, glijdt het van de lepel af terug in de pan, zo een spetter hete gesmolten boter op mijn hand Sad Ben al aan het koelen geweest maar het doet zeeeeeeeer Evil or Very Mad

*verder doe ik al 3 dagen zonder misselijkheids pilletjes, woehoe!*
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: