Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opstaan

+20
Lady Starstruck
Mida4you
Zwerver
Ayla
Toet
Liz
Parisienne
Jeanette
Lady4
sanne-84
Esperanza
TukTuk
Sushi
loura
Tania
Antibes
Caramba
Roxi3
Tullow
Pussycat
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Opstaan - Pagina 2 Empty Re: Opstaan

Bericht  TukTuk zo 4 dec 2011 - 20:41

Ayla schreef:Helpt slaapmedicatie niet antibes? Echt goeie, dus geen melatonine. Dan is misschien die cirkel van slecht slapen doorbroken.
Melatonine kan zeker wel werken, maar niet die uit de drogist.. Ik slik nu sinds kort melatonine op recept van de psychiater, in combinatie met de ritalin. Daarin zit 5mg, dat staat gelijk aan 50 pillen uit een potje van de drogist. Nou daar slaap ik zeker wel een stuk beter op, kan voor het eerst in mijn leven eens uitslapen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mida4you zo 4 dec 2011 - 20:56

Pussycat schreef:Ja ''vroeger'' kwam ik ook altijd fris uit m'n bed en uitslapen kende ik niet, want ik was gewoon altijd op tijd wakker.
Maar sinds ik een kind heb..... pff kom echt niet meer m'n bed uit Laughing

Heel herkenbaar! Ik kan er 's ochtends ook met geen mogelijkheid meer uitkomen maarja het zal wel moeten!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Antibes zo 4 dec 2011 - 21:42

Oxazepam werkt als een tierelier, maar kan ik natuurlijk niet stelselmatig gebruiken.. Echte melatonine weet ik niet echt aan te komen. Vader + huisarts zijn beetje van het oude stempel en geloven daar niet zo in geloof ik.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 21:47

Opstaan is ook niet mijn hobby, maar ik kan er redelijk goed uit komen 's ochtends. Het ergste vind ik dat je vanuit je warme bedje de kou in moet.. Brr.
Bij mij gaat 's ochtends om 7 uur de wekker, valt nog mee..

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 4 dec 2011 - 22:56

Antibes schreef:Oxazepam werkt als een tierelier, maar kan ik natuurlijk niet stelselmatig gebruiken.. Echte melatonine weet ik niet echt aan te komen. Vader + huisarts zijn beetje van het oude stempel en geloven daar niet zo in geloof ik.
Je kan het toch altijd aan je huisarts vragen? Nadeel is wel dat het ontzettend duur is, betaalde 46 euro voor 90 pillen (het is wel goedkoper om in 1x 90 pillen te nemen ondanks dat ze er bij de apotheek moeilijk over kunnen doen de eerste keer. 30 pillen is namelijk 32 euro ofzo.. Dus voor 15 euro meer heb je 60 pillen extra)
Ik krijg gelukkig tot 500 euro vergoed aan ADHD medicijnen en melatonine zolang het door een psychiater voorgeschreven is.

Je kan ook online vinden hoe je het in het buiteland kan bestellen, alleen als je pech hebt wordt het bij de douane in beslag genomen, plus ik zou dat zelf niet echt vertrouwen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Lady Starstruck zo 4 dec 2011 - 23:13

Lady4 schreef:Ik heb een hekel aan opstaan, op welk tijdstip ook. Gevolg is dat ik op een vrije dag vaak te lang blijf liggen, waardoor ik de hele dag suf en gaar ben. Pas 's avonds leef ik dan weer op en wil ik niet gaan slapen. Ik ben 100% avondmens.

+1
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 2:36

Ik vind opstaan niet leuk. Zie altijd op tegen de kou en ik ben vaak niet lekker 's morgens. Als ik er vroeg uit ben en rond kwart voor 7 weg ga, vind ik het wel heerlijk rustig op straat. Als ik later weg ga, is het al zo druk en kan ik niet rustig wakker worden onderweg naar school.

Gast
Gast

Bericht  Shisha ma 5 dec 2011 - 2:40

Eerder kwam ik altijd redelijk makkelijk uit bed maar de laatste tijd heb ik er echt moeite mee. Ik sta nu ook standaard te laat op om mij vervolgens flink te moeten haasten. En iedere avond neem ik mij weer voor om op tijd op te staan maar dat bed ligt gewoon zo lekker!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  sonly ma 5 dec 2011 - 6:10

Lady Starstruck schreef:
Lady4 schreef:Ik heb een hekel aan opstaan, op welk tijdstip ook. Gevolg is dat ik op een vrije dag vaak te lang blijf liggen, waardoor ik de hele dag suf en gaar ben. Pas 's avonds leef ik dan weer op en wil ik niet gaan slapen. Ik ben 100% avondmens.

+1

Ook +1!
En als ik te vroeg uit bed moet (7 uur of eerder) val ik halverwege de dag bijna om van de slaap, als ik dan ga slapen ben ik erna nog duf, maar ga ik niet slapen, dan lukt het me 9 v/d 10 keer alsnog niet om 's avonds wel op tijd in slaap te vallen. Lig ook standaard láng wakker, al sinds ik klein was (toch al gauw een uur of 2..)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Moonlight ma 5 dec 2011 - 7:22

Zodra het winter wordt ben ik met geen mogelijkheid vlot mijn bed meer uit te krijgen, ik vind het 1 grote verschrikking! Als het regent helemaal, ik kan dan ook echt mega sago wakker worden Embarassed
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 7:35

Ik kan ook zo slecht opstaan. Vroeger sprong ik zo mijn bed uit, soms zelfs voor de wekker. Maar nu kan ik dat echt niet meer dat is zo frustrerend. Ik zet 4 wekkers en een wake up light, maar het lukt me steeds weer om daar doorheen te slapen. Als mijn vriend er is en vroeg op moet, dan kan ik er ook uit, maar dan ben ik ook echt wakker. Als ik alleen ben, word ik niet echt wakker en doe ik denk ik half slapend de wekkers uit. Ik ben er zelfs al voor naar de dokter geweest, maar die had ook geen oplossing. Eerder gaan slapen heeft geen zin, ga ik voor 23.00 naar bed, dan lig ik wakker tot 3 uur. Meestal lukt het me wel om ergens tussen 1 en 2 in slaap te vallen, ik sta ook niet heel vroeg op, zo rond half 8.
Ik heb nu al mijn hoop op mijn vriend gevestigd Wink. Als we samenwonen dwing ik hem gewoon elke ochtend vroeg op te staan, dan moet ik er ook wel uit. Ik heb overigens helemaal geen ochtendhumeur, als ik eenmaal wakker ben en uit bed ben, dan ben ik ook meteen fris en fruitig.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 7:53

In de zomer kan ik super goed mijn bed uit. In de winter totaal niet.
Maar heb nu sinds 2 weken het aantal lux dat mn wake up light afgeeft omhoog gezet. En nu word ik weer fris wakker smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:10

Met deze donkere dagen heb ik er wat meer moeite mee. Maar dan zet ik de wekker gewoon eerder en snooze ik wat langer, dan gaat het wel goed. In de zomer heb ik geen problemen met opstaan, al zou ik ieder seizoen wel lekker lang uit kunnen slapen.

Gast
Gast

Bericht  Evalynn ma 5 dec 2011 - 9:24

ik kan totaal niet opstaan.
nouja, ik kan het wel, maar moet toch drie keer 'snoozen'.
mijn wekker gaat een half uur van te voren, en dan gaat mijn wekker op mijn mobiel een half uur daarna en blijf ik nog meestal 20 minuten liggen. ik begin dus een uur van te voren met snoozen.
terwijl ik er eigenlijk geen moeite mee heb, want ik kom nooit te laat op mijn werk, ook toen ik nog in de supermarkt werkte niet (wat betekende om 5.00 opstaan). nu moet ik meestal om 6.00 opstaan en dat is wel te doen, maar ik ben 's avonds toch beduidend moeër dan vroeger. ach, ik word oud :')
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud