Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Co-ouderschap

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Co-ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Co-ouderschap

Bericht  Mamsie zo 2 jan 2011 - 10:14

Ja dat kan haar moeder wel vinden maar als jullie wel een co-ouderschap aangaan komt de rest op jou neer. Dus ik zou is voorstellen dat hij haar om de week ( de hele week dan ) van school haalt en dan misschien bijv wel met jou eten en dat ze dan weer naar huis gaat. Dan ziet hij zn kind meer en heeft haar moeder ook wat meer "vrij".

Natuurlijk zijn er genoeg moeders die meer kinderen opvoeden, ik ook maar dat gaat ook niet altijd even makkelijk. Ik heb er nu 3 en mijn dag draait volledig om hun. Laat staan dat ik er nu nog moest bij studeren ( dat wil ik wel gaan doen over een jaar, maar ik heb dan ook een partner die vaker thuis is ) en werken. Ik zou helemaal gek worden, en dan zijn dat nog wel mijn eigen kinderen.
Het is echt heel nobel van je maar ik denk dat je ( ook gezien je verleden met je gezondheid en miskramen ) echt eerst jullie gezin moet stichten en dan weer verder kijken.
Mag ik vragen wie er over het co-ouderschap begonnen is?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 10:21

Bedankt voor je reacties Mamsie. Ja het is zo ter sprake gekomen in gesprekken hoe het is om zijn kind zo weinig te zien. Hij zou het fijn vinden om haar meer te zien in de toekomst. Daarna bij moeder neergelegd wat de mogelijkheden zijn om kind meer te zien. Zij is heel rechtlijnig en niet echt flexibel. Ze vindt het wel prima als het blijft zoals het nu is, als het veranderd wordt dan moet alles wel zwart-wit op papier en dan moet het ook precies zo gaan, geen uitzonderingen.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 2 jan 2011 - 10:28

Jolie schreef:Bedankt voor je reacties Mamsie. Ja het is zo ter sprake gekomen in gesprekken hoe het is om zijn kind zo weinig te zien. Hij zou het fijn vinden om haar meer te zien in de toekomst. Daarna bij moeder neergelegd wat de mogelijkheden zijn om kind meer te zien. Zij is heel rechtlijnig en niet echt flexibel. Ze vindt het wel prima als het blijft zoals het nu is, als het veranderd wordt dan moet alles wel zwart-wit op papier en dan moet het ook precies zo gaan, geen uitzonderingen.

Okee, nou dan zou ik het zeker nog zo laten. Geen uitzonderingen werkt bijvoorbeeld al niet. Met 2 gezinnen en meerdere kinderen doen zich altijd uitzonderingen voor.
Jammer dat haar moeder zo rechtlijnig is want anders zou je samen een andere oplossing kunnen zoeken zoals wat ik eerder zei. Voor je vriend en zijn dochter is het natuurlijk alleen maar goed om elkaar meer te zien maar niet ten "koste" van jou.
Ik denk dat jou vriend gewoon is met zijn ex om de tafel moet.

trouwens graag gedaan hoor!

Laatst aangepast door Mamsie op zo 2 jan 2011 - 10:28; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 10:28

Als ik heel eerlijk ben vind ik haar best flexibel overkomen, zat moeders zouden echt niet instemmen met een co-ouderschapconstructie waarbij de zorg voor een heel groot deel op de nieuwe partner van de ex neerkomt. Ik snap ook best dat ze zaken zwart op wit wil hebben, ik denk dat ze gewoon teleurstellingen bij haar dochter wil voorkomen. Als je los-vaste afspraken maakt is het ook makkelijker om ze weer af te blazen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie zo 2 jan 2011 - 10:34

Susan schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik haar best flexibel overkomen, zat moeders zouden echt niet instemmen met een co-ouderschapconstructie waarbij de zorg voor een heel groot deel op de nieuwe partner van de ex neerkomt. Ik snap ook best dat ze zaken zwart op wit wil hebben, ik denk dat ze gewoon teleurstellingen bij haar dochter wil voorkomen. Als je los-vaste afspraken maakt is het ook makkelijker om ze weer af te blazen.

Met je eens opzich hoor en als het er van zou komen zou ik zeker zwart op wit afspraken maken. Maar toch weet je dat de dingen wel is anders kunnen lopen.
Ik bedoelde meer te zeggen dat het jammer is dat er geen tussenweg is tussen 1x in de 2 weken een weekend en co-ouderschap waarbij de partner van papa erg veel te dragen krijgt. Het gaat er tenslotte om dat papa en kind elkaar meer zien. Maar goed wat ik al zei ik vind de ouders is samen om de tafel moeten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie zo 2 jan 2011 - 10:35

Mamsie schreef:
Susan schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik haar best flexibel overkomen, zat moeders zouden echt niet instemmen met een co-ouderschapconstructie waarbij de zorg voor een heel groot deel op de nieuwe partner van de ex neerkomt. Ik snap ook best dat ze zaken zwart op wit wil hebben, ik denk dat ze gewoon teleurstellingen bij haar dochter wil voorkomen. Als je los-vaste afspraken maakt is het ook makkelijker om ze weer af te blazen.

Met je eens opzich hoor en als het er van zou komen zou ik zeker zwart op wit afspraken maken. Maar toch weet je dat de dingen wel is anders kunnen lopen.
Ik bedoelde meer te zeggen dat het jammer is dat er geen tussenweg is tussen 1x in de 2 weken een weekend en co-ouderschap waarbij de partner van papa erg veel te dragen krijgt. Het gaat er tenslotte om dat papa en kind elkaar meer zien. Maar goed wat ik al zei ik vind dat de ouders is samen om de tafel moeten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 11:21

Mijn ouders hebben altijd gewoon de weekendregeling aangehouden; dit gaf het meeste rust voor ons. Mam haalde me vrijdagmiddag uit school en bracht me maandagochtend weer náár school en verder was ik bij mijn vader. Het was even aanpassen aan de regels e.d. maar goed, dat went ook.

In mijn vaders tweede huwelijk/scheiding, pakten ze het echter anders aan... Mijn vaders tweede vrouw ging 3 straten verderop wonen, zodat mijn (half)broertje naar dezelfde school kon gaan. De ene week, woonde hij mijn vader en de andere week bij zijn moeder. Gevolg? Een kind dat nergens kon settelen of wennen. Het was zo'n vreemde regelmaat! Steeds als 't kind beetje ontspande en kon wennen aan de regels bij mamma, ging-ie weer naar pappa en die was een stuk soepeler. Dus beide ouders waren constant bezig met andermans regels er eigenlijk 'uit te krijgen', waardoor mijn broertje veel stress en spanning meemaakte..

Op papier vind ik een co-ouderschap met week-om-week o.i.d. heel goed klinken maar mijn ervaring is, dat 't in praktijk meer stress en zelfs verdriet oplevert dan de 'gewone' weekendsregeling..

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne zo 2 jan 2011 - 11:45

Ik heb zelf ook een co-ouderschap met de vader van ons zoontje.
Ons zoontje is nog een stuk jonger (net 2 jaar) en we zijn al uit elkaar sinds hij 4 maanden is. Het co-ouderschap hebben we vanaf dat hij een maand of 8 is.
Wij hebben het zo geregeld dat hij zo, ma, di altijd bij papa is wo, do, vrij bij mama en de zaterdag wisselt per week. We hebben hem dus allebei steeds een halve week.
(omdat ik nog studeer en doordeweek flexibeler ben heb ik hem meer doordeweek, maar mss dat dit in de toekomst nog wel veranderd als ik ook een baan heb).
Doordat ons zoontje hier al vanaf heel jong aan gewend is, is het voor hem straks heel normaal om 2 huizen te hebben en om en om bij papa of mama te wonen. Als een kind wat ouder is, zal dit denk ik wel wat moeilijker zijn.

Wij hebben ook een aantal afspraken gemaakt en die in een ouderschapsplan gezet. Bijvoorbeeld over waar we willen wonen. We hebben een aantal wijken uitgekozen waar we in de toekomst willen wonen en waar we ons zoontje ook naar school willen laten gaan etc. (papa woont inmiddels ook in die wijk) en zelf hoop ik daar in de toekomst ook naartoe te kunnen verhuizen. Mocht een van beiden ergens anders willen gaan wonen (vooral een andere stad bijv) dan vervalt in principe het co-ouderschap.
En we hebben nog veel meer afspraken in dat plan gezet.

Wij hebben allebei wel een nieuwe relatie, maar wonen nog niet samen. Met het stief-ouderschap hier dus niet echt ervaring. Ik merk wel dat mijn vriend er nog vrij veel moeite mee heeft om een paar dagen hier te zijn terwijl mijn zoontje er ook is. Hij vind dat erg druk en vind het moeilijk om een rol mee te spelen in de opvoeding etc.
Hetzelfde verhaal bij papa thuis met zijn vriendin.

Ik hoop dat je iets aan dit verhaal hebt. Succes met jullie keuze!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:06

Ik wil jullie nog graag bedanken voor het meedenken. Ik heb het besproken met mijn vriend en gezegd dat ik op dit moment nog niet opensta voor co-ouderschap met de redenen die hier zijn genoemd. Hoewel hij het wel jammer vindt, heeft hij niet uitgesproken, begrijpt hij het heel goed. We houden het zoals het is en maken er het beste van. Ben ook wel opgelucht dat ik nee heb gezegd, voelt beter zo.

Dolphinne, jullie hebben het fijn geregeld, ik denk dat jouw kindje straks niet beter weet en dat het ook erg fijn is dat hij papa en mama ongeveer even veel ziet. Dat is heel wat waard.

Gast
Gast

Bericht  Benthe wo 5 jan 2011 - 4:44

Ik denk dat je een goede keus gemaakt hebt. Fijn dat je vriend het goed opgepakt heeft. Mijn vriend heeft ook kinderen, maar wij overwegen geen co-ouderschap. Wij zijn al geruime tijd samen en we hebben al heel erg een leven samen zonder de kinderen. Dat klinkt heel raar, maar met onze banen en mijn studie is er simpelweg geen ruimte voor co-ouderschap. Daarbij zijn wij blij dat de kinderen bij hun moeder een thuis hebben waar hun vriendjes wonen en waar ze naar school gaan. Het is dan wel zo dat wij nauwelijks een ouderlijke rol vervullen en dat het niet altijd zo gaat zoals we graag zouden willen zien, maar dit is nu een keer onze situatie en daar moeten we het maar mee doen, hoe jammer het soms ook is.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Mamsie wo 5 jan 2011 - 10:01

Verstandige keuze meid.
Mamsie