Niet echt een vrije dag op die manier
+12
ShallY
mzcharlotte
sanne-84
Ooh La La!
Esperanza
Susan
Rovine
minoessepoes
Lavendel
Tullow
Rush
Ibbeltje
16 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Niet echt een vrije dag op die manier
Same here, op die personeelsvereniging na. Morgen heb ik zelfs een verjaardag van de vriendin van een collega.minoessepoes schreef:
Bij mijn vriend op het werk is dat heel anders, dat is een kleiner bedrijf, met vooral jonge mensen, mensen werken daar allemaal onregelmatig, er zijn elke vrijdagmiddag wel een aantal mensen die samen een vrijdagmiddagborrel drinken, iedereen is lid van de personeelsvereninging en ga zo maar door, er worden regelmatig stapavonden georganiseert en ze komen bij elkaar op verjaardagen. Het is ook een bepaald soort mensen die dat leuk vinden, die daar voor kiezen en die daar blijven werken. Daar kan ik me heel goed voorstellen dat je dat wel in je vrije tijd doet en dat je dat ook heel leuk vind, maar het verschilt gewoon heel erg per bedrijf en bedrijfscultuur.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
In welke branche werk jij?minoessepoes schreef:
Maar ik werk in een heel groot bedrijf en daar is de samenhorigheid sowieso wat minder. De kerstborrel op vrijdagmiddag/ avond met eten en optreden van Glennis Grace voor heel het bedrijf laat ik toch echt zonder aarzelen aan mij voorbij gaan!
Gast- Gast
Als een bedrijfsuitje een keer op zaterdag valt vind ik het iets anders dan als je op die dag speciaal vrij hebt genomen. Ik zou in dit geval op een andere dag vrij nemen, tenzij je die dag iets anders hebt, maar dan kun je sowieso niet mee lunchen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Bedrijfsuitjes zijn sowieso niet verplicht, dus ik zie niet zo goed in wat er niet netjes aan is om deze uitnodiging af te slaan. Op een uitnodiging kan je immers met ja en nee antwoorden. Wij hadden eens per 2/3 maanden op vrijdagmiddag een uitje. Mijn collega had dan haar vaste vrije dag en ging alleen mee als ze het uitje leuk genoeg vond, maar voor haar was dit dus onbetaald aanwezig zijn, terwijl ik wel gewoon werd betaald tijdens die uren van dat uitje, aangezien het voor mij onder een normale werkdag viel. Laatste keer gingen ze zeilen, toen ben ik niet meegegaan. Ik hou niet van zeilen en zulke uitjes zijn allemaal leuk en aardig hoor, maar ik mis wel een dagdeel qua uren dat ik kan werken en dat komt me niet altijd even goed uit.
Gast- Gast
Ik zou een andere dag vrij nemen als ik zin heb in dat uitje en anders gewoon niet gaan. Ik ben ook niet zo van de uitjes maar bij mijn huidige werk zijn ze er ontzettend enthousiast over dus ik ga maar mee en zie het wel.
Gast- Gast
Ik weet niet of je iets speciaals gepland heb op die dag, of dat je een dagje voor jezelf nodig had. In het laatste geval zou ik gaan werken die dag, de high tea doen en dan een andere dag vrij nemen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Op zaterdag zou ik dan weer niet gaan, haha.Susan schreef:Als een bedrijfsuitje een keer op zaterdag valt vind ik het iets anders dan als je op die dag speciaal vrij hebt genomen. Ik zou in dit geval op een andere dag vrij nemen, tenzij je die dag iets anders hebt, maar dan kun je sowieso niet mee lunchen.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Op zaterdag zou ik dan weer niet gaan, haha.Susan schreef:Als een bedrijfsuitje een keer op zaterdag valt vind ik het iets anders dan als je op die dag speciaal vrij hebt genomen. Ik zou in dit geval op een andere dag vrij nemen, tenzij je die dag iets anders hebt, maar dan kun je sowieso niet mee lunchen.
Op Dions huidige werk zijn bedrijfsuitjes altijd 's avonds en in het weekend omdat het een detacheringskantoor is en het wordt wel heel duur als iedereen een dag niet kan werken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bij ons is het ook vrijwel altijd `s avonds. Maar dat is dan na een werkdag, voor de meeste dan. Anders wordt het gewoon te duur..
Wij zijn op zaterdag dicht dus dan is het minder logisch om zoiets in het weekend te organiseren.
Wij zijn op zaterdag dicht dus dan is het minder logisch om zoiets in het weekend te organiseren.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik zou m'n vrije dag omruilen en gewoon mee gaan.
Er moeilijk over doen heeft geen zin, je hebt alleen jezelf er mee denk ik...
Er moeilijk over doen heeft geen zin, je hebt alleen jezelf er mee denk ik...
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
ik vind het sowieso een beetje raar dat het voor de een wel onder werktijd valt en bij de ander niet. of iedereen wel, of niemand!
als wij iets met het werk hebben is dat gewoon buiten werktijd. maar dat vind ik dan ook gezellig, dus geen probleem mee.
als wij iets met het werk hebben is dat gewoon buiten werktijd. maar dat vind ik dan ook gezellig, dus geen probleem mee.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
sanne-84 schreef:ik vind het sowieso een beetje raar dat het voor de een wel onder werktijd valt en bij de ander niet. of iedereen wel, of niemand!
Als je iets onder werktijd wilt regelen hou je het bijna niet tegen dat er iemand mss wel vrij is op dat moment. Tenzij het bedrijf mss heel klein is...
Gast- Gast
Zusje schreef:sanne-84 schreef:ik vind het sowieso een beetje raar dat het voor de een wel onder werktijd valt en bij de ander niet. of iedereen wel, of niemand!
Als je iets onder werktijd wilt regelen hou je het bijna niet tegen dat er iemand mss wel vrij is op dat moment. Tenzij het bedrijf mss heel klein is...
en dus zou ik gaan voor niemand onder werktijd. vind het niet eerlijk als het verdeeld is. wie wil er nu niet betaald high-tea-en??
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik zou mijn snipperdag intrekken en meegaan, maar me daartoe niet verplicht voelen door een stom functioneringsgesprek. Leuk initiatief van je collega's, dat wel.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Rush schreef:Op zaterdag zou ik dan weer niet gaan, haha.Susan schreef:Als een bedrijfsuitje een keer op zaterdag valt vind ik het iets anders dan als je op die dag speciaal vrij hebt genomen. Ik zou in dit geval op een andere dag vrij nemen, tenzij je die dag iets anders hebt, maar dan kun je sowieso niet mee lunchen.
Ik heb binnenkort ook een teamuitje op zaterdag. En ik vind het nog niet eens leuk ook wat we gaan doen,maar ga wel mee..ga alleen na afloop niet mee de stad in.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Rush schreef:Bij ons is het ook vrijwel altijd `s avonds. Maar dat is dan na een werkdag, voor de meeste dan. Anders wordt het gewoon te duur..
Nou bij ons kan het ook niet door de weeks overdag aangezien dan het kdv moet sluiten...leuk voor de ouders Wij hebben idd zoiets dan op een avond of weekends. En ja dan ga ik daar wel heen als ik nog niks heb staan die dag. Ik vind het juist leuk met ons team.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Sommigen doen wel een beetje alsof een teamuitje iets verschrikkelijks is.. Het bedrijf doet moeite om iets leuks te organiseren en zijn werknemers te trakteren.. maar het lijkt net of jullie in je vrije tijd moeten balansen of de winkel schrobben op je blote knieen.
Tuurlijk heb je het altijd liever op tijden/dagen die je goed uitkomen en er zullen ook wel activiteiten bij zijn die je minder liggen maar ik vind zo negatief reageren als sommigen doen wel een beetje ondankbaar..
Tuurlijk heb je het altijd liever op tijden/dagen die je goed uitkomen en er zullen ook wel activiteiten bij zijn die je minder liggen maar ik vind zo negatief reageren als sommigen doen wel een beetje ondankbaar..
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lavendel schreef:Sommigen doen wel een beetje alsof een teamuitje iets verschrikkelijks is.. Het bedrijf doet moeite om iets leuks te organiseren en zijn werknemers te trakteren.. maar het lijkt net of jullie in je vrije tijd moeten balansen of de winkel schrobben op je blote knieen.
Ik kan me best voorstellen dat als je bijvoorbeeld geen klik voelt met je collega's, dat je er dan ook echt geen zin in hebt. Sociaal doen heb je doorgaans vrienden voor, tenminste ik kan me indenken dat je het zo benadert als je geen band voelt met je collega's. Persoonlijk hou ik het liever wat gescheiden, wat absoluut niet inhoudt dat ik op mijn werk niet heel erg leuk kan kletsen met collega's.
Op mijn werk was het iig zo dat ik alleen meeging, als mijn eigen taken daardoor niet eronder zouden lijden. Dat betekende namelijk impliciet dat ik dus wel in het weekend door kon werken, omdat vrijdag wel zo'n dag is dat je zoveel mogelijk af moet ronden. De uitjes 's avonds ging ik wel altijd mee, maar dit waren meestal uitjes ter afscheid van iemand. Ik blijf eigenlijk wel gewoon vinden dat een bedrijfsuitje niet als verplichting moet worden gezien en dat je dus een keuze hebt, ongeacht de motivatie (stomme collega's, tijdnood, de activiteit an sich die je niet aanspreekt etc etc.).
Gast- Gast
In het geval van Birgit zou ik mijn snipperdag intrekken in het geval dat ik s'middags ook naar die high tea wil. Dan zit je er gewoon tijdens werktijd. Ik vind het inderdaad een beetje dubbel ivm deel mensen tijdens werktijd, deel mensen op hun vaste vrije dag (dus ook in eigen tijd) en jij dan op je snipperdag. Ivm die vaste vrije dag van sommigen vind ik het ook weer wat gek om te vragen om jouw snipperuren van de middag niet als snipperuren te beschouwen.
Bij mij op het werk zou zoiets trouwens compleet in eigen tijd moeten, dus de mensen die normaal werken zouden ook moeten snipperen voor die uren in de middag. Dit als het ook betaald zou worden door het bedrijf. Het bedrijf waar ik werk zou zo iets nooit geheel in werktijd plannen, kerstborrel begin dus ook om 16.00 dat wil zeggen een half uur in werktijd waar je er dan ook verplicht bij moet zijn, wordt niet getolereerd dat je eerder weggaat. En dan het vervolg in eigen tijd.
Op zich vind ik sommige dingen die georganiseerd worden best wel leuk, die dingen zijn bij ons dan ook op een vrije zaterdag of op een avond. Ik ga er alleen niet te vaak naar toe omdat ik bepaalde dingen net niet leuk genoeg vind. Maar vorig jaar bv wel op een zaterdag met collega's met de bus naar een kerstmarkt geweest, tijdens die dag hoefde je daar verder niet perse met je collega's op te trekken. Het wordt alleen wel minder met mensen die mee willen omdat heel veel mensen op zaterdag al verplichtingen hebben met kinderen, hobbies e.d.
Bij mij op het werk zou zoiets trouwens compleet in eigen tijd moeten, dus de mensen die normaal werken zouden ook moeten snipperen voor die uren in de middag. Dit als het ook betaald zou worden door het bedrijf. Het bedrijf waar ik werk zou zo iets nooit geheel in werktijd plannen, kerstborrel begin dus ook om 16.00 dat wil zeggen een half uur in werktijd waar je er dan ook verplicht bij moet zijn, wordt niet getolereerd dat je eerder weggaat. En dan het vervolg in eigen tijd.
Op zich vind ik sommige dingen die georganiseerd worden best wel leuk, die dingen zijn bij ons dan ook op een vrije zaterdag of op een avond. Ik ga er alleen niet te vaak naar toe omdat ik bepaalde dingen net niet leuk genoeg vind. Maar vorig jaar bv wel op een zaterdag met collega's met de bus naar een kerstmarkt geweest, tijdens die dag hoefde je daar verder niet perse met je collega's op te trekken. Het wordt alleen wel minder met mensen die mee willen omdat heel veel mensen op zaterdag al verplichtingen hebben met kinderen, hobbies e.d.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Nour schreef:Lavendel schreef:Sommigen doen wel een beetje alsof een teamuitje iets verschrikkelijks is.. Het bedrijf doet moeite om iets leuks te organiseren en zijn werknemers te trakteren.. maar het lijkt net of jullie in je vrije tijd moeten balansen of de winkel schrobben op je blote knieen.
Ik kan me best voorstellen dat als je bijvoorbeeld geen klik voelt met je collega's, dat je er dan ook echt geen zin in hebt. Sociaal doen heb je doorgaans vrienden voor, tenminste ik kan me indenken dat je het zo benadert als je geen band voelt met je collega's. Persoonlijk hou ik het liever wat gescheiden, wat absoluut niet inhoudt dat ik op mijn werk niet heel erg leuk kan kletsen met collega's.
Op mijn werk was het iig zo dat ik alleen meeging, als mijn eigen taken daardoor niet eronder zouden lijden. Dat betekende namelijk impliciet dat ik dus wel in het weekend door kon werken, omdat vrijdag wel zo'n dag is dat je zoveel mogelijk af moet ronden. De uitjes 's avonds ging ik wel altijd mee, maar dit waren meestal uitjes ter afscheid van iemand. Ik blijf eigenlijk wel gewoon vinden dat een bedrijfsuitje niet als verplichting moet worden gezien en dat je dus een keuze hebt, ongeacht de motivatie (stomme collega's, tijdnood, de activiteit an sich die je niet aanspreekt etc etc.).
Het moet ook zeker geen verplichting zijn maar ik vind wel dat er ook iets meer gedacht mag worden aan degene die het organiseren. Ze doen dit met de beste bedoelingen en puur en alleen om de werknemers een leuk uitje te gunnen en zo te bedanken voor hun inzet. Oke, als er wekelijks iets georganiseerd wordt snap ik dat je er geen zin in hebt, maar een jaarlijks personeelsfeest of kerstetentje, daar kun je wel een keer tijd voor maken toch?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Een jaarlijks uitje vind ik idd anders, maar in de periode april-sept. kom ik uit op 5 afscheidsetentjes (waarbij er 3 collega's zijn samengevoegd qua afscheid, anders waren het er dus 7 in totaal), 2x bedrijfsuitje en als ik had gewild ook nog een etentje na een meeting van de afdeling. Da's best veel in relatief korte tijd.
Gast- Gast
Je hoeft niet te werken op je snipperdag, maar gaat iets leuks doen georganiseerd vanuit je werk. Ik zou er sowieso geen punt van maken, of je nu wel of niet meegaat. Ik zou trouwens wel meegaan als je nog niks gepland had, lekker eten en thee drinken met je collega's is toch leuk?
Gast- Gast
Ik heb 's middags een afspraak bij de kapper staan en ik vind wat vrije tijd zo voor de kerst eigenlijk wel lekker
Ik probeer er niet onderuit te komen (wat op het werk waarschijnlijk wel zo overkomt) en was op een andere dag gewoon meegegaan. Ik heb juist 23 dec vrij genomen omdat ik 27 dec geen vrij kreeg. En ik twijfel nog even verder
Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik af moet zeggen aangezien ze alles van je willen weten.
Ik probeer er niet onderuit te komen (wat op het werk waarschijnlijk wel zo overkomt) en was op een andere dag gewoon meegegaan. Ik heb juist 23 dec vrij genomen omdat ik 27 dec geen vrij kreeg. En ik twijfel nog even verder
Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik af moet zeggen aangezien ze alles van je willen weten.
Laatst aangepast door Birgit op di 29 nov 2011 - 7:05; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Je hoeft niet te werken op je snipperdag, maar gaat iets leuks doen georganiseerd vanuit je werk. Ik zou er sowieso geen punt van maken, of je nu wel of niet meegaat. Ik zou trouwens wel meegaan als je nog niks gepland had, lekker eten en thee drinken met je collega's is toch leuk?
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het echt niet...
» Ik weet het echt niet!
» Dat ga IK écht niet doen...
» Het houdt niet echt op..
» Nee dat gaat écht niet gebeuren..