Niet echt een vrije dag op die manier
+12
ShallY
mzcharlotte
sanne-84
Ooh La La!
Esperanza
Susan
Rovine
minoessepoes
Lavendel
Tullow
Rush
Ibbeltje
16 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Niet echt een vrije dag op die manier
23 December heb ik vrijgenomen.
Nu hadden ze op het werk het idee om met z'n allen te gaan lunchen die dag.
Vond ik eigenlijk niet zo leuk, waarom precies als ik een snipperdag neem?
Om me toch van mijn beste kant te laten zien heb ik besloten om mee te gaan, zo krijg je achteraf ook geen commentaar.
Het is geen lunch geworden, maar een high tea en het ziet er naar uit dat ik sowieso 3 a 4 uur van mijn vrije dag kwijt ben.
De rest zit daar onder werktijd of op zijn vrije dag (normaal gesproken al een vrije dag, dus geen snipperdag).
Is het gek als ik na zou vragen of de uren van de high tea van mijn snipperuren afgehaald worden?
Ik heb nu het idee dat ik weinig aan deze vrije dag heb.
Nu hadden ze op het werk het idee om met z'n allen te gaan lunchen die dag.
Vond ik eigenlijk niet zo leuk, waarom precies als ik een snipperdag neem?
Om me toch van mijn beste kant te laten zien heb ik besloten om mee te gaan, zo krijg je achteraf ook geen commentaar.
Het is geen lunch geworden, maar een high tea en het ziet er naar uit dat ik sowieso 3 a 4 uur van mijn vrije dag kwijt ben.
De rest zit daar onder werktijd of op zijn vrije dag (normaal gesproken al een vrije dag, dus geen snipperdag).
Is het gek als ik na zou vragen of de uren van de high tea van mijn snipperuren afgehaald worden?
Ik heb nu het idee dat ik weinig aan deze vrije dag heb.
Gast- Gast
Re: Niet echt een vrije dag op die manier
Birgit maar ja het is elke dag dat ze het willen doen wel iemands dag denk ik ...en ja er moet een dag gekozen worden dan. Het is dan toch geen werken maar lekker samen genieten?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik zou de dag dus alsnog niet meer opnemen als snipperdag, want je hebt immers al een half dagdeel 'vrij' van je echte werk als je een high tea gaat doen. Dan zou ik ervoor kiezen om een keer echt een gehele snipperdag op te nemen, want dit is best zonde van je uren, lijkt me.
Gast- Gast
Nee dat is niet gek als andere mensen daar onder werktijd zitten.
Toevallig heeft een collega van mij ook vrij op de dag dat wij een bedrijfsuitje hebben, hij moet 4 uur op kantoor zijn voor het uitje. Die dag telt voor hem 7 snipperuren in plaats van 8.
Toevallig heeft een collega van mij ook vrij op de dag dat wij een bedrijfsuitje hebben, hij moet 4 uur op kantoor zijn voor het uitje. Die dag telt voor hem 7 snipperuren in plaats van 8.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Als je het zo vervelend vind dan kun je toch besluiten om niet mee te gaan, of je vrije dag in te trekken en een andere dag vrij te nemen? Ik zou het wel zonze van mijn uren vinden inderdaad, maar dan zou ik die dag gewoon intrekken. Of gewoon niet meegaan.
Gast- Gast
Ik vind het niet raar om te vragen, andere collega's zitten daar onder werktijd en krijgen, denk ik, gewoon doorbetaald? Waarom zou jij dan geen recht op die uren hebben?
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ibbeltje schreef:Birgit maar ja het is elke dag dat ze het willen doen wel iemands dag denk ik ...en ja er moet een dag gekozen worden dan. Het is dan toch geen werken maar lekker samen genieten?
Iedereen werkt parttime dus dat klopt, maar dan zijn het standaard vrije dagen. Ik vind het gewoon zonde van mijn snipperdag.
@Tullow: de mensen die er onder werktijd zitten krijgen doorbetaald
Gast- Gast
Ik zou dan toch een paar uurtjes gaan werken, een gezellige middag hebben met je collega's en een andere vrije dag opnemen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Sowieso doe ik op dagen die ik vrij genomen heb niets met mijn werk. Ik heb niet voor niets vrij genomen, dus een bedrijfsuitje kan op die dag wat mij betreft de hoogste boom in.
Gast- Gast
Normaal gesproken vind ik dat ook hoor Maple maar door mijn functioneringsgesprek van laatst (waarin ze eruit hebben getrokken dat ik graag een andere opleiding ga doen) wil ik aantonen dat ik mijn werk niet helemaal de rug toekeer.
Gast- Gast
Serieus?Maple schreef:Sowieso doe ik op dagen die ik vrij genomen heb niets met mijn werk. Ik heb niet voor niets vrij genomen, dus een bedrijfsuitje kan op die dag wat mij betreft de hoogste boom in.
Ik ben blij dat mijn collega`s niet zo zijn.
Rush- Lady Post-a-lot
Ja, maar ik zou me niet in absurde bochten gaan wringen daarvoor. Alleen dat je hier al een topic voor opent, geeft al aan dat je er met tegenzin naar toe zult gaan, op een dag die je eigenlijk voor jezelf vrij hebt genomen. Dan zou ik die dag dus ook echt vrij houden, dat zullen ze op je werk heus wel begrijpen. Voor hetzelfde geld ben je dan ene dagje/weekendje weg, en dan kun je sowieso al niet komen. Dus waarom zou je nu wél komen? Omdat je toevallig nog niets in je agenda hebt? Maar dat weten zij toch niet...
Gast- Gast
Rush schreef:Serieus?Maple schreef:Sowieso doe ik op dagen die ik vrij genomen heb niets met mijn werk. Ik heb niet voor niets vrij genomen, dus een bedrijfsuitje kan op die dag wat mij betreft de hoogste boom in.
Is dat zo raar dan?
Gast- Gast
Maple schreef: Dus waarom zou je nu wél komen? Omdat je toevallig nog niets in je agenda hebt? Maar dat weten zij toch niet...
Dat weten ze wel, hebben ze me inmiddels ook al een paar keer gevraagd.
Ik moet echt leren mijn mond te houden op het werk!
Gast- Gast
Maar je kan toch je snipperdag omruilen? Dan is toch het hele probleem opgelost?
Gast- Gast
Ja, of jij moet altijd oersaaie bedrijfsuitjes hebben.Maple schreef:Rush schreef:Serieus?Maple schreef:Sowieso doe ik op dagen die ik vrij genomen heb niets met mijn werk. Ik heb niet voor niets vrij genomen, dus een bedrijfsuitje kan op die dag wat mij betreft de hoogste boom in.
Is dat zo raar dan?
Ik vind het niet netjes om thuis te blijven van een bedrijfsuitje.
Rush- Lady Post-a-lot
Oh, maar ik ga wel mee met bedrijfsuitjes, maar niet als ik de dag van dat bedrijfsuitje toevallig vrij genomen heb. Vrij nemen doe ik met een reden, zelfs al is het maar om een nutteloos dagje voor mezelf te hebben.Rush schreef:Ja, of jij moet altijd oersaaie bedrijfsuitjes hebben.Maple schreef:Rush schreef:Serieus?Maple schreef:Sowieso doe ik op dagen die ik vrij genomen heb niets met mijn werk. Ik heb niet voor niets vrij genomen, dus een bedrijfsuitje kan op die dag wat mij betreft de hoogste boom in.
Is dat zo raar dan?
Gast- Gast
Oh, nouja dan heb ik een andere instelling. :-)
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Oh, nouja dan heb ik een andere instelling. :-)
Ja ik zou dan ook gewoon gaan hoor. Maar ja ik heb genoeg uren staan over het algemeen en zit niet zo op ene dag
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik zou niet meegaan. Vrij is vrij.
Ik vind bedrijfsuitjes ook de grootste onzin. Ik zit op mijn werk om te werken en niet om gezellig met mijn collega's bier te proeven of naar de dierentuin te gaan. Ik ben dus ook nooit mee geweest en zal ook nooit meegaan. Overigens ga ik wel naar borrels etc. buiten werktijd.
Ik vind bedrijfsuitjes ook de grootste onzin. Ik zit op mijn werk om te werken en niet om gezellig met mijn collega's bier te proeven of naar de dierentuin te gaan. Ik ben dus ook nooit mee geweest en zal ook nooit meegaan. Overigens ga ik wel naar borrels etc. buiten werktijd.
Gast- Gast
Moet ook wel zeggen dat een bedrijfsuitje me moet liggen. Laatst wilden ze naar het seksmuseum en daarna erotisch dineren, nu vind ik dat op zich heus wel leuk om te doen, maar níét met mijn collega's. Overigens was dat bedrijfsuitje niet eens geslaagd, bleken uiteindelijk een hoop irirtaties onderling geweest te zijn, ik dus blij dat ik niet mee was
Gast- Gast
Maple schreef:Oh, maar ik ga wel mee met bedrijfsuitjes, maar niet als ik de dag van dat bedrijfsuitje toevallig vrij genomen heb. Vrij nemen doe ik met een reden, zelfs al is het maar om een nutteloos dagje voor mezelf te hebben.Rush schreef:Ja, of jij moet altijd oersaaie bedrijfsuitjes hebben.Maple schreef:Rush schreef:Serieus?Maple schreef:Sowieso doe ik op dagen die ik vrij genomen heb niets met mijn werk. Ik heb niet voor niets vrij genomen, dus een bedrijfsuitje kan op die dag wat mij betreft de hoogste boom in.
Is dat zo raar dan?
+1. Zo zou ik ook denken
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Ik zou niet meegaan. Vrij is vrij.
ik hoop juist dat mijn werk waar ik straks in februari ga beginnen wel leuke dingen organiseert. Het lijkt me wel prettig werken als ik mijn collega's ook op een gezellige, ontspannende manier kan leren kennen en er een leuke band mee op kan bouwen. Bij mijn bijbaan is er in december ook een personeelsfeestje waar ik niet bij kan zijn, vind ik echt super jammer.
Als ik vrij genomen heb op een dag is dat waarschijnlijk om een bepaalde reden en zal ik balen dat ik er niet bij kan zijn. Als ik echter geen echte plannen heb en het gaat om een leuk etentje van een paar uur zal ik wel willen komen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:Serieus?Maple schreef:Sowieso doe ik op dagen die ik vrij genomen heb niets met mijn werk. Ik heb niet voor niets vrij genomen, dus een bedrijfsuitje kan op die dag wat mij betreft de hoogste boom in.
Zo denk ik eerlijk gezegd wel hoor!
Ik werk 50 uur in de week en als ik vrij ben dan zit ik gewoon niet te wachten op werkgerelateerde dingen en al helemaal niet op een dag dat ik vrij genomen heb. Ik heb mijn vrije tijd gewoon hard nodig en ondanks dat ik best leuke collega's heb, zie ik ze al meer dan genoeg.
Maar ik werk in een heel groot bedrijf en daar is de samenhorigheid sowieso wat minder. De kerstborrel op vrijdagmiddag/ avond met eten en optreden van Glennis Grace voor heel het bedrijf laat ik toch echt zonder aarzelen aan mij voorbij gaan!
Bij mijn vriend op het werk is dat heel anders, dat is een kleiner bedrijf, met vooral jonge mensen, mensen werken daar allemaal onregelmatig, er zijn elke vrijdagmiddag wel een aantal mensen die samen een vrijdagmiddagborrel drinken, iedereen is lid van de personeelsvereninging en ga zo maar door, er worden regelmatig stapavonden georganiseert en ze komen bij elkaar op verjaardagen. Het is ook een bepaald soort mensen die dat leuk vinden, die daar voor kiezen en die daar blijven werken. Daar kan ik me heel goed voorstellen dat je dat wel in je vrije tijd doet en dat je dat ook heel leuk vind, maar het verschilt gewoon heel erg per bedrijf en bedrijfscultuur.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik neem eigenlijk alleen maar vrij wanneer ik iets te doen heb, dus ik zou niet naar het bedrijfsuitje gaan omdat ik al wat anders heb.
Bij mijn vorige werkgever moest ik uitjes zelf betalen, daar konden ze dus ook heel hard de pot op. Voor die 40 euro kan ik ook uit eten met mensen die ik zelf uitkies.
Bij mijn vorige werkgever moest ik uitjes zelf betalen, daar konden ze dus ook heel hard de pot op. Voor die 40 euro kan ik ook uit eten met mensen die ik zelf uitkies.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het echt niet...
» Ik weet het echt niet!
» Dat ga IK écht niet doen...
» Het houdt niet echt op..
» Nee dat gaat écht niet gebeuren..
» Ik weet het echt niet!