Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik weet het echt niet!

+3
Blond
Ibbeltje
SuzieQ
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Ik weet het echt niet!

Bericht  SuzieQ vr 8 jun 2012 - 6:41

Ik moet dus een nieuwe auto, ik rij nu al 2 weken rond in een niet gekeurde auto. Pa na 2 maanden krijg je een bekeuring zeiden ze bij de garage, maar ik moet nu geen ongelukken maken want dan gaat de verzekering moeilijk doen. Dus ik rij zo weinig mogelijk. Maar moet dus wel echt snel een andere gaan kopen. Probleem: de auto van mijn vriend is ook kapot, hij is nu bij zijn ouders en komt pas morgenavond met de auto van zijn zusje hierheen, kan zijn eigen auto maandag weer ophalen. Vader ligt in het ziekenhuis dus die kan niet mee een auto uitzoeken en ik heb eigenlijk geen vrienden die er verstand van hebben die ik mee kan nemen.

Met andere woorden, ik moet in mijn eentje een auto gaan uitzoeken. En nu twijfel ik zo erg, op het moment tussen een Toyota Yaris (van 2007 of nieuwer en dan 5 deurs), een Suzuki Alto (nieuwe model) of Nissan Pixo. De laatste 2 zijn klein en licht (en goedkoper dus), maar hebben een 1.0 motor en ik ben bang dat dat zo sloom gaat (heb ooit een corsa met 1.0 motor gehad en die heb ik na 3 mnd van ellende weer weg gedaan, die reed voor geen meter).
Mijn eisen zijn: 5 deurs, airco, kleine auto, vrij nieuw (2007 of nieuwer) en een geintegreerde radio (vind het zo jammer als je zo'n los ding in je dashboard hebt zitten). Oh en liever niet meer dan 100.000 km op de teller. De Yarissen hebben vaak wat meer gereden, maar ik vind ze wel erg mooi. Budget is max 7000 euro.

Wie heeft een van deze auto's en welke raden jullie aan? En waar moet ik eigenlijk op letten als ik er een ga kopen? Ik ga mijn eigen auto inruilen, die is alleen dus afgekeurd en zal niet veel meer opleveren (maar ik kan er zelf verder toch niks mee). Een dealer waar ik 2 weken geleden was, wilde er zo'n 1000 euro op inruilen.

Ik weet het echt niet! Images?q=tbn:ANd9GcTUej1cyTk-xPT5writygVWGLFvAeeS4KZ_EiXEzYA_lLCznAhnEQ

Ik weet het echt niet! Images?q=tbn:ANd9GcTgQvyE6lCqxjzB8ZVS5jeKNv0QcGwj8j3O973RxVG5lQbD328SKg

Ik weet het echt niet! Images?q=tbn:ANd9GcSVHtjgQBgIYd1yDW98rfpbyRt9WjA4iFPtSLRZee0A8h1D0-DP6g

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Ibbeltje vr 8 jun 2012 - 6:47

Ik heb geen verstand van auto's maar van die camera's op de weg registreren je ook en dan kun je ook een boete krijgen. Ik zou maar echt opletten.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  SuzieQ vr 8 jun 2012 - 6:51

Ibbeltje schreef:Ik heb geen verstand van auto's maar van die camera's op de weg registreren je ook en dan kun je ook een boete krijgen. Ik zou maar echt opletten.


Ik heb daar voor gebeld, de eerste 2 maandn krijg je nog geen boete maar daarna wel. Je hoeft er niet eens voor geflitst te worden, dat gaat gewoon administratief. Ze kunnen zien welke auto's niet zijn afgemeld en dan weten ze dus dat je ongekeurd rondrijdt. Dus ik moet echt heel snel een andere gaan regelen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Ibbeltje vr 8 jun 2012 - 6:53

SuzieQ schreef:
Ibbeltje schreef:Ik heb geen verstand van auto's maar van die camera's op de weg registreren je ook en dan kun je ook een boete krijgen. Ik zou maar echt opletten.


Ik heb daar voor gebeld, de eerste 2 maandn krijg je nog geen boete maar daarna wel. Je hoeft er niet eens voor geflitst te worden, dat gaat gewoon administratief. Ze kunnen zien welke auto's niet zijn afgemeld en dan weten ze dus dat je ongekeurd rondrijdt. Dus ik moet echt heel snel een andere gaan regelen.

Oh oke ik dacht dat ze je dan ook zouden bekeuren binnen de 2 maanden.
Maar daar voor op gesteld, vind ik het voor als er wat gebeurd niet goed om zo rond te rjden maar dat weet jezelf ook. Hopelijk vind je gauw wat.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 6:57

Ik heb een Suzuki Alto (nieuwe type). Deze auto heb ik 2 jaar geleden van mijn ouders gekregen en ik ben er blij mee. Hij is klein en goedkoop. Het enige nadeel vind ik inderdaad dat het een 1.0 is. Ik rij weinig snelweg, dus heb er weinig last van. Maar als ik op de snelweg rij, kan ik hem er niet "voor gooien", want daar vind ik hem te langzaam voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Blond vr 8 jun 2012 - 7:30

Ik zou absoluut voor de Yaris gaan. Heb er wel eens in gereden toen de Corolla van mijn ouders een beurt kreeg en we een Yaris als leenauto kregen! Ik heb zelf een Aygo (1.0) en ik mis ook af en toe de power. Vooral tussen de 90 en 100 heeft mijn autootje het er moeilijk mee.

Hierna komt er zeker een Yaris of Prius (ik ben Toyota minded).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  M@niek vr 8 jun 2012 - 7:38

Ik zou ook voor toyota gaan!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 8:25

Wij hebben proefgereden (zeg je dat zo? scratch ) in een Pixo en zouden deze auto eigenlijk gaan kopen, maar vond de kofferbak toch niet ideaal met onze hond.
Wel echt een aanrader!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Happinaz vr 8 jun 2012 - 8:28

Ik heb ook goede verhalen gehoord over die Pixo (?) die paarse....maar de Yaris echt wel super stoerrrr! Lekker racemonstertje hoor.
Heb je de Citroen C1 ook overwogen? Die heeft mijn beste vriendinnetje en die scheurt ook flink door. Dat vind ik echt een lekker pittig karretje en qua model vergelijkbaar met de Yaris. Volgens mij is die zelfs nog betaalbaarder ook!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  SuzieQ vr 8 jun 2012 - 9:52

Happinaz schreef:Ik heb ook goede verhalen gehoord over die Pixo (?) die paarse....maar de Yaris echt wel super stoerrrr! Lekker racemonstertje hoor.
Heb je de Citroen C1 ook overwogen? Die heeft mijn beste vriendinnetje en die scheurt ook flink door. Dat vind ik echt een lekker pittig karretje en qua model vergelijkbaar met de Yaris. Volgens mij is die zelfs nog betaalbaarder ook!

Ik denk dat je de Yaris verwart met de Aygo, die is namelijk hetzelfde als de Citroen C1. Maar ik wil net 1 formaatje groter, dus liever de Yaris. Ik kan namelijk geen een kleintje vinden die een zwaardere motor heeft dan een 1.0 en dat is niet handig als je toch af en toe de afstand Limburg-Amsterdam moet afleggen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  JustMeDaan vr 8 jun 2012 - 11:07

Chance schreef:Ik zou absoluut voor de Yaris gaan. Heb er wel eens in gereden toen de Corolla van mijn ouders een beurt kreeg en we een Yaris als leenauto kregen! Ik heb zelf een Aygo (1.0) en ik mis ook af en toe de power. Vooral tussen de 90 en 100 heeft mijn autootje het er moeilijk mee.

Hierna komt er zeker een Yaris of Prius (ik ben Toyota minded).

Met jou kan ik praten Wink
Heb een Yaris gereden, 1.3 motor hebben die, en erg pittig! Nu rijd ik een Toyota Prius Wink. Maar das een dure klasse. Ik ben ook enorm Toyota-minded haha.
Ik zou dus voor een Yaris gaan. Toyota's hebben eigenlijk nooit wat. Beurten zijn ook goed te doen. Betrouwbare japanners die je niet snel laten staan. Dat is voor mij toch wel een groot pluspunt. En erg zuinig.

Trouwens de Aygo is dezelfde carosserie als de Citroen C1, en de Peugot 107.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Evalynn vr 8 jun 2012 - 11:17

_Liv schreef:Ik heb een Suzuki Alto (nieuwe type). Deze auto heb ik 2 jaar geleden van mijn ouders gekregen en ik ben er blij mee. Hij is klein en goedkoop. Het enige nadeel vind ik inderdaad dat het een 1.0 is. Ik rij weinig snelweg, dus heb er weinig last van. Maar als ik op de snelweg rij, kan ik hem er niet "voor gooien", want daar vind ik hem te langzaam voor.
+1, Precies het zelfde verhaal hier, maar ik woon niet bij snelwegen in de buurt dus daar heb ik ook niet veel last van.

Mijn Altootje is echt mijn maatje hoor!
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Happinaz vr 8 jun 2012 - 17:54

SuzieQ schreef:
Happinaz schreef:Ik heb ook goede verhalen gehoord over die Pixo (?) die paarse....maar de Yaris echt wel super stoerrrr! Lekker racemonstertje hoor.
Heb je de Citroen C1 ook overwogen? Die heeft mijn beste vriendinnetje en die scheurt ook flink door. Dat vind ik echt een lekker pittig karretje en qua model vergelijkbaar met de Yaris. Volgens mij is die zelfs nog betaalbaarder ook!

Ik denk dat je de Yaris verwart met de Aygo, die is namelijk hetzelfde als de Citroen C1. Maar ik wil net 1 formaatje groter, dus liever de Yaris. Ik kan namelijk geen een kleintje vinden die een zwaardere motor heeft dan een 1.0 en dat is niet handig als je toch af en toe de afstand Limburg-Amsterdam moet afleggen.

Ik denk dat je gelijk hebt! Embarassed
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Evalynn vr 8 jun 2012 - 22:06

En wat dacht je van een twingo?
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  SuzieQ za 9 jun 2012 - 1:44

Ik ben vandaag op autojacht geweest, en de keuze moet nu worden gemaakt tussen een Suzuki Swift uit 2005 en een toyota Yaris uit 2007. Beide vijfdeurs, beide zilvergrijs, airco en beide een 1.3 motor. Dus wat dat betreft niet echt een verschil. De Swift heeft 130.000 km gelopen en de Yaris 122.000. Hoewel ik de Swift mooier vind en er al jaren helemaal verliefd op ben, heb ik nu toch een lichte voorkeur voor de Yaris, omdat die 2 jaar nieuwer is en minder heeft gelopen dan de Swift (voor hetzelfde bedrag) en omdat ik het heel handig vind dat er maar liefst 3 dashboardkastjes in zitten (ik heb er nu geen in mijn Ka, supervervelend) en omdat ik de auto over het algemeen iets ruimer en luxer vind aanvoelen dan de Swift. Ook het dashboard is wat luxer dan dat van de Swift, met een ingebouwde radio enzo.

Dus, wat gaat het worden? Ze staan allebei bekend als goede auto's, maar ga ik nou de mooiste kiezen die ik stiekem al jaren wil, of ga ik toch verstandig kiezen voor de jongere auto met minder kilometers en het mooie dashboard?

Ik weet het echt niet! Images?q=tbn:ANd9GcTno7xlE8a9AnsS3upvssKyYavERCNJxzJBJ5yg4BXvJc5HkQ5H

Ik weet het echt niet! Images?q=tbn:ANd9GcTZaUWiES_7RfZqKq8DQfCDuewovQPSlnbN3xuFLSDQO6G1IYLu

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het echt niet! Empty Re: Ik weet het echt niet!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum