Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat ga IK écht niet doen...

+22
*Troela*
Coco
Kat1980
Parisienne
-Ieniemienie-
Tazz
M@niek
Bruintje Beer
MiKa
Printje
Mamsie
Spring
Vancity_girl
Liadan
Smaragdje
PapillonRose
Tania
Fiwen
koNijntje
SarahKey
Linda
Susan
26 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Dat ga IK écht niet doen...  Empty Dat ga IK écht niet doen...

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:27

Had jij ook van die dingen die je zag bij anderen waarvan je dacht: Dat ga ik écht niet doen als ik kinderen heb, maar wat je nu wel doet?

Bij ons thuis hadden de kleintjes een fopspeen, als ze dan huilerig waren deden ze er iets lekkers aan, dan waren ze even zoet...

... dacht: Dat ga IK écht niet doen, je blijft bezig op die manier! En wat doe ik? Juist! angel

Ik zet cupjes op tafel met voor allebei de vit D en de lactulose, en iedere keer die speen er in als ze huilierig zijn. Wat over is krijgen ze s avonds voor het slapen gaan.

Hebben jullie ook van die dingen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat ga IK écht niet doen...  Empty Re: Dat ga IK écht niet doen...

Bericht  Susan wo 14 sep 2011 - 23:31

Nou, op zich is dat toch best slim? Die vitamine D en die lactulose moeten ze toch hebben. Het wordt iets anders als je er stroop aan doet of zo. Of honing, dat deden ze vroeger wel, maar dat mogen kinderen onder een jaar helemaal niet hebben.

Ik had gedacht dat ik de televisie minder vaak aan zou hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:31

Nee nog niet eigenlijk. Kan nog komen natuurlijk...

Wat wel is, maar dat is niet echt wat je bedoelt:
Ik wilde eigenlijk geen speen gebruiken, maar M. heeft heel veel zuigbehoefte, dus krijgt ie toch een speentje.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:32

Susan schreef:Nou, op zich is dat toch best slim? Die vitamine D en die lactulose moeten ze toch hebben. Het wordt iets anders als je er stroop aan doet of zo. Of honing, dat deden ze vroeger wel, maar dat mogen kinderen onder een jaar helemaal niet hebben.

Ik had gedacht dat ik de televisie minder vaak aan zou hebben.
Ja, alleen hun zijn nog slimmer, sabbelen het smaakje eraf, speen eruit en beginnen weer te huilen Wink

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 14 sep 2011 - 23:34

Wat is lactulose??

Ik was niet van plan om een speen te geven, ik vind het geen gezicht en ik vond het niet nodig. Maar door een behoorlijke overproductie kon dl niet haar zuigbehoefte kwijt aan de borst, omdat ze dan ook steeds een flinke plons melk binnen kreeg. Dus toen toch maar een speentje, helaas....

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 23:36

Ik kan nog alleen denken wat ik straks niet zal doen en dat is:
Mijn kleintje al zo snel en zo vaak laten logeren voor het eerste jaar.
Geen potjes en kant en klaar eten, alleen bij een dagje weg ofzo.
Niet al met 4-5 maanden bijvoeding gaan geven omdat 'hij of zij het eten uit mijn mond kijkt'.

Maar of ik me daar aan ga houden Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan wo 14 sep 2011 - 23:36

Ik heb nooit zoveel bezwaar gehad tegen een speen, maar ik wilde wel alleen een speen in bed, niet overdag tijdens het spelen. Ezra heeft dat dus toch een tijd gehad, dat hij overdag met een speen rondliep. We hebben het toen wel een tijdje zo gelaten omdat er al genoeg andere dingen gaande waren en we daar dus op dat moment niet een heel groot probleem in zagen, als hij daar troost aan had dan mocht hij van ons. Op een gegeven moment zijn we wel gaan afbouwen, eerst de speen alleen nog in bed en later helemaal niet meer. Dat is zonder huilen gegaan gelukkig.

Yrsa heeft de speen wel nog steeds alleen in bed, eigenlijk alleen bij het inslapen en dan nog niet eens altijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  koNijntje wo 14 sep 2011 - 23:37

Kruumel schreef:Nee nog niet eigenlijk. Kan nog komen natuurlijk...

Wat wel is, maar dat is niet echt wat je bedoelt:
Ik wilde eigenlijk geen speen gebruiken, maar M. heeft heel veel zuigbehoefte, dus krijgt ie toch een speentje.

dat wilde ik eerst ook niet, maar t. was 2 weken lang 's avonds onrustig tussen 21-23 OF tussen 23-1,
met eenmaal een speentje ging het gelijk beter.. bij een eventueel volgend kindje begin ik hier wel sneller mee..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Linda wo 14 sep 2011 - 23:38

Ja, hier inderdaad ook alleen in bed. En ze is nu een beetje ziekjes, dan maak ik ook een uitzondering.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:38

SarahKey schreef:Ik kan nog alleen denken wat ik straks niet zal doen en dat is:
Niet al met 4-5 maanden bijvoeding gaan geven omdat 'hij of zij het eten uit mijn mond kijkt'.

Heb ik allemaal in gefaald nerd

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 14 sep 2011 - 23:39

SarahKey schreef:

Oh ja, dat dacht ik ook, maar Ezra at haast niks van mijn met bloed, zweet en tranen bereide hapjes uit de Babycook, dus werden het op een gegeven moment toch potjes. Later ging hij wel met de pot mee eten, maar nadat hij ziek was geweest lustte hij niks meer en werden het wel potjes. Nu is hij nog steeds een moeilijke eter die dol is op potjes, in principe krijgt hij ze nog maar zelden. Soms bij wijze van traktatie, hij vindt het echt heel erg lekker. Hij kan rustig om tien uur 's morgens een potje bruine bonen met rundvlees en appeltjes willen hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 14 sep 2011 - 23:40

Oh ja, en Yrsa zou ik dus echt, echt, écht geen potjes geven, dus de eerste weken dat ze bijvoeding kreeg stond ik braaf wortels te schrapen en te koken op een verjaardag, maar op een gegeven moment ben ik het toch wel gaan afwisselen. Wel het liefst biologische potjes, daar kreeg ik dan nog een soort van goed gevoel bij. Toen ze eenmaal een maand of acht was ging ze met de pot mee eten (soms wel een beetje aangepast, maar in elk geval vers en gebaseerd op wat wij aten) en dat ging bij haar heel goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fiwen wo 14 sep 2011 - 23:41

Ik heb tot dat J. bijna een jaar was geroepen dat ik haar nooit zou laten huilen... Maar het slaap drama bleef maar duren en toen hebben we het toch gedaan en met goed resultaat, dus nu huilt J. elke avond 10 minuten voor ze gaat slapen en ik ga er niet heen. Het voelt nog steeds vreselijk maar ze heeft het echt 'nodig' blijkbaar want als we er wel heen gaan dan slaapt ze na 3 uur nog niet (of bij ons in bed).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:42

Susan schreef:Ik had gedacht dat ik de televisie minder vaak aan zou hebben.

+1, ik zet ze regelmatig achter een filmpje oid 's middags, zodat ik mijn ding even kan doen.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 23:43

Susan schreef:
SarahKey schreef:

Oh ja, dat dacht ik ook, maar Ezra at haast niks van mijn met bloed, zweet en tranen bereide hapjes uit de Babycook, dus werden het op een gegeven moment toch potjes. Later ging hij wel met de pot mee eten, maar nadat hij ziek was geweest lustte hij niks meer en werden het wel potjes. Nu is hij nog steeds een moeilijke eter die dol is op potjes, in principe krijgt hij ze nog maar zelden. Soms bij wijze van traktatie, hij vindt het echt heel erg lekker. Hij kan rustig om tien uur 's morgens een potje bruine bonen met rundvlees en appeltjes willen hebben.

Maar je hebt het wel geprobeerd. Ik ben niet van plan om uit makkelijkheid potjes te gaan geven (ik werk straks ook maar twee middagen of twee hele dagen) Als je kind, zoals Ezra, echt dat niet wil eten ja dan moet je wel wat natuurlijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 14 sep 2011 - 23:44

Ik was van plan elke dag vers eten te geven. Dan kon ik bijvoorbeeld 1 keer in de week eten maken en invriezen. Leuk idee, maar meneer eet alles behalve opgewarmd eten uit de vriezer laughcry . Dus krijgt hij nogsteeds regelmatig een potje.

Verder wilden we eigenlijk ook geen speentje geven. Maar toen we de ochtend na mijn bevalling op de neonatalogieafdeling kwamen lag J. daar met een speentje in z'n mond te slapen. Dus dat is ook niet gelukt.

En dat van de tv herken ik ook heel erg. Vooral de laatste weken zit J. vaker tv te kijken dan ik zou willen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  PapillonRose wo 14 sep 2011 - 23:45

Ik had het liefst geen speentje gegeven. Maar ze had een aardige zuigbehoefte, dus ze heeft er toch eentje gekregen. Toen ze er eenmaal een had wilde ik hem zo min mogelijk geven en zo snel mogelijk afbouwen. Maar ze vind haar speentje zo fijn, dus krijgt ze hem toch nog wel erg vaak laughcry

Verder wilde ik het liefst geen potjes geven, tenzij we bijvoorbeeld ergens anders zouden zijn op visite ofzo. Maar dat is ook niet gelukt. Op een gegeven moment weigerde ze al het avondeten, dus toen ben ik maar vanalles gaan proberen. Ook potjes, maar helaas wil ze dat meestal ook niet. En nu ze toch bijna altijd al het avondeten weigert geef ik sowieso vaker een potje, want om nou elke avond uitgebreid een maaltijd te gaan maken die vervolgens toch geweigerd wordt, dat heeft toch weinig zin.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan wo 14 sep 2011 - 23:46

Tja, wanneer is het uit makkelijkheid en wanneer niet. Ik vind het niet gek als je die eerste periode, als ze er nog maar drie happen van nemen, vers af en toe afwisselt met een potje, al is het dan voor je eigen gemak.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:46

Jolicious schreef:
SarahKey schreef:Ik kan nog alleen denken wat ik straks niet zal doen en dat is:

Heb ik allemaal in gefaald nerd

Niet zal doen, of niet van plan bent te zullen doen? O, ik zie het al, of je je er ook echt aan gaat houden. Ik vond het in ieder geval soms tegenvallen van mezelf, haha!

Ik had ook wel dingen die ik dacht niet te doen, maar sommige dingen heb ik idd ook in gefaald. En dat is helemaal niet erg
Ik was bij de oudste heel streng met snoepen bijv, maar daar ben ik nu veel makkelijker in. Ze mogen gerust hier thuis een paar keer iets te snoepen pakken, de pot staat ook binnen handbereik, maar hoe wonderlijk, nu doen ze het dus juist niet. Laughing

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 23:52

Ik gok ook dat ik me er niet altijd aan zal houden angel Laughing
(nou ja logeren terwijl ze zo klein zijn ben ik wel echt op tegen, hier ook geen nachtwerk of avonddiensten dus geen reden om dat zomaar te doen)

Maar goed, als as mama weet je alles goed te doen straks Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje wo 14 sep 2011 - 23:56

Filmpjes met hem kijken, maar als hij het echt niet naar zijn zin heeft en niets wilt helpen, wordt hij soms wel weer vrolijker als ik op youtube k3 of de wielen van de bus opzet Embarassed

Verder eigenlijk niet. Ow ja, toch.. ik had mij zelf voorgenomen om niet zo moeder te worden die emotioneel wordt van dingetjes als de eerste kleertjes opruimen, voor het eerst weg te brengen en op zijn eigen kamertje in zijn bedje te laten slapen i.p.v. in de wieg bij ons (stel ik al de hele week uit), enz.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:57

SarahKey schreef:Ik gok ook dat ik me er niet altijd aan zal houden angel Laughing
(nou ja logeren terwijl ze zo klein zijn ben ik wel echt op tegen, hier ook geen nachtwerk of avonddiensten dus geen reden om dat zomaar te doen)

Maar goed, als as mama weet je alles goed te doen straks Laughing

Hier heeft tot nu toe alleen de oudste een paar keer gelogeerd, toen ze ruim 3 was. Eerder was gewoon niet nodig. En ik zag er ook geen reden toe.
Ik vind het zelf ook niet nodig om ze al in het 1e jaar te laten logeren, maar als ik eerlijk ben, nu zou ik er wel een nachtje voor over hebben....Alleen willen ze alleen de borst, dus dat gaat sowieso niet lukken.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 14 sep 2011 - 23:59

Alleen uit logeren hebben wij ook niet gedaan, Ezra is pas alleen bij mijn ouders gaan logeren toen hij al twee was, maar goed, mijn ouders hebben wel een vakantiehuisje waar wij ook bijna ieder weekend slapen, dus ze komen wat dat betreft niks te kort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan do 15 sep 2011 - 0:04

Ik wilde echt geen speentje geven. Bij Yara is dat gelukt, Kian heeft nu regelmatig een speentje als hij wakker is. Hij speelt met die speen in zijn mond zo nog een half uurtje heel vrolijk langer. In bed heeft hij 'm niet trouwens.
Ik dacht ook dat ik tv minder aan zou zetten, die heeft het afgelopen jaar voor Yara toch zeer regelmatig aangestaan (toen ik zwanger was als ik geen energie meer had, nu regelmatig als ik Kian aan het voeden ben).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  SarahKey do 15 sep 2011 - 0:06

Smaragdje schreef:Filmpjes met hem kijken, maar als hij het echt niet naar zijn zin heeft en niets wilt helpen, wordt hij soms wel weer vrolijker als ik op youtube k3 of de wielen van de bus opzet Embarassed

Verder eigenlijk niet. Ow ja, toch.. ik had mij zelf voorgenomen om niet zo moeder te worden die emotioneel wordt van dingetjes als de eerste kleertjes opruimen, voor het eerst weg te brengen en op zijn eigen kamertje in zijn bedje te laten slapen i.p.v. in de wieg bij ons (stel ik al de hele week uit), enz.

Oh jee ik word echt een huilmoeder, zat gisteren al te brullen bij een nieuw gekocht shirtje (in de juiste kleur I love you ) met het idee: oh dit is nu voor ons kindje!
Laat staan als ik straks, als het kindje eruit gegroeid is, weer op moet ruimen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: