Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+50
Roodkapje
smooch
Solis
MADDIE
Jezzie
koNijntje
Vlinderjoy
PiP
*Orchidee
Weegschaal
Dutchy
firda
nillis
Viva
kwak
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
ludje
Novalee
Pien
Coccinelle
Bloem86
Tittih
CCC
Amber-
Pandora
xxjojootjexx
JD
Thunder
Océane
Lejow
Shy
moepie
Flower_L
Muppetje
SarahKey
sheila123
Alex
Paper Crown
Teddyaapje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Annie24
Pussycat
meisje
PapillonRose
Makamba
Wennes
Darius
54 plaatsers

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Flip Fluitketel wo 21 dec 2011 - 0:54

Wennes ik krijg de vraag ook regelmatig op mijn werk. Een paar collega's van mijn eigen afdeling weten het dan. Maar gisteren kreeg ik ook de vraag 'wanneer komt er een 2e'. Ik zeg dat hoor en zie je vanzelf wel! Maar nu in ieder geval nog niet. Spannend hoor bijna vertellen aan jullie ouders! Ben benieuwd hoe ze reageren! Misschien als je zo misselijk blijft toch de huisarts inlichten? Of is het draaglijk?

Weegschaal Balen, dat het niet zo was als dat je verwachte. Maar je hebt in ieder geval wel al een 'traag'kloppend hartje gezien. Dat geeftr hoop! En zeker als je wat minder ver blijkt te zijn dan je eigen berekening kan het goed kloppen dat je een traag kloppend hartje heb gezien. Hopelijk volgend week een beter gevoel bij de echo! En volgens mij geeft het ook nog een verschil als je een uitwendige echo (wat bij jou het geval was volgens mij) hebt gehad ipv inwendige echo!

Yasmine Fijn dat de echo goed was! En wat spannend dat het er misschien 2 zijn! Hopelijk krijgen jullie 9 januari uitsluitsel!

Bebbel Het is zeker spannend! En ik duim steeds voor iedereen!

Vlinderjoy Anders zou ik even de VK bellen, wanneer je de echo hebt. Is misschien ook een geruststelling.

Viva Succe morgen met de echo! Ik weet nu ook niet meer zeker of we onze dochter meenemen, omdat ze het nu al weten. Wie weet brengen we haar wel naar mijn schoonouders. Over het vertellen aan je kindje....hier heeft ze het nog niet echt door. Is ze nog te jong voor, als ze me met dikke buik ziet vertellen we het wel of 'begrijpt' ze het.

Gisteren heb ik het ook aan mijn teamleidster verteld. We hadden het over de zomervakantie e.d. en toen heb ik het maar gezegd. Ze vond het erg leuk! Nu nog aan de planning vertellen dat er nog iemand afvalt met het hoogseizoen. Altijd een stressperiode voor sommige van mijn werk!

Verder aftellen naar dinsdag voor de echo! Mag eerst nog 4 nachten werken en dinsdag dan gelijk door voor de echo! Spannend!



Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes wo 21 dec 2011 - 1:31

Vlinder, Hopelijk krijg je dan gelijk of snel daarna de echo.

Viva, Wij vertellen het al tegen onze zoon, heel af en toe dan, maar hij begrijpt er nog niks van. Hij kan dus ook zijn mond nog niet voorbij praten hahaha. Ik wil over een paar maanden wel een boekje kopen wat over een broertje of zusje gaat zodat ik die voor kan gaan lezen.

Flip, de misselijkheid komt in fases op een dag. Dus als ik me redelijk voel dan eet en drink ik goed, als ik heel misselijk ben eet of drink ik eigenlijk niks. Zodra ik echt niks meer binnen kan houden zal ik de huisarts bellen, maar hopelijk is dat niet nodig.
Fijn dat je teamleider zo enthousiast reageerde. Ik vertel het over een week of 3 op mijn werk, ben benieuwd hoe ze daar zullen reageren.

Vanmorgen visite gehad van 2 vriendinnen met hun kindjes. 1 daarvan weet dat we aan een tweede wilden beginnen dus ze vroeg hoe lang we nu bezig zijn. Ik zei nog maar kort en dat we gewoon goed oefenen. Phoe, het gaat steeds lastiger worden om mijn mond te houden hahaha.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Makamba wo 21 dec 2011 - 1:55

Viva schreef:He wat wordt hier lekker gekletst vanavond!

Voor diegene die al een kindje hebben; vanaf wanneer vertellen jullie het jullie kindje?

*breekt in*

Ik zou het pas vertellen als het (echt goed) zichtbaar begint te worden en sowieso niet eerder dan dat ik de 12 weken grens voorbij zou zijn. Voor een kindje duren die maanden volgens mij vreselijk lang voordat broertje en/of zusje er is.

*breekt uit*
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:59

Makamba schreef:
Viva schreef:He wat wordt hier lekker gekletst vanavond!

Voor diegene die al een kindje hebben; vanaf wanneer vertellen jullie het jullie kindje?

*breekt in*

Ik zou het pas vertellen als het (echt goed) zichtbaar begint te worden en sowieso niet eerder dan dat ik de 12 weken grens voorbij zou zijn. Voor een kindje duren die maanden volgens mij vreselijk lang voordat broertje en/of zusje er is.

*breekt uit*

+1, mijn zoontje is dan nog veel te klein/jong om het te snappen, maar ik werk met (meervoudig) beperkte jongeren en ik vertel het hen ook pas als het echt goed zichtbaar is. Hoe eerder ik het vertel, hoe vaker ik de vraag krijg wanneer de baby komt.. en dat duurt nog heeel lang! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy wo 21 dec 2011 - 2:20

Ik heb even gekeken op de site van de verloskundige en daar staat met 8 weken een intake en rond de 9 a 10 weken een termijn echo. Dus ik denk dat ik dan tijdens de intake een afspraak maak voor de termijnecho!

Over half uurtje komt mvm hier dus ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat smile
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Océane wo 21 dec 2011 - 2:27

Nou ik heb vandaag een echo gehad, die was goed. Ik ben 2 augustus uitgerekend, dus dat mag worden aangepast in het schema...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes wo 21 dec 2011 - 2:41

Aquala, ook hier gefeliciteerd meid! Hoe ver zei ze dat je was?
Volgens mij lopen wij redelijk gelijk op! Hopelijk krijg ik 10 jan te horen wanneer ik uitgerekend ben.


Laatst aangepast door Wennes op wo 21 dec 2011 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : x)
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Océane wo 21 dec 2011 - 3:00

Dankje Wennes! Morgen ben ik 8 weken. Ik ben echt zo benieuwd hoe ver jij nou echt bent, ligt idd dicht bij elkaar denk ik ook.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine wo 21 dec 2011 - 4:48

Aquala schreef:Dankje Wennes! Morgen ben ik 8 weken. Ik ben echt zo benieuwd hoe ver jij nou echt bent, ligt idd dicht bij elkaar denk ik ook.

Zitten sowieso met veel dicht op elkaar.
Jij, Flip, Weegschaal, Nera, ik, we zitten allemaal tussen de 7 en 8 weken.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE wo 21 dec 2011 - 6:44

Alle zwangere meiden gefeliciteerd!!

Ik heb afgelopen maandag positief getest. Kan het nog niet echt geloven, maar vandaag een afspraak gemaakt met de verloskundige voor een intake. Dan doen ze nog geen echo. Wanneer wel weet ik eigenlijk niet.

Even voor de tabel ik 27 hij 26, 1e kindje, we willen niet weten wat het wordt. En ik weet nog niet wanneer ik uitgerekend zal zijn. Als ik het op internet bekijk komt er 12 augustus naar voren. Maar zal na de eerste echo meer weten denk ik.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Weegschaal wo 21 dec 2011 - 7:12

@ Viva; Spannend morgen! Ik heb de vorige keer een inwendige echo gehad, met een mannelijke gyn. Ik vond het niet vervelend, was ook veel beter te zien. Ik heb gisteren zelfs om een inwendige echo gevraagd, maar dat vonden ze niet nodig omdat het uitwendig ook te zien was.

@ Flip Fluitketel; Altijd leuk die vakantieplanning idd. En de echo gaat idd al opschieten!

@ Wennes; Wanneer wil je het gaan vertellen?

@ Vlinderjoy; Hoe ging het met MvM?

@ Aquala; Fijn een goede echo!

@ Maddie; Gefeliciteerd en welkom.

Ik ben vanmorgen even langs de poli gelopen. Verteld van mijn onzekerheid en mijn vragen gesteld. Die vrouw vond het heel vervelend dat ik het verkeerd begrepen had. Het zag er zeker allemaal goed uit, alleen wilde ze aangeven dat ik waarschijnlijk eerder 6 a 6,5 week ben dan 7 weken. Het is volgens haar heel normaal om in het begin wat terug gezet te worden. Er was geen enkele aanleiding om me zorgen te maken. Dus ik weer opgelucht. Daarna het verteld aan vrienden en collega’s. Iedereen is ontzettend enthousiast.
Ik ben normaal heel nuchter, dus echt vreemd dat ik alleen de woorden trager en minder ver in mijn hoofd bleef horen en daar helemaal nerveus van werd. Maar ja, hormonen…
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy wo 21 dec 2011 - 7:39

Gefeliciteerd Maddie !!

Fijn te horen Weegschaal dat je je weer gerustgesteld voelt!!

Vanmiddag was MvM hier. En eerst gingen ze even testen en die was helemaal duidelijk :-)
Maandag mag ik beginnen. Ook een heel mooi boek gekregen; de grote geboortegids en een mooie ketting!

Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Viva wo 21 dec 2011 - 7:52

Flip, dat is inderdaad wel makkelijk als iedereen het weet, haar dan even weg te brengen.

Wennes, zo'n boekje wil ik dus dan ook kopen. Daar zal het vast wel goed in zijn verteld. Dus dat lijkt me wel een makkelijke oplossing :P

Over de rest, wel of niet vertellen, onze dochter wordt natuurlijk bijna 3, dus denk dat ik het wel eerder vertel dan de moeders met een kindje van 1 jaar bijvoorbeeld. Maar heb wel besloten nog even te wachten.

Vlinderjoy, en een mooie positieve test van MvM gehad?

Aquela, fijn dat blijkbaar alles goed was op de echo!

Maddie, gefeliciteerd!!

Weegschaal, nu je verteld dat er meer te zien is met een inwendige, wil ik die ook wel hebben, haha!
Maar ik ben een week verder dan jij, dus grote kans van niet. Ik heb trouwens een mannelijk VK, dus dan zal dat ook wel niet zo erg zijn als een man dat doet.

Super nieuws trouwens dat je haar verkeerd geïnterpreteerd had! En dus dat je dan alleen "slechts" wat minder ver bent!

Nou, ik begin hem wel te stressen voor morgen.
Mijn man is vandaag, laatste dag voor zijn vakantie, ziek naar huis gekomen. Dus ik hoop dat hij zich morgen ook veel beter voelt!
Je wilt toch samen. (En ik kan niet rijden, in de zin, geen rijbewijs)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE wo 21 dec 2011 - 8:03

Bedankt voor de felicitaties!!

@ Weegschaal, wat fijn dat je wat gerustgesteld bent!

@ Viva, ja een kindje van 3 begrijpt natuurlijk veel meer dan een kindje van 1. Is dus niet zo erg om het wat eerder te vertellen.

MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy wo 21 dec 2011 - 8:11

@ Viva, ja een hele mooie positieve test gekregen :-)

En spannnend morgen je echo !!!
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie wo 21 dec 2011 - 8:23

Yasmine schreef:
Aquala schreef:Dankje Wennes! Morgen ben ik 8 weken. Ik ben echt zo benieuwd hoe ver jij nou echt bent, ligt idd dicht bij elkaar denk ik ook.

Zitten sowieso met veel dicht op elkaar.
Jij, Flip, Weegschaal, Nera, ik, we zitten allemaal tussen de 7 en 8 weken.

En ik ook Very Happy
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Solis wo 21 dec 2011 - 8:36

Ik zou ook graag met jullie mee willen praten! Ik ben ook zwanger en óók in augustus uitgerekend. Als ik het goed heb berekend zal ik rond 17 augustus uitgerekend zijn, maar ik heb nog geen echo of iets gehad, dus de datum is nog een beetje onder voorbehoud.
Solis
Solis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Flip Fluitketel wo 21 dec 2011 - 8:45

Wat leuk dat er zoveel lekker dicht op elkaar uitgerekend zijn! Tegen de tijd maar een weddenschapje maken wie er het er eerst gaat bevallen Wink
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy wo 21 dec 2011 - 8:50

Gefeliciteerd Solis!

En flip inderdaad zitten heel veel dicht bij elkaar smile
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Viva wo 21 dec 2011 - 8:51

Hmm, als ik meedoe aan de weddenschap, ik verwacht pas met 40+ te bevallen! Haha

Solis, gefeliciteerd, je kan en mag hier uiteraard meepraten!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Solis wo 21 dec 2011 - 8:51

Zo te lezen wordt vooral augustus een drukke maand, leuk!
Solis
Solis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Flip Fluitketel wo 21 dec 2011 - 8:53

Solis Gefeliciteerd! Wel al bekend wanneer je een echo of intake Vk hebt?

Vlinderjoy Fijn dat je z'on positieve test had bij MvM!

Viva Hopelijk is je man morgen opgeknapt! Het is zeker een verschil een kind van 1 jaar of 3 jaar. Maar vaak duurt het voor de kleintjes nog zo lang als je het ze al gauw verteld. Wij vertellen het onze kleine neefjes en nichtjes (wel wat anders dan je eigen kind natuurlijk) express om die reden pas als het echt zichtbaar is. Wij hebben bij de 1e gemerkt dat het dan voor hun het snelst gaat.

Weegschaal Fijn dat je nu wat gerustgesteld ben.

Maddie Gefeliciteerd!

Aquala Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine wo 21 dec 2011 - 8:53

moepie schreef:
Yasmine schreef:
Aquala schreef:Dankje Wennes! Morgen ben ik 8 weken. Ik ben echt zo benieuwd hoe ver jij nou echt bent, ligt idd dicht bij elkaar denk ik ook.

Zitten sowieso met veel dicht op elkaar.
Jij, Flip, Weegschaal, Nera, ik, we zitten allemaal tussen de 7 en 8 weken.

En ik ook Very Happy

Was ik toch iemand vergeten, jij ook natuurlijk.

Ik kreeg het vanmiddag even flink benauwd, had opeens een beetje bruinige afscheiding. Wel lichtbruin en totaal geen oud bloed ofzo, maar het goede gevoel van gisteren is helemaal weg.
Stom als ik ben, ben ik gaan googlen, maar daar werd ik niet wijzer van. Tijdje later even flink buikpijn, maar ook dat was na een toiletbezoek over (en dat kon ook komen door mijn troostvoer, net iets teveel nootjes). Inmiddels nergens last meer van, maar zit er over te denken morgenochtend toch even de vk te bellen, om even weer met twee voeten op de grond gezet te worden.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Flip Fluitketel wo 21 dec 2011 - 8:55

Viva schreef:Hmm, als ik meedoe aan de weddenschap, ik verwacht pas met 40+ te bevallen! Haha


Denk ik ook hoor! Bij de 1e ben ik met 41+4 bevallen. Maar ja, hoop toch nog wel naar een bruiloft te kunnen gaan op 17 augustus van een nicht en neef waar we heel goed contact mee hebben. We zullen het zien tegen de tijd.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Solis wo 21 dec 2011 - 9:00

De tweede schijnt toch meestal iets eerder te komen?

Flip Fluitketel: nee, ik heb nog geen afspraak, ik denk dat ik volgende week ga bellen.
Yasmine: oei, ik zie dat je met 13 weken ook een miskraam hebt gehad, ik kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Voelt deze zwangerschap anders dan de vorige?
Solis
Solis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum