Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik kan het niet geloven..

+104
boekenwurm83
Sarah1985
Nora
Muurvlindertje
**_pearl_**
Blueschick
Jeanette
Dani
Roodkapje
JoyceVL
MADDIE
Monnie
Sylvana
koNijntje
Curious
love
Sjirafje
Shisha
Happydobby
Happy
Ilargi
slaatje
Yaelynn
Davinia
Shy
snoezel
Oasis
Parisienne
Moon
mzcharlotte
JD
L!ND@
sanne-84
Sterre
Raven
Polly
Bliss
Liadan
smooch
Merai
Alex
RYW
Minx
woezel
Kabouter
Carra
PluDan
*Troela*
Silver
Highway
Lindsya
meisje
Salander
Monte
Gizmo
Ella
Mamsie
Juul
sonly
Caresses
Makamba
Le Chat Noir
studiebol
Tullow
Jade
Jasmine
SnowWhite
Kaboutertje
SuperGrover
juffie001
loura
Inge
Tania
Chocoholic
Marin
miss piggy
Snack a Jack
Suus
Melis_je
Chocolate Cookie
litllejoy
Barbabella
FireButterfly
dharma
Cheesegirl
Sugarfall
Esperanza
TGR
Lune
Serena
Ugly Betty
Verona
Jelin
Rovine
Susan
Rush
Rumble
patjuhhh
Caro
Atelier Madame
Arwyn
Bubbelicious
VeryCherry
ProudMom
108 plaatsers

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Happy do 17 nov 2011 - 21:50

Vreselijk.. De grond moet onder je voeten vandaan zijn gezakt na het telefoontje/smsjes.
Wat verdrietig, Logisch dat je hart breekt als je zoontje dat soort dingen zegt. Sad
Ik hoop dat , ookal is dat nog lang niet aan de orde dus begrijp me niet verkeerd , je snel een plekje hebt voor jullie 2tjes. En aan het einde van het verhaal kom jij er sterker uit! Sterkte! hug

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 21:53

RYW schreef:Niet vechten? Maar hij wil B wel elke dag zien? Misschien had hij zich dat wat eerder moeten realiseren, ongeveer rond het moment dat hij met een ander aan de gang ging? Dat dit zo gaat is de consequentie van ZIJN keuzes, hoor..

Wat erg voor B, en voor jou.. Ik ken je verder niet, maar heb aan je gedacht. Sterkte! hug
dat hij de relatie verbreekt en vreemdgaat heeft hem niet minder recht om zijn kind te zien. En haar niet meer recht om hun kind te zien. Dus ik vind dit wel logisch van hem: hij wil van zijn relatie af, niet van zijn kind. Beetje bijzonder dat hij ook meteen een slechte vader is, en zijn kind niet eens meer alleen mag zien alleen omdat hij uit de relatie wil en dat kloterig aanpakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 21:53

Eucalypta schreef:dat hij de relatie verbreekt en vreemdgaat heeft hem niet minder recht om zijn kind te zien. En haar niet meer recht om hun kind te zien. Dus ik vind dit wel logisch van hem: hij wil van zijn relatie af, niet van zijn kind. Beetje bijzonder dat hij ook meteen een slechte vader is, en zijn kind niet eens meer alleen mag zien alleen omdat hij uit de relatie wil en dat kloterig aanpakt.

Dat zegt RYW toch ook niet? Als je gescheiden bent zie je je kind niet meer iedere dag, dat is toch gewoon zo?

Sowieso, RYW is zelf gescheiden, het lijkt mij wel dat ze weet hoe die dingen gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 21:59

Susan schreef:
Eucalypta schreef:dat hij de relatie verbreekt en vreemdgaat heeft hem niet minder recht om zijn kind te zien. En haar niet meer recht om hun kind te zien. Dus ik vind dit wel logisch van hem: hij wil van zijn relatie af, niet van zijn kind. Beetje bijzonder dat hij ook meteen een slechte vader is, en zijn kind niet eens meer alleen mag zien alleen omdat hij uit de relatie wil en dat kloterig aanpakt.

Dat zegt RYW toch ook niet? Als je gescheiden bent zie je je kind niet meer iedere dag, dat is toch gewoon zo?

Sowieso, RYW is zelf gescheiden, het lijkt mij wel dat ze weet hoe die dingen gaan.
het ging me niet alleen om haar post. Er staan meer dingen als 'jullie gaan nu net z'n tweetjes verder' en meer van dat soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 22:02

Eucalypta schreef: het ging me niet alleen om haar post. Er staan meer dingen als 'jullie gaan nu net z'n tweetjes verder' en meer van dat soort dingen.

Dat gaan ze ook, vanuit ProudMom bekeken. Haar ex maakt geen deel meer uit van haar gezin. Dat wil niet zeggen dat haar zoontje dus ook geen omgang meer met hem heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Happydobby do 17 nov 2011 - 22:33

Ow meis, ik ben verbaasd, je had het pas over een tweede kindje. Sterkte de komende tijd.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 22:53

Susan schreef:
Eucalypta schreef: het ging me niet alleen om haar post. Er staan meer dingen als 'jullie gaan nu net z'n tweetjes verder' en meer van dat soort dingen.

Dat gaan ze ook, vanuit ProudMom bekeken. Haar ex maakt geen deel meer uit van haar gezin. Dat wil niet zeggen dat haar zoontje dus ook geen omgang meer met hem heeft.
Vanuit zijn gezichtspunt kan hij dus ook net zo goed zeggen dat hij verder met hun kind gaat en dat zij geen deel meer uitmaakt van zijn gezin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 22:57

Eucalypta schreef:
Vanuit zijn gezichtspunt kan hij dus ook net zo goed zeggen dat hij verder met hun kind gaat en dat zij geen deel meer uitmaakt van zijn gezin.

Waarom moet jij altijd zo doordrammen over iemands woordkeuze? Je weet heel goed wat er wordt bedoeld en je weet ook heel goed dat het niet zo zal zijn dat haar ex zijn kind niet meer te zien krijgt. Hoe zij dat verder in gaan vullen is niet aan ons.

En ja: op de momenten dat hun zoontje bij hem is, is hij alleen met hun kind. Op de momenten dat hun zoontje bij haar is, is zij alleen met hun kind.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 23:00

Eucalypta schreef:
Susan schreef:
Eucalypta schreef: het ging me niet alleen om haar post. Er staan meer dingen als 'jullie gaan nu net z'n tweetjes verder' en meer van dat soort dingen.

Dat gaan ze ook, vanuit ProudMom bekeken. Haar ex maakt geen deel meer uit van haar gezin. Dat wil niet zeggen dat haar zoontje dus ook geen omgang meer met hem heeft.
Vanuit zijn gezichtspunt kan hij dus ook net zo goed zeggen dat hij verder met hun kind gaat en dat zij geen deel meer uitmaakt van zijn gezin.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan me ook voorstellen dat deze gedachtegang niet heel lekker valt bij Proud Mom, aangezien zij nu voor een voldongen feit staat en dit nooit heeft gewild, althans niet op deze manier. Ik kan me zo voorstellen dat ze zich al erg in de steek gelaten voelt en dat ze de wanhoop nog meer voelt, als ze dan ook nog eens het kind, dat van hen samen is, 'kwijtraakt'. Dan wordt opeens 'alles' van haar afgepakt, als je m'n uitleg kan volgen (beetje raar geformuleerd wellicht).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 23:05

Nour schreef:
Eucalypta schreef:
Susan schreef:
Eucalypta schreef: het ging me niet alleen om haar post. Er staan meer dingen als 'jullie gaan nu net z'n tweetjes verder' en meer van dat soort dingen.

Dat gaan ze ook, vanuit ProudMom bekeken. Haar ex maakt geen deel meer uit van haar gezin. Dat wil niet zeggen dat haar zoontje dus ook geen omgang meer met hem heeft.
Vanuit zijn gezichtspunt kan hij dus ook net zo goed zeggen dat hij verder met hun kind gaat en dat zij geen deel meer uitmaakt van zijn gezin.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan me ook voorstellen dat deze gedachtegang niet heel lekker valt bij Proud Mom, aangezien zij nu voor een voldongen feit staat en dit nooit heeft gewild, althans niet op deze manier. Ik kan me zo voorstellen dat ze zich al erg in de steek gelaten voelt en dat ze de wanhoop nog meer voelt, als ze dan ook nog eens het kind, dat van hen samen is, 'kwijtraakt'. Dan wordt opeens 'alles' van haar afgepakt, als je m'n uitleg kan volgen (beetje raar geformuleerd wellicht).
Oh, ik vat het wel, maar de tendens lijkt een beetje te zijn dat als je je relatie verbreekt als man, dat je daarmee ook je vaderschap voor een groot deel vaarwel zegt. Dus vanuit die hoek kan ik me best voorstellen dat er mannen zijn die vreemdgaan omdat ze bang zijn dat áls ze gaan scheiden, wat ze het liefst willen, ze hun kinderen voor een groot deel kwijtraken en het moeten doen met eens in de twee weken een weekend. Dan maar liever proberen zo lang mogelijk én zelf gelukkig te worden door vreemd te gaan én je gezin aan te houden. Krom geredeneerd en het werkt natuurlijk niet, maar ik snap het wel. En er zijn veel betere manieren, maar dit zie ik veel vaker gebeuren.

Mensen gaan niet voor niets vreemd. Mensen gaan niet vreemd omdat de rest ze niet boeit, de redenatie is vaak krom, niet terecht en er zijn betere manieren om alles op te lossen, maar er is áltijd een reden.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Shisha do 17 nov 2011 - 23:05

Wat een rot situatie! Sad Ik heb er geen woorden voor, wat een eikel!
Heel veel sterkte! hug
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 23:12

Ik ben het met je eens Eucalypta dat vaders er doorgaans minder rooskleurig vanaf komen als een relatie eindigt dan moeders. Hier is in NL ook een groot onderzoek naar gedaan, wat ook een prijs heeft gewonnen. Echter denk ik niet dat Proud Mom hier iets aan heeft op dit moment. Ze is besodemieterd en dan kan ik me wel heel goed voorstellen dat je naast het kwijtraken van je partner, niet ook nog eens je kind voor een groot deel wilt 'kwijtraken'. Jouw theorie over vreemdgaan kan ik wel volgen, maar ik vind het eigenlijk iets te vroeg om het daar nu over te hebben in dit topic, want het voegt niets toe voor Proud Mom die al veel verdriet heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 23:14

Dat bedacht ik me ook net. Maar daarom zei ik in mijn eerste reactie al 'probeer nu geen defintieve beslissingen te nemen'. Jullie zien het alletwee totaal niet helder, jij niet doordat alles op z'n kop staat, maar hij ook niet omdat zijn wereld net zo goed op z'n kop staat. Dus na die eerste fase, ga dan nog eens kijken wat er over is.

Want ellendig is het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 23:19

Je bedoelt definitieve beslissingen om uit elkaar te gaan? Want zoals ik het lees is hij degene die heeft gezegd dat er niks meer te redden valt. Bah, ik zou me echt machteloos voelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Sjirafje do 17 nov 2011 - 23:27

WAT een lul!

Sorry hoor, maar ik heb er geen andere woorden voor. Mocht er ooit toch nog een toekomst in zitten dan moet hij wel heeeeeeel erg zijn best gaan doen om je vertrouwen terug te winnen. Ga even een paar dagen proberen te genieten.....naar de schoonheidssalon, lekker winkelen en eten. Misschien ben je over een paar dagen wat gekalmeerd en denk je er ietsje anders over. Heel erg veel sterkte meid! Sad
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 23:35

Susan schreef:Je bedoelt definitieve beslissingen om uit elkaar te gaan? Want zoals ik het lees is hij degene die heeft gezegd dat er niks meer te redden valt. Bah, ik zou me echt machteloos voelen.
Dat klopt, maar ook dat kan over een paar dagen of weken anders zijn. Op het moment dat je vreemdgaat en het komt uit, dan is het best lastig om toe te geven dat je een enorme fout hebt gemaakt.
Plus dat het best zo kan zijn dat hij het goedpraat in zijn hoofd door te bedenken dat hij toch al wel klaar was met de relatie en dat die andere vrouw eigenlijk veel leuker is. Want als dat niet zo is dan heeft hij zijn relatie verneukt voor een stomme scharrel, en dat is altijd nog pijnlijker dan toegeven dat je je relatie verneukt voor 'ware liefde' smile Hij ziet het ook niet helder, hij is ws verliefd, en dat helpt niet. Blijven lijkt dan een stuk ingewikkelder dan weggaan, want blijven zorgt voor gedonder, ruzie, dan moet je de pijn die je je partner hebt aangedaan onder ogen zien en weggaan houdt in je verliefdheid achterna gaan, dat lijkt heel fijn en prettig op dat moment. Want van je partner ken je alle nare momenten, die word boos op je, zeurt over de was, zit je op je huid en is vanzelfsprekend. De nieuwe partner is nog spannend, leuk, kijkt tegen je op, zorgt ervoor dat je je fijn voelt, alles voelt goed en gaat een stuk makkelijker. Maar dat lijkt maar zo. En het duurt even voordat dat doordringt. smile Niet in alle gevallen, want soms is het ook gewoon zo dat een nieuwe partner leuker blijkt en beter past, maar vaak is dat niet blijvend. En dan nog is het een hels karwei om de oude relatie weer goed te krijgen, maar goed, het kán wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  love do 17 nov 2011 - 23:56

Wat een LUL !!
En dan ook nog denken dat hij elke dag zijn kind mag zien... lekker voorbeeld dan. Hij mag wel eens goed na gaan denken over zijn eigen acties!

Heel veel sterkte PM !!
Laat je goed verwennen door je familie/vrienden hug

love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Curious vr 18 nov 2011 - 0:01

pfff, in een woord VERSCHRIKKELIJK!
Heel veel sterkte gewenst, denk goed aan jezelf meis!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  RYW vr 18 nov 2011 - 0:05

Susan schreef:
Eucalypta schreef:dat hij de relatie verbreekt en vreemdgaat heeft hem niet minder recht om zijn kind te zien. En haar niet meer recht om hun kind te zien. Dus ik vind dit wel logisch van hem: hij wil van zijn relatie af, niet van zijn kind. Beetje bijzonder dat hij ook meteen een slechte vader is, en zijn kind niet eens meer alleen mag zien alleen omdat hij uit de relatie wil en dat kloterig aanpakt.

Dat zegt RYW toch ook niet? Als je gescheiden bent zie je je kind niet meer iedere dag, dat is toch gewoon zo?

Sowieso, RYW is zelf gescheiden, het lijkt mij wel dat ze weet hoe die dingen gaan.

Inderdaad.

Ik wil deze er toch nog even uitlichten hoor, Euc. Al zeg je later dat het je niet alleen om mijn post gaat, toch quote je de mijne, en dat je dan zo belerend tegen mij doet terwijl ik nota bene de ervaringsdeskundige ben en dit verdriet zelf heb meegemaakt vind ik best ongepast.

Wat Proudmom beschrijft, de reactie van haar zoontje en dat verdriet dat nog eens bovenop haar eigen verdriet komt, een schuldgevoel (als ik leuker was geweest was hij niet op me uitgekeken en had mijn kind zijn gezin nog bij elkaar), de machteloosheid dat je zijn verdriet niet op kan lossen, dat je in je verdriet sterk moet zijn voor je kind, dat JIJ degene bent die dit uberhaupt aan hem moet vertellen, dat herken ik zo goed, en ik kan je met zekerheid zeggen dat Proudmom meer dan wie ook verdrietig is voor haar zoontje dat vader weg is en dat zij hem niet terug kan brengen voor hem.

Je kan wel leuk zeggen dat papa ook gewoon doorgaat met zijn kind, maar hij KAN hem gewoon niet dagelijks zien als ze uit elkaar gaan. Feit. Plus, het hele gezin krijgt straks een nieuwe dynamiek waarin B ook zijn plek zal moeten vinden en dat gaat niet vanzelf. Dat gaat gepaard met enorm veel verdriet, loyaliteitsconflicten en spanningen. En hoe je het ook beziet, het is een gevolg van ZIJN beslissing. Hij heeft dit niet alleen Proudmom aangedaan, maar ook zijn eigen zoon.

Proudmom, dit is een enorm zware tijd waar je aan begonnen bent. Wat Nour al zegt, bedonderd worden in je relatie is het hoogste verraad. En dan huilt jouw hart ook nog voor B. Als je iets kwijt wil of wil vragen kan je altikd een PM sturen!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  koNijntje vr 18 nov 2011 - 1:41

jeetje, ik lees je verhaal echt met de tranen in mijn ogen. wat een ontzettende naaistreek! en wat dom van hem om zijn (ontzettend knappe) vriendin en geweldige zoontje zo 'makkelijk' in de steek laat!
ik weet niet goed wat ik zeggen moet, maar wil je de komende tijd heel veel sterkte wensen en je voor nu een dikke hug geven!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Sylvana vr 18 nov 2011 - 2:17

Wat een ellende zeg Cry ..
Heel veel sterkte.. Cry

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Monnie vr 18 nov 2011 - 3:02

Wat een verhaal, wat moet dit moeilijk voor je zijn. Heel veel sterkte met alles!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  MADDIE vr 18 nov 2011 - 4:17

Dit is echt verschrikkelijk!!! Heel veel sterkte!!! Ook voor je zoon, dat arme ventje!! hug
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 4:35

Monnie schreef:Wat een verhaal, wat moet dit moeilijk voor je zijn. Heel veel sterkte met alles!

+1 Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  JoyceVL vr 18 nov 2011 - 4:53

Wat klote! Door dit verhaal heb ik weer even een 'mannen zijn walgelijke wezens' aanval. Heel veel sterkte!
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan het niet geloven.. - Pagina 6 Empty Re: Ik kan het niet geloven..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum