Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe merkte je dat je zwanger was??

+31
PapillonRose
Barbabella
Viva
kwak
RiLiJu
RYW
Tania
Mamsie
Parisienne
Thunder
mauwmauw
Roos
sharky
Pussycat
piertje
Earane
snoezel
Rouge
Darius
Aimee
SarahKey
Flip Fluitketel
Muppetje
Susan
_Lana_
CCC
L!ND@
truestar
Makamba
Clapperdie
JD
35 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe merkte je dat je zwanger was?? Empty Hoe merkte je dat je zwanger was??

Bericht  JD wo 16 nov 2011 - 6:13

Waren er lichamelijke klachten waaraan jullie merkten dat je zwanger was? of waren jullie gewoon overtijd en positief getest?
En hoeveel weken bleken jullie uiteindelijk zwanger te zijn toen jullie erachter kwamen?
En bij hoeveel weken kregen jullie lichamelijke klachten (in de zin van gevoelige borsten, misselijk etc)

i know, t is bij ons nog niet zo, en voor mijn gevoel gaat dat ook nog wel een tijdje duren....maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen:)

Laatst aangepast door JaneDoe op wo 16 nov 2011 - 6:23; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe merkte je dat je zwanger was?? Empty Re: Hoe merkte je dat je zwanger was??

Bericht  Clapperdie wo 16 nov 2011 - 6:21

Mijn borsten waren heel erg gespannen en mn tepels erg pijnlijk. En mijn gevoel zei 3 dagen voor NOD haal maar een test want je bent zwanger. En toen getest en toen was de test positief!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Makamba wo 16 nov 2011 - 6:24

Bij de eerste moest ik heel erg vaak plassen, dacht dat ik blaasontsteking had. Hiermee naar de dokter gegaan, maar uiteindelijk was dat het niet. Ik kreeg ook last van gevoellige borsten, vooral als het ik het koud had kreeg ik vreselijke last van mijn tepels (deze deden echt heel erg pijn). Buikpijn, menstruatie achtige krampen.

Dit keer wist ik dat ik zwanger was omdat ik dacht dat mijn menstruatie was begonnen, maar dit duurde maar één dag. Dat samen met moeheid en misselijk zijn maakte dat ik dacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn.

Deze klachten had ik overigens iedere keer rond de vier a vijf weken!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 6:25

Ik was NIET misselijk voordat ik ongesteld moest worden. laughcry
En ik droomde over een positieve test, en die had ik dus ook de dag erna.
Ook heb ik NOOIT last van mijn borsten en heb ik altijd gedacht dat mocht ik ooit zwanger zijn dat ik het daaraan zou merken, et voila!

Gast
Gast

Bericht  truestar wo 16 nov 2011 - 6:25

Ik had al wel testen in huis maar nog niet getest.. zou op zaterdag ongesteld moeten worden maar toen ik vrijdag vroeg in de ochtend (6 uur sochtends ofzo) opstond om naar de wc te gaan voelde mijn borsten heel erg raar, beetje gespannen en wat gevoeliger,ik had eigenlijk totaal niet het idee dat weleens raak zou kunnen zijn, heb een test gepakt en die maar meteen gedaan en die was gelijk positief.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 6:27

Bij de eerste was ik gewoon overtijd.

Bij de tweede en derde had ik de eerste maand heel sterk het gevoel dat het niet zo was, en dat was ook zo. Bij ons tweede kindje dacht ik de tweede maand dat het wel eens zou kunnen maar mijn gevoel was niet heel duidelijk. Twee dagen voor ik ongesteld moest worden zat ik toen in college en ineens kreeg ik zó'n honger, dat herkende ik van bij de eerste. Ben weggegaan, test gekocht en die was positief.
Bij de derde had ik de eerste week na de eisprong in de tweede maand het gevoel dat het niet zou lukken. Ineens sloeg dat om en werd ik elke ochtend helemaal blij wakker en ik dacht echt dat ik zwanger was. En dat was dus ook zo. Hierbij geen lichamelijke tekenen gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 6:35

Ik was onverklaarbaar ontzettend moe, had het gevoel ongesteld te gaan worden maar dan net iets anders en gespannen borsten. Vooral had ik echter heel erg sterk het gevoel: ik ben zwanger! En dus heb ik een paar dagen voor mijn NOD een test gedaan en die was positief.

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ wo 16 nov 2011 - 6:38

Ik voelde me anders, had last van zere tepels, was iedere middag rond 17.00 uur een half uur misselijk en had het gevoel alsof ik een tennisbal in mijn onderbuik had zitten. Verder moest ik ook veel meer plassen. Was eigenlijk heel duidelijk dus smile
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  JD wo 16 nov 2011 - 6:38

*zucht* ik kan niet wachten...
Kom maar op met die pijnlijke borsten haha! Very Happy
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  CCC wo 16 nov 2011 - 6:41

Ik had gespannen borsten, maar was in de veronderstelling dat ik ongesteld zou worden. Normaal heb had ik dit soms ook voordta ik ongesteld werd, ook had ik krampen in mijn onderbuik en onderrug, uiteindelijk was ik er heilig van overtuigd dat mijn cyclus gewoon langer was dit keer, heb een test gedaan toen ik 5 dagen overtijd was om te checken omdat ik die maandag naar de HA zou gaan voor een doorverwijzing naar de gyneacoloog... Was dus niet meer nodig smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ wo 16 nov 2011 - 6:42

We hadden een behandeling gehad ( IUI ) en een paar dagen daarna kreeg ik zo'n steek in mijn buik! Toen dacht ik: Zo die zit erin! Laughing Haha. En dat terwijl we al 3,5 bezig waren en ik soms echt geen hoop meer had.
Een week na de behandeling had ik een klein beetje roze verlies en baalde ik als een stekker. Maar het zette niet door.
Daarna voelde ik eigenlijk meteen dat ik zwanger was. Ik was zoooo ontzettend moe! Zo'n herkenbare moeheid, niet zo'n vermoeidheid van 'ik ga een avondje vroeg naar bed'.
En dingen begonnen me tegen te staan, zoals garnalen en tonijn enzo, als ik het al rook, dan walgde ik ervan.
Tsja en verder was het meer een bepaald gevoel, ik vóelde dat ik zwanger was.
Ik heb ook meteen een digitale test gehaald, want ik wilde het woordje 'zwanger' in beeld zien, haha, ipv zie ik een streep, of zie ik 'm niet??

En gelukkig was ik ook echt zwanger!
Very Happy

Laatst aangepast door _Lana_ op wo 16 nov 2011 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 6:43

Beide keren moe, rare eetlust, emotioneel, dat begon een week na de bevruchting. De eerste keer wist ik natuurlijk niet dat dat kwam door een zwangerschap, ik dacht toen zelfs dat het niet zo was en dat ik ongesteld aan het worden was, maar omdat ik zo moe en flauwig was en het toch even uit wilde sluiten heb ik aan het begin van mijn vakantie even een testje gedaan, zodat ik er niet de hele week over zou gaan twijfelen. Toen bleek de test dus positief. De tweede keer had ik wel een sterk vermoeden, toen heb ik met 4 weken positief getest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Muppetje wo 16 nov 2011 - 6:47

chococupcake schreef:Ik had gespannen borsten, maar was in de veronderstelling dat ik ongesteld zou worden. Normaal heb had ik dit soms ook voordta ik ongesteld werd, ook had ik krampen in mijn onderbuik en onderrug, uiteindelijk was ik er heilig van overtuigd dat mijn cyclus gewoon langer was dit keer, heb een test gedaan toen ik 5 dagen overtijd was om te checken omdat ik die maandag naar de HA zou gaan voor een doorverwijzing naar de gyneacoloog... Was dus niet meer nodig smile

Dit ongeveer, behalve de doorverwijzing.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Flip Fluitketel wo 16 nov 2011 - 6:50

Ik had last van menstruatieachtige krampen en wat gespannen borsten maar hier heb ik altijd last van als ik ongesteld moet worden. Een zwangerschapstest vertelde ons dat ik zwanger was.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  SarahKey wo 16 nov 2011 - 7:03

Vorig jaar bleef mijn temperatuur hoog dus daarom getest.

Dit keer luste ik geen vlees meer en was ik stront saggerijnig. Was weekend en had pas woensdag erop mijn nod. Mijn man bleef maar zeggen: je bent zwanger, ik weet het zeker. En om van zijn 'gezeur' af te zijn op zondagavond testje gedaan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Aimee wo 16 nov 2011 - 7:08

Ik weet niet hoe, maar ik wist het gewoon. Ik was er echt van overtuigd...
Mijn klachten waren: veel dromen, steken in mijn borsten en kokhalzen bij tandenpoetsen
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 7:15

Toen ik 2 streepjes zag staan. Bij beide zwangerschappen voelde ik niks.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 7:26

Ik was moe. Doodmoe. En had het ijskoud.
Ik werd misselijk als ik stond te koken en had de hele dag een raar gevoel in mijn buik en maag. Krampjes en een soort druk op mijn stuitje.

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 16 nov 2011 - 7:31

Bij Laurens: geen klachten, geen kwaaltjes of typische dingen. Kwam erachter door de test.
Bij Pepijn: Op dag 25 van mijn cyclus kwam mijn kopje thee die morgen opeens omhoog vanuit mijn maag. Nog niets bijzonders gedacht. Diezelfde avond hadden mijn man en ik het gezellig in bed, en toen merkte ik dat mijn borsten wat anders aanvoelden. En toen opeens: Ping! Ik ben vast zwanger! smile Heb de hele nacht niet kunnen slapen en de volgende morgen naar de drogist gesjeest voor een test!!! Testte al op dag 26 positief.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rouge wo 16 nov 2011 - 7:33

Bij de 1e herkende ik niets bijzonders, had een innestelingsbloeding gehad en zat een week te wachten tot mijn menstruatie zou komen. Ik wist toen ook niet echt dat ik een innestelingsbloeding had. Dus een week later nog niet ongesteld en tijdens het afwassen had ik last van de geurtjes enz en merkte ik dat ik echt honger had terwijl ik net had gegeten. Ben toen naar de winkel gegaan voor een test onder het mom van 'even uitsluiten'. En die was direct knalpositief.

Bij de 2e (nouja eigenlijk derde en huidige zwangerschap) niet heel veel kwaaltjes voor ik getest had, ik had wel een vermoeden maar dacht 'het zal toch niet'. Achteraf waren de kwaaltjes: snachts eruit moeten om te plassen, veel en levendig dromen, raar gevoel (had ik bij de 1e zwangerschap ook).

Oh en zodra ik bij beiden getest had waren de kwaaltjes opeens veel duidelijker aanwezig. Bij deze zwangerschap kreeg ik paar uur na de test zere borsten en tepels enz.

Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  snoezel wo 16 nov 2011 - 7:44

Na de test vielen bij mij de puzzelstukjes pas. Ik heb mijn innesteling (of gewoon bloedverlies....) aangezien of menstruatie, dus ik ging ervan uit gewoon niet zwanger te zijn. Ben toen op wintersport geweest en voelde me niet tof. Was moe, en heel de dag door misselijk. Ik heb wat lopen mopperen op al die aanmaakzakjes pasta, dat het ongezonde zooi was, dat mijn lijf er niet goed van werd... Laughing

Een week voordat ik ongesteld dacht te moeten worden, wilde ik onder de douche stappen, en waarom weet ik niet, maar ik heb een test gedaan. Denk toch onbewust...
Binnen 10 seconden knalden de 2 streepjes er al vanaf. Ik bleek toen al 7 weken zwanger.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  JD wo 16 nov 2011 - 7:53

hoelang duurt zo'n innestelbloeding dan? ik ben nu nog maar net gestopt, maar ben veelste vroeg ongesteld geworden....ga nu meteen denken dat het iets anders is, maar zou wel heeeel snel zijn... ik ben te ongeduldig haha!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Earane wo 16 nov 2011 - 8:01

Ik kon mij totaal niet voorstellen dat ik ooit positief zou testen en zeker niet nadat de gynaecoloog had gezegd dat deze ronde de kans erg klein was. De dag voordat ik kon testen rook ik ineens de kattenbak goed, terwijl ik dat normaal gesproken bijna niet ruik (katten komen buiten). Ook voelde ik me snel moe. Er was nog iets, maar daar kan ik nu even niet opkomen... alles bij elkaar vond ik het toch wel opvallend en vroeg ik me toch af of ik niet toch zwanger zou zijn. Volgende ochtend had ik positief getest!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 8:02

Innestelbloeding hoef je niet altijd te hebben hoor.

Gast
Gast

Bericht  piertje wo 16 nov 2011 - 8:08

Ik ging op woensdag eerst mijn auto na de APK ophalen, daarna zou ik naar een vriendin in het ziekenhuis die net bevallen was.
Toen ik de auto wilde ophalen, moest ik nog even wachten. Ik mocht wel een kop koffie pakken. Dat deed ik dus. Maar die koffie smaakte zoooo vies! Ik werd er gewoon helemaal misselijk van, dacht nog dat ik misschien ziek werd. Nooit bij nagedacht dat dat misschien kwam omdat ik zwanger was.
Een week later heb ik getest omdat ik nog niet ongesteld geworden was en bleek dus inderdaad al 6 weken zwanger te zijn!
Achteraf vind ik het heel grappig dat ik allang had kunnen nagaan dat ik zwanger was!
(we waren nog maar net 'bezig' met zwanger worden. Ik was nog maar 1 keer na het stoppen van de pil ongesteld geweest. En toen ook pas na 6 weken. Vandaar dat ik het nog helemaal niet aan zag komen)
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: