Wanneer merkte jij dat je zwanger was en hoe merkte je dat?
+14
Mikki
Darius
Bruintje Beer
sheila123
Novalee
Blue flower
pantuf
VeryCherry
Susan
Amber-
Floor
blondje1313
Fearie
*Lookie*
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wanneer merkte jij dat je zwanger was en hoe merkte je dat?
Ik weet dat hier eerder topics over zijn geweest maar dat was nog op het oude yesforum denk ik want ik kon er hier niet een vinden..
Maar de vraag is denk ik wel duidelijk: Hoe snel merkte jij aan je lichaam dat je zwanger was? En waaraan merkte je dat dan? En hoe zit het met de temperatuur: is die altijd hoger na de ovulatie als je zwanger blijkt te zijn, of hoeft dat niet persé?
Ik vraag dit uiteraard omdat ik zelf na mijn eisprong zit en in afwachting ben van mijn menstruatie of liefst natuurlijk een positieve test (een van de twee verwacht ik over een dikke week) en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Maar de vraag is denk ik wel duidelijk: Hoe snel merkte jij aan je lichaam dat je zwanger was? En waaraan merkte je dat dan? En hoe zit het met de temperatuur: is die altijd hoger na de ovulatie als je zwanger blijkt te zijn, of hoeft dat niet persé?
Ik vraag dit uiteraard omdat ik zelf na mijn eisprong zit en in afwachting ben van mijn menstruatie of liefst natuurlijk een positieve test (een van de twee verwacht ik over een dikke week) en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Wanneer merkte jij dat je zwanger was en hoe merkte je dat?
Ik heb er 11 maanden over gedaan om zwanger te worden en begon de verschijnselen van een ongi aardig te kennen. Vanaf maand 10 ben ik gaan tempen, ik zag dat mijn temp 2 flinke uitschieters had gemaakt en vervolgens hoog bleef. Nu hoeft dat niet te betekenen dat je zwanger bent, want hij kan de dag dat je ongi wordt nog zakken.
Ik voelde me alleen anders doordat ik geen last van mijn borsten kreeg, meestal kreeg ik dit een week na mijn eisprong al en ook geen last kreeg van bruinverlies.
Uiteindelijk 3 dagen achter elkaar getest en ik ben echt zwanger.
Hoop dat je ook snel zwanger mag worden !
Ik voelde me alleen anders doordat ik geen last van mijn borsten kreeg, meestal kreeg ik dit een week na mijn eisprong al en ook geen last kreeg van bruinverlies.
Uiteindelijk 3 dagen achter elkaar getest en ik ben echt zwanger.
Hoop dat je ook snel zwanger mag worden !
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik merkte het vrij snel.
`S avonds was ik enorm misselijk, ik was heel erg moe en ik rook ineens allemaal vieze dingen.
Zelfs de vaatwasser kon ik niet inruimen.... Terwijl ik daar normaal helemaal geen last van heb.
De vuilnisbak durfde ik niet meer open te doen...
Maar goed, toen wist ik nog niet dat ik ook echt al zwanger was.
Uiteindelijk na een paar dagen overtijd getest... Negatief.
Ik snapte er niks van. Ik was nooit overtijd. Nog niet 1 dag! En dna al die rare dingen...
Na anderhalve week en 5 testen later was de test positief.
Toen de symptomen begonnen was ik pas iets van 3 weken zwanger.
`S avonds was ik enorm misselijk, ik was heel erg moe en ik rook ineens allemaal vieze dingen.
Zelfs de vaatwasser kon ik niet inruimen.... Terwijl ik daar normaal helemaal geen last van heb.
De vuilnisbak durfde ik niet meer open te doen...
Maar goed, toen wist ik nog niet dat ik ook echt al zwanger was.
Uiteindelijk na een paar dagen overtijd getest... Negatief.
Ik snapte er niks van. Ik was nooit overtijd. Nog niet 1 dag! En dna al die rare dingen...
Na anderhalve week en 5 testen later was de test positief.
Toen de symptomen begonnen was ik pas iets van 3 weken zwanger.
Gast- Gast
Beide keren had ik ineens enórme poetsdrang. Heel gek, want normaal gesproken heb ik daar een hekel aan. Toen ik vervolgens de koffie die ik elke morgen dronk niet wegkreeg omdat het zo stonk, heb ik er maar een testje aan gewaagd. Bij mij begonnen de verschijnselen al voordat ik vier weken zwanger was.
Gast- Gast
Poetsdrang was ook wel wat geweest hier, kan ik wel gebruiken!
Ik heb het nergens aan gemerkt, getest omdat mijn menstruatie uitbleef.
Niet helemaal waar trouwens, mijn temperatuur bleef ook hoog. Maar het is zover ik begrepen heb normaal dat je temperatuur hoog blijft tussen ovulatie en menstruatie, dus een verhoogde temperatuur na ovulatie zegt niets, het is zelfs normaal.
Niet helemaal waar trouwens, mijn temperatuur bleef ook hoog. Maar het is zover ik begrepen heb normaal dat je temperatuur hoog blijft tussen ovulatie en menstruatie, dus een verhoogde temperatuur na ovulatie zegt niets, het is zelfs normaal.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
blondje1313 schreef:Poetsdrang was ook wel wat geweest hier, kan ik wel gebruiken!
Mwoah, het stelde niet zo veel voor hoor. Na een dag was het weer over
Gast- Gast
Bij de 1e en de 3e zwangerschap voelde ik het aan mijn borsten, die waren heel gevoelig. Bij de 2e merkte ik eigenlijk niks voor ik had getest, toch zei mijn gevoel me wel dat ik zwanger was, en dat klopte ook.
Alledrie de keren werd ik rond de 6/7e week misselijk. Maar toen had ik natuurlijk al getest en wist ik dus al een paar weken dat ik zwanger was.
Alledrie de keren werd ik rond de 6/7e week misselijk. Maar toen had ik natuurlijk al getest en wist ik dus al een paar weken dat ik zwanger was.
Gast- Gast
blondje1313 schreef:Poetsdrang was ook wel wat geweest hier, kan ik wel gebruiken!
Je temperatuur blijft dus ook hoog als je ongesteld gaat worden? Hmm.. misschien had ik even een temperatuurdipje? Nou ja, ik kan niets anders dan afwachten maar je let toch wat meer op alle lichamelijke verschijnselen (misschien ook wel te veel hoor, maar omdat ik nu voor het eerst echt een eisprong heb na 16 maanden is het toch wel wat spannend allemaal.)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik had een gigantisch humeur, maar dat heb ik ook als ik ongesteld word, dus dat gaf geen zekerheid.
Verder was ik enorm duizelig, niet de hele tijd, maar wel vaak. Eerst dacht ik dat het er aan lag dat ik te snel een trap op was gelopen/gerend maar ik kreeg het ook als ik stil op de bank zat tv te kijken, echt duizelig en het gevoel alsof ik wegviel/flauwviel.
Toen wist ik het voor mijn gevoel al, ik wist dat ik zwanger was. Na een aantal dagen, toen ik inmiddels overtijd was heb ik een test gedaan, die was heel licht maar m'n gevoel klopte.
Ik ben nu benieuwd als ik weer zwanger zou raken hoe ik het dan zou merken, of ik het zou merken.
Verder was ik enorm duizelig, niet de hele tijd, maar wel vaak. Eerst dacht ik dat het er aan lag dat ik te snel een trap op was gelopen/gerend maar ik kreeg het ook als ik stil op de bank zat tv te kijken, echt duizelig en het gevoel alsof ik wegviel/flauwviel.
Toen wist ik het voor mijn gevoel al, ik wist dat ik zwanger was. Na een aantal dagen, toen ik inmiddels overtijd was heb ik een test gedaan, die was heel licht maar m'n gevoel klopte.
Ik ben nu benieuwd als ik weer zwanger zou raken hoe ik het dan zou merken, of ik het zou merken.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kreeg normaal altijd ongeveer 2 weken voor mijn ongesteldheid zere borsten een paar dagen. Als het over was werd ik een kleine week later ongesteld. Nou kreeg ik pas zere borsten een week voor mijn NOD en de pijn in er nu nog steeds pfff. Had gister het gevoel dat ze bont en blauw waren.
Ook had ik kleine steekje onder in mijn buik en ik had het erg warm. Werd 's ochtends geregeld wakker met rode wangen.
Probeer niet te vroeg te testen, officieel wordt gezegd dat je met bepaalde testen zoals van de kruidvat 4 dagen voor NOD positief kunt testen. Dit geld niet voor iedereen. Ik testte zelf pas een paar dagen na NOD positief!
Lookie, succes met wachten ik hoop dat het raak is!
Ook had ik kleine steekje onder in mijn buik en ik had het erg warm. Werd 's ochtends geregeld wakker met rode wangen.
Probeer niet te vroeg te testen, officieel wordt gezegd dat je met bepaalde testen zoals van de kruidvat 4 dagen voor NOD positief kunt testen. Dit geld niet voor iedereen. Ik testte zelf pas een paar dagen na NOD positief!
Lookie, succes met wachten ik hoop dat het raak is!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Toen ik zwanger was van Ezra was ik opeens veel eerder moe, lag soms al om negen uur in bed terwijl ik daarvoor echt een nachtmens was. Ook was ik erg emotioneel en was mijn eetlust anders. Ik dacht toen dat ik niet zwanger was, maar door die vermoeidheid twijfelde ik en wilde het uitsluiten, toen bleek het dus toch zo te zijn.
De tweede keer was ik weer zo moe en emotioneel en toen lustte ik opeens geen thee meer. Toen had ik al een veel groter vermoeden dat het zo was.
De tweede keer was ik weer zo moe en emotioneel en toen lustte ik opeens geen thee meer. Toen had ik al een veel groter vermoeden dat het zo was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ik wist het vrijwel gelijk. Stond te koken en werd misselijk. Was moe, voelde me totaal anders. Was toen nog geen 3 weken zwanger.
Testte positief, paar keer negatief en daarna weer positief.
Testte positief, paar keer negatief en daarna weer positief.
Gast- Gast
@BA; wat spannend joh, vandaag die uitgebreide echo, hoe laat moet je?
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik deed een test op mijn NOD...ik merkte het op dat moment nergens aan.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ik ben nu 3x zwanger geweest en het eerste wat ik had bij alle 3 was enorme drang naar fruit. Mango's.. die kon ik NIET weerstaan.. Bij de eerste was het zeer ongewenst, maar ik was wel kotsmisselijk tot de beeindiging en daarna nog een weekje of wat..
Bij de tweede was ik ook heel misselijk tot het misging.
En nu, vreetbuien en misselijk!! En ik kan een geur van mijn man ABSOLUUT niet meer hebben! Chanel Bleu.. ik ruik het heel snel... Ik was eergisteren eten bij mijn ouders en mijn broertje kwam binnen,droeg hij dat luchtje ook en mijn broertje pakt me altijd vast en knuffelt me heel stevig.. Ik dacht dat ik over hem heen ging kotsen!
Oh, en natuurlijk de postitieve testen!
Bij de tweede was ik ook heel misselijk tot het misging.
En nu, vreetbuien en misselijk!! En ik kan een geur van mijn man ABSOLUUT niet meer hebben! Chanel Bleu.. ik ruik het heel snel... Ik was eergisteren eten bij mijn ouders en mijn broertje kwam binnen,droeg hij dat luchtje ook en mijn broertje pakt me altijd vast en knuffelt me heel stevig.. Ik dacht dat ik over hem heen ging kotsen!
Oh, en natuurlijk de postitieve testen!
Gast- Gast
CKC, ow dat lijkt me moeilijk!! Want ze weten het nog niet toch, jouw familie?
Gast- Gast
Ik merkte het eigenlijk niet heel snel, ik was onzeker en had huilbuien en zere borsten maar dit had ik ook altijd als ik ongesteld moest worden. Maar die zere borsten duurde al een week en het werd niet minder, was zo pijnlijk ik kon niet eens mijn armen bewegen want dat straalde ook door naar mijn borsten en er op liggen moest ik al helemaal niet aan denken. Toch dacht ik dat ik gewoon een zware menstruatie ging krijgen..
Maar ik heb ook suikerziekte en daarvoor een kastje op mijn arm die elke minuut de waarde in mijn bloed meette hoe ik op dat moment zat (suikers in bloed) en opeens ging dat heeeel erg schommelen en ik begreep het niet want het ging juist zo goed, dus toch maar een testje doen voor de zekerheid omdat ik het gewoon niet begreep en had weleens gehoord dat je suiker heel erg kan schommelen aan het begin van een zwangerschap en toen bleek ik zwanger te zijn
Maar ik heb ook suikerziekte en daarvoor een kastje op mijn arm die elke minuut de waarde in mijn bloed meette hoe ik op dat moment zat (suikers in bloed) en opeens ging dat heeeel erg schommelen en ik begreep het niet want het ging juist zo goed, dus toch maar een testje doen voor de zekerheid omdat ik het gewoon niet begreep en had weleens gehoord dat je suiker heel erg kan schommelen aan het begin van een zwangerschap en toen bleek ik zwanger te zijn
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Ik merkte het in het begin echt nergens aan. Er was geen symptoon te vinden bij mij. Pas een week nadat ik positief getest had begonnen de kwaaltjes bij mij.
Ik kon niet wachten en heb op de nod een test (die je al 4 dagen voor je nod kunt doen) gedaan, die was negatief. Daarna kwam er geen menstruatie en heb ik 3 dagen later weer getest, deze was heel licht positief. Toen nog 2 ochtenden getest, de streepjes werden steeds iets donkerder.
Ik kon niet wachten en heb op de nod een test (die je al 4 dagen voor je nod kunt doen) gedaan, die was negatief. Daarna kwam er geen menstruatie en heb ik 3 dagen later weer getest, deze was heel licht positief. Toen nog 2 ochtenden getest, de streepjes werden steeds iets donkerder.
Gast- Gast
Isabella schreef:CKC, ow dat lijkt me moeilijk!! Want ze weten het nog niet toch, jouw familie?
Nee ze hebben geen idee, dus ik probeerde niet te ademen haha. Maar jukk.. ik ga het wel vertellen hoor, over 2wkn als ik de eerste echo heb.
Gast- Gast
CKC schreef:Isabella schreef:CKC, ow dat lijkt me moeilijk!! Want ze weten het nog niet toch, jouw familie?
Nee ze hebben geen idee, dus ik probeerde niet te ademen haha. Maar jukk.. ik ga het wel vertellen hoor, over 2wkn als ik de eerste echo heb.
Haha, ik vind jou altijd op een leuke manier praten. Ben je ook zo gevat en grappig in het echt? Ow, spannend! Nog even geduld hebben dus. Heb je nog buikpijn? Of is dat weer afgezakt? Hoe wil je het gaan vertellen? Ze zullen het denk ik alleen maar leuk vinden
Gast- Gast
Wanneer heb je je echo CKC? Spannend!
Hoe ver ben je nu volgens je eigen berekening?
Gast- Gast
Je temperatuur blijft inderdaad hoog totdat je ongesteld wordt maar wanneer hij precies daalt verschilt per persoon. Het kan dat hij al een paar dagen voor je menstruatie daalt, het kan op de dag dat je ongesteld wordt, maar het kan ook pas nadat je ongesteld geworden bent. Dit verschilt per vrouw en het kan ook per cyclus verschillen. Om het even makkelijk te maken*Lookie* schreef:
Je temperatuur blijft dus ook hoog als je ongesteld gaat worden? Hmm.. misschien had ik even een temperatuurdipje? Nou ja, ik kan niets anders dan afwachten maar je let toch wat meer op alle lichamelijke verschijnselen (misschien ook wel te veel hoor, maar omdat ik nu voor het eerst echt een eisprong heb na 16 maanden is het toch wel wat spannend allemaal.)
Ik merkte het eigenlijk pas aan de postitieve test dat ik zwanger was (had het totaal niet verwacht). Het duurde nog een paar dagen voordat ik ook wat klachten kreeg. Ik hield mijn temperatuur ook bij, maar net de maand waarin het raak was heb ik nog niet de helft van de tijd getempt omdat we op vakantie gingen. Ik vond het een beetje ver gaan om daar ook elke morgen de wekker om 6 uur te zetten . Aan mijn temperatuur zag ik wel dat ik een eisprong had gehad (het was een maand zonder clomid) maar ik had geen idee wanneer dat geweest zou zijn. Ik heb getest op de dag dat ik met m'n langste cyclus overtijd was geweest, achteraf terugrekenend had ik al 2 dagen eerder kunnen testen. M'n temperatuur was de ochtend van de test 36,9 wat voor mij normaal was na m'n eisprong en dus geen extra hoge zwangerschapstemperatuur ofzo.
Succes met de wachtdagen doorkomen en ik hoop dat je niet teleurgesteld zal worden
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Isabella schreef:CKC schreef:Isabella schreef:CKC, ow dat lijkt me moeilijk!! Want ze weten het nog niet toch, jouw familie?
Haha, ik vind jou altijd op een leuke manier praten. Ben je ook zo gevat en grappig in het echt? Ow, spannend! Nog even geduld hebben dus. Heb je nog buikpijn? Of is dat weer afgezakt? Hoe wil je het gaan vertellen? Ze zullen het denk ik alleen maar leuk vinden
Haha, ja! Tuurlijk ben ik ook grappig in het echt..
Mensen moeten vaak om me lachen!
Gast- Gast
Kruumel schreef:Wanneer heb je je echo CKC? Spannend!
17feb pas.. Duurt echt way to long! Ik wilde met een smoes al eerder, maar kan geen goede smoes verzinnnen! Hihi
Gast- Gast
Mag je niet eerder omdat je de vorige keer een miskraam hebt gehad? Ik hoor dat wel eens dat ze dan de zwangerschap daarna eerder een echo maken.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe merkte je dat je zwanger was??
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Zwanger? :)
» Zwanger
» zwanger?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Zwanger? :)
» Zwanger
» zwanger?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: