Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappentopic!

+46
Macelka
minoessepoes
Kqip
TukTuk
schuddebuikje
Tesss
Rev3rie
Highway
Jade
Woezies
litllejoy
Sarah1985
CCC
Sushi
Bruintje Beer
SnowWhite
SarahKey
Winegum
_Lacey_
*Lookie*
Parisienne
Atelier Madame
woezel
GreenGrass
sanne-84
NoName88
Mizz_S
Printje
Lejow
Raindrop
Phileine
Verona
Silver
bolus26
Shisha
Snoes
Arwyn
Tania
Moonlight
Zonnetje
Jerry
Marin
Schaapke
Lavendel
Pien
Rush
50 plaatsers

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Boodschappentopic! - Pagina 4 Empty Re: Boodschappentopic!

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:26

Leuk topic! Ik had toevallig net na het boodschappen doen, besloten dat ik mijn bonnen ga bewaren. Dit ga ik een maand lang doen zodat ik echt eens inzicht krijg in wat ik uitgeef.

Net 12 euro uitgegeven aan avondeten voor 2 dagen, brood en kaas, fruit en worteltjes, vuilniszakken en yoghurt drink bij de Coop. Normaal doe ik daar nooit boodschappen.

Ik eet ook wel veel bij anderen. Ik eet maar een paar avonden per week alleen, soms helemaal niet. Aan de ene kant voordelig (al betaal ik ook wel voor het eten van anderen), aan de andere kant zie ik dan als ik na een paar dagen thuis eten wil maken dat al mijn groenten en fruit is verpieterd.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:32

Tips van mijn kant trouwens;

Groenten en fruit haal ik het liefst bij een Turkse winkel. Zo'n verschil qua prijs met de supermarkt en de kwaliteit is prima.

Thee haal ik graag bij de Xenos. Ze hebben daar smaken die niet in de supermarkt te koop zijn, althans voor zover ik heb kunnen vinden. Favoriet; vanille, kersen, rooibos-caramel en bangkok tropical.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 6:35

Parels schreef:
Rush schreef:Wij eten vooral veel paprika`s, die blijven best lang goed.

Ik kan er niks aan doen, maar ik zie jou nu steeds met een paprika in je mond voor me hahaha en dat je alle gerechten met paprika erin probeerd, paprikabrood, paprikataart, gestampte paprika met spekjes ... Laughing
Hahahaha, paprika met spekjes wel, maar dan wel de vlees spekjes :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:36

Ik kocht fruit overigens altijd op de markt, maar heb nu eigenlijk nooit vrij op de dagen dat de markt is, dus dat gaat niet op. Maar dan had ik gewoon voor een paar euro kilo's fruit, idéaal!

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 6:36

Jolee schreef:
Thee haal ik graag bij de Xenos. Ze hebben daar smaken die niet in de supermarkt te koop zijn, althans voor zover ik heb kunnen vinden. Favoriet; vanille, kersen, rooibos-caramel en bangkok tropical.
Hoe is dat in de prijs? En hoeveel zakjes heb je dan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 6:37

Pippa schreef:Ik kocht fruit overigens altijd op de markt, maar heb nu eigenlijk nooit vrij op de dagen dat de markt is, dus dat gaat niet op. Maar dan had ik gewoon voor een paar euro kilo's fruit, idéaal!
Jaaa, ik had laatst 14 paprika`s (ja kom ik weer met m`n paprika`s) voor 4 euro. 1tje kost normaal 80 cent ofzo. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:37

Haha, 14? En hoelang deed je daarmee dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:40

Hahaha, 14 paprika's! Snijd je ze dan in stukjes en vries je ze in?

Er zitten 10 theezakjes in een doosje en een doosje kost 0,55 cent.
Bangkok Tropical zijn piramidezakjes en die is wel duurder, 1 euro voor 10 zakjes.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 6:42

Pippa schreef:Haha, 14? En hoelang deed je daarmee dan?
Uhm, nou ik had dus 7 gele en 7 rode (groene vind ik niet lekker) en dan doe ik daar 2-3 weken mee een zolang blijven ze ook heel goed in de koelkast. Half gesneden doe ik ze in een boterhamzakje en dan kan dat ook zo nog een week in de koelkast, makkelijk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 6:43

Jolee schreef:Hahaha, 14 paprika's! Snijd je ze dan in stukjes en vries je ze in?

Bangkok Tropical zijn piramidezakjes en die is wel duurder, 1 euro voor 10 zakjes.
Nee wij eten dus echt veel paprika denk ik. LOL!
Oh maar 55 cent voor 10 is niet heel duur en die smaken klinken wel erg lekker. We krijgen binnenkort een Xenos hier in het dorp! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:46

Rush schreef:
Jolee schreef:Hahaha, 14 paprika's! Snijd je ze dan in stukjes en vries je ze in?

Oh maar 55 cent voor 10 is niet heel duur en die smaken klinken wel erg lekker. We krijgen binnenkort een Xenos hier in het dorp! Very Happy

Laatst waren ze in de aanbieding, 2 doosjes van 0,55 cent voor 1 euro. Dus 10 cent korting. laughcry Maar ja, ik gierige hollander, sla dan wat meer in. Berekende ze de korting niet. Moest ik er om vragen, schaamde me eigenlijk rot. lol!

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 6:49

Hahaha Jolee, zo ben ik ook hoor. M'n vriend vind dat best genant, maar korting is korting!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:54

O, nog een tip als je toch een Xenos krijgt. Dingen als boemboe enz zijn daar ook goedkoper.

Gast
Gast

Bericht  Silver di 15 nov 2011 - 7:08

Rush schreef:

Huh?! Waar dan? :o Maar dat is wel heel erg gaaf Very Happy
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow di 15 nov 2011 - 7:10

Xenos is ideaal voor eten!
Er is heel vaak vanalles in de aanbieding. Noodles, Soep (cup a soup of van die unox zakken), wereld gerechten, dingen van conimex, kruiden, koekjes enz!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Snoes di 15 nov 2011 - 7:11

Parels schreef:Als ik soms naar de AH ga, dan kijk ik altijd even welk vlees er voor 35% korting is, en kijk of we dat lekker vinden en/of vaak eten, dan kan ik dat altijd nog invriezen.

Maar als je Aldi kip hebt die al bevroren is, hoe pak je dan steeds een stukje ervan? Want dan moet je het toch eerst ontdooien zeg maar? Ik haal meestal een kilopak in de aanbieding en vries het dan in porties in .. Of ben ik nu heel kippig Laughing
Zo doe ik dat ook, Parels. Kiloverpakkingen kopen en dan gewoon verpakken per 2.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 7:25

Inderdaad Lejow. Altijd even snuffelen daar. Tapas hebben ze ook! En Action heeft ook wel dit soort producten, is ook goedkoop.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 15 nov 2011 - 9:13

Wij geven, vind ik, teveel uit aan boodschappen maar ik krijg eht gewoon niet 'minder'. Hebben niet eens A-merken maar ik moet echt meerdere keren per week brood/melk/fruit halen. Ik probeer iedere keer naar de Lidl te gaan maar eindig toch altijd in de AH of de Jumbo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 9:30

Vandaag ben ik weer even langs de Lidl gelopen. Nu heb ik bewust op de prijzen gelet. Ik heb hetzelfde gehaald als bij de Jumbo. En ik moet zeggen dat het even duur is, op een paar dingen na. Zo heb ik altijd Sesamcrackers van de Jumbo eigenmerk voor €0,75 (15 stuks, per 5 stuks verpakt) en nu heb ik van de Lidl Sesamcrackers €0,79 (36 stuks los in één verpakking). Een heel sesambrood bij de Jumbo, gewoon in de broodschap, € 1,29. Bij de Lidl noemen ze het luxe brood voor €0,89. Vleessalade van Jumbo zit op € 1,69, van de Lidl (en een grotere bak) €0,99. En wat kosten 500 gram aan sperziebonen bij andere winkels? Want ik had 500 gram voor € 1,49.

Ijsbergsla is bij de Jumbo ook €0,69, maar op dit moment in de reclame bij de Lidl voor €0,49. Owja, en ik heb peperroomsaus meegenomen van de Lidl €0,79, deze heb je niet in Bmerk van de Jumbo, voor zover ik weet, dus merk is dezelfde saus bijna € 2,00. Mozzarella bij de Lidl is trouwens € 0,42, maar dat is de prijs ook bij de AH en Jumbo. En dan heb je B of C merk. In ieder geval euroknallers.

Het is trouwens dat ik nu even tijd heb en me wil orienteren over wat goedkoper is en waar, anders had ik het niet gedaan. Want normaliter hoor ik geen tijd te hebben voor dergelijke besparingen. :P

Gast
Gast

Bericht  Raindrop di 15 nov 2011 - 9:39

Snoes schreef:
Parels schreef:Als ik soms naar de AH ga, dan kijk ik altijd even welk vlees er voor 35% korting is, en kijk of we dat lekker vinden en/of vaak eten, dan kan ik dat altijd nog invriezen.

Maar als je Aldi kip hebt die al bevroren is, hoe pak je dan steeds een stukje ervan? Want dan moet je het toch eerst ontdooien zeg maar? Ik haal meestal een kilopak in de aanbieding en vries het dan in porties in .. Of ben ik nu heel kippig Laughing
Zo doe ik dat ook, Parels. Kiloverpakkingen kopen en dan gewoon verpakken per 2.

Wij doen dat ook, alleen verpakken wij het per 3 haha.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Jerry di 15 nov 2011 - 9:54

Lejow schreef:Xenos is ideaal voor eten!
Er is heel vaak vanalles in de aanbieding. Noodles, Soep (cup a soup of van die unox zakken), wereld gerechten, dingen van conimex, kruiden, koekjes enz!

Daar haal ik ook vaak eten! Pasta, saus, dressing, etc.

De thee van de Xenos vind ik overigens niet binnen te houden angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 10:19

Niet? Ik vind de thee niet afwijken van andere merken, op het smaakje na dan.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 21:03

FryskeFlinter schreef:
Rush schreef:

Huh?! Waar dan? :o Maar dat is wel heel erg gaaf Very Happy
In de oude Aldi! Waarschijnlijk hoor, m`n moeder had het gehoord van zo`n figuur die altijd alles weet, maar ik ben benieuwd of het echt zo is. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 21:04

Jolee schreef:O, nog een tip als je toch een Xenos krijgt. Dingen als boemboe enz zijn daar ook goedkoper.
Ja en wereldgerechten ook 30 of 40 cent per pak, maar die lopen vaak qua datum wel 3 maand later af, dus als je een datumfreak bent moet je daar wel even goed aan denken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mizz_S di 15 nov 2011 - 22:29

Wij doen eigenlijk alle boodschappen bij de AH, heel soms (ik denk 1keer per 2/3 weken) gaan we voor wat kleine dingetjes naar de Hoogvliet. Ik denk dat wij voor ons 2en ongeveer 200 euro per maand uitgeven aan boodschappen. De laatste 2 maanden denk ik wat meer, ongeveer 250, maar dat was wel echt een uitzondering voor ons.
We proberen wel altijd op de aanbiedingen te letten bij de AH, maar verder doen we echt niet per sé heel zuinig ofzo. We kopen bv. elke week vers fruit, en dan iig de helft biologisch. Vlees proberen we ook wel biologisch te kopen, en we kopen iig nooit van die kiloknallers enzo. Daarnaast kopen we best veel vegetarische producten en die zijn ook niet echt goedkoop. We kopen wel van veel dingen het huismerk, maar meestal geen euroshopper (soms ook wel, ligt aan t product). En we proberen ook nog op te letten dat producten gezond zijn, zoals zilvervliesrijst en volkorenpasta (is vaak net wat duurder).
Al met al ben ik wel tevreden over onze uitgaven en zie ik niet echt noodzaak om te besparen, ik zou eerder meer uit willen geven aan meer biologische producten.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: