Boodschappentopic!
+46
Macelka
minoessepoes
Kqip
TukTuk
schuddebuikje
Tesss
Rev3rie
Highway
Jade
Woezies
litllejoy
Sarah1985
CCC
Sushi
Bruintje Beer
SnowWhite
SarahKey
Winegum
_Lacey_
*Lookie*
Parisienne
Atelier Madame
woezel
GreenGrass
sanne-84
NoName88
Mizz_S
Printje
Lejow
Raindrop
Phileine
Verona
Silver
bolus26
Shisha
Snoes
Arwyn
Tania
Moonlight
Zonnetje
Jerry
Marin
Schaapke
Lavendel
Pien
Rush
50 plaatsers
Pagina 2 van 13
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Re: Boodschappentopic!
Wat een leuk topic! Wij doen de boodschappen bij de c1000 en Albert Hein. Het brood halen we altijd bij de bakker en het vlees halen we vaak bij de slager. Wij zijn per week gemiddeld 100 euro kwijt aan boodschappen. Hier zitten geen verzorgingsproducten bij, maar wel de schoonmaakmiddelen. Ik weet dat we veel goedkoper boodschappen kunnen doen.
Gast- Gast
Pien schreef:dan geef je zelf eigenlijk al antwoord waarom je dan 400 euro per maand uitgeeft!Schaapke schreef:
En goh, wat voor een boodschappen? Weet daar eigenlijk niet zo goed antwoord op te geven. We zijn wel een beetje luxe-dieren. Dus wel lekker eten.
wij doen 1 keer in de maand een avond tapas thuis eten en dan letten we ook niet op, dan eten we ook luxe dingen. we betalen dan voor eten die avond zo 30 of 40 euro! als ik altijd luxere spullen zou kopen zouden wij ook veel meer geld kwijt zijn!
Ja, daar heb je wel een beetje gelijk in. Dat is zelf al antwoord geef. Ik denk dat het wat meer uit mijn systeem moet dat 'lekkere' dingen alleen te koop zijn bij AH.
Zo'n zelfscanner zou trouwens ook mega handig zijn, alleen hebben wij die hier niet in de supermarkt.
@Rush: klinkt stom hoor, maar ik heb daar helemaal geen tijd voor om uitgebreid te gaan zitten voor het boodschappenlijstje. Dat kladblokje vind ik dan wel weer handig! Gewoon als je iets te binnen schiet: opschrijven!
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
_Liv schreef:Wat een leuk topic! Wij doen de boodschappen bij de c1000 en Albert Hein. Het brood halen we altijd bij de bakker en het vlees halen we vaak bij de slager. Wij zijn per week gemiddeld 100 euro kwijt aan boodschappen. Hier zitten geen verzorgingsproducten bij, maar wel de schoonmaakmiddelen. Ik weet dat we veel goedkoper boodschappen kunnen doen.
Wij zitten dus qua boodschappen aardig gelijk! Zouden jullie nou ook niet minder uit willen geven aan boodschappen of zeg je van: 'prima!'?
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Wij zijn aan boodschappen, zonder verzorgingsproducten maar met wasmiddel enz., ruim 300 euro per maand kwijt. Dan eten we iets meer dan de helft van wat we eten biologisch (vlees, zuivel, groente, fruit enz.).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Bij de C1000 hebben ze, nog t/m morgen, een vleesaanbieding. Weekvlees, officieel voor 4 personen, voor 'slechts' tien euro. Ik twijfel nog of ik het wil gaan halen, voor mij betekent het natuurlijk wel vier weken, zo niet meer, vlees, voor in de vriezer.
Gast- Gast
Schaapke schreef:Pien schreef:dan geef je zelf eigenlijk al antwoord waarom je dan 400 euro per maand uitgeeft!Schaapke schreef:
En goh, wat voor een boodschappen? Weet daar eigenlijk niet zo goed antwoord op te geven. We zijn wel een beetje luxe-dieren. Dus wel lekker eten.
wij doen 1 keer in de maand een avond tapas thuis eten en dan letten we ook niet op, dan eten we ook luxe dingen. we betalen dan voor eten die avond zo 30 of 40 euro! als ik altijd luxere spullen zou kopen zouden wij ook veel meer geld kwijt zijn!
Ja, daar heb je wel een beetje gelijk in. Dat is zelf al antwoord geef. Ik denk dat het wat meer uit mijn systeem moet dat 'lekkere' dingen alleen te koop zijn bij AH.
Zo'n zelfscanner zou trouwens ook mega handig zijn, alleen hebben wij die hier niet in de supermarkt.
@Rush: klinkt stom hoor, maar ik heb daar helemaal geen tijd voor om uitgebreid te gaan zitten voor het boodschappenlijstje. Dat kladblokje vind ik dan wel weer handig! Gewoon als je iets te binnen schiet: opschrijven!
Heb je een vaste boodschappendag? Ik zet meestal als me iets te binnen schiet op die dag het in mijn telefoon in de agenda/notities, dan krijg ik vanzelf een pop-up!
En een handige site is ook www.voordeelmuis.nl, dan kan je als je iets wilt hebben kijken of het misschien in de aanbieding is in een winkel waar je langskomt.
Gast- Gast
Maura schreef:Bij de C1000 hebben ze, nog t/m morgen, een vleesaanbieding. Weekvlees, officieel voor 4 personen, voor 'slechts' tien euro. Ik twijfel nog of ik het wil gaan halen, voor mij betekent het natuurlijk wel vier weken, zo niet meer, vlees, voor in de vriezer.
Ik vind het jammer dat dat vaak is met 'slecht' vlees en dan bedoel ik niet 'niet biologisch' maar vetter vlees zoals speklappen en geparneerde vleessoorten.
Je ziet zoiets nooit met biefstukjes
Gast- Gast
Maura schreef:Was dat maar waar, Punk'd.
Had ik gelijk 15 dozen ingeslagen
Gast- Gast
Punk'd schreef:Maura schreef:Was dat maar waar, Punk'd.
Had ik gelijk 15 dozen ingeslagen
Ik had meegedaan. Er is niets lekkerder dan een malse biefstuk. Mjam!
Gast- Gast
Hahaha, maar ik kan ook wel echt genieten van een goede gepaneerde varkensschnitzel of een cordon bleutje! Wel ideaal pakket om in te slaan voor de kerst, als je gaat gourmetten!
Gast- Gast
Ik ga nooit meer naar de C1000, die acties zijn altijd op hier in de stad, op de dag van de actie al, niet leuk gewoon.
Gast- Gast
Wat ik me trouwens afvroeg; Ik heb wel vaak zin in vlees dat ik meestal per twee/vier moet kopen in de Supermarkt. Dan kan ik het wel gaan invriezen e.d., maar mijn diepvriezer zit straks voller met overblijfselen, dan met dingen die ik daadwerkelijk nodig ben (kan nu al voor drie weken, minstens, eten uit de vriezer halen). Halen jullie weleens gericht vlees, dus één of twee stuks, bij de slager? En is het fors duurder dan in de supermarkt?
Gast- Gast
Persoonlijk denk ik wel dat het een stuk duurder is, maar pin me er niet op vast.
Ben even kwijt naar welke supermarkt je gaat, maar bij heel veel supermarkten heb je ook 1-persoons vlees. Bijv. bij de Plus, kan je gewoon vragen of ze het voor je kunnen verdelen of een 'vers' stukje voor je af kunnen snijden. Bij mijn ouders is het helemaal nog oldskool, daar is in de Plus gewoon nog een echte slagerij, en koop je je gehakt bijv. per ons ofzo!
Ben even kwijt naar welke supermarkt je gaat, maar bij heel veel supermarkten heb je ook 1-persoons vlees. Bijv. bij de Plus, kan je gewoon vragen of ze het voor je kunnen verdelen of een 'vers' stukje voor je af kunnen snijden. Bij mijn ouders is het helemaal nog oldskool, daar is in de Plus gewoon nog een echte slagerij, en koop je je gehakt bijv. per ons ofzo!
Gast- Gast
Dat is echt stukken duurder, als je het bij de slager koopt. Maar bij de AH bij ons kun je ook gewoon 1 verpakkingen kopen, ze zijn alleen wel wat duurder. Maar het is toch niet zo erg om vlees per 2 te kopen, en dat dan in 2 dagen te eten? Of 1 in te vriezen? Heb je voor die week erop ook gewoon je eten..?
Gast- Gast
Wij eten qua vlees meestal gehakt of kipfilet. Dat koop ik dan in voordeelverpakkingen of als het in de aanbieding is en gooi ik dan in de vriezer. Omdat we dit vaak eten, is het voor een aantal weken en dan is de vriezer dus weer leeg!
Ander vlees halen we ook vaak per 4 oid, maar dat eten we dan gewoon twee week achter elkaar zeg maar. De dag dat ik het koop en de week erna nog een keer. Zo blijft het ook niet te lang in de vriezer liggen.
Ander vlees halen we ook vaak per 4 oid, maar dat eten we dan gewoon twee week achter elkaar zeg maar. De dag dat ik het koop en de week erna nog een keer. Zo blijft het ook niet te lang in de vriezer liggen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
De plus heb ik hier helaas niet. Het is niet zo erg om eens iets in te vriezen, maar ik begin een invriesverslaving te ontwikkelen. Er komt een week dat ik geen boodschappen meer hoef te doen, om al het eten dat ik nog in de vriezer heb. Het was dan ook meer uit praktische overwegingen om geen meerpersoonsvlees of voordeelpak te kopen. Maar anderzijds, dat zie ik zelf in, kun je nooit te weinig in de vriezer hebben. Behalve als deze het begeeft.
Gast- Gast
Wij zijn echt heel erg met boodschappen doen, ik denk dat we inclusief de benodigdheden voor onze dochter (zoals luiers, billendoekjes en melk) wel eens ruim 600 euro per maand kwijt zouden kunnen zijn aan boodschappen. Er zit hier in verste verte ook geen goedkope supermarkt, dus helaas kunnen we ook moeilijk de basisdingen inslaan bij een Aldi of Lidl.
Gast- Gast
Wij zijn per maand ongeveer 150 euro kwijt aan boodschappen, wij zijn met 2 personen en een kat.
Ik haal veel dingen bij de Em-Té en veel dingen in Belgische supermarkten. Vlees koop ik bijna alleen als het in de aanbieding is of als er heel wat korting afgaat. In één supermarkt hier in België wordt het vlees dat de dag erop vervalt om 14u afgeprijsd met 50%. De winkel zit zowat naast mijn werk, dus vaak ga ik er na mijn werk heen en dan koop ik ook alleen maar vlees dat afgeprijsd is (en wat we lekker vinden natuurlijk). Zo bespaar ik echt enorm veel geld doordat ik op zowat al mijn vlees 50% korting krijg.
Wij hebben nu wel geluk dat we een grote kofferdiepvries hebben waarin we echt megaveel kunnen bewaren. Ook als bijv. in de Em-Té vlees in promotie is (zoals pas 1 kilo kip voor 4 euro, deze week 1 kilo gehakt voor 3,5 euro en pas ook nog 1 kg biefstuk voor 9 euro) dan sla ik daar meestal ook een grote voorraad van in, omdat we dit allemaal vaak eten.
Ik haal veel dingen bij de Em-Té en veel dingen in Belgische supermarkten. Vlees koop ik bijna alleen als het in de aanbieding is of als er heel wat korting afgaat. In één supermarkt hier in België wordt het vlees dat de dag erop vervalt om 14u afgeprijsd met 50%. De winkel zit zowat naast mijn werk, dus vaak ga ik er na mijn werk heen en dan koop ik ook alleen maar vlees dat afgeprijsd is (en wat we lekker vinden natuurlijk). Zo bespaar ik echt enorm veel geld doordat ik op zowat al mijn vlees 50% korting krijg.
Wij hebben nu wel geluk dat we een grote kofferdiepvries hebben waarin we echt megaveel kunnen bewaren. Ook als bijv. in de Em-Té vlees in promotie is (zoals pas 1 kilo kip voor 4 euro, deze week 1 kilo gehakt voor 3,5 euro en pas ook nog 1 kg biefstuk voor 9 euro) dan sla ik daar meestal ook een grote voorraad van in, omdat we dit allemaal vaak eten.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe dat op m`n werk of op zaterdagochtend, lekker rustgevendSchaapke schreef:[
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Twellie schreef:Wij zijn echt heel erg met boodschappen doen, ik denk dat we inclusief de benodigdheden voor onze dochter (zoals luiers, billendoekjes en melk) wel eens ruim 600 euro per maand kwijt zouden kunnen zijn aan boodschappen. Er zit hier in verste verte ook geen goedkope supermarkt, dus helaas kunnen we ook moeilijk de basisdingen inslaan bij een Aldi of Lidl.
Eten jullie alle dagen hertenbiefstuk ofzo?!?!
En boodschappenlijstje maken: doen wij sinds we hier wonen en het bevalt ons supergoed.
Wij hebben een systeempje:
We bedenken in het weekend wat we willen eten de week erna. Dan schrijven we op wat daarvoor gehaald moet worden (en maken ook meteen onderscheid Aldi/C1000).
Daarnaast hebben we een whiteboard in de keuken hangen (hadden eerst een kladblokje, maar dat lag altijd overal, behalve in de keuken). Als er iets op is, schrijven we dat op 't bord, zodat dat dan ook bij 't boodschappenlijstje kan. Ook als dit betekent dat er een pot pindakaas op is en er nog 2 in de voorraadkast staan. Dan vullen we de voorraadkast weer aan en zo is er eigenlijk nooit iets helemaal op.
Vervolgens gaat m'n vriend naar de ene supermarkt en ik naar de andere
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Handig systeem Jerry! Ik doe alle boodschappen zelf, want m`n vriend is standaard €20 meer per week kwijt, haha.
Ik zou vorige week naar de LIDL gaan, maar we hadden nog zoveel voorraad, dat het niet nodig was. Heb alleen dus de merk en 'luxe' producten gehaald bij de Jumbo. Wil bij de Jumbo op m`n gemakje ook nog eens de goedkopere producten (c-merk?!) uittesten zodat ik niet eens naar de LIDL hoef.
Ik wil eigenlijk sowieso een tientje per week besparen. Het liefst €15.
Ik zou vorige week naar de LIDL gaan, maar we hadden nog zoveel voorraad, dat het niet nodig was. Heb alleen dus de merk en 'luxe' producten gehaald bij de Jumbo. Wil bij de Jumbo op m`n gemakje ook nog eens de goedkopere producten (c-merk?!) uittesten zodat ik niet eens naar de LIDL hoef.
Ik wil eigenlijk sowieso een tientje per week besparen. Het liefst €15.
Rush- Lady Post-a-lot
eigenlijk zou ik, als ik wil besparen, alle boodschappen zelf moeten doen... M'n vriend komt echt met dingen thuis dat ik denk 'had je niet de goedkopere versie kunnen halen'.
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Wij doen 1x in de 2 weken de grote boodschappen. Dan halen we alles wat in de vriezer kan en wat langer houdbaar is en dingen als wc papier, kattenvoer, wasmiddel etc. Versproducten halen we ongeveer om de dag. Voor een hele week werkt niet bij ons omdat mijn vriend een nul-urencontract heeft en soms ineens 3 avonden moet werken.
Dan kan ik de helft weggooien.
Wij doen nu voor ongeveer 200 euro per maand boodschappen. Ik wil wel kijken of het goedkoper kan. We hebben al wel een grote besparing gevonden: de koffie van de c1000. Goed te drinken (zelf lekkerder dan DE vinden wij) en scheelt zo'n 3 euro per pak. En dat scheelt ons al 12 euro per maand.
Dan kan ik de helft weggooien.
Wij doen nu voor ongeveer 200 euro per maand boodschappen. Ik wil wel kijken of het goedkoper kan. We hebben al wel een grote besparing gevonden: de koffie van de c1000. Goed te drinken (zelf lekkerder dan DE vinden wij) en scheelt zo'n 3 euro per pak. En dat scheelt ons al 12 euro per maand.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Dus dat is 500 gram koffie voor nog geen eens een euro?Shisha schreef: We hebben al wel een grote besparing gevonden: de koffie van de c1000. Goed te drinken (zelf lekkerder dan DE vinden wij) en scheelt zo'n 3 euro per pak. En dat scheelt ons al 12 euro per maand.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Pagina 2 van 13
Permissies van dit forum: