Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappentopic!

+46
Macelka
minoessepoes
Kqip
TukTuk
schuddebuikje
Tesss
Rev3rie
Highway
Jade
Woezies
litllejoy
Sarah1985
CCC
Sushi
Bruintje Beer
SnowWhite
SarahKey
Winegum
_Lacey_
*Lookie*
Parisienne
Atelier Madame
woezel
GreenGrass
sanne-84
NoName88
Mizz_S
Printje
Lejow
Raindrop
Phileine
Verona
Silver
bolus26
Shisha
Snoes
Arwyn
Tania
Moonlight
Zonnetje
Jerry
Marin
Schaapke
Lavendel
Pien
Rush
50 plaatsers

Pagina 3 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Boodschappentopic! - Pagina 3 Empty Re: Boodschappentopic!

Bericht  bolus26 ma 14 nov 2011 - 23:02

wij hebben met zn tweeen een boodschappenbudget van 250 euro per maand, dit gaat eigenlijk altijd goed,alleen bij verjaardagen of veel bezoek( die blijven vaak eten) gaan we er wel es overheen maar nooit meer als 50 euro.

I nde weken dat mijn man weg is houden we ook wel es wat over dus dat compenseerd vaak een beetje!

ik haal overgens al mn boodschappen bij de agrimarkt of de dirk. hier hebben we een emte op het dorp maar daar zijn de schappen heel vaak leeg en is ook veel duurder dus das voor de vergeten boodschappen.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 23:02

Wij besteden met zijn 2en zo´n 300 euro per maand.
Ik koop meestal de boodschappen bij de Lidl en Poiesz.
Daar zit ook het spul voor alle beestjes bij (1 kat, 1 konijn, 5 kippen, een aquarium vol vissen en 7 vogeltjes) ook verzorgingsproducten en wasmiddel.

We hebben een tijdje ook met 200 euro per maand rond kunnen komen en die kant wil ik eigenlijks ook weer op! Volgende maand zou nog niet lukken om te besparen omdat we een weekendje naar Centerparcs gaan en we ook nog eters krijgen. (en kerst + oud en nieuw, maar dan ontbijten we alleen thuis :P)

Voor deze week heb ik nog 40 euro.
Omdat m´n schoonvader binnenkort langs de vleeshandel gaat willen we nu de vriezer gaan leeg eten en ook even schoonmaken!
Dus hoef voor deze week al geen vlees te halen, en aangezien ik ook nogal wat op voorraad heb wil ik dat ook opmaken.
Er moet wel frisdrinken, zuivel, broodbeleg en brood komen.

Ik zal snel bezig met mijn boodschappenlijst en dan laat ik het straks weten of het gelukt is!

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 14 nov 2011 - 23:13

Wij besteden denk ik ongeveer 200,- tot 300,- pm. excl. verzorgingsproducten
Ik maak een lijstje op zondag/maandag met de producten die in mij op komen, en als er iets op gaat schrijf ik het meteen op. Ik ga nooit zonder lijstje te boodschappen. En wijk ook niet vaak er vanaf. Ik haal de boodschappen bij Jumbo, Poeiz en Aldi. Voornamelijk aanbiedingen, en eigen merk.

Verzorgingsproducten daarintegen is wel merk, "zoveel mogelijk" in aanbiedingen, en vaak sla ik gelijk heel veel in.

Echt exact heb ik dit nooit bijgehouden. Hoe houden jullie het bij? Gewoon alle kassabonnen bewaren en dat invoeren in excel bestandje? Of echt per product alles bijhouden?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush ma 14 nov 2011 - 23:14

FryskeFlinter schreef:
Echt exact heb ik dit nooit bijgehouden. Hoe houden jullie het bij? Gewoon alle kassabonnen bewaren en dat invoeren in excel bestandje? Of echt per product alles bijhouden?
Ik zet alles in een excel bestand en aangezien ik nooit contant geld op zak heb, gaat alles van m`n pin af. Dat is heel gemakkelijk bijhouden :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Shisha ma 14 nov 2011 - 23:16

Rush schreef:
Shisha schreef: We hebben al wel een grote besparing gevonden: de koffie van de c1000. Goed te drinken (zelf lekkerder dan DE vinden wij) en scheelt zo'n 3 euro per pak. En dat scheelt ons al 12 euro per maand.
Dus dat is 500 gram koffie voor nog geen eens een euro? :shock:

Hij kost 1 euro nog iets. DE kost hier bijna 5 euro.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Verona ma 14 nov 2011 - 23:26

Ik geef meestal 70 euro aan boodschappen uit voor de hele week, soms iets meer maar dat is vooral als we op zondag iets heel lekkers gaan eten. Dit voorkomt dat we uiteten gaan en dat is dus ook weer besparing haha. Ik ben dus ongeveer 320 euro aan booschappen kwijt. De dingen voor de katten zitten er niet bij, want dat haal ik niet bij de supermarkt. Voor de katten gaat er bij ons 3 zakken kattenbakgrind a 6 per stuk euro in de maand doorheen en 1 10 kilo zak Royal Canin (56 euro) om de 2 maanden, maar wat wil je met 4 katten haha.

Ik heb ook een excel bestand en zet daar alles in. Per maand schat ik dan ook grof in wat we nodig hebben voor boodschappen en voor benzine, kom ik in ieder geval nooit te kort.

Laatst aangepast door Verona op ma 14 nov 2011 - 23:34; in totaal 1 keer bewerkt
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 23:27

FryskeFlinter schreef:

Ik heb een excel bestand voor alle (vaste) lasten.
Voor de boodschappen pin ik per week 50 euro, soms meer maar dan vul ik de voorraad aan.
Als ik alles ga pinnen ben ik veel te makkelijk, nu kan ik zien wat ik nog in de portemonnee heb en dan geef ik ook niet meer uit!

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 14 nov 2011 - 23:28

Shisha schreef:
Rush schreef:
Shisha schreef: We hebben al wel een grote besparing gevonden: de koffie van de c1000. Goed te drinken (zelf lekkerder dan DE vinden wij) en scheelt zo'n 3 euro per pak. En dat scheelt ons al 12 euro per maand.
Dus dat is 500 gram koffie voor nog geen eens een euro? :shock:

Hij kost 1 euro nog iets. DE kost hier bijna 5 euro.
Oh, shit, hier ook zie ik. €4,83. Laatst was dat nog €3, nog wat. :shock:

Ach, wij drinken geen koffie, dat scheelt :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 23:29

Ik heb het eigenlijk nooit echt bijgehouden maar wij komen zeker boven de 300 euro uit per maand en dan heb ik luiers, drogisterijproducten ed nog niet meegerekend. Ik haal onze boodschappen bijna altijd bij de Plus

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 0:07

Toen ik begon met koffie drinken, negen jaar terug, was DE 2,19 voor een pondspak. Dus laatst was ik bij de SdB en daar hadden ze een aanbieding, één pak voor 3,69. Wat las ik? 2 pakken voor 3,69, dus maar gelijk 2 pakken ingeslagen. Ik zat nog een beetje met mijn hoofd in het verleden en heb kennelijk nooit echt opgelet wat het nu kost. Ik moet gewoon DE hebben, maar nu heb ik het geluk dat ik niet elke dag koffie nodig heb. Anders werd het een hele dure hobby.

Wat ik trouwens sinds vier weken doe is mezelf weekgeld geven (€50,00, omdat ik ook rook Mad) en bedenk ik me elke ochtend wat ik in de avond wil eten. De ene keer moet ik daarvoor naar de winkel, de andere keer kan ik het uit de vriezer halen. Door dit te doen voorkom ik dat ik teveel koop bij de weekboodschappen. Heb in het verleden veel groenten e.d. kunnen weggooien, omdat ik dacht ze te gebruiken, maar vervolgens wisselde er een dienst, at ik op het werk en had ik niets aan mijn eigen boodschappen.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 0:20

Wij eten vooral veel paprika`s, die blijven best lang goed.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Phileine di 15 nov 2011 - 0:24

Tip voor het kopen van kip: Ik koop altijd een grote zak ingevroren kip bij de Aldi. Ik geloof dat er een kilo in zo'n zak zit voor ongeveer 5 euro (het is of vier nog wat, of vijf nog wat laughcry ). Ideaal, want als ik een bakje kipfilet koop, dan gaat het eigenlijk altijd op. Terwijl ik bij zo'n grote zak gewoon een of twee stukjes kipfilet pak en de rest bewaar voor een volgende keer. Het ligt hem vooral in de keuzes die je maakt in de supermarkt. Je kunt verse pasta kopen voor 2 euro per pakje, maar ook een groot pak bij de Aldi voor 30 cent. Ik vind het altijd moeilijk om zuinig aan te doen, omdat ik van luxe houd, maar een beetje opletten kan al heel veel schelen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry di 15 nov 2011 - 0:28

Die kip van de Aldi vind ik echt vies. Er zitten allemaal van die flubbers aan en de kip zelf heeft zo'n laf smaakje...
(ooit de cordon bleu gehad van de aldi? Zó vies) Ik kom veel bij de Aldi hoor, maar de ingevroren kipfilet laat ik lekker liggen voor iemand anders :P
Wij kopen kipfilet altijd in de aanbieding van C1000 en vriezen het dan in.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Raindrop di 15 nov 2011 - 0:33

Jerry schreef:eigenlijk zou ik, als ik wil besparen, alle boodschappen zelf moeten doen... M'n vriend komt echt met dingen thuis dat ik denk 'had je niet de goedkopere versie kunnen halen'. Rolling Eyes

Haha hier hetzelfde!
We proberen de laatste tijd wel vaker B-merken uit en dat scheelt echt wel. Gister hebben we bijvoorbeeld pizza van het huismerk op en die was echt lekker. Hadden we trouwens niet verwacht haha :P
Als wij echt goedkoper boodschappen willen doen moeten we naar 3 of 4 verschillende winkels(Lidl, Aldi, Carrefour + Delhaize (die winkels zijn Frans/Belgisch) en daar de producten halen die daar het goedkoopst zijn. Maar mocht een B-merk niet lekker zijn dan halen we die nooit meer en dan is het wel gewoon het A-merk of een ander B-merk.
Waspoeder etc. kopen we in Duitsland. Meestal kopen we een groot pak voor rond de 10 euro en daar kunnen we bijna een jaar mee doen.
Net als tabletten voor de vaatwasser. Die kopen we bij de Blokker in de aanbieding of we halen die in Duitsland.
Soms doe ik trouwens ook boodschappen in Nederland maar meer voor artikelen die ze hier niet hebben (maar er komen wel meer Albert Heijns in Belgie cheers)

Phileine, wij vinden het vlees van de Aldi vaak niet zo lekker. Maar die kipfilet is dus wel lekker?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Raindrop di 15 nov 2011 - 0:37

Jerry schreef:Die kip van de Aldi vind ik echt vies. Er zitten allemaal van die flubbers aan en de kip zelf heeft zo'n laf smaakje...
(ooit de cordon bleu gehad van de aldi? Zó vies) Ik kom veel bij de Aldi hoor, maar de ingevroren kipfilet laat ik lekker liggen voor iemand anders :P
Wij kopen kipfilet altijd in de aanbieding van C1000 en vriezen het dan in.

Die cordon bleu hebben we wel eens geprobeerd en die was echt niet lekker!
Kipfilet koop ik nu meestal in kiloverpakking in de aanbieding en cordon bleu haal ik bij de gewone supermarkt. Daar hebben we laatst wel de budget versie van geprobeerd (twee voor 2 euro) en die was echt heel lekker!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 0:39

Kipfilet koop ik ook in kiloverpakkingen van het euro merk, of het gewone merk als het in de aanbieding is. Dan heb je ook een kilo voor €4-€5.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 0:46

Vlees/kip/vis koop ik ook altijd in de aanbieding.
Maar omdat ik gedeeltelijk de prijzen weet van de vleeshandel vind ik het zonde om bepaald vlees in de supermarkt te kopen (scheelt soms wel 4/5 euro op een kilo!)
Ik ben ook super blij dat mijn schoonvader geregeld vlees voor ons mee neemt! (de ene keer betalen we en de andere keer krijgen we het)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 1:53

Als ik soms naar de AH ga, dan kijk ik altijd even welk vlees er voor 35% korting is, en kijk of we dat lekker vinden en/of vaak eten, dan kan ik dat altijd nog invriezen.

Maar als je Aldi kip hebt die al bevroren is, hoe pak je dan steeds een stukje ervan? Want dan moet je het toch eerst ontdooien zeg maar? Ik haal meestal een kilopak in de aanbieding en vries het dan in porties in .. Of ben ik nu heel kippig Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 2:14

Zo ik heb de boodschappen weer in huis!
Ik was in totaal 33,20 kwijt.
Misschien moet ik voor het weekend nog wel wat dingetjes halen maar ga proberen om niet eerder als maandag weer boodschappen te doen smile

Ik vond het al wat vreemd dat ik nog ´zo weinig´ geld had voor de boodschappen maar ik bedenk me net dat ik 20 euro aan losgeld apart had gelegd voor alle goede doelen die langs de deur komen laughcry
Dus eigenlijk heb ik nog 20 euro extra!

Gast
Gast

Bericht  Moonlight di 15 nov 2011 - 2:16

Haal vlees soms bij de islamitische slager. Sommige vleessoorten zijn er een stuk goedkoper dan in de supermarkt. Plus dat je er ook eens "ander" vlees kunt eten zoals lekker mals schapenvlees smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 3:29

Mijn schoonmoeder haalt ook best vaak turks brood, en dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg lekker, de kippetjes haalt ze ook daar, maar ik denk er gewoon nooit aan om daarnaartoe te gaan, en ik zou niet weten waar ik naartoe moet eigenlijk ...

Gast
Gast

Bericht  Moonlight di 15 nov 2011 - 4:00

Ja ik haal daar vaak Marokkaans brood, dat is zoooo heerlijk met bijv lekker vis en dan een sausje erbij of gewoon lekker Marokkaans eten. Denk dat ik dit weekend na laaaange tijd weer eens kiptajine ga maken want dat is toch wel erg lekker Very Happy

Misschien eend goed opletten als je shopt? Dan zit er vast wel 1. Misschien heb je er gewoon nooit op gelet?

Brood ook zoiets, zoooo goedkoop bij de Islamitische winkels, zo ook kruiden en verse koriander, munt etc.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 4:07

Nou de buurt waar wij wonen vind je echt geen turkse bakker of slager, mijn schoonmoeder fietst er altijd een flink eind voor weg!! Als ik er zin in heb vraag ik meestal of zij iets meeneemt haha, wel zo makkelijk en zij vindt het leuk. Eerlijk is eerlijk, ik moet ook zeggen dat ik te lui ben om in meerdere winkels boodschappen te doen, of de aanbiedingen moeten héél goed zijn.

Gast
Gast

Bericht  Schaapke di 15 nov 2011 - 4:31

Parels schreef:
Schaapke schreef:
Pien schreef:
Schaapke schreef:
En goh, wat voor een boodschappen? Weet daar eigenlijk niet zo goed antwoord op te geven. We zijn wel een beetje luxe-dieren. Dus wel lekker eten.
dan geef je zelf eigenlijk al antwoord waarom je dan 400 euro per maand uitgeeft!

wij doen 1 keer in de maand een avond tapas thuis eten en dan letten we ook niet op, dan eten we ook luxe dingen. we betalen dan voor eten die avond zo 30 of 40 euro! als ik altijd luxere spullen zou kopen zouden wij ook veel meer geld kwijt zijn!

Ja, daar heb je wel een beetje gelijk in. Dat is zelf al antwoord geef. Ik denk dat het wat meer uit mijn systeem moet dat 'lekkere' dingen alleen te koop zijn bij AH.

Zo'n zelfscanner zou trouwens ook mega handig zijn, alleen hebben wij die hier niet in de supermarkt.

@Rush: klinkt stom hoor, maar ik heb daar helemaal geen tijd voor om uitgebreid te gaan zitten voor het boodschappenlijstje. Dat kladblokje vind ik dan wel weer handig! Gewoon als je iets te binnen schiet: opschrijven!

Heb je een vaste boodschappendag? Ik zet meestal als me iets te binnen schiet op die dag het in mijn telefoon in de agenda/notities, dan krijg ik vanzelf een pop-up!

En een handige site is ook www.voordeelmuis.nl, dan kan je als je iets wilt hebben kijken of het misschien in de aanbieding is in een winkel waar je langskomt.

Ja, we doen altijd op vrijdagavond boodschappen.
Die site is super handig! Ga er zeker gebruik van maken, bedankt!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:14

Rush schreef:Wij eten vooral veel paprika`s, die blijven best lang goed.

Ik kan er niks aan doen, maar ik zie jou nu steeds met een paprika in je mond voor me hahaha en dat je alle gerechten met paprika erin probeerd, paprikabrood, paprikataart, gestampte paprika met spekjes ... Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: