Boodschappentopic!
+46
Macelka
minoessepoes
Kqip
TukTuk
schuddebuikje
Tesss
Rev3rie
Highway
Jade
Woezies
litllejoy
Sarah1985
CCC
Sushi
Bruintje Beer
SnowWhite
SarahKey
Winegum
_Lacey_
*Lookie*
Parisienne
Atelier Madame
woezel
GreenGrass
sanne-84
NoName88
Mizz_S
Printje
Lejow
Raindrop
Phileine
Verona
Silver
bolus26
Shisha
Snoes
Arwyn
Tania
Moonlight
Zonnetje
Jerry
Marin
Schaapke
Lavendel
Pien
Rush
50 plaatsers
Pagina 11 van 13
Pagina 11 van 13 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13
Re: Boodschappentopic!
AngelNyn schreef:
Omdat we echt even zuinig aan moeten doen proberen we zoveel mogelijk op te maken wat we nog hebben liggen in de voorraad. Eet vanavond bijvoorbeeld zelfgemaakte tonijnsalade op brood, en had nog vleeswaren op kot liggen voor mee naar school. Morgen eet ik denk ik iets van kant en klare pasta, zakje van de action, water er bij en heerlijke pasta, en donderdag eet ik weer thuis. Vrijdag gaan we alweer weg voor het weekendje, dus zullen deze week aan eten echt heel weinig uitgeven. Gelukkig hadden we ook nog voldoende drinken, en ben heel trots dat ik al paar weken zo goed bezig ben.
Vorig jaar haalde ik naast de wekelijkse boodschappen voor thuis thuis voor mijn vriend, ook in Belgie vaak voor nog bijna 20 euro boodschappen.. Heb nu al 3 weken geen boodschappen in belgië gedaan, afgezien van wat brood en broodbeleg en 1 of 2x iets kleins. Ben denk ik in 4 weken tijd 10/15 euro kwijt geweest, ipv 60 tot 80 euro.
Wel knap hoor zo weinig boodschappen doen, maar niet echt gezond zo..? Of eet je wel fruit en groenten nog?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Punk'd schreef:Parels schreef:Punk'd schreef:Deze keer was ik een stukje duurder.. 80 euro
Had wel voor 11 euro 8 rexona deo's.
Verder had ik carpaccio wat aantikte en een pompoen (toch weer 2.50).
Nu kan ik wel weer even vooruit. Volgende week weer wat minder dus
Hoeveel deo's hebben jullie nodig?
Vorige week had je ook al deo! Of ben je aan het hamsteren?
Wij moeten morgen boodschappen doen, en echt flink de voorraadkast aanvullen.
Ga morgen een lijstje maken, ben benieuwd!
*edit* Oh! En goed idee die carpaccio nu mag ik weer!
haha nou vorige week had ik echt en nieuwe nodig, ik had al 2 dagen met die van mijn vriend gedaan dus toen had ik er 1 gekocht.
Nu zag ik dat Rexona in de aanbieding was 2 + 2 gratis, en wij gebruiken beide rexona. Dus heb ik er voor hem 4 gekocht en voor mijzelf ook 4 Hamsteren inderdaad haha.
Hahaha, lang leve kruidvat! Ik had het gisteren met Andrelon shampoo + cremespoeling.
Vandaag hadden we trouwens 2 tassen vol met a-merken (AH), 9 flessen a-merk drinken, en biefstuk, shoarma, een hele kip, gehakt, carpaccio voor 89 euro! Ok, we hadden dan wel een statiegeldbon van 11 euro, maar toch .. Nu hoeven we weer zeker een week, 1,5 week geen boodschappen te doen, en we krijgen veel kraambezoek die veel eten en drinken dus dat tikt ook aan.
Gast- Gast
Ik heb vandaag ook boodschappen gedaan.
Was in totaal 21,68 kwijt:
Zak bloemkool
Zak prinsessenboontjes
2 pizza's
Gehakt
Smeerpaté
2 keer ham
Kaas
2 toetjes
Boter
2 keer witte saus
3 keer afbakstokbroodjes
Clementinen
Brood
2 keer chocolade sinterklazen (afgeprijsd)
3 broodjes uit de bakkerij
2 keer pecannotenkoek + een vierkante appelflap
We moeten morgen alleen nog even drinken, nog wat groenten/fruit en waarschijnlijk nog wel wat kleine dingen halen.
En ook nog even naar de Lidl want de kipfilet is in de aanbieding. En dan ook meteen even tortellini en een zak aardappels halen
Was in totaal 21,68 kwijt:
Zak bloemkool
Zak prinsessenboontjes
2 pizza's
Gehakt
Smeerpaté
2 keer ham
Kaas
2 toetjes
Boter
2 keer witte saus
3 keer afbakstokbroodjes
Clementinen
Brood
2 keer chocolade sinterklazen (afgeprijsd)
3 broodjes uit de bakkerij
2 keer pecannotenkoek + een vierkante appelflap
We moeten morgen alleen nog even drinken, nog wat groenten/fruit en waarschijnlijk nog wel wat kleine dingen halen.
En ook nog even naar de Lidl want de kipfilet is in de aanbieding. En dan ook meteen even tortellini en een zak aardappels halen
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Lavendel schreef:AngelNyn schreef:
Omdat we echt even zuinig aan moeten doen proberen we zoveel mogelijk op te maken wat we nog hebben liggen in de voorraad. Eet vanavond bijvoorbeeld zelfgemaakte tonijnsalade op brood, en had nog vleeswaren op kot liggen voor mee naar school. Morgen eet ik denk ik iets van kant en klare pasta, zakje van de action, water er bij en heerlijke pasta, en donderdag eet ik weer thuis. Vrijdag gaan we alweer weg voor het weekendje, dus zullen deze week aan eten echt heel weinig uitgeven. Gelukkig hadden we ook nog voldoende drinken, en ben heel trots dat ik al paar weken zo goed bezig ben.
Vorig jaar haalde ik naast de wekelijkse boodschappen voor thuis thuis voor mijn vriend, ook in Belgie vaak voor nog bijna 20 euro boodschappen.. Heb nu al 3 weken geen boodschappen in belgië gedaan, afgezien van wat brood en broodbeleg en 1 of 2x iets kleins. Ben denk ik in 4 weken tijd 10/15 euro kwijt geweest, ipv 60 tot 80 euro.
Wel knap hoor zo weinig boodschappen doen, maar niet echt gezond zo..? Of eet je wel fruit en groenten nog?
Oh ja ik eet zeker wel groente Maar had nog veel voorraad aan blikken met groente Haal niet vaak verse groente omdat het bij de Lidl altijd zoveel is, en hier is het bij de groenteboer echt niet te betalen. En heb gewoon veel vlees hier in de vriezer liggen, aardappeltjes etc. Normaal haalde ik altijd weer nieuwe dingen en dat heb ik nu gewoon niet gedaan maar gewoon opgemaakt wat er nog was.
En thuis eten we wel gevarieerder (en zitten we wat betreft weekboodschappen tussen de 30 en 50euro meestal). Maar nu ik maar 2 avonden in de week in België eet, ga ik niet uitgebreid koken. Zeker niet nu ik het geld echt niet kan missen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Gisteren hebben wij boodschappen gedaan. Helaas was de Lidl al gesloten ivm pakjes avond dus gingen we alles bij de Ah halen. Het is duurder geworden dan andere weken. Totaal van deze week is wel meer dan 90 euro (incl. inkopen van C1000, de markt en andere supermarkten)
Bij de AH zijn wij 68 euro kwijt aan boodschappen.
Op zich nog netjes aangezien wij een krat bier en 2x DE koffiepads hebben gekocht. En andere voorraadartikelen en vleesvoorraad voor in ons nieuwe vriezer.
Volgende week proberen wij weer rond de 50 euro boodschappen te doen.
Bij de AH zijn wij 68 euro kwijt aan boodschappen.
Op zich nog netjes aangezien wij een krat bier en 2x DE koffiepads hebben gekocht. En andere voorraadartikelen en vleesvoorraad voor in ons nieuwe vriezer.
Volgende week proberen wij weer rond de 50 euro boodschappen te doen.
Rev3rie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10
We hadden gisteren heel veel voor €6, hahaha.
8 kratten bier ingeleverd
8 kratten bier ingeleverd
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush
Lekker is dat he! Vind de blikken van mensen ook zo leuk als je met je karretje(s) vol kratten aankomt!
Lekker is dat he! Vind de blikken van mensen ook zo leuk als je met je karretje(s) vol kratten aankomt!
Gast- Gast
Hahahaha. Ja m`n vriend z`n vrienden zitten vaak bij ons in het schuurtje en dan nemen ze vaak zelf bier mee, de emballage mogen wij dan gewoon houden en inleveren. Dus dit was erg relaxed.
Maar zaterdag moet er wel nieuw bier komen. Dus eigenlijk hadden we 1 kratje gratis bier en wat kleine boodschapjes gratis.
Maar zaterdag moet er wel nieuw bier komen. Dus eigenlijk hadden we 1 kratje gratis bier en wat kleine boodschapjes gratis.
Rush- Lady Post-a-lot
handig topic, zie hem nu pas.
Wij gaan vaak naar de Lidl soms AH en Emte.
Wij gaan vaak naar de Lidl soms AH en Emte.
Macelka- Fluisteraar
- Aantal berichten : 369
Punten : 375
Registratiedatum : 02-07-11
Gister had ik al voor bijna 22 euro boodschappen gedaan en vandaag zijn vriend en ik ook nog even geweest.
Deze week hebben we toch voor meer dan andere weken (we moesten wat dingen aanvullen).
Eerst zijn we bij de gewone supermarkt geweest, hebben we boodschappen gedaan voor 34,21 (eigenlijk 35,21 maar we hadden een kortingsbon van - 1 euro):
10 kg aardappelen
Sixpack Cola
2 flessen grenadine limonade
2 pakken sinaasappelsap
Multivitamine sap
Choco toetjes
Fruit toetjes
Olijfolie
Mama Mia chips
2 keer afbakstokbroodjes
Beenham
4 Kriekjes + leeggoed
Zakje champignons
Zak wortelen
Keukenrol
Brood
2 pakjes tuccies
Cheetos chips
Iglo Kipschnitzels
Vanille-Choco wafels
En bij de Lidl waren we 16,07 kwijt:
2 bananen
2 kg uien
2 keer tortellini
Pak melk
Rijst
2 keer pakje gezeefde tomaten
Sinterklaassnoep kikkers en muizen
Citroencake
Bladerdeegkoekjes
Kattensticks
Kippenborstfilet
Deze week hebben we toch voor meer dan andere weken (we moesten wat dingen aanvullen).
Eerst zijn we bij de gewone supermarkt geweest, hebben we boodschappen gedaan voor 34,21 (eigenlijk 35,21 maar we hadden een kortingsbon van - 1 euro):
10 kg aardappelen
Sixpack Cola
2 flessen grenadine limonade
2 pakken sinaasappelsap
Multivitamine sap
Choco toetjes
Fruit toetjes
Olijfolie
Mama Mia chips
2 keer afbakstokbroodjes
Beenham
4 Kriekjes + leeggoed
Zakje champignons
Zak wortelen
Keukenrol
Brood
2 pakjes tuccies
Cheetos chips
Iglo Kipschnitzels
Vanille-Choco wafels
En bij de Lidl waren we 16,07 kwijt:
2 bananen
2 kg uien
2 keer tortellini
Pak melk
Rijst
2 keer pakje gezeefde tomaten
Sinterklaassnoep kikkers en muizen
Citroencake
Bladerdeegkoekjes
Kattensticks
Kippenborstfilet
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik ben gisteren nog om wat kleine boodschapjes geweest. Het werd alleen allemaal wat duurder omdat ik zin had in vers stukje vis:
1 rode paprika
1 netje uien
1 zak diepgevroren pangasiusfilet
1 pakje (met 2 stukjes) kabeljauwfilet.
Was is in totaal 10,10 euro kwijt.
Komend weekend en volgende week eet ik veel restjes uit de vriezer, omdat ik even moet bezuinigen. Ben benieuwd hoeveel een week dan gaat kosten aan boodschappen/
1 rode paprika
1 netje uien
1 zak diepgevroren pangasiusfilet
1 pakje (met 2 stukjes) kabeljauwfilet.
Was is in totaal 10,10 euro kwijt.
Komend weekend en volgende week eet ik veel restjes uit de vriezer, omdat ik even moet bezuinigen. Ben benieuwd hoeveel een week dan gaat kosten aan boodschappen/
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Deze week is het fout gegaan haha want heb een bezoekje gebracht aan een slager in het dorp waar ik werk.
(de slager in mijn dorp is met pensioen gegaan, heel jammer)
Maar was meteen 30 euro kwijt.
Maar voor 'een keer' moet dat kunnen vind ik. Maar met de andere boodschappen erbij zit ik deze week wel rond 60 euro.
(en kerstpostzegels moeten kopen, 21,50 kassa!)
(de slager in mijn dorp is met pensioen gegaan, heel jammer)
Maar was meteen 30 euro kwijt.
Maar voor 'een keer' moet dat kunnen vind ik. Maar met de andere boodschappen erbij zit ik deze week wel rond 60 euro.
(en kerstpostzegels moeten kopen, 21,50 kassa!)
Voor komende week alles weer in huis gehaald;
2x Yoghurtdrink
1x Coca Cola
3x Sinas
1x appelsap
1x pak sap
1x melk
1x vla
1x bak en braad
1x sla
1x boerenkool
1x zilvervliesrijst
1x pakket lasagne
1x zak pasta
1x zoute sticks
2x chips
1x kokosbrood
1x leverworst
1x smeerkaas
1x boterhamworst
1x fruitcocktail
1x macaronimix
1x macaronigroenten
1x wokgroenten
1x gelderseschijf
1x gehakt
1x kipfilet
1x broccoli
1x pak koekjes
1x brood
Schade 24,75
+ Koffiepads en liga bij Hema ; 1,75
Totale schade; 26,50
2x Yoghurtdrink
1x Coca Cola
3x Sinas
1x appelsap
1x pak sap
1x melk
1x vla
1x bak en braad
1x sla
1x boerenkool
1x zilvervliesrijst
1x pakket lasagne
1x zak pasta
1x zoute sticks
2x chips
1x kokosbrood
1x leverworst
1x smeerkaas
1x boterhamworst
1x fruitcocktail
1x macaronimix
1x macaronigroenten
1x wokgroenten
1x gelderseschijf
1x gehakt
1x kipfilet
1x broccoli
1x pak koekjes
1x brood
Schade 24,75
+ Koffiepads en liga bij Hema ; 1,75
Totale schade; 26,50
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Hmzz deze week weer 68 euro minder lukt hier gewoon echt niet.
Lidl:
2 blokken kaas €6.27
2 zakjes aardappeltjes om te bakken €1.04
bokkenpootjes (voor de boyfriend.. ) €0.79
2 Paprika's €1.23
Bloemkool €1.39
Brocolli €0.49
Pangasiusfilet €2.79
Kerstkransjes (voor de girlfriend )€1.49
Afbakstokbroodjes €0.32
Afbakbroodjes €0.32
Totaal Lidl: €16.82
Albert Heijn
Haricovert €2.99
Zakje sla €1.69
Zakje wortel €1.00
Knoflooksaus 'vers' €1.29
2 Kilo kipfilet €9.98
Maisbrood €1.60
2x Monapudding €2.27
2x Sour cream €0.90
Bitterkoekjes vla €1.56
Halve liter magere melk €0.55
Tomatenpuree €0.19
2x Tortilla wraps €3.43
2x Kokosmelk €1.72
Pasta farfalle €1.59
2x Tonijn in blik €1.71
2x Pizza €4.00
Kidney bonen €0.65
Olijfolie €3.64
Tomaten ketchup chips €1.05
Bolognese croky chips €0.89
Mini bros €1.82
Mini milkyway €2.32
Keukenrollen €0.77
Toilet papier Page - 10 rollen €3.19
Glorix Eucalyptus €1.46
Totaal Albertheijn €52.05
Weektotaal: €68.87
Even goed opgelet.. De mini milkyway/bros zouden in de aanbieding zijn, 2e zak helft van de prijs. Nu kijk ik mijn bon na en die korting is er gewoon niet af gegaan
Verder kan ik besparen op toetjes (niet steeds die mona kopen, al waren ze deze week in de aanbieding )
Ja volgende week ga ik voor €58,00 ben benieuwd of het lukt.
Ik snap echt niet hoe mensen voor €28,00 weekboodschappen kunnen doen ..respect!
Lidl:
2 blokken kaas €6.27
2 zakjes aardappeltjes om te bakken €1.04
bokkenpootjes (voor de boyfriend.. ) €0.79
2 Paprika's €1.23
Bloemkool €1.39
Brocolli €0.49
Pangasiusfilet €2.79
Kerstkransjes (voor de girlfriend )€1.49
Afbakstokbroodjes €0.32
Afbakbroodjes €0.32
Totaal Lidl: €16.82
Albert Heijn
Haricovert €2.99
Zakje sla €1.69
Zakje wortel €1.00
Knoflooksaus 'vers' €1.29
2 Kilo kipfilet €9.98
Maisbrood €1.60
2x Monapudding €2.27
2x Sour cream €0.90
Bitterkoekjes vla €1.56
Halve liter magere melk €0.55
Tomatenpuree €0.19
2x Tortilla wraps €3.43
2x Kokosmelk €1.72
Pasta farfalle €1.59
2x Tonijn in blik €1.71
2x Pizza €4.00
Kidney bonen €0.65
Olijfolie €3.64
Tomaten ketchup chips €1.05
Bolognese croky chips €0.89
Mini bros €1.82
Mini milkyway €2.32
Keukenrollen €0.77
Toilet papier Page - 10 rollen €3.19
Glorix Eucalyptus €1.46
Totaal Albertheijn €52.05
Weektotaal: €68.87
Even goed opgelet.. De mini milkyway/bros zouden in de aanbieding zijn, 2e zak helft van de prijs. Nu kijk ik mijn bon na en die korting is er gewoon niet af gegaan
Verder kan ik besparen op toetjes (niet steeds die mona kopen, al waren ze deze week in de aanbieding )
Ja volgende week ga ik voor €58,00 ben benieuwd of het lukt.
Ik snap echt niet hoe mensen voor €28,00 weekboodschappen kunnen doen ..respect!
Gast- Gast
Ik heb het ook opgegeven. Er gaat per week, als we alle avonden thuis eten, toch al snel 3x 500gram gehakt en 3x 500 gram kipfilet doorheen. Dat is toch al snel €15, als het niet meer is. En daar komen dan soms nog spekjes bij.Punk'd schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik heb het ook opgegeven. Er gaat per week, als we alle avonden thuis eten, toch al snel 3x 500gram gehakt en 3x 500 gram kipfilet doorheen. Dat is toch al snel €15, als het niet meer is. En daar komen dan soms nog spekjes bij.Punk'd schreef:
Ligt er aan waar je boodschappen doet en wat je eet??
Ik ben vaak zo rond de €30,- kwijt
Macelka- Fluisteraar
- Aantal berichten : 369
Punten : 375
Registratiedatum : 02-07-11
Ja, dat geef ik toch zelf ook aan?Macelka schreef:Rush schreef:Ik heb het ook opgegeven. Er gaat per week, als we alle avonden thuis eten, toch al snel 3x 500gram gehakt en 3x 500 gram kipfilet doorheen. Dat is toch al snel €15, als het niet meer is. En daar komen dan soms nog spekjes bij.Punk'd schreef:
Ligt er aan waar je boodschappen doet en wat je eet??
Ik ben vaak zo rond de €30,- kwijt
Wij eten veel vlees en dat is nou eenmaal niet goedkoop.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb afgelopen vrijdag wel heel slecht boodschappen gedaan Maar goed, ik vierde mijn verjaardag en gaf een feest voor 35 man, dat kost nu eenmaal wat meer. Gelukkig ben ik maar 1x per jaar jarig (en krijg ik nog een leuk bedrag terug aan statiegeld )
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Punk'd schreef:Ik snap echt niet hoe mensen voor €28,00 weekboodschappen kunnen doen ..respect!
Nou geen dingen kopen die niet nodig zijn , en gewoon andere merken en anders koken denk ik.
Gisteren bij de c1000 zon vleesbox gekocht, ideaal! Zat nu ook een beenhammetje in, altijd lekker!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Morgen komt mijn salaris weer binnen, dus ik ga vanaf dan weer eens kijken wat ik per week kwijt ben en op wat ik kan bezuinigen want de laatste 2 weken heb ik dat ook niet meer gedaan. Heb een budget van 50 euro per week, maar het mag wel wat minder!
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Atelier Madame schreef:Punk'd schreef:Ik snap echt niet hoe mensen voor €28,00 weekboodschappen kunnen doen ..respect!
Nou geen dingen kopen die niet nodig zijn , en gewoon andere merken en anders koken denk ik.
Gisteren bij de c1000 zon vleesbox gekocht, ideaal! Zat nu ook een beenhammetje in, altijd lekker!
Maar dan nog red ik dat niet hoor. Wij eten allebei elke dag 2 stuks fruit en in principe elke dag verse groente (liefst 2 verschillende), maar in sommige periode's zit je alleen voor 20/25 stuks fruit al wel op bijna een tientje. Dan heb ik alleen nog fruit! Ik zou best een voor 1 week €30,- kwijt kunnen zijn maar dan eet ik echt niet gezond.
Gast- Gast
Ik ben er inmiddels achter dat ik het wel eens met met Nicci. Ik heb ook geprobeerd om onder de €35 per week te komen en dan laat ik de schoonmaakspullen en kattenspullen even buiten beschouwing.
Maar als je ziet hoeveel vlees en groentes wij eten, dan lukt dat nooit. Wij koken best uitgebreid moet ik zeggen en ook veel met oosterse producten, die zijn ook best prijzig.
Maar als je ziet hoeveel vlees en groentes wij eten, dan lukt dat nooit. Wij koken best uitgebreid moet ik zeggen en ook veel met oosterse producten, die zijn ook best prijzig.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik haal groenten en fruit vaak op de Albert Cuijp en dan heb ik een hele tas vol voor rond de 10 euro. Dan hou ik wel rekening met seizoensgroenten.
Op dagen dat wij een wokgerecht eten of vlees door een pasta saus of wat voor een prutje dan ook dan doe ik er meestal maar 1 kipfilet doorheen en maximaal 200gram gehakt. Kip koop ik graag in kilo voordeel verpakking dus dat is dan niet zo heel duur. Ook eten wij meestal 1 dag in de week geen vlees en ook niet specifiek vleesvervangers.
En verder gebruik ik geen pakjes of zakjes, die vind ik vaak ook vrij duur, dus ik denk dat dat ook wel scheelt. En wij eten bijvoorbeeld alleen in het weekend een toetje, (niet om het budget, maar om de lijn haha) en wij werken beide full-time dus overdag pakken wij ook geen drinken enz, dat scheelt denk ik ook wel.
En ik doe heel bewust boodschappen, ik pak bijvoorbeeld alle producten van het huismerk als we dat ook gewoon lekker vinden.
Maar ik kook wel heel graag uitgebreid en met veel producten en ik koop altijd zilvervliesrijst en volkoren pasta bijvoorbeeld. Dat zijn dingen waar ik bewust voor kies maar die dan ook wel wat duurder zijn. Ik wil ook niet simpeler gaan eten omdat dat goedkoper is (als het zou moeten zou het misschien een ander verhaal zijn).
Ik lees in het "wat eten we vandaag" topic ook best vaak dat mensen een kant en klaar soepje met een afbakbrood eten als avond eten, twee boterhammen met kaas, een boterham met tonijnsalade of pannenkoeken. Als je dat lekker vind is dat prima, het is goedkoop, maar over het algemeen wel minder voedzaam, maar op die manier begrijp ik wel dat je minder kwijt bent aan de boodschappen. Dan kan het dus wel.
Ik ben de ene week maar 35 euro kwijt en de week daarna 55, dan hebben we weer voorraad nodig of komen er eters. Ik vind het persoonlijk zonde om eten weg te gooien en om dure A-merk producten te kopen als C-merk even lekker is, dat geld besteed ik liever aan andere dingen, maar ik bespaar niet op lekker en gezond eten.
Op dagen dat wij een wokgerecht eten of vlees door een pasta saus of wat voor een prutje dan ook dan doe ik er meestal maar 1 kipfilet doorheen en maximaal 200gram gehakt. Kip koop ik graag in kilo voordeel verpakking dus dat is dan niet zo heel duur. Ook eten wij meestal 1 dag in de week geen vlees en ook niet specifiek vleesvervangers.
En verder gebruik ik geen pakjes of zakjes, die vind ik vaak ook vrij duur, dus ik denk dat dat ook wel scheelt. En wij eten bijvoorbeeld alleen in het weekend een toetje, (niet om het budget, maar om de lijn haha) en wij werken beide full-time dus overdag pakken wij ook geen drinken enz, dat scheelt denk ik ook wel.
En ik doe heel bewust boodschappen, ik pak bijvoorbeeld alle producten van het huismerk als we dat ook gewoon lekker vinden.
Maar ik kook wel heel graag uitgebreid en met veel producten en ik koop altijd zilvervliesrijst en volkoren pasta bijvoorbeeld. Dat zijn dingen waar ik bewust voor kies maar die dan ook wel wat duurder zijn. Ik wil ook niet simpeler gaan eten omdat dat goedkoper is (als het zou moeten zou het misschien een ander verhaal zijn).
Ik lees in het "wat eten we vandaag" topic ook best vaak dat mensen een kant en klaar soepje met een afbakbrood eten als avond eten, twee boterhammen met kaas, een boterham met tonijnsalade of pannenkoeken. Als je dat lekker vind is dat prima, het is goedkoop, maar over het algemeen wel minder voedzaam, maar op die manier begrijp ik wel dat je minder kwijt bent aan de boodschappen. Dan kan het dus wel.
Ik ben de ene week maar 35 euro kwijt en de week daarna 55, dan hebben we weer voorraad nodig of komen er eters. Ik vind het persoonlijk zonde om eten weg te gooien en om dure A-merk producten te kopen als C-merk even lekker is, dat geld besteed ik liever aan andere dingen, maar ik bespaar niet op lekker en gezond eten.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Rush schreef:Ik ben er inmiddels achter dat ik het wel eens met met Nicci. Ik heb ook geprobeerd om onder de €35 per week te komen en dan laat ik de schoonmaakspullen en kattenspullen even buiten beschouwing.
Als ik 2 kg kip haal is dat meestal 9 euro (4/5 dagen vlees) dan blijven er nog 2 dagen over en als ik dan los vlees koop is dat meestal rundereepjes (400 gram is meestal 4 euro) en iets van steak tartaar 2.5.. Dan zit ik voor alleen vlees al aan 15.5 euro
Ik denk dat dit bij ons ook zo is. Ook als we pasta maken maken we dat altijd helemaal zelf met verse tomaten en kruiden. Ik eet echt nooit dingen uit pot/blik. (behalve de kidney bonen als we mexicaans eten).. Sowieso eten we iedere maandag mexicaans (het is al omgedoopt tot mexican monday ) en dat tikt ook lekker aan.
En ik eet geen varkensvlees en andere vettige (vaak goedkopere) vleessoorten. Dat scheelt ook al een hele hoop. Zo'n vleesbox zou niets zijn voor hier. En als we pasta eten gaan er vaak wel 2 (tot 2.5 kipfilet doorheen haha).
Achja, ik vind €70,- voor wat wij eten per week eigenlijk niet eens zo absurd duur.. maar een paar (al is het er maar 1) tientjes minder is ook leuk natuurlijk.
Gast- Gast
Bij alles wat wij maken gaat er 500 gram gehakt of 500 gram kipfilet in, dus in pasta, rijstschotels, nasi etc. Als wij wraps eten gaat er beide in, dus kipfilet en gehakt, samen 1 kilo. Dus dat is ook zeker €15 per week aan alleen nog maar vlees.
Varkensvlees eten wij ook niet, behalve spekjes die m`n vriend soms door zijn kookkunsten gooit.
Er gaat €5 aan brood doorheen per week. Een dikke €10 aan groente en fruit. Dan ook nog €15 aan pasta, rijst, drinken, sausjes, zuivel, broodbeleg. En dan nog de kat en toiletpapier
Varkensvlees eten wij ook niet, behalve spekjes die m`n vriend soms door zijn kookkunsten gooit.
Er gaat €5 aan brood doorheen per week. Een dikke €10 aan groente en fruit. Dan ook nog €15 aan pasta, rijst, drinken, sausjes, zuivel, broodbeleg. En dan nog de kat en toiletpapier
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 11 van 13 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13
Pagina 11 van 13
Permissies van dit forum: