Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappentopic!

+46
Macelka
minoessepoes
Kqip
TukTuk
schuddebuikje
Tesss
Rev3rie
Highway
Jade
Woezies
litllejoy
Sarah1985
CCC
Sushi
Bruintje Beer
SnowWhite
SarahKey
Winegum
_Lacey_
*Lookie*
Parisienne
Atelier Madame
woezel
GreenGrass
sanne-84
NoName88
Mizz_S
Printje
Lejow
Raindrop
Phileine
Verona
Silver
bolus26
Shisha
Snoes
Arwyn
Tania
Moonlight
Zonnetje
Jerry
Marin
Schaapke
Lavendel
Pien
Rush
50 plaatsers

Pagina 5 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Boodschappentopic! - Pagina 5 Empty Re: Boodschappentopic!

Bericht  Silver wo 16 nov 2011 - 8:11

Ik heb het vandaag wel netjes gedaan, totaal 22,56 uitgegeven aan levensmiddelen. Nu is dat niet helemaal eerlijk, omdat mijn vriend van maandag tot donderdag in de "kost" zit. En zijn eten wordt betaald door de baas. Cool
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  NoName88 wo 16 nov 2011 - 8:49

Jerry schreef:eigenlijk zou ik, als ik wil besparen, alle boodschappen zelf moeten doen... M'n vriend komt echt met dingen thuis dat ik denk 'had je niet de goedkopere versie kunnen halen'. Rolling Eyes

Volgens mij is dat gewoon een mannenkwaal. Niet verder kijken dan je neus lang is...
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  NoName88 wo 16 nov 2011 - 8:52

Rush schreef:
FryskeFlinter schreef:
Echt exact heb ik dit nooit bijgehouden. Hoe houden jullie het bij? Gewoon alle kassabonnen bewaren en dat invoeren in excel bestandje? Of echt per product alles bijhouden?
Ik zet alles in een excel bestand en aangezien ik nooit contant geld op zak heb, gaat alles van m`n pin af. Dat is heel gemakkelijk bijhouden :P

DAt doe ik ook. Maar kijk niet vreemd op als je schrikt van wat je uitgeeft...
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  sanne-84 wo 16 nov 2011 - 9:07

ik denk dat wij ook rond de 200 euro per maand uitgeven. is wel moeilijk te berekenen, omdat ik onregelmatig werk, en dus niet altijd thuis eet (en mn vriend dat langs de friettent oid rijdt en dat geld we niet meerekenen..)
en de ene keer ben ik in een bui om wat 'luxer' te koken, en de ander keer simpel.

deze week bijv nog geen boodschappen gedaan. maandag moest ik werken en at mn vriend restjes chinees. dinsdag aten we aardappelen (heb ik altijd wel in huis), vlees (uit vriezer) en groenten (moesten op uit de koelkast). vandaag heb ik soep uit de vriezer gehaald en eet mn vriend ergens anders. morgen maak ik pasta; saus heb ik uit potje (staat al even in de kelder), gehakt ligt in de vriezer, heb nog groenten in koelkast liggen en macaroni ligt hier ook altijd op voorraad. en vrijdag ga ik uit eten. dus deze week een goedkope week.

mijn boodschappen komen vooral van de aldi, en dingen die ze daar niet hebben van de jumbo of nettorama (en dat is varierend van 1x per week tot 1x per maand)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Rush wo 16 nov 2011 - 9:41

NoName88 schreef:
Rush schreef:
FryskeFlinter schreef:
Echt exact heb ik dit nooit bijgehouden. Hoe houden jullie het bij? Gewoon alle kassabonnen bewaren en dat invoeren in excel bestandje? Of echt per product alles bijhouden?
Ik zet alles in een excel bestand en aangezien ik nooit contant geld op zak heb, gaat alles van m`n pin af. Dat is heel gemakkelijk bijhouden :P

Juist als ik pin schrik ik er niet van. Contant geld rammelt mij zo de broekzak uit.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 10:39

Wij vandaag voor 100 euro boodschappen gedaan laughcry

Heel veel vlees (gaan gourmetten met een vriendin vrijdag) - spareribs gegeten net & twee luxe snijplanken erbij... dus qua normaal eten is het hetzelfde als normaal.. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 13:01

Jerry schreef:
Twellie schreef:Wij zijn echt heel erg met boodschappen doen, ik denk dat we inclusief de benodigdheden voor onze dochter (zoals luiers, billendoekjes en melk) wel eens ruim 600 euro per maand kwijt zouden kunnen zijn aan boodschappen. Er zit hier in verste verte ook geen goedkope supermarkt, dus helaas kunnen we ook moeilijk de basisdingen inslaan bij een Aldi of Lidl.

:shock:

Eten jullie alle dagen hertenbiefstuk ofzo?!?!

En boodschappenlijstje maken: doen wij sinds we hier wonen en het bevalt ons supergoed.
Wij hebben een systeempje:
We bedenken in het weekend wat we willen eten de week erna. Dan schrijven we op wat daarvoor gehaald moet worden (en maken ook meteen onderscheid Aldi/C1000).
Daarnaast hebben we een whiteboard in de keuken hangen (hadden eerst een kladblokje, maar dat lag altijd overal, behalve in de keuken). Als er iets op is, schrijven we dat op 't bord, zodat dat dan ook bij 't boodschappenlijstje kan. Ook als dit betekent dat er een pot pindakaas op is en er nog 2 in de voorraadkast staan. Dan vullen we de voorraadkast weer aan en zo is er eigenlijk nooit iets helemaal op.
Vervolgens gaat m'n vriend naar de ene supermarkt en ik naar de andere :P

Haha, ja en dat spoelen we dan weg met kwaliteitswijn. Nee, eerlijk gezegd echt geen idee waar het nou precies allemaal in gaat zitten, we waren al langer van plan eens echt in de uitgaven te duiken.

Ik denk dat we wel redelijk aan de luxe kant eten en snacken, we zijn niet zo van de gekookte aardappels met bonen. Maar dan eerder een ovenschotel en we eten veel aparte / duurdere groentes en fruit.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 19:50

woow 600 euro aan boodschappen :shock: En bij een AH of zo kan je ook goedekopere merken kiezen en dan hoef je niet perse naar een aldi of lidl Wink Scheelt een hoop. Maar goed als je het kan missen Wink

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass wo 16 nov 2011 - 20:15

Ik geef hier ongeveer 14 euro aan boodschappen qua eten uit per week (dat is voor zo'n 4-5 dagen), afhankelijk of ik het weekend thuis ben. Meestal eet er ook wel iemand mee en van deze paar dagen. Ik winkel voornamelijk bij de AH, maar sommige dingen wil ik
best even voor naar de Aldi/Lidl fietsen zoals paprika's.

Een tip voor iedereen: blijft op de prijzen letten! Merk A is misschien nu goedkoper, maar ik zie de prijzen wel weer oplopen! Dan kan opeens merk B goedkoper zijn (per kilo). Ook koop ik eigenlijk altijd wel dingen in de actie als dat mogelijk is. Afgelopen keer had ik 3 euro korting, waardoor ik dus 14 euro betaalde. Ik heb dan behoorlijk wat luxe producten nog (optimel, mona-toetje), maar het is wel (wat) goedkoper.

Mijn doel ik om rond de 20 euro per week boodschappen te doen, dit lijkt dan ook aardig te lukken. Verzorgingsproducten gebruik ik niet enorm veel, maar wat ik gebruik krijg ik van mijn moeder. Ook stopt ze me vaak nog wat etensdingen toe!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Rush wo 16 nov 2011 - 21:16

Twellie schreef:
Ik denk dat we wel redelijk aan de luxe kant eten en snacken, we zijn niet zo van de gekookte aardappels met bonen. Maar dan eerder een ovenschotel en we eten veel aparte / duurdere groentes en fruit.
Wij eten ook aparte en duurdere groentes en vlees/vis. We hebben zelfs nog nooit aardappels gehad. Ovenschotels, rijstgerechten en pasta`s vooral, maar dan dus wel apart.

Ik ben heel blij dat m`n vriend geen aardappeleter is!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  woezel wo 16 nov 2011 - 21:57

Ik pin 120 per week voor de boodschappen, en wat overblijft haal ik andere dingen van. Gister dus nog bij de action boekjes gehaald enz. Gister mijn man boodschappen gedaan voor 100 euro. Zaterdag nog wel brood halen. Zitten dan ook luiers bij, verzorgingsproducten enz. Hier is het ook goedkoper als ik boodschappen doe, maar momenteel komt het beter uit dat hij ze doet.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Atelier Madame wo 16 nov 2011 - 22:01

Altijd leuk dit soort topics!
Wij geven voor 2 personen ongeveer 150 euro per maand uit aan boodschappen. Hiervan eten we dan gemiddeld 5/6 avonden in de week (de rest van de avonden zijn we bij ouders / familie / vrienden hoewel die ook wel eens bij ons over de vloer komen natuurlijk).

*Mijn goudentip is een weekmenu maken!
Als ik boodschappen ga doen koop ik meestal voor 4/5 avonden gelijk eten, ik inventariseer wat we nog in huis hebben, welke maaltijden ik daarmee kan maken en welke ingrediënten nog nodig zijn. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook steeds het vlees wat je invriest weer ergens aan toevoegen! Tijdens de hamterweken haal ik vaak grootverpakkingen vlees, wereldgerechten, kruidenmixen etc, waarmee ik weer een hele tijd gerechten kan samenstellen!

Ook eten wij altijd van een grote zak aardappelen, wel wat werk om die zelf te schillen tot aardappelschijfjes, maar zoveel lekkerder dan uit zon zakje!

Qua broden haal ik altijd voor mezelf het wat luxere brood van de c1000/AH (1 per week nog niets eens) en voor mn vriend altijd tijgerwit/bruin (3 per week). Qua toetjes eten wij altijd alleen maar vla en yoghurt, heel soms is een ijsje ofzo.
Hooguit 1 zak chips in de week, koekjes en snoep haal ik bijna nooit, dat vind ik gewoon slecht voor de lijn :P

Sowieso altijd handig om seizoensfruit en groente te eten, die zijn vaak ook in de aanbieding!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  NoName88 do 17 nov 2011 - 9:53

Rush schreef:
NoName88 schreef:
Rush schreef:
FryskeFlinter schreef:

Juist als ik pin schrik ik er niet van. Contant geld rammelt mij zo de broekzak uit.

Nee, dat klopt, bne ik ook wel met je eens. Maar ik bedoel meer dat als je alles op een rijtje zet/exact bijhoudt (of dat nu contant of per pin of overschrijving is betaald) dat je dan schrikt wat je uitgeeft.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 10:01

Wij hebben afgelopen maand echt veel te veel uitgegeven, zo' n 700 euro. Komende maand gaan we dat weer heel anders aanpakken. We moeten het kunnen redden van 100/120 euro per week.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 12:04

Ik wilde even kijken of ik bij de Aldi een Rookworst kon scoren voor een euro voor mijn stamppot in de vriezer... Zie ik opeens dat ze én stoofvlees hebben én Appel/Kaneelvla. Raad eens wie er morgen naar de Aldi gaat?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 12:07

Deze week:
Heb een bon van 14 euro en een bon van 5.20..
Eet deze week twee dagen niet thuis.
Een dag had ik iemand die kwam eten.

Vorige week was ik 17 euro kwijt.
At ik ook twee dagen niet thuis.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 12:18

Ik had een collega en die ging altijd op zaterdag boodschappen halen en dan op zondag ging hij dan een paar uur koken, een paar gerechten maken voor de komende week. Deze deed hij dan in de vriezer en haalde er elke dag wat uit. Opzich vond ik dat een heel slim systeem, omdat je ook sneller dingen weggooit(je zou echt schrikken hoeveel je gemiddeld weggooit aan producten wat je teveel hebt, bedorven etc etc). Ik denk ook dat je zo heel veel geld kan besparen en ook wel tijd, als je elke dag alleen maar even iets hoeft op te warmen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 12:28

Yasmin schreef:Ik had een collega en die ging altijd op zaterdag boodschappen halen en dan op zondag ging hij dan een paar uur koken, een paar gerechten maken voor de komende week. Deze deed hij dan in de vriezer en haalde er elke dag wat uit. Opzich vond ik dat een heel slim systeem, omdat je ook sneller dingen weggooit(je zou echt schrikken hoeveel je gemiddeld weggooit aan producten wat je teveel hebt, bedorven etc etc). Ik denk ook dat je zo heel veel geld kan besparen en ook wel tijd, als je elke dag alleen maar even iets hoeft op te warmen Boodschappentopic! - Pagina 5 561177
Ik gooi zelden iets weg hoor.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 17 nov 2011 - 18:54

Smikkell schreef:
Yasmin schreef:Ik had een collega en die ging altijd op zaterdag boodschappen halen en dan op zondag ging hij dan een paar uur koken, een paar gerechten maken voor de komende week. Deze deed hij dan in de vriezer en haalde er elke dag wat uit. Opzich vond ik dat een heel slim systeem, omdat je ook sneller dingen weggooit(je zou echt schrikken hoeveel je gemiddeld weggooit aan producten wat je teveel hebt, bedorven etc etc). Ik denk ook dat je zo heel veel geld kan besparen en ook wel tijd, als je elke dag alleen maar even iets hoeft op te warmen Boodschappentopic! - Pagina 5 561177
Ik gooi zelden iets weg hoor.

+1 omdat ik altijd goed oplet op Ik ingredienten nog ergens in kan doen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Parisienne do 17 nov 2011 - 21:54

Hoeveel wij uitgeven durf ik echt niet te zeggen. Nu let ik meer op prijzen, maar tot een aantal maanden geleden niet. Ik denk dat we toen rond de 600 euro aan boodschappen zaten per maand, exclusief luiers, billendoekjes, etc. Dit kan echt zoveel minder! Daarom let ik nu wat meer op, maar doe bijna nog wel dagelijks boodschappen. Ik kom eigenlijk alleen bij de AH, maar neem daar ook wel eens eigen merk.

Verder moet ik hier binnenkort weer eens de voorraadkast uitzoeken. Ik ga schrikken wat ik daarvan allemaal weg kan gooien! Sad Nee, ik ben niet zo goed in effectief boodschappen doen. Wil hier toch wel verandering in brengen, ik weet dat ik dat kan! :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Rush do 17 nov 2011 - 22:02

NoName88 schreef:

Nee, dat klopt, bne ik ook wel met je eens. Maar ik bedoel meer dat als je alles op een rijtje zet/exact bijhoudt (of dat nu contant of per pin of overschrijving is betaald) dat je dan schrikt wat je uitgeeft.
Ja, ik ben sowieso geschrokken wat ik uitgeef, daarom probeer ik dat nu ook te minderen :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 22:25

Nou ik hoef voor het weekend eigenlijks niks meer te kopen!
Alleen nog even een pizza voor mezelf voor vanavond.
Dus dan ben ik deze week mooi binnen mijn budget gebleven smile

Ik ga zaterdag nog wel naar de Makro maar wat ik daar aan boodschappen haal reken ik voor de volgende maand mee (die begint maandag voor ons)

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* do 17 nov 2011 - 22:48

Wij geven voor ons tweeen meestal rond de 60-65 euro uit per week. Soms zitten we daar boven, soms eronder.
Volgens mij zou het nog wel minder kunnen. We letten wel echt op aanbiedingen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush do 17 nov 2011 - 22:49

Ik ben de hele week nog niet tussendoor in de supermarkt geweest, best knap vind ik!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lacey_ vr 18 nov 2011 - 0:47

Ik heb deze week in totaal € 24,05 uitgegeven aan boodschappen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: