Boodschappentopic!
+46
Macelka
minoessepoes
Kqip
TukTuk
schuddebuikje
Tesss
Rev3rie
Highway
Jade
Woezies
litllejoy
Sarah1985
CCC
Sushi
Bruintje Beer
SnowWhite
SarahKey
Winegum
_Lacey_
*Lookie*
Parisienne
Atelier Madame
woezel
GreenGrass
sanne-84
NoName88
Mizz_S
Printje
Lejow
Raindrop
Phileine
Verona
Silver
bolus26
Shisha
Snoes
Arwyn
Tania
Moonlight
Zonnetje
Jerry
Marin
Schaapke
Lavendel
Pien
Rush
50 plaatsers
Pagina 1 van 13
Pagina 1 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Boodschappentopic!
Het lijkt me wel leuk om een algemeen boodschappentopic te openen. Hier kan gesproken worden over wat je kwijt bent per week/maand? waar kan/wil je op besparen en wie weet kan je een ander helpen met besparen. Waar doe jij je boodschappen? Mooie aanbiedingen die je graag wilt delen etc. Laat je horen!
Ik heb namelijk zaterdag boodschappen gedaan voor €39,28 en kwam er naar wat streep en rekenwerk achter dat ik €19,18 uitgegeven heb aan dingen die ik echt nodig had en voor €20,10 gekocht heb aan dingen op voorraad (wat dus nog niet nodig was) of gewoonweg dingen die echt luxe zijn en waar ik eventueel op zou kunnen besparen. Ik schrok toch wel een beetje dat ik de helft (nog) niet uit had hoeven geven.
Bij de Jumbo kan je nu trouwens die delicious spices van Pickwick uitproberen voor 1 euro per pakje! Die Chai Indian ofzo is niet te zuipen
Ik heb namelijk zaterdag boodschappen gedaan voor €39,28 en kwam er naar wat streep en rekenwerk achter dat ik €19,18 uitgegeven heb aan dingen die ik echt nodig had en voor €20,10 gekocht heb aan dingen op voorraad (wat dus nog niet nodig was) of gewoonweg dingen die echt luxe zijn en waar ik eventueel op zou kunnen besparen. Ik schrok toch wel een beetje dat ik de helft (nog) niet uit had hoeven geven.
Bij de Jumbo kan je nu trouwens die delicious spices van Pickwick uitproberen voor 1 euro per pakje! Die Chai Indian ofzo is niet te zuipen
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Boodschappentopic!
Wij doen sinds onze dochter er is 1 keer per week boodschappen bij de de c1000 en als het loon binnen is bij de Lidl. Bij de Lidl halen we voornamelijk voorraad spul waar we dan ongeveer een maand mee door kunnen. Denk hierbij voornamelijk aan frisdrank, crackers, beschuit, koekjes, zoet beleg, wc papier, schoonmaakmiddelen en wat verse groente's en fruit. We zijn dan ongeveer 45 euro kwijt.
De week dat we bij de lidl geweest zijn zijn we bij de C1000 ongeveer 20 euro kwijt aan brood, zuivel en producten die we echt merk kopen. Ik heb nu bijgehouden per maand wat we kwijt waren. Dan reken ik daar de luiers en babyvoedingen bij en ook alle verzorgingsproducten! (geen benzine)
AUgustus: N 2 weken vakantie en de hele maand veel kraamvisite (ook wel eens eters) en dat konden we merken met boodschappen. Deze maand gaven we 390 euro uit.
September: Nog steeds veel kraamvisite maar met boodschappen hebben we goed kunnen besparen, we gaven namelijk deze maand 260 euro uit.
Oktober: Ook deze maand hebben we goed opgelet wat we qua boodschappen uitgaven, we komen totaal uit op 230 euro.
Qua babyspul zijn we per maand 4 keer 9.35 en 4 keer 8.20 kwijt. Komt dus neer op 70 euro per week.
De week dat we bij de lidl geweest zijn zijn we bij de C1000 ongeveer 20 euro kwijt aan brood, zuivel en producten die we echt merk kopen. Ik heb nu bijgehouden per maand wat we kwijt waren. Dan reken ik daar de luiers en babyvoedingen bij en ook alle verzorgingsproducten! (geen benzine)
AUgustus: N 2 weken vakantie en de hele maand veel kraamvisite (ook wel eens eters) en dat konden we merken met boodschappen. Deze maand gaven we 390 euro uit.
September: Nog steeds veel kraamvisite maar met boodschappen hebben we goed kunnen besparen, we gaven namelijk deze maand 260 euro uit.
Oktober: Ook deze maand hebben we goed opgelet wat we qua boodschappen uitgaven, we komen totaal uit op 230 euro.
Qua babyspul zijn we per maand 4 keer 9.35 en 4 keer 8.20 kwijt. Komt dus neer op 70 euro per week.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik woon alleen en ga eigenlijk elke dag naar de winkel voor avondeten.
Op maandag koop ik altijd fruit, brood (1 hele), beleg (of kaas of 1 pakje vleeswaren), yoghurt, muesli en ben dan meestal rond de 15 euro kwijt. Hier doe ik de hele week mee. Wel koop ik vaak groenten als paprika's, uien, champignons, courgette etc waar ik meerdere dagen mee kook.
Ik geef denk ik wel veel uit aan boodschappen want let er eigenlijk totaal niet op en ik ga altijd naar de AH (of Coop) Aldi of Lidl vind ik echt vreselijk.. Ik koop wel nooit frisdrank, snoep, koekjes ed dus dat scheelt al wel iets.
Op maandag koop ik altijd fruit, brood (1 hele), beleg (of kaas of 1 pakje vleeswaren), yoghurt, muesli en ben dan meestal rond de 15 euro kwijt. Hier doe ik de hele week mee. Wel koop ik vaak groenten als paprika's, uien, champignons, courgette etc waar ik meerdere dagen mee kook.
Ik geef denk ik wel veel uit aan boodschappen want let er eigenlijk totaal niet op en ik ga altijd naar de AH (of Coop) Aldi of Lidl vind ik echt vreselijk.. Ik koop wel nooit frisdrank, snoep, koekjes ed dus dat scheelt al wel iets.
Laatst aangepast door Lavendel op ma 14 nov 2011 - 3:48; in totaal 2 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Leuk topic! Vooral omdat ik heul slecht ben in goedkoop boodschappen doen. Hoe doen jullie dat toch?
Wij wonen met z'n tweetjes en geven per maand zèker €400-, uit aan boodschappen. Ik zou het met minder willen doen, maar weet niet hoe. Een boodschappenlijstje maken doe ik wel, maar dan vergeet ik er een heleboel op te schrijven of ik vergeet het briefje mee te nemen.
Oh ja, hier zitten de verzorgingsproducten nog niet bij. Schoonmaak -en wasmiddelen dan weer wel.
*zucht*
Wij wonen met z'n tweetjes en geven per maand zèker €400-, uit aan boodschappen. Ik zou het met minder willen doen, maar weet niet hoe. Een boodschappenlijstje maken doe ik wel, maar dan vergeet ik er een heleboel op te schrijven of ik vergeet het briefje mee te nemen.
Oh ja, hier zitten de verzorgingsproducten nog niet bij. Schoonmaak -en wasmiddelen dan weer wel.
*zucht*
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
@Schaapke, wat koop je dan allemaal? En misschien nog belangrijker, waar koop je het en let je op aanbiedingen?
Pien- Ratel
@ Pien: Wij doen onze boodschappen bij Lidl en Albert Heijn. Ik heb wel het idee dat ik aardig op aanbiedingen let, vooral bij Albert Heijn, de bonus-aanbiedingen. We doen één keer in de week boodschappen.
En goh, wat voor een boodschappen? Weet daar eigenlijk niet zo goed antwoord op te geven. We zijn wel een beetje luxe-dieren. Dus wel lekker eten.
En goh, wat voor een boodschappen? Weet daar eigenlijk niet zo goed antwoord op te geven. We zijn wel een beetje luxe-dieren. Dus wel lekker eten.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Bij mij fluctueert het zo. De ene keer doe ik voor €30 boodschappen voor 5 dagen en ben ik trots op mezelf. De andere keer doe ik voor €30 boodschappen voor één maaltijd plus andere dingen. Het scheelt wel enorm als ik voor meerdere dagen boodschappen doe maar omdat ik tegenwoordig niet echt meer in een handig ritme zit en steeds dan weer thuis, dan weer bij vriend boodschappen doe, schiet het niet echt op.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Direct in je tas stoppen en desnoods 60x door huis lopen om te zien of je alles erop hebt staan. Ik ben soms echt wel een halfuur bezig met het maken van een lijstje. En je kan een kladblokje in huis neerleggen en daar opschrijven wat je nodig hebt als het in je op komt, dan hoef je het niet op 1 dag allemaal ineens te bedenken.Schaapke schreef:Leuk topic! Vooral omdat ik heul slecht ben in goedkoop boodschappen doen. Hoe doen jullie dat toch?
*zucht*
Rush- Lady Post-a-lot
Ik kan trouwens echt niet meer zonder de AH app Appie! Daar maak ik een boodschappenlijsten op en die bepaalt de juiste looproute van je eigen AH. vooral in de AH XL vind ik het leuk, met telefoon en zelf scanner in de hand boodschappen doen, vind ik mezelf heel cool. ;-)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ga zometeen weer boodschappen doen. Altijd op maandag.
Ben benieuwd. Hier gaat alles meestal wel op in een week. Ik geef gemiddeld 70 euro per week uit aan boodschappen voor 2 personen.
Wij eten vaak rundvlees en kip en bijna elke dag verse groente dus dat tik ook aan.
Bij ons begint de albertheijn ook met groente, vlees, brood, zuivel.. en als ik dat gehad heb dan zit ik meestal al op 40 euro.. dan meestal een 10tje voor diepvries/internationale gang en snoepjes.
Die andere 20 euro haal ik bijn de Lidl.. dat is meestal kaas, wat anders soort groentes, toiletpapier o.i.d. De laatste tijd wordt de lidl steeds minder en haal ik steeds meer bij de Albertheijn.
Vandaag weer eens opletten.
Ik doe trouwens wel boodschappen met de zelfscanner. Dat vind ik wel relax, gelijk zien hoeveel iets kost en dat hij het opteld.
Ben benieuwd. Hier gaat alles meestal wel op in een week. Ik geef gemiddeld 70 euro per week uit aan boodschappen voor 2 personen.
Wij eten vaak rundvlees en kip en bijna elke dag verse groente dus dat tik ook aan.
Bij ons begint de albertheijn ook met groente, vlees, brood, zuivel.. en als ik dat gehad heb dan zit ik meestal al op 40 euro.. dan meestal een 10tje voor diepvries/internationale gang en snoepjes.
Die andere 20 euro haal ik bijn de Lidl.. dat is meestal kaas, wat anders soort groentes, toiletpapier o.i.d. De laatste tijd wordt de lidl steeds minder en haal ik steeds meer bij de Albertheijn.
Vandaag weer eens opletten.
Ik doe trouwens wel boodschappen met de zelfscanner. Dat vind ik wel relax, gelijk zien hoeveel iets kost en dat hij het opteld.
Gast- Gast
Wij ook! Als ik voor een week vlees haal en dan ook nog garnaaltjes voor m`n vriend dan ben ik ook zo €15 kwijt!Punk'd schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Wij ook! Als ik voor een week vlees haal en dan ook nog garnaaltjes voor m`n vriend dan ben ik ook zo €15 kwijt!Punk'd schreef:
haha precies! Ook maken we vaak zelf pasta's en curry's en daar moet wel flink wat kip in anders vinden we hem te karig haha. Dus dan zit er zo een halve kilo in voor 2 personen.
Gast- Gast
Guilty, bij ons gaat overal eigenlijk een halve kilo in! Als er 400 gram in moet, dan kan 500 gram ook wel.Punk'd schreef:Rush schreef:Wij ook! Als ik voor een week vlees haal en dan ook nog garnaaltjes voor m`n vriend dan ben ik ook zo €15 kwijt!Punk'd schreef:
haha precies! Ook maken we vaak zelf pasta's en curry's en daar moet wel flink wat kip in anders vinden we hem te karig haha. Dus dan zit er zo een halve kilo in voor 2 personen.
Rush- Lady Post-a-lot
dan geef je zelf eigenlijk al antwoord waarom je dan 400 euro per maand uitgeeft!Schaapke schreef:
wij doen 1 keer in de maand een avond tapas thuis eten en dan letten we ook niet op, dan eten we ook luxe dingen. we betalen dan voor eten die avond zo 30 of 40 euro! als ik altijd luxere spullen zou kopen zouden wij ook veel meer geld kwijt zijn!
Pien- Ratel
Pf wij wonen met z'n tweeën en 2 katten en volgens mij geven wij ook iets teveel uit aan de boodschappen. 's Maandags haal ik koffie en koffiemelk voor de hele week; 15,- Daarnaast haal ik op maandag ook 't kattenvoer en snoepjes; 20,- Maandelijks halen we 2 balen kattengrit; 12,-
Nou en verder halen we dagelijks boodschappen waar we trek in hebben etc. Vandaag was k naast 't kattenvoer en koffiespul, 12 euro kwijt, helaas is dit dus maar voor één dag....
Anywho; per week ben ik dus wel 100 euro kwijt :/ Maar goed, ik hou gewoon van lekker leven, dus 3x in de week biefstuk, vrijdag pondje kibbeling halen, alleen A-merken etc is voor ons heel normaal..
Nou en verder halen we dagelijks boodschappen waar we trek in hebben etc. Vandaag was k naast 't kattenvoer en koffiespul, 12 euro kwijt, helaas is dit dus maar voor één dag....
Anywho; per week ben ik dus wel 100 euro kwijt :/ Maar goed, ik hou gewoon van lekker leven, dus 3x in de week biefstuk, vrijdag pondje kibbeling halen, alleen A-merken etc is voor ons heel normaal..
Gast- Gast
Wij doen boodschappen bij de Aldi en bij de C1000. Wat ze bij de Aldi niet hebben of wat m'n vriend van de Aldi niet lekker vindt (zoals bijvoorbeeld de macaroni en macaronimix) halen we bij C1000. Daar halen we ook altijd het fruit (als we dat niet van de markt halen...)
Ik denk dat we met z'n tweetjes (+ 1 kat) zo'n 50 euro per week kwijt zijn aan boodschappen (uitschieters voor verjaardagen, kerstdagen etc. niet meegerekend).
Ik denk dat we met z'n tweetjes (+ 1 kat) zo'n 50 euro per week kwijt zijn aan boodschappen (uitschieters voor verjaardagen, kerstdagen etc. niet meegerekend).
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Wat een leuk topic! Ik hou hiervan
Ik ga eigenlijk altijd naar de Plus, of naar de AH.
Voor verzorgings- schoonmaak- babyproducten ga ik naar de Kruidvat (wel meestal alleen met aanbiedingen voor bepaalde dingen, wij hebben ook een aardig gevulde voorraadkast met verzorgingsproducten en etenswaren/drinken).
Bier, koffie, rookwaar, drank halen we eigenlijk nooit, net zo min als verse kaas.
Wel drinken we alleen a-merk frisdrank (denk 4 flessen in de week), wil ik altijd fruit hebben, koekjes voor naar het werk, eten we (lees: vriend) véél vlees en 1x in de week pizza uit de supermarkt, biefstuk met brood, of ovenfrites met een hele kip.
Wasmiddel koop ik eigenlijk nooit, ik heb geen vast merk wat ik gebruik, en meestal combineer ik dit bij de Kruidvat met een aanbieding van 1+1 gratis of 2 actieproducten van producten die we sowieso al gebruiken + gratis wasmiddel.
Per maand hebben we een bedrag in huis waar we eigenlijk alles van doen ;
- Babyspul (voeding, luiers, kleertjes etc. straks)
- Drinken/eten elke zondag op de voetbal
- Cadeautjes (muv Sinterklaas- en Kerstcadeaus)
- Boodschappen (alles, verzorgingsproducten/verswaar etc.)
- Basiskleding (dus onderhemdjes, onderbroeken, sokken)
- Wat er over is spaar ik in een spaarpotje, al is dit niet altijd heel veel.
Ik ga nooit naar de slager of de groenteboer.
Per maand hebben we een bedrag van 500 euro te besteden, dus 125 euro pw.
Meestal ben ik in de supermarkt pw 75 euro/80 euro kwijt. 1x in de maand zo'n 30 euro bij de Kruidvat.
Ik ga eigenlijk altijd naar de Plus, of naar de AH.
Voor verzorgings- schoonmaak- babyproducten ga ik naar de Kruidvat (wel meestal alleen met aanbiedingen voor bepaalde dingen, wij hebben ook een aardig gevulde voorraadkast met verzorgingsproducten en etenswaren/drinken).
Bier, koffie, rookwaar, drank halen we eigenlijk nooit, net zo min als verse kaas.
Wel drinken we alleen a-merk frisdrank (denk 4 flessen in de week), wil ik altijd fruit hebben, koekjes voor naar het werk, eten we (lees: vriend) véél vlees en 1x in de week pizza uit de supermarkt, biefstuk met brood, of ovenfrites met een hele kip.
Wasmiddel koop ik eigenlijk nooit, ik heb geen vast merk wat ik gebruik, en meestal combineer ik dit bij de Kruidvat met een aanbieding van 1+1 gratis of 2 actieproducten van producten die we sowieso al gebruiken + gratis wasmiddel.
Per maand hebben we een bedrag in huis waar we eigenlijk alles van doen ;
- Babyspul (voeding, luiers, kleertjes etc. straks)
- Drinken/eten elke zondag op de voetbal
- Cadeautjes (muv Sinterklaas- en Kerstcadeaus)
- Boodschappen (alles, verzorgingsproducten/verswaar etc.)
- Basiskleding (dus onderhemdjes, onderbroeken, sokken)
- Wat er over is spaar ik in een spaarpotje, al is dit niet altijd heel veel.
Ik ga nooit naar de slager of de groenteboer.
Per maand hebben we een bedrag van 500 euro te besteden, dus 125 euro pw.
Meestal ben ik in de supermarkt pw 75 euro/80 euro kwijt. 1x in de maand zo'n 30 euro bij de Kruidvat.
Gast- Gast
Bij de HEMA haal ik de koffie (€1). Ook afwasmiddel, wasmiddel & vaatwastabletten haal ik daar. Het fijnst in het gebruik en erg voordelig! Verder doe ik alleen nog boodschappen bij de Albert Heijn, prettige grote winkel die alles in huis en op voorraad heeft. Vooral Euroshopper, met héle goede producten!
Koop géén eieren van de Euroshopper, die zijn prut
Ik geef maximaal 300 euro per maand uit aan boodschappen. Dat is inclusief (huid)verzorgingsproducten en alle spullen voor de kat! Maar moet wel zeggen dat we eens in de week wel iets luxe kopen voor het eten, dus bv. de verse spare ribs en die kosten zo'n 6/7 euro per persoon, dus dat tikt ook al snel aan natuurlijk!
Koop géén eieren van de Euroshopper, die zijn prut
Ik geef maximaal 300 euro per maand uit aan boodschappen. Dat is inclusief (huid)verzorgingsproducten en alle spullen voor de kat! Maar moet wel zeggen dat we eens in de week wel iets luxe kopen voor het eten, dus bv. de verse spare ribs en die kosten zo'n 6/7 euro per persoon, dus dat tikt ook al snel aan natuurlijk!
Gast- Gast
Wij kopen voornamelijk bij de Plus en bij de Aldi. Bij de Aldi haal ik altijd: fruit, groenten, aardappelschijfjes, walnoten, soms vleeswaren, keukenrol, boterhamzakjes, koekjes, fanta, vis, fusilli, wijn en roomkaas.
Ik ga ook wel eens naar de AH. Daar haal ik van Euroshopper boter, wc-papier, ranja en soms nog wat aanbiedingen uit de Bonus.
Bij de Plus halen we iedere week 3 broden, melk, yoghurt, fruit, vlees, aardappels, rijst, pasta, vleeswaren, kaas/smeerkaas en sausjes/pesto/gepelde tomaten/bamikruiden etc.
Wasmiddel, shampoo en andere toiletspullen koop ik altijd van een A-merk, maar altijd in de aanbieding. Dingen als thee, bier, koffiepads, frisdrank, dubbel fris, wereldgerechten, een kilo kip, een kilo gehakt, een pak tartaartjes/(gehakt)schnitzels koop ik ook bijna altijd als ze in de aanbieding zijn. We eten ook vaak groenten die in de aanbieding zijn of ik koop fruit dat in de aanbieding is.
Wij geven met z'n tweeen zonder huisdieren ongeveer 250 euro per maand aan boodschappen (incl. verzorgingsproducten en wasmiddel) uit.
Ik ga ook wel eens naar de AH. Daar haal ik van Euroshopper boter, wc-papier, ranja en soms nog wat aanbiedingen uit de Bonus.
Bij de Plus halen we iedere week 3 broden, melk, yoghurt, fruit, vlees, aardappels, rijst, pasta, vleeswaren, kaas/smeerkaas en sausjes/pesto/gepelde tomaten/bamikruiden etc.
Wasmiddel, shampoo en andere toiletspullen koop ik altijd van een A-merk, maar altijd in de aanbieding. Dingen als thee, bier, koffiepads, frisdrank, dubbel fris, wereldgerechten, een kilo kip, een kilo gehakt, een pak tartaartjes/(gehakt)schnitzels koop ik ook bijna altijd als ze in de aanbieding zijn. We eten ook vaak groenten die in de aanbieding zijn of ik koop fruit dat in de aanbieding is.
Wij geven met z'n tweeen zonder huisdieren ongeveer 250 euro per maand aan boodschappen (incl. verzorgingsproducten en wasmiddel) uit.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ohja, we hebben ook nog een kat.
Daar koop ik elke maand voor 6 euro kattenbakgrit voor, en zo'n 6 euro voor snoepjes en voer (Whiskas bij de supermarkt).
Normaal haalde ik bij de bakker brood, in mijn geboortedorp, we hadden een grote vriezer en dan haalde ik 10 broden die ik invroor, maar helaas, nu kan dat niet meer, dus ik haal gewoon brood bij de Plus. Wel van Ben van Bakel, niet van het eigen merk, die vind ik niet zo lekker. Wel heb ik elke week iets extra's zoals krentenbollen of eierkoeken. En nu ik zwanger ben eet ik héél véél zuivel, zeker 3 pakken optimel en 3 pakken vla/yoghurt ...
Daar koop ik elke maand voor 6 euro kattenbakgrit voor, en zo'n 6 euro voor snoepjes en voer (Whiskas bij de supermarkt).
Normaal haalde ik bij de bakker brood, in mijn geboortedorp, we hadden een grote vriezer en dan haalde ik 10 broden die ik invroor, maar helaas, nu kan dat niet meer, dus ik haal gewoon brood bij de Plus. Wel van Ben van Bakel, niet van het eigen merk, die vind ik niet zo lekker. Wel heb ik elke week iets extra's zoals krentenbollen of eierkoeken. En nu ik zwanger ben eet ik héél véél zuivel, zeker 3 pakken optimel en 3 pakken vla/yoghurt ...
Gast- Gast
Ik heb hier soms het idee alsof mensen het belachelijk veel vinden hoeveel ze soms uitgeven of hoeveel anderen uitgeven. Maar als je toch gewoon gezonde producten als fruit, verse groenten en vlees ed haalt dan is het toch helemaal niet vreemd of slecht dat je daar op uitkomt? Ik bedoel meer dan kun je je daar toch ook niet slecht over voelen als het goede producten zijn? Ik ik iig niet..
Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor maar er wordt soms zo negatief over dure boodschappen gedaan terwijl veel gezonde dingen (ook bijv biologisch voedsel) gewoon duurder zijn dan 4 dagen macaroni met saus eten.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor maar er wordt soms zo negatief over dure boodschappen gedaan terwijl veel gezonde dingen (ook bijv biologisch voedsel) gewoon duurder zijn dan 4 dagen macaroni met saus eten.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Als ik sommige bedragen hier voorbij zie komen dan schrik ik toch wel Ik woon nu nog bij mijn vader maar hij is voor boodschappen voor ons 2tjes, incl mijn hond die 60 euro gemiddeld per maand kost, zo een 200/250 euro kwijt. In december is dat 300 omdat we dan echt ons te buiten gaan aan eten voor de kerst en oud en nieuw.
En we eten iedere dag lekker vlees, behalve op zaterdag - dat is brooddag, en lekker groente of rijst. Ik vraag me af of niemand hier bij de action schoonmaakmiddelen haalt? Of bij die nieuwe shop Big Bazaar? Dat scheelt zo onwijs veel geld. Ik ben nu schoonmaakmiddelen aan het inslaan voor mijn eigen huisje en ik koop dat eigenlijk alleen bij Big Bazaar of de Action. Bleek is bleek voor mij.
Ook heb ik tijdens een actie van de Blokker 5 artikelen van 1 euro halen 4 betalen flink wat ingeslagen; Ambi Pur wc blokken, glorix voor de wc, ajax voor laminaat, bleek, edet vochtig toiletpapier etc. Ik hou van dat soort koopjes
En we eten iedere dag lekker vlees, behalve op zaterdag - dat is brooddag, en lekker groente of rijst. Ik vraag me af of niemand hier bij de action schoonmaakmiddelen haalt? Of bij die nieuwe shop Big Bazaar? Dat scheelt zo onwijs veel geld. Ik ben nu schoonmaakmiddelen aan het inslaan voor mijn eigen huisje en ik koop dat eigenlijk alleen bij Big Bazaar of de Action. Bleek is bleek voor mij.
Ook heb ik tijdens een actie van de Blokker 5 artikelen van 1 euro halen 4 betalen flink wat ingeslagen; Ambi Pur wc blokken, glorix voor de wc, ajax voor laminaat, bleek, edet vochtig toiletpapier etc. Ik hou van dat soort koopjes
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Iedereen heeft zo zijn eigen uitgavenpatroon denk ik, wat ik uitgeef aan boodschappen etc., vindt iemand misschien belachelijk, maar wie weet heeft diegene dan weer een hobby zoals vissen waar hij/zij veel geld aan uitgeeft en dat vind ik nutteloos haha
Ik vind dit vooral een leuk topic om koopjes en manieren om te bezuinigen ofzo te delen.
Ik vind dit vooral een leuk topic om koopjes en manieren om te bezuinigen ofzo te delen.
Gast- Gast
Lavendel schreef:Ik heb hier soms het idee alsof mensen het belachelijk veel vinden hoeveel ze soms uitgeven of hoeveel anderen uitgeven. Maar als je toch gewoon gezonde producten als fruit, verse groenten en vlees ed haalt dan is het toch helemaal niet vreemd of slecht dat je daar op uitkomt? Ik bedoel meer dan kun je je daar toch ook niet slecht over voelen als het goede producten zijn? Ik ik iig niet..
Ik heb wel eens geprobeerd goedkoper boodschappen te doen maar dat werkt hier inderdaad ook niet. Mijn vriend ging dan aan het einde van de week 3x elke avond en kocht dan voor 50 euro eten haha. Ik vind 70 euro per week een net bedrag voor wat wij eten.
Wij eten ook nooit voorverpakte dingen etc. Maken alles vers. (m.u.v de pasta zelf en rijst) maar de saus etc maken we gewoon zelf. Soms ook wel eens zelf pasta maar dat is zo'n werk. Verder eten we iedere avond gezond en goed. We hebben geen pizza, friet, brood dagen. Maar elke dag verse groenten of een zelf gemaakt gerecht.
Gast- Gast
Parels schreef:Iedereen heeft zo zijn eigen uitgavenpatroon denk ik, wat ik uitgeef aan boodschappen etc., vindt iemand misschien belachelijk, maar wie weet heeft diegene dan weer een hobby zoals vissen waar hij/zij veel geld aan uitgeeft en dat vind ik nutteloos haha
Met kinderen is het natuurlijk al weer een ander verhaal dan zit je sowieso een stuk hoger dan normaal. Ben benieuwd wie nog meer koopjes jacht tips heeft
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Pagina 1 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Pagina 1 van 13
Permissies van dit forum: