Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

+49
Printje
Highway
Lady Starstruck
Tsjip
Lejow
Bosjesvrouw
Beachgirl
Alex
Cheesegirl
sawasdee
Lilou
SarahKey
Eris
Tullow
PrimaBella
Arwyn
Paper Crown
*Lookie*
Sarah1985
Benthe
Mon Amour
Lady4
PluDan
minoessepoes
Jeanette
Blond
Silver
sanne-84
Rush
Parisienne
Caresses
TukTuk
Zora
Raindrop
Zininzon
Sugarfall
Inge
Aziraphale
Caroow
banjer49
SuperGrover
Tania
Caramba
Mizzie
girli
Susan
Monte
Jade
rapa nui
53 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Parisienne do 10 nov 2011 - 20:53

Ik heb een zak spekjes in huis, mochten ze aanbellen. Hoop het eigenlijk niet, dan moet ik elke keer naar beneden lopen :P Maar heb het hier niet echt vaak meegemaakt, dus verwacht weinig tot geen kinderen aan de deur.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 20:53

AngelNyn schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier moeders zitten waarvan de kinderen ook gaan lopen? smile Kan me eigenlijk niet meer herrineren vanaf welke leeftijd wij gingen lopen vroeger..

Ik ga lopen met Lise en Mas gaat ook een paar huizen doen, vooral buren. Hij kan meezingen met Sinte Sinte Maarten, die koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sinte Maarten aan.

Maar hij maakt van de meisjes hebben rokjes aan, de meisjes hebben staarten.

http://www.twitvid.com/1HQDT

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Rush do 10 nov 2011 - 20:54

Niets. Wij wonen in the middle of nowhere.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  TukTuk do 10 nov 2011 - 20:56

Weetjewel schreef:
AngelNyn schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier moeders zitten waarvan de kinderen ook gaan lopen? smile Kan me eigenlijk niet meer herrineren vanaf welke leeftijd wij gingen lopen vroeger..

Ik ga lopen met Lise en Mas gaat ook een paar huizen doen, vooral buren. Hij kan meezingen met Sinte Sinte Maarten, die koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sinte Maarten aan.

Maar hij maakt van de meisjes hebben rokjes aan, de meisjes hebben staarten.

http://www.twitvid.com/1HQDT


Ahh wat schattig! Veel plezier vanavond!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 20:57

Awwww Weetjewel! Die Massie! I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 21:00

Het is stomme is, hij weet dat het, de meisjes hebben rokjes aan is, soms zingt hij het ook wel. Maar hij doet het er gewoon om dat hij staarten blijft zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 21:12

Weetjewel schreef:
AngelNyn schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier moeders zitten waarvan de kinderen ook gaan lopen? smile Kan me eigenlijk niet meer herrineren vanaf welke leeftijd wij gingen lopen vroeger..

Ik ga lopen met Lise en Mas gaat ook een paar huizen doen, vooral buren. Hij kan meezingen met Sinte Sinte Maarten, die koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sinte Maarten aan.

Maar hij maakt van de meisjes hebben rokjes aan, de meisjes hebben staarten.


Amé heeft al vanaf haar geboorte staarten, hij is gewoon niet anders gewend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  sanne-84 do 10 nov 2011 - 21:13

Howel wij hier toch in een woonwijk zitten kan ik me niet herinneren dat ze ooit langs zijn gekomen.
ALS ze langskomen zou ik wel wat geven (hoewel wij anders ook nooit niks in huis hebben) want vin dat anders wel zielig.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 21:13

Susan schreef:
Weetjewel schreef:
AngelNyn schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier moeders zitten waarvan de kinderen ook gaan lopen? smile Kan me eigenlijk niet meer herrineren vanaf welke leeftijd wij gingen lopen vroeger..

Ik ga lopen met Lise en Mas gaat ook een paar huizen doen, vooral buren. Hij kan meezingen met Sinte Sinte Maarten, die koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sinte Maarten aan.

Maar hij maakt van de meisjes hebben rokjes aan, de meisjes hebben staarten.


Amé heeft al vanaf haar geboorte staarten, hij is gewoon niet anders gewend.

Hahaha ja dat is waar Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 21:15

Haha, we hebben hier zo'n liedje over alle familieleden en het stukje over zusje gaat zo:

Wie is dat meisje met die mooie vlecht?
Dat meisje met wie ik soms vecht
Dat is mijn zusje, dat is mijn zusje

Ezra zingt wel altijd braaf 'zusje', maar eerlijk gezegd denk ik dat je Yrsa's haar alleen kunt vlechten als je een pincet gebruikt. Dat vechten klopt dan wel weer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 21:40

PrinsesBo schreef:
Zininzon schreef:Ik heb niets in huis, want bij ons is dit geen gebruik. Zal raar opkijken als mijn bel morgen gaat

Hier ook niet, zou eigenlijk zelf niet eens weten wat het inhoudt.


bij jou niet??? Hier wel :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 21:45

Ik heb gisteren net bij de lidl een zak met 36 lolly's gekocht. Dat moet voldoende zijn. En als de lolly's op zijn, maar de kinderen nog niet, dan doen we het licht uit :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Silver do 10 nov 2011 - 22:09

Ik heb 1 zak met harribo zakjessnoepjes gekocht en 2 zakjes rozijnen, die ga ik zo aan elkaar plakken. Hopelijk blijft er niet teveel over. :P
Vorig jaar hadden we heel veel van die mini mars, snickers, bounty's ect. Helaas waren mijn vriend en ik beiden niet thuis dus stonden ze voor niets aan de deur. En zaten wij een week met al dat chocola laughcry
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Blond do 10 nov 2011 - 22:14

Ik ben er vanavond toch niet, maar anders had ik de bel afgezet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Jeanette do 10 nov 2011 - 23:05

Niks, maar hier doen ze er ook niet aan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 23:06

Niks, want hier komen ze niet aan de deur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  minoessepoes do 10 nov 2011 - 23:09

Ook niks, maar goed bij ons kunnen dan ook geen kinderen langs komen.

Anders zou ik best wat in huis halen, wil best wel meewerken aan dat soort tradities.

Maar waar ik vandaan kom kennen we het helemaal niet. Daar is de 11de van de 11de het begin van het carnavals seizoen en zijn ze met hele andere dingen bezig!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  PluDan do 10 nov 2011 - 23:10

Ook niks, want ben niet thuis vanavond.
Als ik wel thuis geweest zou zijn dan had ik wel wat ik huis gehaald want wil er best aan meedoen.

Ik zelf kende het ook eerst niet. Wij deden aan foekepotten, dat is na de carnaval.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Inge do 10 nov 2011 - 23:11

Ik heb een zak smarties gekocht en een zak met van die hamburgersnoepjes
Hopelijk is het genoeg
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Lady4 do 10 nov 2011 - 23:14

Ik heb helemaal niks met Sint Maarten en vind het eigenlijk ook wel een beetje schooierij. De afgelopen jaren woonde ik in een portiekflat en kwamen er gelukkig geen kinderen langs. Nu woon ik in een kindvriendelijke woonwijk, dus ik ben benieuwd hoeveel kinderen er aan zullen bellen. Ik ben echter pas rond zes uur thuis en ga rond half zeven weer weg, dus ik weet niet of ik voor dat halve uurtje wel iets in huis ga halen..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 23:16

Maar waarom is het nou schooierij, dat snap ik echt niet, hoor. Schooierij vind ik als je gewoon uit het niets om snoep gaat vragen, maar met St. Maarten is het gewoon een traditie, kinderen hebben geleerd dat je dan met je lampion langs de deuren gaat, dat het dan mag en zelfs erbij hoort, dat heeft toch niks met schooierij te maken? Ik vind het echt een beetje zurig overkomen om het zo te noemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 23:19

Ik woon op 8 hoog dus 't is hier altijd rustig :P Maar ik heb nu wel een buurmeisje... En heb veel oudere buren die wss wel hun kleinkids ontvangen, dus voor de zekerheid haal ik een zakje mini marsjes of zo. Wat over is, gooi ik op tafel op m'n verjaardag volgende week Wink

Voorgaande jaren hadden we heel trouw bendes met snoep in huis gehaald en hadden we maar 2 kindjes... Die hadden dus ongelooflijk mazzel want ze kregen per kind zo'n beetje een halve zak mini marsjes.

Oh en ik vind 't ook niks van schooierij hebben. 't Hoort erbij, zeker hier, 't is deel van je jeugd, 't fijne van 't kind zijn, waar je later ook met een glimlach aan terug kunt denken. Ik heb 't ook altijd als een soort start gezien van de winter, op de één of andere manier. En 't was voor mij de start van 2 fantastische maanden Very Happy (11 nov snoep ophalen, 17nov jarig = 2x vieren door gescheiden ouders, 5 dec Sinterklaas, wederom 2x gevierd, we deden ook nog aan kerst etc :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Aziraphale do 10 nov 2011 - 23:32

Susan schreef:Maar waarom is het nou schooierij, dat snap ik echt niet, hoor. Schooierij vind ik als je gewoon uit het niets om snoep gaat vragen, maar met St. Maarten is het gewoon een traditie, kinderen hebben geleerd dat je dan met je lampion langs de deuren gaat, dat het dan mag en zelfs erbij hoort, dat heeft toch niks met schooierij te maken? Ik vind het echt een beetje zurig overkomen om het zo te noemen.

Eens. Ik vind het een hele leuke traditie en de kinderen doen er in principe ook nog echt iets voor. Weken van tevoren ben je al op school of de peuterspeelzaal bezig met het knutselen van een lampion, ze leren speciaal liedjes en ze lopen door de kou om jou een lichtje te brengen én een fleurig liedje Cool Cool
Ik vind het jammer dat ik dit als kind nooit heb gedaan (in mijn geboorteregio 'kennen' ze dit niet).

Ik zie nu bijv al hele groepen kindjes met hun juf/meester luid zingend over straat lopen met hun lampion, ze gaan langs het verzorgingstehuis hiernaast. Hartstikke leuk, die ouwetjes genieten er ook zichtbaar van!


Laatst aangepast door Aziraphale op vr 11 nov 2011 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Mon Amour do 10 nov 2011 - 23:51

ik heb 5 zakken mars, milky way enz gehaald, heb geen idee hoeveel er komen aangezien ik hier voor het 2e jaar woon en vorig jaar rot weer was.
vind het altijd wel leuk en vond het vroeger ook erg leuk om zelf te lopen
ben alleen benieuwd of ik ze wel hoor zingen, woon in een appartement, zet de deur maar op een kier open

Mon Amour
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 109
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 0:00

Volgens mij wordt er hier niet aan gedaan, in de bijna vier jaar dat we hier nu wonen is er één keer een groepje kindjes aan de deur geweest en dat was met Driekoningen. Maar ik heb net getrakteerd op mijn werk, dus heb nog wel wat zakken Smoeltjes (speculaasjes) over mocht er toch iemand komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 3 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum