Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?
+49
Printje
Highway
Lady Starstruck
Tsjip
Lejow
Bosjesvrouw
Beachgirl
Alex
Cheesegirl
sawasdee
Lilou
SarahKey
Eris
Tullow
PrimaBella
Arwyn
Paper Crown
*Lookie*
Sarah1985
Benthe
Mon Amour
Lady4
PluDan
minoessepoes
Jeanette
Blond
Silver
sanne-84
Rush
Parisienne
Caresses
TukTuk
Zora
Raindrop
Zininzon
Sugarfall
Inge
Aziraphale
Caroow
banjer49
SuperGrover
Tania
Caramba
Mizzie
girli
Susan
Monte
Jade
rapa nui
53 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?
Ik vind het leuk juist, hoop wel dat er kindjes aan de deur komen hoor. Vorig jaar waren het er niet zo veel, maar volgens mij is het voor het eerst sinds jaren weer eens droog (althans de voorspelling is goed).
ga morgen even 1 of 2 zakken kopen met zakjes snoep of idd smarties ofzo
Wil niet te veel in huis hebben omdat ik zelf bezig ben met afvallen, maar ben altijd bang dat ik te weinig in huis heb.
Wil niet te veel in huis hebben omdat ik zelf bezig ben met afvallen, maar ben altijd bang dat ik te weinig in huis heb.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind dat ook wel een beetje zuurpruimerig hoor, dat is toch geen schooien?
Wij zijn er dan echt niet morgenavond, maar misschien haal ik wel een zak snoep, misschien wordt er op de camping ook wel iets aan gedaan (al is het echt stil nu aangezien het campingseizoen is afgelopen, maar goed, je weet nooit).
Wij zijn er dan echt niet morgenavond, maar misschien haal ik wel een zak snoep, misschien wordt er op de camping ook wel iets aan gedaan (al is het echt stil nu aangezien het campingseizoen is afgelopen, maar goed, je weet nooit).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat heb ik ook en meestal koop ik dan maar ruim en komt er bijna niemand, zit ik met snoep in huis. Maar ik heb nu bedacht dat als ik over heb(smarties) dan bewaar ik ze voor sinterklaas en dan gaan ze op de schaal met pepernoten en eten anderen er ook van(kan ik mezelf wat belonen met sinterklaas en hoef ik toch niet veel te eten)Inge schreef:Ik vind het leuk juist, hoop wel dat er kindjes aan de deur komen hoor. Vorig jaar waren het er niet zo veel, maar volgens mij is het voor het eerst sinds jaren weer eens droog (althans de voorspelling is goed).
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Weet eigenlijk niet vanaf hoe laat je ze kan verwachten ook alweer...ben laat thuis met werken bedenk ik mij en hoop niet dat ik dan zit te eten nog en dat ze aan bellen hhaha
Gast- Gast
Bij mij meestal tussen 6 uur(hele kleintjes) en 9 uur, na 9 uur komt echt niemand, de meeste komen rond 7-8 uurTheedoosje schreef:Weet eigenlijk niet vanaf hoe laat je ze kan verwachten ook alweer...ben laat thuis met werken bedenk ik mij en hoop niet dat ik dan zit te eten nog en dat ze aan bellen hhaha
Monte- Ratel
Ik vind het eigenlijk best asociaal om net te doen alsof je niet thuis bent, terwijl die kinderen het heel leuk vinden.
Ik koop een zak met van die mini mars, kitkat, smarties etc. Vorig jaar kwamen hier alleen niet heel veel kinderen, de rest eet ik zelf wel op.
Ik koop een zak met van die mini mars, kitkat, smarties etc. Vorig jaar kwamen hier alleen niet heel veel kinderen, de rest eet ik zelf wel op.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
De kleinste lopen eind van de middag en de iets grotere meestal net na het avond eten
Ligt er net aan hoe laat je eet of ze tijdens het eten aan kunnen bellen
Monte, ik neem meestal alles wat over is mee naar mijn werk (jongeren op een woonvorm), maar jouw idee is ook wel goed :-)
Monte, ik neem meestal alles wat over is mee naar mijn werk (jongeren op een woonvorm), maar jouw idee is ook wel goed :-)
Inge- Ratel
Ik heb niets in huis, want bij ons is dit geen gebruik. Zal raar opkijken als mijn bel morgen gaat
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
oh dat is dan ook handig. Ik vind het ook wel makkelijk, familie eet alles op en ik kan toch 1 doosje meesnoepen.Inge schreef:De kleinste lopen eind van de middag en de iets grotere meestal net na het avond eten
Monte- Ratel
Vorig jaar (tijdens die halve storm) belde er na 22.00 nog een natgeregend jongetje aan met een kapotte lampion, braaf zingend. Had echt medelijden met hem, dat zijn ouders hem zo laat nog alleen over straat lieten. Heb hem wel extra snoep gegeven.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Monte schreef:Bij mij meestal tussen 6 uur(hele kleintjes) en 9 uur, na 9 uur komt echt niemand, de meeste komen rond 7-8 uurTheedoosje schreef:Weet eigenlijk niet vanaf hoe laat je ze kan verwachten ook alweer...ben laat thuis met werken bedenk ik mij en hoop niet dat ik dan zit te eten nog en dat ze aan bellen hhaha
Heb ze vorig jaar aan mijn duur gehad dus maar kan echt niet meer herinneren...maar goed ben tegen 7en hoop ik thuis en dan gelijk eten als vriend eten klaar heeft hahah. Nu we zien wel...haal wel wat denk ik in huis voor de kids.
Gast- Gast
Even voor de mensen die het gemeen vinden om te doen alsof 'we' niet thuis zijn. Ik ben wel thuis, maar der is geen kind die mijn snoep wil. Want ze krijgen bij de cafetaria een frikandel en bij de andere winkels veel meer lekkers dan ik kan verzinnen. Ze slaan ons over, ook al zet er elk jaar iemand de voordeur wagenwijd open. En mocht het zo zijn dat ze langskomen, dan krijgen ze van mij allemaal een schep uit mijn Napoleon-Snoep-Pot.
Gast- Gast
Hier komen ze niet want wij wonen in een appartement.
Mochten ze wel komen dan sla ik van tevoren gewoon snoep in. Het lijkt me wel leuk al die kinderen aan de deur
Mochten ze wel komen dan sla ik van tevoren gewoon snoep in. Het lijkt me wel leuk al die kinderen aan de deur
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik heb vorig jaar wat over was mee naar het werk genomen. Dit jaar geef ik wat over is aan mijn vriend mee voor zn werk. Dan hoef ik het zelf ook niet op te eten.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik zou niet weten of ze dat hier doen. Vorig jaar woonden wij nog 5 hoog. Daar kwam niemand. Als ik straks nog tijd heb om wat te halen hebben ze geluk. Anders heb ik niks in huis. Heb dit vroeger zelf ook nooit gedaan. Weet niet of ze dat hier in de buurt nu wel doen.
Gast- Gast
Aziraphale schreef:Vorig jaar (tijdens die halve storm) belde er na 22.00 nog een natgeregend jongetje aan met een kapotte lampion, braaf zingend. Had echt medelijden met hem, dat zijn ouders hem zo laat nog alleen over straat lieten. Heb hem wel extra snoep gegeven.
Haha lekker dramatisch effect
Hier weet ik het nooit. Kinderen lopen hier wel wat, maar met name aan de overkant van de straat, de betere kant :p Tot nog toe zijn ze nog nooit hier geweest. De eerste jaren had ik wel steeds snoep in huis voor het geval dat, nu niet meer. Als ze toch aanbellen heb ik nog wel wat lolly's
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik heb voor ca 70 kids snoep in huis, ik had vorig jaar veel te weinig namelijk!
Ik heb Skittles, Snickertjes, Twixen, schatkistjes, Mentos kids, zakjes van Katja.
Ik heb Skittles, Snickertjes, Twixen, schatkistjes, Mentos kids, zakjes van Katja.
Gast- Gast
+1!!!!SuperGrover schreef:Ik kijk er best van op dat hier een aantal mensen zijn die gewoon niet open willen doen. Je gaat toch niet failliet aan een zak snoepjes? Ik vond Sint Maarten altijd zo leuk als kind, zulke goede herinneringen aan, dat ik het echt verdrietig vind om te lezen dat mensen het zelfs zien als schooien.
Ik vind het super jammer dat het hier niet gevierd wordt! Ben er ook als kind mee opgegroeid, vond het altijd geweldig! En er waren ook altijd maar heel weinig mensen die niet open deden, heel de buurt deed enthousiast mee! Ik zou het geweldig vinden om de hele avond naar de deur te moeten lopen en de kinderen snoep te kunnen geven.
Ik zie het ook totaal niet als schooien, ja misschien dat de kinderen tegenwoordig wat kieskeuriger zijn, en ja als er 12/13 jarigen bij lopen zou ik die ook geen snoep geven, maar gewoon jonge kinderen.. Dat kan je toch niet zien als schooien?
Wij gingen altijd met een hele grote groep, toen ik ouder was liep ik ook nog mee, maar dan voor de gezelligheid en om op de kinderen te letten. Vaak liepen er dan 2 of 3 ouders mee, want het leukste was natuurlijk als je eigen ouders niet mee liepen en dat je ook nog langs je eigen huis kon gaan
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik ken het juist niet vanuit mijn jeugd dus vond het leuk toen ik hier kwam wonen dat kids aan de deur kwamen
Tja qua leeftijd, ook de oudere kids krijgen wat van mij
Ik werk met jongeren met een licht verstandelijke beperking en die zien er wel uit als 12/13/14 jaar maar qua niveau zijn ze veel jonger!
Sommige gaan misschien wel lopen maar de meeste zouden wel willen maar durven niet ivm hun leeftijd
Maar goed er zullen genoeg schooiertjes bij lopen die het gewoon als makkelijke snoepophaal zien
Ik werk met jongeren met een licht verstandelijke beperking en die zien er wel uit als 12/13/14 jaar maar qua niveau zijn ze veel jonger!
Sommige gaan misschien wel lopen maar de meeste zouden wel willen maar durven niet ivm hun leeftijd
Maar goed er zullen genoeg schooiertjes bij lopen die het gewoon als makkelijke snoepophaal zien
Inge- Ratel
Inge schreef:Ik ken het juist niet vanuit mijn jeugd dus vond het leuk toen ik hier kwam wonen dat kids aan de deur kwamen
Ja had het idd iets genuanceerder moeten zeggen, ik doelde ook op die gastjes die zonder lampion komen en ook niet zingen,en dan maar bij het groepje gaan staan die wel zingen, om snoep mee te graaien
TukTuk- Ratel
Zininzon schreef:Ik heb niets in huis, want bij ons is dit geen gebruik. Zal raar opkijken als mijn bel morgen gaat
Hier ook niet, zou eigenlijk zelf niet eens weten wat het inhoudt.
Gast- Gast
Aziraphale schreef:Ik vind sommige reacties ook echt raar hoor. Het zijn kleine kinderen, die er al heel lang naar uitkijken en op school een lampion hebben geknutseld...Ik heb ze zelfs speciaal een nieuw liedje geleerd zodat de mensen eens wat anders te horen krijgen
Ik heb vier zakjes snoep gehaald; wat lollies, Lange Jan en mini fruittella. Als dat niet genoeg is ligt er nog een zak spekjes en heb ik nog een Haribo doos liggen met allerlei snoepjes erin (uit de voorraadkast voor als er kindjes op visite komen). Oh en mandarijntjes, want er waren vorig jaar best veel kinderen die een mandarijntje kozen, haha.
Wat leuk! Dat deden ze bij ons nooit.. Dus wij zongen ieder jaar braaf dezelfde liedjes
TukTuk- Ratel
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier moeders zitten waarvan de kinderen ook gaan lopen? Kan me eigenlijk niet meer herrineren vanaf welke leeftijd wij gingen lopen vroeger..
TukTuk- Ratel
Weinig, voor de zekerheid toch 1 uitdeel zak gehaald, maar denk dat er niemand langskomt.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Waarom is het in het ene deel van Nl dan wel zo bekend en in een ander deel totaal niet?
Gast- Gast
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer is bij jullie sint maarten?
» Sint Maarten
» Hoeveel snoep jij?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Wat hebben jullie gekregen van de sint?
» Sint Maarten
» Hoeveel snoep jij?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Wat hebben jullie gekregen van de sint?
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: