Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

+49
Printje
Highway
Lady Starstruck
Tsjip
Lejow
Bosjesvrouw
Beachgirl
Alex
Cheesegirl
sawasdee
Lilou
SarahKey
Eris
Tullow
PrimaBella
Arwyn
Paper Crown
*Lookie*
Sarah1985
Benthe
Mon Amour
Lady4
PluDan
minoessepoes
Jeanette
Blond
Silver
sanne-84
Rush
Parisienne
Caresses
TukTuk
Zora
Raindrop
Zininzon
Sugarfall
Inge
Aziraphale
Caroow
banjer49
SuperGrover
Tania
Caramba
Mizzie
girli
Susan
Monte
Jade
rapa nui
53 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Aziraphale vr 11 nov 2011 - 3:56

Ik heb echt nog nooit gezien dat kinderen hele handen vol snoep pakken, dat hoeven ze ook echt niet te proberen. Meestal zijn het hier kinderen tot 12 jaar en is er altijd een volwassene bij. En ze pakken gewoon netjes 1 snoepje en hebben superleuke lampions (voor mij ook handig om inspiratie op te doen voor volgend jaar nerd ) en zingen een leuk liedje.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 4:23

Ik vind dat niet overdreven, ik vind het gewoon oprecht raar om je kind dat te ontzeggen als de hele school en de hele straat en alle leeftijdsgenootjes meelopen, en hem of haar dan mee te geven dat al die andere kinderen aan het schooien zijn.

Net zoals jullie het schooien mogen vinden, mag ik het raar en zurig vinden om het schooien te vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Paper Crown vr 11 nov 2011 - 4:27

Nee, k vind het niet schooien.. de kindjes bij ons aan de deur durven je bijna niet eens aan te kijken en pakken voorzichtig 1 snoepje.. en dan piepstemmetje: 'Dankuwel..' en dan gaan ze weer.

Best zielig als je kind niet mag Sint maarten lopen.. het is zo leuk en daarna je snoep tellen en de volgende dag lekker je snoepje eten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Monte vr 11 nov 2011 - 4:33

2CKC2 schreef:Nee, k vind het niet schooien.. de kindjes bij ons aan de deur durven je bijna niet eens aan te kijken en pakken voorzichtig 1 snoepje.. en dan piepstemmetje: 'Dankuwel..' en dan gaan ze weer.

Best zielig als je kind niet mag Sint maarten lopen.. het is zo leuk en daarna je snoep tellen en de volgende dag lekker je snoepje eten.
vaak dezelfde avond al een snoepje eten. Mijn moeder gaf ons altijd een heel groot dienblad en daar kieperden we onze tas leeg en dan echt bewonderen wat je allemaal had gekregen en dan een(of een paar) lekkere snoepjes eten. Zulke goede herinneringen heb ik eraan, zeker als klein kind zit je met grote ogen te kijken wat voor lekker snoep je hebt gekregen Very Happy
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Benthe vr 11 nov 2011 - 4:37

Susan schreef:Ik vind dat niet overdreven, ik vind het gewoon oprecht raar om je kind dat te ontzeggen als de hele school en de hele straat en alle leeftijdsgenootjes meelopen, en hem of haar dan mee te geven dat al die andere kinderen aan het schooien zijn.

Net zoals jullie het schooien mogen vinden, mag ik het raar en zurig vinden om het schooien te vinden.

Zo als jij het nu zegt is het inderdaad erg sneu om je kind dat in die situatie te ontzeggen en dat zou ik ook zeker niet doen. Verschil is alleen dat het hier (toen ik jong was) vrijwel niet werd gedaan. Ik kende het wel omdat het wel in grotere dorpen en steden werd gedaan, maar hier gewoon niet, dat hoorde niet zo. Pas de laatste jaren zie je wat meer kinderen lopen, maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Maar dat betekent niet dat ik het mijn kinderen zou verbieden en ook heus zou zeggen dat anderen aan het schooien zijn.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  SarahKey vr 11 nov 2011 - 4:58

Ik ben er niet mee opgegroeid. Woonde in een hele christelijk dorp en nee dat was uit den boze.
Heb in een ander dorp 1 jaar meegelopen en er ging een wereld voor mij open.

Waar ik nu woon doen ze er wel aan. Kinderen maken ook een eigen lampion op school, er is lichtjesavond waarbij de ouders mogen kijken naar alle zelfgemaakte lampionnen.

Op een goede, droge avond kunnen er wel zo'n 200-300 kinderen langs onze deur komen.
Vorig jaar was het slecht weer en waren er zo'n 120. Voor sommige heel veel, voor mij was dit echt weinig. Laughing

Dit jaar heb ik geen snoep gekocht, wij gaan de stad in en blijf er niet voor thuis.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Paper Crown vr 11 nov 2011 - 5:00

Monte schreef:
2CKC2 schreef:Nee, k vind het niet schooien.. de kindjes bij ons aan de deur durven je bijna niet eens aan te kijken en pakken voorzichtig 1 snoepje.. en dan piepstemmetje: 'Dankuwel..' en dan gaan ze weer.

Best zielig als je kind niet mag Sint maarten lopen.. het is zo leuk en daarna je snoep tellen en de volgende dag lekker je snoepje eten.
vaak dezelfde avond al een snoepje eten. Mijn moeder gaf ons altijd een heel groot dienblad en daar kieperden we onze tas leeg en dan echt bewonderen wat je allemaal had gekregen en dan een(of een paar) lekkere snoepjes eten. Zulke goede herinneringen heb ik eraan, zeker als klein kind zit je met grote ogen te kijken wat voor lekker snoep je hebt gekregen Very Happy

Ja! Wij kregen een teiltje.. en dan gooide mijn moeder eerst alle open snoep weg, die mochten we niet. En de mandarijntjes ook eruit.. wij mochten de volgende ochtend pas een snoepje omdat mijn moeder wel wist dat we stiekem paar eruit hadden gesnoept! Bij de snackbar kreeg je trouwens een ijsje en bij de oliebollenkraam een bol! Zo leuk.. ik ga vanavond een lampion stelen en zelf ook lopen denk ik! I love you
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  SarahKey vr 11 nov 2011 - 5:04

Als de hele school/dorp/stad loopt vind ik het ook zielig als je dan jou kind niet laat meedoen.
Een kind begrijpt helemaal niets van schooien. Die maakt een prachtige lampion, leert heel goed een sint maarten liedje en idd de snoep ja daar gaat het om, maar ik vind dat geen schooien.
Maar sommige ouders hebben vaker dingen waarvan ik denk: tjonge doe het dan voor je kind.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Lilou vr 11 nov 2011 - 5:19

Ik ben niet opgegroeid met de traditie van Sint-Maarten en in ons vorige huis kwamen er geen kinderen langs de deur (midden in de stad).
Vanavond voor het eerst wel kinderen aan de deur, net al een groepje met kleintjes en hun ouders en ik vind het zo leuk Very Happy !
Met hele zachte stemmetjes de liedjes zingen om daarna met een verlegen lachje een snoepje uit te zoeken, daar moet je toch vrolijk van worden?
Ik snap eerlijk gezegd niet wat daar nu zo schooierig, irritant of verkeerd aan zou zijn.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 5:23

Ik heb spekjes, een zak met variatie en mandarijnen. Nu afwachten of er kindjes komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  sawasdee vr 11 nov 2011 - 5:48

Jammer dat het hier niet gedaan wordt...
Lijkt me wel gezellig zo smile
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Cheesegirl vr 11 nov 2011 - 5:52

Ik heb 3 zakken Smoeltjes (8 zakjes per zak) en een soort van skelet'snoepjes'. Ook nog wat mandarijnen voor kinderen die geen suiker o.i.d. mogen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Alex vr 11 nov 2011 - 5:54

In mijn woonplaats wordt geen Sint Maarten gevierd. Ik ben er ook niet mee opgegroeid, dus ik ben blij toe.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 6:18

Zijn de kindjes al begonnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 6:19

Megara schreef:Zijn de kindjes al begonnen?

Ze zijn hier er alweer mee opgehouden. De winkels hadden het druk en ik niets te doen. Want hier komen ze natuurlijk niet. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Silver vr 11 nov 2011 - 6:19

Nou hier wel, ik zie ze lopen... En lopen ze ons huis voorbij?! :shock: Nou moeeeee zit ik weer met zoveel snoep. Volgend jaar hebben ze pech gehad. Twisted Evil

*edit* en op het moment dat ik op enter druk, staan er 2 kindjes voor de deur... laughcry


Laatst aangepast door FryskeFlinter op vr 11 nov 2011 - 6:22; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Aziraphale vr 11 nov 2011 - 6:20

Hier nog niks Sad Heb al vanaf 17.15 de lantaarns met kaarsjes branden bij de voordeur, echt supergezellig Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 6:20

FryskeFlinter schreef:Nou hier wel, ik zie ze lopen... En lopen ze ons huis voorbij?! :shock: Nou moeeeee zit ik weer met zoveel snoep. Volgend jaar hebben ze pech gehad. Twisted Evil

Gooi de deur open en ga met een grote bak snoep voor de deur zitten. :P
Kan niet missen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Caroow vr 11 nov 2011 - 6:22

Er waren hier net twee gupjes aan de deur, t jongetje zong verkeerd en werd bijna door het meisje neergehoekt met de lampion. Ik vind het een leuke traditie smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Beachgirl vr 11 nov 2011 - 6:23

Sjandra schreef:Jammer dat het hier niet gedaan wordt...
Lijkt me wel gezellig zo smile

Lijkt mij ook gezellig!! Maar hier ook niks.... te Christelijk dorp denk ik...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Silver vr 11 nov 2011 - 6:24

Megara schreef:
FryskeFlinter schreef:Nou hier wel, ik zie ze lopen... En lopen ze ons huis voorbij?! :shock: Nou moeeeee zit ik weer met zoveel snoep. Volgend jaar hebben ze pech gehad. Twisted Evil

Gooi de deur open en ga met een grote bak snoep voor de deur zitten. :P
Kan niet missen!

Weet je wel hoe koud het is :P Maar ik hoor nu meer op de buurt, en heb 2 lantaarntjes bij de deur gezet, misschien als hint? angel
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 6:26

Ze doen hier in de buurt altijd lampionnenoptocht vanuit het wijkcentrum. Dit jaar niet door onze straat maar het eindpunt is wel bij de basisschool hier aan het pleintje waar onze straat begint. Ben benieuwd hoeveel kindjes er na de optocht nog langs komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 6:27

FryskeFlinter schreef:
Megara schreef:
FryskeFlinter schreef:Nou hier wel, ik zie ze lopen... En lopen ze ons huis voorbij?! :shock: Nou moeeeee zit ik weer met zoveel snoep. Volgend jaar hebben ze pech gehad. Twisted Evil

Gooi de deur open en ga met een grote bak snoep voor de deur zitten. :P
Kan niet missen!

Weet je wel hoe koud het is :P Maar ik hoor nu meer op de buurt, en heb 2 lantaarntjes bij de deur gezet, misschien als hint? angel

Slim!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Silver vr 11 nov 2011 - 6:31

Megara schreef:Ze doen hier in de buurt altijd lampionnenoptocht vanuit het wijkcentrum. Dit jaar niet door onze straat maar het eindpunt is wel bij de basisschool hier aan het pleintje waar onze straat begint. Ben benieuwd hoeveel kindjes er na de optocht nog langs komen.

Ze zullen wel heel erg koud gekleumd zijn, maar misschien om meer snoepjes te scoren zullen de ouderen vast en zeker nog door jullie straat gaan. Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 6:33

Hier niemand, wat ik ook niet had verwacht. Wel jammer, vroeger vond ik het zelf zó leuk angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in? - Pagina 5 Empty Re: Sint-Maarten: hoeveel snoep slaan jullie in?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum