Kraamvisite of kraamfeest?
+18
Sjirafje
studiebol
Ayla
Pussycat
meisje
SarahKey
Happydobby
Fiebje
mickey
meisjesmama
Parisienne
firda
Susan
PapillonRose
Floor
Star007
Bruintje Beer
Flower_L
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kraamvisite of kraamfeest?
Deze keer kraamvisite gedaan, maar dat gaat mooi niet nog een keer gebeuren. Op tijd van 8 weken hebben we 67 bezoekjes gehad en dat verspreid over 3 dagen in de week. (weekend, dinsdag en vrijdag wilden we geen bezoek) Na die week heb ik de stop er op gezet. Wie nog wilde komen mag dat doen in Januari, ik moest nodig even bijtanken en vrolijker worden, want van al dat bezoek raakte ik behoorlijk geirriteerd! Ook steeds weer hetzelfde verhaal, blablabla! Vreeeeeselijk! En inderdaad bezoek dat lang blijft hangen.......
Dan maar minder persoonlijk de volgende keer, maar met een kraamfeest ben je voor een groot deel er al na 1 dag vanaf. Er zullen altijd nog mensen even komen kijken, maar zeker een stuk minder dan nu met al dat bezoek.
Dan maar minder persoonlijk de volgende keer, maar met een kraamfeest ben je voor een groot deel er al na 1 dag vanaf. Er zullen altijd nog mensen even komen kijken, maar zeker een stuk minder dan nu met al dat bezoek.
Sjirafje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11
Ik doe dat persoonlijk niet, zo ver rijden voor 1 uurtje.
Wij dat ook niet 'gewend' in onze familie. Als ik daar heen ga, ga ik ook niet voor 1 uurtje. En zij ook niet hier heen. Ik vind het normaal gesproken altijd gezellig om de familie een dagje op bezoek te hebben. Dan laat ik ze dingen hier in de buurt zien of gaan we ergens shoppen of zitten gewoon heerlijk in de tuin als het mooi weer is. (en de ene keer komen mijn tantes een dagje, dan weer mijn nichten met hun gezin, dan weer mijn vriendin met haar vriend)
En omdat ze 'gewend' zijn dat hier altijd de deur de hele dag open staat voor ze kan ik dan niet zeggen na een uur: en nu moeten jullie gaan. En als het nu midden in de zomer was ja dan zouden ze nog wat anders kunnen gaan doen, maar in februari is er bar weinig te doen hier.
En ik ben de enige die hier woont, dus ze kunnen het ook niet combineren met een bezoek aan een ander familielid oid.
En vind het ook wel net zo makkelijk. Ik hoef dan maar 1 keer die kant op te rijden en 1 middag bezoek, ik heb ook een hele grote familie en dat scheelt echt heel wat uurtjes/dagen/weken bezoek bij ons.
(en mijn moeder verheugd zich nu al op het eerste logeerpartijtje van ons kleintje bij haar )
Wij dat ook niet 'gewend' in onze familie. Als ik daar heen ga, ga ik ook niet voor 1 uurtje. En zij ook niet hier heen. Ik vind het normaal gesproken altijd gezellig om de familie een dagje op bezoek te hebben. Dan laat ik ze dingen hier in de buurt zien of gaan we ergens shoppen of zitten gewoon heerlijk in de tuin als het mooi weer is. (en de ene keer komen mijn tantes een dagje, dan weer mijn nichten met hun gezin, dan weer mijn vriendin met haar vriend)
En omdat ze 'gewend' zijn dat hier altijd de deur de hele dag open staat voor ze kan ik dan niet zeggen na een uur: en nu moeten jullie gaan. En als het nu midden in de zomer was ja dan zouden ze nog wat anders kunnen gaan doen, maar in februari is er bar weinig te doen hier.
En ik ben de enige die hier woont, dus ze kunnen het ook niet combineren met een bezoek aan een ander familielid oid.
En vind het ook wel net zo makkelijk. Ik hoef dan maar 1 keer die kant op te rijden en 1 middag bezoek, ik heb ook een hele grote familie en dat scheelt echt heel wat uurtjes/dagen/weken bezoek bij ons.
(en mijn moeder verheugd zich nu al op het eerste logeerpartijtje van ons kleintje bij haar )
Susan schreef:SarahKey schreef:Wij kiezen voor beide. Mijn familie woont minstens 100 km verderop en als ze dus langskomen is dan niet voor een uurtje ofzo maar meteen een hele of halve dag. Dat zien we beide niet zitten dus hebben besloten om voor mijn familie en vrienden een kraamfeest te houden.
De mensen die hier in de buurt wonen en mijn man's familie en onze vrienden hier zijn mogen gewoon hier thuis langskomen.
Wij hebben een geboortekaartje met de tekst: bellen voor bezoek. Maar bij de mensen die we uitnodigen voor het kraamfeest gaat er een apart briefje bij dat ze dan en dan welkom zijn voor koffie/gebak en om ons baby'tje welkom te heten.
En dat mijn kindje dan van hand tot hand gaat. Geeft niets, dan heb je alles in 1 middag en niet wekenlang dat een kind gezeuld word van de een naar de ander.
Ik vraag me wel altijd af waarom je niet voor een uurtje langs zou kunnen komen als je ver weg woont. Desnoods ga je daarna ergens lunchen en een middagje winkelen of zo? Ik bedoel, ik snap wel dat je dat niet wekelijks of maandelijks zo doet, of voor een vage kennis, maar voor een kraambezoek bij familie of goede vrienden kan dat toch wel een keer?
Precies, mijn familie woont ook ver, 2 tantes hebben een kraambezoekje gecombineerd met een shopochtend in mij stad. Ook verre familie van meer dan een uur rijden kwamen gewoon voor anderhalf uur.
Mijn schoonmoeder wilde koken voor hun maar heb ik afgewezen. Bij hindoestaanen is het normaal dat je kookt voor je bezoek maar ik zei dat ik als kraamvrouw geen urenlange visite wilde hebben. Na anderhalf uur praten was ik moe. Vandaar geen kraamfeest.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Maar hoeveel verre familie hebben jullie dan?
Ik heb mijn familie en vrienden geteld die we uitnodigen op het kraamfeest en we zitten al aan de 60 man.
En dan heb ik nog niet eens mijn hele familie uitgenodigd (alle nichten en neven etc) maar alleen het clubje wat er altijd is als er iets leuks is of op een verjaardag.
Als het nu om 2 of 3 gezinnen ging...
Maar ik vind 1,5 uur echt te lang voor een kraambezoekje. Daar pas ik dus voor. Mensen mogen best komen kijken, prima, maar geen 1,5 uur en vooral niet als je nog maar net bevallen bent.
Ik heb mijn familie en vrienden geteld die we uitnodigen op het kraamfeest en we zitten al aan de 60 man.
En dan heb ik nog niet eens mijn hele familie uitgenodigd (alle nichten en neven etc) maar alleen het clubje wat er altijd is als er iets leuks is of op een verjaardag.
Als het nu om 2 of 3 gezinnen ging...
Maar ik vind 1,5 uur echt te lang voor een kraambezoekje. Daar pas ik dus voor. Mensen mogen best komen kijken, prima, maar geen 1,5 uur en vooral niet als je nog maar net bevallen bent.
Kraamvisite lijkt me leuker, omdat je dan wat meer tijd hebt om persoonlijk met iedereen te spreken en meteen een reactie kunt geven op de uitgepakte cadeautjes, wel zo leuk voor degene die het hebben meegebracht (hoor nl vaak dat de cadeautjes dan pas later worden uitgepakt). Bovendien vind ik het ook wel gezellig, wat mensen over de vloer.
Maar ik moet natuurlijk maar kijken of ik dit nog zeg na de bevalling! Maar wij gaan dus iig voor visite.
Maar ik moet natuurlijk maar kijken of ik dit nog zeg na de bevalling! Maar wij gaan dus iig voor visite.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Kraamvisite. Ik vond het ook wel gezellig dat de visite een beetje verdeeld kwam, en niet te druk.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Das toch een kwestie van plannen lijkt me. Wij hadden afgesproken dat we 2 dagen in de week vrij hielden, dus gewoon lekker even niemand. En verder zorgden wij ervoor dat het niet te druk was op een dag.Star007 schreef:Wij hadden nu op het kaartje staan : als je een beschuitje wil komen eten, laat het papa of mama dan even weten.
Maar ik wordt serieus gek van de visite .. vooral de eerste 2 weken!! Heel gezellig allemaal, maar niet als je dan uiteindelijk iedere dag, 3 x per dag bezoek moet ontvangen ( waarbij de avondvisite vaak TE lang bleef hangen), tussendoor nog moet kolven, borstvoeding/fles geven, zelf douchen , af en toe iets aan het huishouden doen etc.
Ben blij dat het nu wat rustiger is qua bezoek ( ongeveer 3 x in de week). Natuurlijk hadden we zelf ook minder bezoek per dag kunnen plannen, maar dan kom je er nooit doorheen + mensen kunnen erg pusherig zijn, heb ik nu wel ervaren.
Bij een eventueel volgend kindje ga ik zeker voor een babyborrel/kraamfeest.
OT, mij lijkt een kraamfeest helemaal niets. Vaak komt iedereen toch even langs om de baby in alle rust te bewonderen, dus in mijn ogen heb je het dan dubbel.
Gast- Gast
Bij de 1e kraamvisite gehad, en bij 2e kraamfeest.
Vind het allebei voor en nadelen hebben. Bij kraamvisite heb je wat meer persoonlijkere tijd, en bij kraamfeest heb je bijv de mensen die je normaal ook niet veel ziet in 1 keer.
Bij 2e heel blij geweest met kraamfeest. Hebben het gehouden een maandje nadat ze thuis was gekomen. Mensen die dichtbij stonden waren al een keer thuis of in het ziekenhuis geweest, maar dat waren er niet veel. Had echt veel behoefte aan rust, en tijd om zelf ook op te knappen.
Hebben een kaartje in het geboortekaartje gedaan, waar op stond dat ze als D thuis zou zijn een uitnodiging zouden krijgen voor het kraamfeest ( viel nog geen datum te plannen) Daarna een foto van D gestuurd met de uitnodiging.
Vind het allebei voor en nadelen hebben. Bij kraamvisite heb je wat meer persoonlijkere tijd, en bij kraamfeest heb je bijv de mensen die je normaal ook niet veel ziet in 1 keer.
Bij 2e heel blij geweest met kraamfeest. Hebben het gehouden een maandje nadat ze thuis was gekomen. Mensen die dichtbij stonden waren al een keer thuis of in het ziekenhuis geweest, maar dat waren er niet veel. Had echt veel behoefte aan rust, en tijd om zelf ook op te knappen.
Hebben een kaartje in het geboortekaartje gedaan, waar op stond dat ze als D thuis zou zijn een uitnodiging zouden krijgen voor het kraamfeest ( viel nog geen datum te plannen) Daarna een foto van D gestuurd met de uitnodiging.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik kies zelf voor kraamvisite, vind ik toch persoonlijker. Maar ik zou niet én kraamvisite laten komen en dan na een maand nog een kraamfeest geven...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: