Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang van de tandarts

+11
Ella
momo
Huppekee
TNMN
Jeanette
Zwerver
Shy
Makamba
_DoI
loura
Jelin
15 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI wo 8 dec 2010 - 1:32

Succes vandaag Jelin.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin di 14 dec 2010 - 2:14

Ff kleine update..

Herstel gaat super goed. Mag echt niet klagen. 18 januari staat er een nieuwe afspraak om de volgende 3 kiezen te trekken. Heb nu zoiets, hoe sneller hoe beter. Dus ik kan niet wachten tot het januari is. Wil er vanaf zijn.. haha..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 2:24

Fijn om te lezen!

Heb je erg veel pijn/last gehad van je kiezen?

Ik heb echt een week zonder smaak gezeten :S Eten was ontzettend smerig. Nu smaakt het mij gelukkig wel weer smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Hutselfuts di 14 dec 2010 - 16:56

Ik ben ook zo'n angsthaas.

Heb eind oktober met spoed één verstandskies laten trekken. Had echt héél veel pijn, later bleek ook dat het allemaal ontstoken was. Heb nog tien dagen heel veel napijn gehad.
Twee weken geleden is de ander eruit gehaald en ook toen heb ik weer een tijd thuis gezeten met vreselijk veel pijn.
En nu dacht ik overal vanaf te zijn. Maar... Ik zit nu al uren beneden met vreselijke kiespijn. Heb al paracetamol en ibuprofen gehad, maar het helpt niet..
Ik zal straks de tandarts weer moeten bellen.. Heb zoveel pijn, dat moet gewoon weg. Maar ik durf niet! Straks gaat er weer iemand boren en krijg ik weer zo'n verdoving.. Bluh.. Cry
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 86
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Ella wo 15 dec 2010 - 7:37

Hutselfuts schreef:Ik ben ook zo'n angsthaas.

Heb eind oktober met spoed één verstandskies laten trekken. Had echt héél veel pijn, later bleek ook dat het allemaal ontstoken was. Heb nog tien dagen heel veel napijn gehad.
Twee weken geleden is de ander eruit gehaald en ook toen heb ik weer een tijd thuis gezeten met vreselijk veel pijn.
En nu dacht ik overal vanaf te zijn. Maar... Ik zit nu al uren beneden met vreselijke kiespijn. Heb al paracetamol en ibuprofen gehad, maar het helpt niet..
Ik zal straks de tandarts weer moeten bellen.. Heb zoveel pijn, dat moet gewoon weg. Maar ik durf niet! Straks gaat er weer iemand boren en krijg ik weer zo'n verdoving.. Bluh.. Cry
Heej wat vervelend zeg. Heb je de tandarts nog gebeld?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI wo 15 dec 2010 - 8:46

Hutselfuts schreef:Ik ben ook zo'n angsthaas.zal straks de tandarts weer moeten bellen.. Heb zoveel pijn, dat moet gewoon weg. Maar ik durf niet! Straks gaat er weer iemand boren en krijg ik weer zo'n verdoving.. Bluh.. Cry
Liever dat dan met kiespijn rondlopen lijkt mij Wink Succes, ik hoop dat je snel terecht kunt.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin do 16 dec 2010 - 0:27

@ Gekje.. Nee heb eigenlijk vrij weinig last gehad van mijn kaak. Tuurlijk is het gevoelig en niet prettig, maar echte pijn heb ik niet gehad. Wel een trekkerig gevoel, maar kon het goed aan met mijn ibuprofen. Dus ik hoop dat dat de volgende keer ook zo is. En eten smaakte hier reuze goed alleen eten zelf ging moeilijk. Tandvlees is nu goed aan het helen, zie het echt langzaam terug groeien.. haha..

@ Hutselfuts.. Wel gaan hoor naar de tandarts. Tandpijn doet zo vreselijk veel pijn. Gaat door merg en been. Dus gewoon gaan des te sneller ben je van de pijn af. Succes!!

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Biancos ma 17 jan 2011 - 7:01

Ik meld me hier ook even.

Ik ga wel elk halfjaar naar de tandarts maar dan wel met mijn vader. Denk als ik alleen zou moeten ook echt niet zou gaan. Moest dus vanmiddag ook en het was het ergste tandartsbezoek ooit. Ik had al heel veel last van mijn verstandskies, al veel vaker gehad maar dacht bel mooi niet :P maarja nu zag ze het natuurlijk zelf. Dus moet nu een afspraak maken bij de kaakhirurg. Baah eng. Ik heb vanmiddag gelijk gebeld maar heb een uur aan de telefoon gehongen. Bel woensdag wel weer.
En ik moet naar de mondhygienist, ik had altijd al veel last van mijn tandvlees maar eigenlijk deden ze er nooit wat aan. Nu heb ik dus tandsteen onder mijn tandvlees. Dus dat moet weggehaald worden :shock:

Tja dit zijn leuke berichten voor iemand die onwijs bang is.
Pffff.

Rare rot dag..
Biancos
Biancos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 149
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI ma 17 jan 2011 - 11:05

Biancos, goed van je dat je toch gaat ondanks je angst. Hopelijk kun je snel terecht. Je kunt het maar beter achter de rug hebben lijkt me... Succes!
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:15

Biancos, kan me voorstellen dat je bang bent.. Kaakchirurg vind ik ook wel angstaanjagend klinken haha. En ook al ga je eigenlijk altijd met je vader, dat maakt niet uit. Ik ga ook nooit alleen. Een beetje ondersteuning in een angstige situatie is volgens mij nooit verkeerd.

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin di 18 jan 2011 - 3:10

@ Biancos.. Goed van je dat je gelijk gebeld hebt. Kaakchirurg klinkt gelijk al enger dan dat het is natuurlijk. Ik hoop dat ze je snel zullen helpen!!

Ik moet zo voor de tweede keer een deel van mijn kiezen laten trekken. Ik ben een stuk rustiger als de vorige keer, omdat ik nu weet wat er gaat gebeuren. Ik ben ontzettend bang voor de pijn en de uitwerking van de verdoving, maar ik kan het!! Nog ff doorzetten en dan ben ik al op de helft.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Lien di 18 jan 2011 - 4:40

Ik ben ook als de dood voor de tandarts. ALs kind heb ik een tandarts gehad die kiezen trok zonder dat de verdoving werkte. Paar weken geleden is ook gebleken waarom deze man zijn werk niet goed deed, hij had niet de juiste papieren. Inmiddels heb ik een tandarts die weet dat ik bang ben en daarom ook heel voorzichtig te werk gaat maar hij snapt het niet zo goed. Hij begrijpt gewoon niet waar die angst vandaan komt. Dat maakt het voor mij lastig. Nu heb ik een gaatje in mijn verstandskies en moet die er eigenijk uit. Dat zie ik absoluut niet zitten dus nu wil de tandarts hem bij hoge uitzondering vullen, eigenlijk doen ze dat niet met verstandskiezen maar ik ben er zo gelukkig mee!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin za 22 jan 2011 - 22:45

@ Lien.. Jeetje dan snap ik dat je bang ben van de tandarts. Als hij zijn werk niet goed deed en de papieren er niet voor had.. Ik hoop dat je snel over je angst heen bent en een goed vertrouwen krijgt in je huidige tandarts.

Ik ben afgelopen dinsdag weer geweest. Dit maal heeft de tandarts 2 kiezen getrokken. Man wat was dat een hel zeg. Bij de vorige keer had hij ze eruit gesneden en nu echt getrokken. Pff.. Ben wel blij dat het voorbij is, maar heb nu nog steeds pijn aan mijn kaak waar mijn kiezen zijn getrokken. Echt niet leuk meer. Wil van de pijn af.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:47

Ik moest vorige week naar de tandarts nadat ik drie jaar niet was geweest en ik had 0,0 gaatjes! Dus het kan wel Wink Dat geeft de burger moed Very Happy
Heel veel succes allemaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Ella zo 23 jan 2011 - 22:54

Darcy: wat fijn zeg! Hoe komt het dat je zolang niet geweest bent? Durfde je niet?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 23:08

Yvette schreef:Darcy: wat fijn zeg! Hoe komt het dat je zolang niet geweest bent? Durfde je niet?

Jawel maar ik was gaan studeren en mijn tandarts zat nog bij mijn ouders. Ik ging een keer niet omdat ik niet kon en toen dacht ik er steeds niet aan. En ineens (ja klinkt stom maar het leek echt ineens :P) was het drie jaar later! Nu wil ik gewoon wel weer elk half jaar gaan hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Ella zo 23 jan 2011 - 23:24

Darcy schreef:
Yvette schreef:Darcy: wat fijn zeg! Hoe komt het dat je zolang niet geweest bent? Durfde je niet?

Jawel maar ik was gaan studeren en mijn tandarts zat nog bij mijn ouders. Ik ging een keer niet omdat ik niet kon en toen dacht ik er steeds niet aan. En ineens (ja klinkt stom maar het leek echt ineens :P) was het drie jaar later! Nu wil ik gewoon wel weer elk half jaar gaan hoor Wink

Aha oke, ik was even benieuwd. Fijn dat je in ieder geval geen gaatjes hebt!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 23:46

Jelin schreef:Na jaren van angst voor de tandarts, heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. Ik moet er vandaag aan gaan geloven. Ik moet naar de tandarts. Het angstzweet breekt me nu al uit, terwijl ik pas om 16.00 uur een afspraak heb. Ik weet dat er best veel aan mijn gebit moet gaan gebeuren. Door dat gegeven ben ik al die tijd niet gegaan, omdat ik gewoon bang ben voor de uitslag.

Mijn man is ook ontzettend bang voor de tandarts en hij kreeg er echt problemen door zoals een abces in zijn gehemeltje. Hij is nu al 4 keer geweest bij de tandarts en vind het een goede tandarts. Hij maakt me alleen zo ontzettend bang door te roepen dat al mijn tanden getrokken moeten worden en dergelijke. Niet leuk dus, gelukkig is hij nu werken en ben ik al wat rustiger.

Mijn oude tandarts overigens heeft me al die tijd door laten lopen met beginnende gaatjes en heeft er nooit wat aangedaan. Daardoor voel ik me niet serieus genomen. We zijn nu over gestapt op een nieuwe praktijk hier in de stad. Gelukkig alleen nog maar goede verhalen over gehoord.

Heeft iemand wat tips zodat ik misschien toch wat rustiger wordt? En wie is er ook bang voor de tandarts?

Ben blij dat ik ff mijn hart heb kunnen luchten.

Misschien is zo speciale angsttandarts wat voor je? Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 23:49

Oh nog wat tips, misschien kun je ademhalingsoefeningen doen in de stoel. Ik ben normaal niet bang voor de tandarts, maar ik was vandaag niet zo lekker en mijn nieuwe tandarts heeft in de felle lamp die op je tanden staat, een spiegeltje. Heel handig, want dan kun je meekijken. Maar ik was net dus bij de mondhygiëniste (zelfde gebouw en zelfde kamer als de tandarts) en mijn tandvlees ging bloeden als een gek, moest ik daar de hele tijd naar kijken :S Okee daar werd ik ook wel een beetje naar van hoor, ik was al niet lekker. Maar ik heb ademhalingsoefeningen gedaan en toen ging het wel weer (en niet meer in dat stomme spiegeltje gekeken :P).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin ma 24 jan 2011 - 23:07

@ Darcy.. Fijn dat je geen gaatjes hebt. Nu wel vaker gaan he, haha. Komt vast wel goed. Mijn tandarts zegt ook altijd dat ik rustig moet blijven en goed moet blijven doorademen. Ik kijk nooit mee, lig altijd met mijn ogen dicht. Zo kan ik me op andere dingen focussen zoals mijn dochter en dat gaat hier super.

@ Caribbeanlover.. Het gaat nu super bij mijn huidige tandarts. Deze man blijft heel rustig en vertelt wat hij gaat doen. Erg fijn dus. Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer mijn afspraak overgeslagen, dus het gaat echt de goede kant op.

Ben gisteren toch maar naar de tandarts gegaan na de pijnklachten. Ik heb nu weer een antibiotica-kuur gehad en sterkere pijnstillers. Toch een ontsteking. Nu gaat het al beter met de pijnstillers, voel me beter. Hopelijk gaat de antibiotica snel werken en ben ik binnenkort van mijn pijn af. Woensdag moet ik mijn hechtingen eruit laten halen en dan kan ik me weer voorbereiden op mijn derde trek-sessie. 15 februari gaan ze weer mijn kiezen trekken en daarna nog 1 maal en dan ben ik er eindelijk vanaf. Pff ik kan niet wachten tot het voorbij is.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 4 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum