Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang van de tandarts

+11
Ella
momo
Huppekee
TNMN
Jeanette
Zwerver
Shy
Makamba
_DoI
loura
Jelin
15 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Bang van de tandarts

Bericht  Jelin ma 22 nov 2010 - 22:09

Na jaren van angst voor de tandarts, heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. Ik moet er vandaag aan gaan geloven. Ik moet naar de tandarts. Het angstzweet breekt me nu al uit, terwijl ik pas om 16.00 uur een afspraak heb. Ik weet dat er best veel aan mijn gebit moet gaan gebeuren. Door dat gegeven ben ik al die tijd niet gegaan, omdat ik gewoon bang ben voor de uitslag.

Mijn man is ook ontzettend bang voor de tandarts en hij kreeg er echt problemen door zoals een abces in zijn gehemeltje. Hij is nu al 4 keer geweest bij de tandarts en vind het een goede tandarts. Hij maakt me alleen zo ontzettend bang door te roepen dat al mijn tanden getrokken moeten worden en dergelijke. Niet leuk dus, gelukkig is hij nu werken en ben ik al wat rustiger.

Mijn oude tandarts overigens heeft me al die tijd door laten lopen met beginnende gaatjes en heeft er nooit wat aangedaan. Daardoor voel ik me niet serieus genomen. We zijn nu over gestapt op een nieuwe praktijk hier in de stad. Gelukkig alleen nog maar goede verhalen over gehoord.

Heeft iemand wat tips zodat ik misschien toch wat rustiger wordt? En wie is er ook bang voor de tandarts?

Ben blij dat ik ff mijn hart heb kunnen luchten.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 22:17

Ik was bang voor de tandarts tot ik een nieuwe gekozen heb ik april dit jaar.. Ik moet vanmiddag ook heen, om half 5, maar heb nergens last van. Deze man is aardig, doet z`n werk goed en de assistente is m`n oude buurvrouw, erg leuk..

Voor april was ik ook al bijna 3 jaar niet geweest.. Nu mist er een stukje van een vulling, dus daar zal ook even wat aan moeten gebeuren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  loura ma 22 nov 2010 - 22:41

succes allebei vanmiddag!

Ik ben niet bang voor de tandarts ik ben alleen bang voor het afrekenen erna Wink

De dokter daarintegen ben ik dan weer geen fan. Die heb ik ook iniet heel vaak gezien in mijn leven.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI ma 22 nov 2010 - 23:18

Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt!

Ik was ook bang voor de tandarts. Vele nachten heb ik wakker gelegen van de pijn, maar dat maakte de stap om een nieuwe tandarts te zoeken alleen maar groter. Op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt en heb ik een afspraak gemaakt. Voordat ik op de stoel ging zitten heb ik hem mijn situatie uitgelegd en de eerste paar afspraken heb ik veel liggen huilen en moest hij om de minuut stoppen, maar hij is altijd rustig gebleven Wink De angst werd met de tijd steeds minder, en nu ben ik van mijn tandartsangst af.

Eerder vloog ik voor de jaarlijkse controle terug naar Nederland, maar nu vind ik het tijd worden om hier een tandarts te zoeken, ook al vind ik het eng.

Ik wil je erg veel succes wensen! Achteraf zul je enorm opgelucht zijn.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 23:35

Succes meiden die moeten!

Ik ben eigenlijk nooit bang voor de tandarts, maar voor mijn volgende afspraak wel (in januari). Ik ben 2 a 3 jaar niet geweest dus ik ben bang voor veel gaatjes :S Ook al heb ik meestal niks en een goed gebit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 6:24

Hoe is het gegaan bij de tandarts vandaag?

Ik had precies hetzelfde als wat jij had. Was jaren niet geweest en wist dat ik echt moest gaan omdat er echt wel wat moest gebeuren. Ik heb toen ook op aanraden van kennissen een afspraak gemaakt bij een andere tandarts en ben alleen de eerste keren nog wat angstig geweest. Nu ga ik er (bijna) fluitend naartoe, dus dat is wel erg fijn. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Makamba di 23 nov 2010 - 9:25

Wat goed van je dat je uiteindelijk toch een afspraak hebt gemaakt. Makkelijk is dat niet als je zo bang bent, maar je hebt het toch maar mooi gedaan. Very Happy

Ik ben ook als de dood voor de tandarts. Voordat ik erheen ga ben ik al erg nerveus en als ik in de stoel ga liggen heb ik al 3 keer gevraagd of ze me kan verdoven als ik eventueel een gaatje heb. Ik ben voor deze tandarts ook een flinke tijd niet meer geweest uit angst, totdat ik bij haar terecht kwam.

Heb een tijd in Den Haag gewoond en als er iets was, dan kwam ik vanuit Den Haag naar het Zuiden toe om naar haar toe te gaan. Dat mag helemaal niet, maar ik ben zó bang voor de tandarts dat ik écht niet naar iemand anders durfde toe te gaan. Het heeft al een hele tijd geduurd voordat ik bij haar een beetje vertrouwen kreeg en als ik dan niet meer had kunnen komen, was ik beslist niet gegaan.

De tandarts weet dat ik erg bang ben en probeert me ook altijd gerust te stellen en zegt dat ik op mijn ademhaling moet letten. Als er geboord moet worden zegt ze dat ze me eerst gaat verdoven en mocht het dan zo zijn dat ik wat voel (wat nog nooit is gebeurd) dan stopt ze gelijkt en verdooft ze het wat meer.

Ik ben iedere keer opnieuw weer bang en een tijdje geleden had ik zo'n pijn aan mijn mond dat ik daar huilend en overstuur binnen kwam, maar het is opgelost en ik ben toch wel heel blij dat ik ondanks mijn angst mezelf toch ertoe kan zetten om weer terug te gaan. Komende maand moet ik weer voor een halfjaar controle, zag het briefje al liggen vandaag. Zie er wel weer tegenop, maar als ik naar het lange termijndoel kijk, dan ga ik toch maar wat graag nu. Anders wordt de schade misschien zo groot dat er dingen gebeuren die mijn angst erger maken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI wo 24 nov 2010 - 5:07

Hoe is het gegaan gisteren, Jelin?
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Shy wo 24 nov 2010 - 10:56

Ik ben niet echt bang. Maar heb toch wel de zenuwen als ik in de wachtkamer zit.
Daarna kan het mij weinig meer schelen, kan toch geen kant op dus doe wat je moet doen denk ik dan. Wel vraag ik altijd als ik verdoofd moet worden of ze voordat ze dat doen een vloeistof op mijn tandvlees houden zodat ik de verdoving niet voel, heb ooit een keer toen ik jonger was een verdoving gehad en die ben ik nooit vergeten dus dit helpt heel goed.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Zwerver wo 24 nov 2010 - 11:05

Ik ben ook bang en ben ook al 2 jaar niet geweest...misschien wel langer. Ik moet eerst nu een nieuwe tandarts vinden in mijn woonomgeving...ik ga het toch maar doorzetten dan!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI wo 24 nov 2010 - 11:06

wc-eend schreef:Ik ben ook bang en ben ook al 2 jaar niet geweest...misschien wel langer. Ik moet eerst nu een nieuwe tandarts vinden in mijn woonomgeving...ik ga het toch maar doorzetten dan!
Succes! smile
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jeanette wo 24 nov 2010 - 12:06

Darcy schreef:Succes meiden die moeten!

Ik ben eigenlijk nooit bang voor de tandarts, maar voor mijn volgende afspraak wel (in januari). Ik ben 2 a 3 jaar niet geweest dus ik ben bang voor veel gaatjes :S Ook al heb ik meestal niks en een goed gebit.

Dat heb ik precies hetzelfde. Toevallig pas een afspraak gemaakt. De laatste keer dat ik was geweest was 3,5 jaar geleden. Echt schandalig haha. Ik heb ook nooit wat aan mijn gebit *even afkloppen* Altijd toen ik ging stond ik in no time weer buiten. Nu moet ik in december weer.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin wo 24 nov 2010 - 14:16

_DoI schreef:Hoe is het gegaan gisteren, Jelin?

Ging gisteren eigenlijk best goed. Was super zenuwachtig. Maar bij binnenkomst spraken ze gelijk mijn dochtertje aan (die voor het eerst ging) en kreeg ze gelijk een nieuwe prinsessentandenborstel. Ook hoe ik me voelde. Dus dat was fijn.

De assistente was ook erg aardig. Vertelde wat ze gingen doen en dat ik vooral niet angstig moest zijn, want ze gingen alleen maar kijken. De tandarts zelf was ook een aardige man. Leuk Duits accent..

Alleen de uitslag is echt om te huilen. Ik wist dat het e.e.a. aan mijn gebit moest gebeuren. Na alle foto's te hebben gemaakt, kreeg ik de vraag ""hoe ik dacht dat mijn gebit eruit zag?". Heb gezegd dat het slecht was en dat blijkt ook echt wel. Al mijn kiezen zullen getrokken moeten worden op 2 verstandskiezen na. Er zit aan een kant een fikse ontsteking onder, dus dat moet er zo snel mogelijk uit. Ik krijg er een prothese voor terug na een aantal maanden. Mijn tanden zijn gelukkig nog te redden, maar zit vrijwel bijna overal een gaatje. Dus ja, ik ben erg geschrokken maar wel erg opgelucht dat ik uiteindelijk toch gegaan ben. Aankomend woensdag staat mijn eerste afspraak gepland.

Er moest gewoon wat gebeuren. En als ik nog langer gewacht had, was ik misschien al mijn tanden kwijt geweest. Het is mijn eigen schuld geweest, maar veranderen kan ik het niet. Spijt ervan heb ik ook niet. Ben al blij dat ze er nu wat aan gaan doen en dat ik over een jaar weer een stralend gebit zal hebben. Niet zoals ik gehoopt had, maar dat zal ik voor lief moeten nemen.

Ik hoop dat ik nu mensen kan waarschuwen hiervoor. Het is echt niet leuk om te lezen en mee te maken. (Het lucht wel ontzettend op zo). Het komt allemaal wel goed, maar zal toch door een hele zure appel heen moeten bijten.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI wo 24 nov 2010 - 21:05

Wat goed van je dat je deze stap hebt genomen. Ik wil je heel veel succes wensen voor woensdag. Probeer er niet al te veel over na te denken. Ze weten dat je bang bent en zullen daar ook rekening mee houden.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin wo 24 nov 2010 - 21:20

_DoI schreef:Wat goed van je dat je deze stap hebt genomen. Ik wil je heel veel succes wensen voor woensdag. Probeer er niet al te veel over na te denken. Ze weten dat je bang bent en zullen daar ook rekening mee houden.

Ja dat weten ze gelukkig. Mijn man had gevraagd, waarom hij naar de kaakchirurg moest en ik gewoon bij de tandarts voor hetzelfde probleem. Had de tandarts blijkbaar gezegd, dat ik rustiger was. Dus ik ben best wel trots op mezelf.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 21:42

Had je ook kiespijn enzo? Knap dat je heen bent gegaan! Beter laat dan helemaal nooit. Gaan ze alle kiezen tegelijk trekken of hoe doen ze dat?

Ik ga ook niet altijd even trouw naar de tandarts. Eigenlijk alleen als ik pijn heb Embarassed Ik heb een heel vriendelijke en spontane tandarts. Ik ben wel bang om heen te gaan. Niet voor hem, maar toen ik zwanger was ben ik een keer onwel geworden in de stoel. Waardoor ik me zo rot heb gevoelt daar. Sinds dien ben ik bang. Terwijl ik het nooit echt was. Ik zag er wel tegenop hoor. Maar bang was ik niet, want pijn deed het ook eigenlijk nooit. Als het wel pijn deed, was het met 10 min weer voorbij. Wat zijn dan 10 min op een hele dag. Eigenlijk niks. Er zijn al 6 kiezen getrokken en er zijn nog 3 kiezen waarvan ik denk dat die er op korte termijn ook uit moeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 21:50

Wow Jelin, hoelang was je niet geweest dan?

Ik heb woensdag voor het eerst een gaatje laten boren zonder verdoving.. Ben best wel trots op mezelf haha..
angel

Zat een klein putje, dat kon ik met m`n tong wel voelen en dat was ook scherp dus dat is direct gevuld. Heb ook echt coole röntgenfoto`s laten maken van m`n hele schedel en was erg grappig om m`n piercings te zien zweven in m`n mond en aan beide zijdes van m`n schedel haha..
Anyway.. Het zag er weer spik en span uit.. Ben zo blij dat ik van tandarts verhuisd ben..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin wo 24 nov 2010 - 21:53

Gekje schreef:Had je ook kiespijn enzo? Knap dat je heen bent gegaan! Beter laat dan helemaal nooit. Gaan ze alle kiezen tegelijk trekken of hoe doen ze dat?

Ik ga ook niet altijd even trouw naar de tandarts. Eigenlijk alleen als ik pijn heb Embarassed Ik heb een heel vriendelijke en spontane tandarts. Ik ben wel bang om heen te gaan. Niet voor hem, maar toen ik zwanger was ben ik een keer onwel geworden in de stoel. Waardoor ik me zo rot heb gevoelt daar. Sinds dien ben ik bang. Terwijl ik het nooit echt was. Ik zag er wel tegenop hoor. Maar bang was ik niet, want pijn deed het ook eigenlijk nooit. Als het wel pijn deed, was het met 10 min weer voorbij. Wat zijn dan 10 min op een hele dag. Eigenlijk niks. Er zijn al 6 kiezen getrokken en er zijn nog 3 kiezen waarvan ik denk dat die er op korte termijn ook uit moeten.

Ja ik had weleens een kiespijn. Maar dan een paracetamol en gaan met die banaan. Gelukkig heb ik vrijwel geen kiespijn, maar ben flink geschrokken van de klachten van mijn man. Dus toen hij een afspraak had, ook gelijk voor mezelf een afspraak gemaakt.

Niet bang zijn voor de tandarts. Dat voorval bij de tandarts kwam waarschijnlijk door de zwangerschap en kan iedereen overkomen. Ze zullen er echt niet raar van op hebben gekeken denk ik.

Nee ze gaan aankomende woensdag aan 1 kant mijn kiezen eruit halen. Daar waar die ontsteking onderzit en dan hoopt ie dat hij de verstandkies nog kan behouden en dat de wortels niet zijn aangetast door die ontsteking. En voor de rest weet ik niet wat hij verder nog wil doen dit jaar. Maar ze trekken niet alles in 1 keer, omdat je dan niet meer kan eten. De verdoving kan ook niet aan beiden kanten, is wel zo lastig..

Maar ik laat het gewoon over me heen komen. Ben nu een beetje aan het genezen van mijn angst. Zenuwen zal ik altijd blijven houden, maar ik moet het vertrouwen van die tandarts winnen en dan gaan we al een heel eind komen. Hij heeft een goede, vriendelijke en melevende indruk op me achter gelaten. Zelfs mijn man is er over te spreken (en dat komt zelden voor).


Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin wo 24 nov 2010 - 21:54

_Donnaa schreef:Wow Jelin, hoelang was je niet geweest dan?

Ik heb woensdag voor het eerst een gaatje laten boren zonder verdoving.. Ben best wel trots op mezelf haha..
angel

Zat een klein putje, dat kon ik met m`n tong wel voelen en dat was ook scherp dus dat is direct gevuld. Heb ook echt coole röntgenfoto`s laten maken van m`n hele schedel en was erg grappig om m`n piercings te zien zweven in m`n mond en aan beide zijdes van m`n schedel haha..
Anyway.. Het zag er weer spik en span uit.. Ben zo blij dat ik van tandarts verhuisd ben..

Een jaartje of 6 geleden.

Maar je mag trots zijn op jezelf dat je zonder verdoving een gaatje hebt laten vullen. Super.. Fijn dat je keuze van een andere tandarts zo goed uitpakt. En leuk he die foto's Very Happy

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:03

Gelukkig maar dat de angst wat weg trekt. Beter dat de tandarts leuk is! Was je vorige tandarts niet leuk?

Het kwam ook door de zwangerschap dat ik me zo gevoeld heb. Maar ik heb nu een naar gevoel aan die stoel over gehouden haha. Als ik geweest ben dan ben ik ook altijd wat licht in mijn hoofd nog, dus dan gaat de stoel langzaam omhoog, krijg ik een glaasje water en kan ik nog even bij komen.
Mijn tandarts is ook echt een leuke man. Dat scheelt een hoop!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:05

Jelin schreef:
_Donnaa schreef:Wow Jelin, hoelang was je niet geweest dan?

Ik heb woensdag voor het eerst een gaatje laten boren zonder verdoving.. Ben best wel trots op mezelf haha..
angel

Zat een klein putje, dat kon ik met m`n tong wel voelen en dat was ook scherp dus dat is direct gevuld. Heb ook echt coole röntgenfoto`s laten maken van m`n hele schedel en was erg grappig om m`n piercings te zien zweven in m`n mond en aan beide zijdes van m`n schedel haha..
Anyway.. Het zag er weer spik en span uit.. Ben zo blij dat ik van tandarts verhuisd ben..

Een jaartje of 6 geleden.

Maar je mag trots zijn op jezelf dat je zonder verdoving een gaatje hebt laten vullen. Super.. Fijn dat je keuze van een andere tandarts zo goed uitpakt. En leuk he die foto's Very Happy

Dan heb ik wel geluk gehad toen ik bijna 4 jaar niet geweest was.. Maar ik snoep niet, dat kon m`n tandarts ook wel zien aan m`n gebit. Dat scheelt echt een hele hoop..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:08

Donnaa je snoept helemaal nooit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:15

Ik eet soms chocola, voor de rest eet ik geen snoep nee smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:29

_Donnaa schreef:Ik eet soms chocola, voor de rest eet ik geen snoep nee smile

R.E.S.P.E.C.T. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:41

Darcy schreef:
_Donnaa schreef:Ik eet soms chocola, voor de rest eet ik geen snoep nee smile

R.E.S.P.E.C.T. :P

Hahaha, ik hou gewoon niet van snoep. Snoepen jullie wel veel dan? Winegums en dat soort dingen ofzo? Spekjes, weet ik veel haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum