Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang van de tandarts

+11
Ella
momo
Huppekee
TNMN
Jeanette
Zwerver
Shy
Makamba
_DoI
loura
Jelin
15 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin wo 1 dec 2010 - 9:59

Nou mijn 3 kiezen zijn eruit. Heb me toch een partij beroerd gevoeld, maar gaat nu echt beter. Heb er bijna geen last van.

De afspraak is me mee gevallen gelukkig. Heb hem echt wel geknepen toen ik in de stoel lag en heb mezelf bijna fijn geknepen van de verdoving. Maar ben nu zo blij dat ze er uit zijn. Heb helaas wel hechtingen gekregen en moet volgende week weer terug voor controle. Ook heb ik antibiotica gekregen tegen de ontsteking die onder deze kiezen zit en hopelijk is het snel genezen. Eten gaat wat moeilijk, maar eigenlijk beter dan verwacht. Wel wat traantjes gelaten van de spanning toen ik thuis kwam bij mijn man. Maar dat is niet erg.

@ DoI.. Het is inderdaad wel zo, hoe langer je wacht, hoe meer moeite het gaat kosten. Dus ik hoop voor je dat je snel een tandarts hebt gevonden en dat je er snel weer vanaf bent.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI wo 1 dec 2010 - 11:47

Hopelijk werkt de antibiotica snel! Staan er al meer afspraken gepland?

Inderdaad, ik denk dat ik maar eens ga beginnen met zoeken... Mijn volgende controle stond gepland voor eind februari, dus rond die tijd hoop ik een nieuwe tandarts gevonden te hebben.

_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 20:41

Jelin, hartstikke goed dat je geweest bent! Ik ben ook blij om te lezen dat het je mee viel. Dan worden andere afspraken ook ietsje makkelijker van om heen te gaan.
En ook voor mij haha.. Ik lig me echt elke x druk te maken. Ik voel mijn kies ook. En volgens mij is het de onderste. De bovenste die ligt ontzettend scheef naar buiten toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin wo 1 dec 2010 - 22:12

@ DoI.. Ik hoop voor je dat je voor eind februari een nieuwe tandarts hebt gevonden zodat je geen zorgen meer hoeft te maken daarover.

@ Gekje, wanneer moet jij naar de tandarts dan? En het wordt niet makkelijk om naar de tandarts te gaan. Mijn redenen zijn dat ik echt moet, omdat ik anders al mijn tanden ga verliezen en dat wil ik echt niet.

Gelukkig werd ik wel gerustgesteld en werd er gezegd wat ze gingen doen en dat je wat druk kan voelen. Mocht niet bewegen, maar dat lukte toch niet helemaal. Lag vooral met mijn benen te bewegen.

Gelukkig valt de pijn nu mee alleen een zwelling aan de binnenkant van mijn mond en daar gaat mijn tong overheen dus ja toch nog aan de ibuprofen. Maar het valt echt nu reuze mee. En ik heb alleen nog een controle afspraak staan, maar dan zal ik dan wel weer horen wanneer ik terug moet. Vind het alleen erg lastig regelen met mijn dochter. Mijn man werkt gewoon en wil haar niet meenemen. Mijn moeder is de reddende engel, maar die werkt ook gewoon. Zo lastig.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 23:57

Het ergste heb je gelukkig nu achter de rug.
Goed van je dat je je dochter niet mee neemt. Lijkt me dat ze die stress dan alleen maar overneemt. Ik neem mijn zoontje ook niet mee.
Ik weet nog wel dat mijn moeder altijd naar de tandarts ging, ze kwam dan ook altijd met dikke wangen en veel pijn weer terug. Kan niet zeggen dat het mij vertrouwen in de tandarts gaf hahaha..
Ze kon amper lachen zo dik en pijnlijk was haar wang :P Ook al zei ze dat het geen pijn deed, als je naar haar keek wist je al genoeg.

Ik heb echt stress voor maandag. Voel me zo vreselijk :P En ik denk dat het komt omdat ik maandag naar de tandarts moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin do 2 dec 2010 - 2:20

Gekje schreef:Het ergste heb je gelukkig nu achter de rug.
Goed van je dat je je dochter niet mee neemt. Lijkt me dat ze die stress dan alleen maar overneemt. Ik neem mijn zoontje ook niet mee.
Ik weet nog wel dat mijn moeder altijd naar de tandarts ging, ze kwam dan ook altijd met dikke wangen en veel pijn weer terug. Kan niet zeggen dat het mij vertrouwen in de tandarts gaf hahaha..
Ze kon amper lachen zo dik en pijnlijk was haar wang :P Ook al zei ze dat het geen pijn deed, als je naar haar keek wist je al genoeg.

Ik heb echt stress voor maandag. Voel me zo vreselijk :P En ik denk dat het komt omdat ik maandag naar de tandarts moet.

Probeer aan leuke dingen te denken zoals Sinterklaas voor je zoontje. Het is moeilijk, ik weet er alles van. Maar heb me dagen van te voren koest kunnen houden en mezelf kunnen afleiden met bijv. huishouden, werk en dat soort zaken. Ook mijn dochter is een grote afleiding. Hopelijk valt het voor jouw maandag ook mee.

Ik was gisteren ook niet gezellig en mijn man had tegen J. gezegd dat mama pijn heeft. Dat roept ze vandaag nog steeds. Mama zeer he.. Ja meisje. Ben gisteren ook gelijk naar boven gegaan om ff alles te verwerken en om de verdoving uit te laten werken. Daarna gewoon beneden erbij gaan zitten en gedaan of alles goed was. Probeer haar er wel bij te betrekken, maar niet mijn angst over te brengen en ik denk dat dit wel aardig lukt. Alles ik zeg dat ik naar de meneer ga die naar de tandjes kijkt, doet ze gelijk haar mond open.. Laughing

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI do 2 dec 2010 - 6:51

Gekje, wordt je kies maandag getrokken of gaan ze alleen kijken en wordt er dan een nieuwe afspraak gemaakt?
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 19:08

Hij gaat er maandag gelijk uit, hij ligt namelijk scheef naar buiten toe. En het lijkt alsof aan de binnenkant de wortelen heel vlak onder mijn tandvlees liggen. Er zit een deukje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  momo do 2 dec 2010 - 19:53

Gekje, heel veel succes maandag! Hopelijk gaat die kies er een beetje makkelijk uit.

Jelin, wat knap dat je weer gegaan bent! Hopen dat die ontsteking snel over is. Ik vind het ook goed hoe je er mee omgaat met je dochtertje, zij kan maar beter niet bang worden voor de tandarts.

Ik ga nu een al een tijdje weer ieder half jaar op controle, maar voor die tijd ben ik zo'n 4,5 jaar niet naar de tandarts geweest. Uiteindelijk ben ik weer gegaan, omdat ik bang was dat als ik nog wat jaren zou wachten, ik geen gebit meer over zou houden. Gelukkig had ik "maar" 8 gaatjes (wel behoorlijke) en was er 1 wortelkanaalbehandeling nodig. Inmiddels ben ik niet meer bang voor de behandelingen zelf, alleen nog voor wat het allemaal kost.
momo
momo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 27
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI vr 3 dec 2010 - 4:50

Gekje schreef:Hij gaat er maandag gelijk uit, hij ligt namelijk scheef naar buiten toe. En het lijkt alsof aan de binnenkant de wortelen heel vlak onder mijn tandvlees liggen. Er zit een deukje.
Ah, oke. Veel succes maandag!
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 5:47

Momo, toch goed dat je gegaan bent Very Happy Ik heb ook al heel wat gaatjes gehad Embarassed Zijn gelukkig allemaal weer dicht :P

DoI, dank je! Maar komt helemaal goed :d Ik kan die aardige man met zijn vreselijke gereedschap wel aan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI vr 3 dec 2010 - 8:20

Haha, mooi zo smile
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  momo za 4 dec 2010 - 7:31

Gekje schreef:Momo, toch goed dat je gegaan bent Very Happy Ik heb ook al heel wat gaatjes gehad Embarassed Zijn gelukkig allemaal weer dicht :P

DoI, dank je! Maar komt helemaal goed :d Ik kan die aardige man met zijn vreselijke gereedschap wel aan :P

Ja, ik ben nu ook erg blij dat ik toch weer gegaan ben. smile Er ging een kleine paniekaanval aan vooraf Embarassed Ik voelde met mijn tong dat er een gat in een kies zat. Toen dacht ik als het zo makkelijk te voelen is, moet het wel erg zijn. Kleine gaatjes merk ik nooit zelf op. In tranen heb ik het meteen mijn vriend verteld en toen hebben we de volgende dag samen een tandarts gezocht, toevallig en gelukkig een hele aardige.
momo
momo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 27
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 21:11

Momo, ook al zo vreselijk bang dus :P Ik ga vanmiddag naar de tandarts.. Sta er niet echt om te springen haha. Maar gelukkig gaat mijn vriend mee. Ik weet gewoon zeker dat hij die kies eruit gaat halen. Als ik aan die verstands voel en dan aan die anderen, voel ik zo al dat het een hele zwakke kies is. Hij voelt erg broos.

Nou ja voor ik het weet is het voorbij. Ik ga gewoon naar de tandarts, begroet die aardige man, ga liggen, doe mijn ogen dicht en zeg dat hij wel eerst moet voor verdoven Embarassed Voor de spuiten haha.. Dan wacht ik even, en trekt hij die kies er zo uit. Klaar.

clown

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  _DoI zo 5 dec 2010 - 23:47

Ah, jij moet vandaag ja smile Succes smile
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Ella ma 6 dec 2010 - 20:28

Nou ik kan me ook hier aan sluiten. Ik ga gelukkig wel naar de controles en ben dan alleen erg zenuwachtig. Ik heb zo'n angst voor de verdovingen. En dan niet voor het prikje maar voor het gevoel wat je er dan van krijgt. Of liever gezegd geen gevoel. Daar kan ik van in paniek raken. Helaas schuif ik al maanden een afspraak hierdoor verder vooruit bij de kaakchirurg. maar zal toch ooit eens een keer moeten
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Minx di 7 dec 2010 - 3:11

hoe vaker je gaat hoe makkelijker het word. Ik stel het ook zo vaak mogelijk uit. Vanochtend weer geweest 1 klein gaatje. Die moet hij dus vullen.
Heb vanochtend zelfs gevraagd of er iets aan een tand kon gebeuren. En ga waarschijnlijk vrijwillig een kies trekken. Vind het doodeng maar het moet. Heb te veel last van mijn hoektand. En daarna weer een jaar een beugel denk ik.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 3:23

Yvette schreef:Nou ik kan me ook hier aan sluiten. Ik ga gelukkig wel naar de controles en ben dan alleen erg zenuwachtig. Ik heb zo'n angst voor de verdovingen. En dan niet voor het prikje maar voor het gevoel wat je er dan van krijgt. Of liever gezegd geen gevoel. Daar kan ik van in paniek raken. Helaas schuif ik al maanden een afspraak hierdoor verder vooruit bij de kaakchirurg. maar zal toch ooit eens een keer moeten

Je kan ook beter gaan. Het is idd iets wat toch moet.
En het stomme is dt je achteraf altijd denkt: hiet viel wel mee angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  momo di 7 dec 2010 - 5:43

Gekje, viel het bij jou mee gisteren?

Yvette, dat is ook vervelend. Ik durf juist niet zónder verdoving. Maak die afspraak nu maar snel, dan kun je achteraf trots zijn op jezelf dat je het gedaan hebt! En van uitstel wordt het meestal ook niet beter.
momo
momo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 27
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 7:46

Ik zeg niks Cool

Ik heb een flinke paniek aanval gehad, die vond ik echt vreselijk.Embarassed
Het verwijderen van de kies duurde echter maar 6 sec :face:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Ella di 7 dec 2010 - 7:53

Ik weet ook wel dat ik gewoon een afspraak moet maken maar ja ik heb nergens last van. Kijk als ik pijn had wist je nog waar je het voor deed. Ik ben gewoon bang dat zodra de prikken gezet zijn dat ik in paniek raak Sad Daar helpt een oxazepam echt niet tegen. Misschien dat ik iets anders ga vragen aan de huisarts
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Ella di 7 dec 2010 - 7:54

Gekje: ik geloof ookm wel dat het zo klaar is een kies trekken. Lijkt me veel snellen als een gaatje vullen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 7:57

Gebruik jij wel vaker oxazepam? Bij mij werkte hij dus ook niet.
En als je geen pijn hebt, dan ga je voor gewone controle heen. Misschien word je dan wat minder bang om heen te gaan. Ik ga in elk geval liever naar de tandarts voor controle dan zoals nu hahaha..
Het was een heel klein kiesje, met maar 1 wortel.. Stelt echt niks voor. Dat weet ik ook wel. Maar die paniek :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Ella di 7 dec 2010 - 8:26

Gekje schreef:Gebruik jij wel vaker oxazepam? Bij mij werkte hij dus ook niet.
En als je geen pijn hebt, dan ga je voor gewone controle heen. Misschien word je dan wat minder bang om heen te gaan. Ik ga in elk geval liever naar de tandarts voor controle dan zoals nu hahaha..
Het was een heel klein kiesje, met maar 1 wortel.. Stelt echt niks voor. Dat weet ik ook wel. Maar die paniek :P

Ik gebruik verder geen oxazepam alleen als ik een gaatje moet laten vullen. Gewone controles bij de tandarts ga ik gewoon heen. Das geen probleem. Maar nu moet ik dus een afsp maken bij de kaakchirurg en kan daar nu al van wakker liggen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Jelin di 7 dec 2010 - 11:43

@ Gekje.. Fijn dat maandag alles goed gegaan is en dat je kies er nu uit is. Hoop dat je je nu beter voelt en voorlopig er niet meer heen hoeft.

Ik moet morgen weer op controle bij de tandarts. Ik voel me nu erg rustig en ben helemaal nog niet bang. Morgen gaat mijn broertje mee, die heeft daar een kwartiertje na mij een afspraak, misschien helpt dat wel een beetje. En vanavond mijn laatste pil van de antibiotica kuur. Heb er een vervelend bijwerking aan over gehouden. Dus voor mij liever geen antibiotica meer.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang van de tandarts - Pagina 3 Empty Re: Bang van de tandarts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum