Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verdoving bij de tandarts

+10
Tsjip
Mint
Jerry
banjer49
flower
May
Monte
Caroow
Dawn
Pussycat
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Verdoving bij de tandarts

Bericht  Pussycat do 14 apr 2011 - 22:50

Hier ben ik serieus doodsbang voor.
Dus laat ik mijn gaatjes altijd vullen zonder verdoving. Nu heb ik sinds kort een nieuwe tandarts, maar die verklaart mij hartstikke voor gek Embarassed maar ze heeft het wel gedaan zonder verdoving.
Nu vind ik het wel pijnlijk, maar niet dat ik ervan moet huilen ofzo of dat ik van de pijn verga.
In het begin voel ik het boren ook niet. Ik voel het alleen als ze er bijna zijn zeg maar.

Maar goed... ik vraag me dus af of je met een verdoving echt helemaal niks voelt?
En doet een verdoving zetten dan niet ontzettend veel pijn zo in je tandvlees?

Ik vraag dit omdat ik het de volgende keer overweeg. Tenzij het net zoveel pijn doet als zonder. angel

Dus vertel mij jullie ervaringen en waarom ik wel of geen verdoving zou moeten nemen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 22:53

met verdoving heb je nergens last van, je voelt dus wel goed de spuit met verdoving. Mijn tante heeft zoiets van die spuit doet net zo`n pijn als het vullen en van de verdoving heb ik nog een halve dag last dus die doet ook altijd zonder, maar ik moet er niet aan denken. Altijd met haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 22:55

Ik vind het vreselijk om zonder verdoving gaatjes te laten boren, dan doe ik het nog veel liever met verdoving. Wat vind je er zo eng aan? Het is een naar gevoel achteraf maar na een paar uurtjes is dat gevoel ook weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 22:55

Diepe of grote gaatjes altijd met verdoving, dan voel je echt helemaal niks..

En die spuit vind ik wel lekker voelen.. Geeft zo`n gek gevoel als ze die vloeistof erin spuiten, hahaa..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Dawn do 14 apr 2011 - 22:55

Het ligt er een beetje aan wáár ze je verdoven.
Verdoving achterin bij mijn kiezen vond ik niet zo erg.
Voor mijn verstandskiezen in mijn verhemelte en in het tandvlees deden wel zeer.
Maar het is maar 1 seconde, en dan is het over.
Je voelt er dan echt niks van!
Misschien een wat zwaar gevoel of het gevoel van een dikke tong...
Vind het trouwens heel stoer dat je zonder verdoving laat boren... Man dat vind ik pas eng...
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 22:56

Ohja, en tijdens het boren zelf voel je niks met verdoving. De verdoving zetten doet een klein beetje zeer, maar niet erg.
Je moet wel goed eten van te voren, anders val je flauw Wink is mij twee keer overkomen, bijna dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 23:13

Als die verdoving gezet voelt, voel je een beetje kou in je tandvlees en meer niet. Ik vind dat echt geen pijn doen. Je moet gewoon ontspannen en je niet druk maken, want als je heel zenuwachtig bent doet het wel een beetje pijn.

Ik heb nooit echt erge pijn gehad door de verdoving, ik voelde wel een beetje van mijn wortelkanaalbehandeling, maar ik denk niet dat je van boren iets voelt. Gewoon die verdoving doen!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Pussycat do 14 apr 2011 - 23:25

Wat ik er eng aan vind?
Nou een naald in mijn tandvlees lijkt me een heel naar en pijnlijk gevoel.
Mijn man vind het namelijk ook pijnlijk, maar zonder wil hij niet laten boren.

Nou ja... misschien moet ik het gewoon een keer proberen, want wie weet valt het reuze mee en doet het minder zeer dan zonder verdoving, maar ik ben als de dood voor prikken die een ander bij mij zet.
Misschien het controlegevoel dat ik dan kwijt raak... want ik voel nu natuurlijk precies wat ze doet etc...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Monte do 14 apr 2011 - 23:27

Nou ik vond het bij de tandarts echt geen pijn doen. Ik was er heel bang voor omdat tijdens het trekken van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg het echt veel pijn deed(was echt een hel), maar bij de tandarts voelde ik er niets van. Maar dan ook echt niets.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  May do 14 apr 2011 - 23:29

No way dat de tandarts iets in mijn mond gaat doen zonder verdoving haha. Maar verdoving zetten doet geen pijn hoor, enige plek die pijn doet is als je voortanden verdoofd moeten worden. Maar altijd nog minder pijnlijk dan daar een wortelkanaalbehandeling doen zonder verdoving volgens mijn tandarts. Maar verder voel ik nergens wat van met verdoving zetten. Ja je voelt dat de naald er in gaat en de vloeistof voel je maar dat doet geen pijn.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:35

Ik heb gisteren nog drie gaatjes laten vullen waarvoor hij op drie plekken moest verdoven en de eerste plek deed wel flink zeer, dat ging echt mn tandvlees in. De andere twee waren meer in mijn wang geloof ik. Maar het is sowieso binnen een paar seconden over. Ik laat helemaal niks doen zonder verdoving, het liefst zou ik met tandsteen slijpen nog verdoving doen haha, maar dat is meer psychisch denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:37

Als je tandarts goed is, voel je niks van de verdovingsprikken en kun je zonder pijn en spanning de gaatjes laten vullen. Ik deed het nooit, maar tegenwoordig altijd, het lijkt wel of ik steeds banger word voor de pijn.
Ik heb dan ook nogal wat aan mijn tanden gehad de afgelopen jaren. Sinds iets meer dan een jaar gaat het weer de goede kant op met mijn tanden, maar nooit weer zonder verdoving.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  May do 14 apr 2011 - 23:43

Wat ik trouwens heel stom vind (is wel een beetje off-topic) is dat ik gewoon graag een kunstgebit wil en mijn tandarts wil dat dus gewoon niet doen. Die denkt dat het nog te redden is. Ik heb na bijna 10 jaar de hoop wel opgegeven. Maar goed ik ben dus gewoon afhankelijk van hem, als hij het niet wil doen dan kan het dus gewoon niet. Terwijl dat eigenlijk heel stom is, het is toch mijn lichaam waar ik over mag beslissen.
Zo dat was even mijn frustratie angel
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:45

Ik vind verdoving 'heerlijk'. Ik was eerst ook doodsbang voor die prikjes, maar toen ik een kies moest laten trekken moest ik wel verdoving. Heb het toen maar laten gebeuren en dat is me alles meegevallen. Sindsdien altijd verdoving als er wat moet gebeuren in mijn mond. De prikjes zijn echt maar minimaal vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:46

May schreef:Wat ik trouwens heel stom vind (is wel een beetje off-topic) is dat ik gewoon graag een kunstgebit wil en mijn tandarts wil dat dus gewoon niet doen. Die denkt dat het nog te redden is. Ik heb na bijna 10 jaar de hoop wel opgegeven. Maar goed ik ben dus gewoon afhankelijk van hem, als hij het niet wil doen dan kan het dus gewoon niet. Terwijl dat eigenlijk heel stom is, het is toch mijn lichaam waar ik over mag beslissen.
Zo dat was even mijn frustratie angel

Wat apart, ik dacht dat je daar inderdaad zelf voor kon kiezen. Is de enige reden van hem dat hij denkt dat het nog wel te redden valt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  May do 14 apr 2011 - 23:52

Auxo schreef:
May schreef:Wat ik trouwens heel stom vind (is wel een beetje off-topic) is dat ik gewoon graag een kunstgebit wil en mijn tandarts wil dat dus gewoon niet doen. Die denkt dat het nog te redden is. Ik heb na bijna 10 jaar de hoop wel opgegeven. Maar goed ik ben dus gewoon afhankelijk van hem, als hij het niet wil doen dan kan het dus gewoon niet. Terwijl dat eigenlijk heel stom is, het is toch mijn lichaam waar ik over mag beslissen.
Zo dat was even mijn frustratie angel

Wat apart, ik dacht dat je daar inderdaad zelf voor kon kiezen. Is de enige reden van hem dat hij denkt dat het nog wel te redden valt?

Goed hij lapt het steeds maar weer op, maar ik heb gemiddeld per jaar 3 keer een acute ontsteking, onder ga zo'n 8 behandelingen per jaar. Heb dagelijks pijn, niet dagelijks heel erg, maar er is altijd wel iets wat zeurt. En ik ben het gewoon zat. Ik denk gewoon dat hij het niet wil doen omdat ik volgens mij elk jaar een vakantie van hem financier. Maar goed dat mag ik niet denken van mijn moeder angel
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:01

May schreef:
Auxo schreef:
May schreef:Wat ik trouwens heel stom vind (is wel een beetje off-topic) is dat ik gewoon graag een kunstgebit wil en mijn tandarts wil dat dus gewoon niet doen. Die denkt dat het nog te redden is. Ik heb na bijna 10 jaar de hoop wel opgegeven. Maar goed ik ben dus gewoon afhankelijk van hem, als hij het niet wil doen dan kan het dus gewoon niet. Terwijl dat eigenlijk heel stom is, het is toch mijn lichaam waar ik over mag beslissen.
Zo dat was even mijn frustratie angel

Wat apart, ik dacht dat je daar inderdaad zelf voor kon kiezen. Is de enige reden van hem dat hij denkt dat het nog wel te redden valt?

Goed hij lapt het steeds maar weer op, maar ik heb gemiddeld per jaar 3 keer een acute ontsteking, onder ga zo'n 8 behandelingen per jaar. Heb dagelijks pijn, niet dagelijks heel erg, maar er is altijd wel iets wat zeurt. En ik ben het gewoon zat. Ik denk gewoon dat hij het niet wil doen omdat ik volgens mij elk jaar een vakantie van hem financier. Maar goed dat mag ik niet denken van mijn moeder angel

Je mag dat eigenlijk niet denken, maar als jij zo vaak en zoveel narigheid hebt met je gebit en hij wil er niks aan doen dan lijkt dat er wel op vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  flower vr 15 apr 2011 - 0:24

Ik doe ook altijd met verdoving, ik heb nogal tandarts angst en als het goed gaat weet ik dat ik na de verdoving niks meer voel.
Alleen nu heb ik vorige week voor de 2e keer gehad dat de verdoving niet hielp, tandarts heeft 2 keer bijgespoten maar nog voelde ik alles..
ik vond het vreselijk!!!! Embarassed
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  banjer49 vr 15 apr 2011 - 1:36

ik doe het ook altijd met verdoving, nu moest mijn man laatst een kies laten trekken hij kreeg toen een verdoving met een soort laser ipv spuit, dat lijkt me ideaal. spuiten zetten vind ik altijd erg pijnlijk, vooral in je gehemelte pale
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:37

Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:39

Lilium schreef:Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink
Jawel, je moet alleen je mond goed om het glas vouwen, of voor de spiegel drinken :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  May vr 15 apr 2011 - 1:39

_Donnaa schreef:
Lilium schreef:Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink
Jawel, je moet alleen je mond goed om het glas vouwen, of voor de spiegel drinken :P

Of met een rietje
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:41

May schreef:
_Donnaa schreef:
Lilium schreef:Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink
Jawel, je moet alleen je mond goed om het glas vouwen, of voor de spiegel drinken :P

Of met een rietje

Haha, zelfs op die manier lukte het bij mij niet, maar goed, ik ben dan ook kampioen in dat soort stuntel-dingen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  May vr 15 apr 2011 - 1:42

Lilium schreef:
May schreef:
_Donnaa schreef:
Lilium schreef:Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink
Jawel, je moet alleen je mond goed om het glas vouwen, of voor de spiegel drinken :P

Of met een rietje

Haha, zelfs op die manier lukte het bij mij niet, maar goed, ik ben dan ook kampioen in dat soort stuntel-dingen :P

En ik ben gewoon getraind daarin Wink
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:44

May schreef:
Lilium schreef:
May schreef:
_Donnaa schreef:
Lilium schreef:Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink
Jawel, je moet alleen je mond goed om het glas vouwen, of voor de spiegel drinken :P

Of met een rietje

Haha, zelfs op die manier lukte het bij mij niet, maar goed, ik ben dan ook kampioen in dat soort stuntel-dingen :P

En ik ben gewoon getraind daarin Wink

En zo heeft iedereen zijn sterke en zwakke kanten, haha! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum