Nieuw Fotografie Topic
+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers
Pagina 40 van 42
Pagina 40 van 42 • 1 ... 21 ... 39, 40, 41, 42
Re: Nieuw Fotografie Topic
Het is inderdaad nog moeilijker te vinden nu op MP, vandaar dat ik voorlopig ben gestopt er mee.
We adverteren nu gewoon in de lokale krantjes, in 1 bruidsmagazine uit de regio en hopelijk begin volgend jaar ook in een grote.
Op marktplaats staan (helaas) ook figuren die voor 200 per dag komen opdraven (a.k.a. de 'vandaag koop ik een SLR dus ben ik morgen een fotograaf' types) en we hadden besloten dat we daar gewoon niet meer mee wilde concurreren. Je verliest dan natuurlijk helaas ook wel wat mogelijke klanten, maar op gegeven moment hoop je dat je naam meer waard is...
Gast- Gast
Zero schreef:
Het is inderdaad nog moeilijker te vinden nu op MP, vandaar dat ik voorlopig ben gestopt er mee.
We adverteren nu gewoon in de lokale krantjes, in 1 bruidsmagazine uit de regio en hopelijk begin volgend jaar ook in een grote.
Op marktplaats staan (helaas) ook figuren die voor 200 per dag komen opdraven (a.k.a. de 'vandaag koop ik een SLR dus ben ik morgen een fotograaf' types) en we hadden besloten dat we daar gewoon niet meer mee wilde concurreren. Je verliest dan natuurlijk helaas ook wel wat mogelijke klanten, maar op gegeven moment hoop je dat je naam meer waard is...
Dat houd mij in mijn 'sector' tegen om zzp'er (of een eigen bedrijf) te worden/te starten.
Echt iedereen noemt zich interieurvormgever. Huisvrouwen die op hun 55e ineens wat leuks willen gaan doen en al 30 jaar niet meer gewerkt hebben. Die maken dan een plan voor €100,- o.i.d.
Bij ons op school raden ze starters aan om wel een redelijk (hogere) prijs te vragen om jezelf zo serieus aan te bieden (inclusief de opleiding die je gehad hebt). Maar als mensen kunnen kiezen tussen een plan van €100,- of van €500,-.. tja
Gast- Gast
Ja, dat is zo lastig met dit soort beroepen. Aan de ene kant vind ik het prima dat het 'vrij' is, maar aan de andere kant ook erg jammer. Je hoopt natuurlijk dan maar dat de klant het verschil wel ziet, maar dit soort types maken het helaas wel lastiger om te starten inderdaad.
Dit is ook precies de reden dat ik me niet tot 1 soort fotografie heb beperkt + dat ik een studio ruimte heb gezocht. In de hoop dat dit 'groter' oogt dan 'Ome Jan komt foto's van je maken op je bruiloft voor 100 euries'.
Gast- Gast
Zero schreef:
Ja, dat is zo lastig met dit soort beroepen. Aan de ene kant vind ik het prima dat het 'vrij' is, maar aan de andere kant ook erg jammer. Je hoopt natuurlijk dan maar dat de klant het verschil wel ziet, maar dit soort types maken het helaas wel lastiger om te starten inderdaad.
Dit is ook precies de reden dat ik me niet tot 1 soort fotografie heb beperkt + dat ik een studio ruimte heb gezocht. In de hoop dat dit 'groter' oogt dan 'Ome Jan komt foto's van je maken op je bruiloft voor 100 euries'.
haha daar wordt je inderdaad niet blij van
Ik denk ook dat je pas serieus genomen wordt als je iets kan neerzetten. Ik woon 2 hoog.. Ik kan in mijn kleine woning echt geen klanten ontvangen. Heel vervelend dat ik zoveel beren op de weg zie. Want zelfstandig ondernemer is volgens mij (en verschillende leraren die ik heb gehad) echt iets voor mij. Ik ben volgens hen een geboren verkoopster haha. (Nouja gewoon enthousiast over wat ik doe en dat verkoopt blijkbaar goed )
Gast- Gast
Ik vond mezelf niet een aangewezen ZZP-er / ondernemer, maar in dit beroep is dat haast niet te voorkomen. Ik ben ook blij dat ik een V.O.F ben, want ik ben wel een teamplayer, in tegenstelling tot veel fotografen (dit komt dan weer omdat ik ook een multimedia achtergrond heb)
Het liefst zou ik ons team ook uitbreiden, maar daar is voorlopig nog geen sprake van.
Vandaag ben ik bezig met een fotoshoot van afgelopen zaterdag. Een hele leuke fotogenieke tweeling op de foto gehad, die al eens eerder geweest en zijn nu weer terug gekomen. Super leuke studio geweest, prachtige kinderen! We mogen ze weer gebruiken voor reclame, dus ze komen binnenkort op de site
Zaterdag heb ik een locatie shoot gepland staan aan de kust. De rest van de week is voorbereiden, september word waarschijnlijk erg druk.
Ik ga ook mijn rolletjes van mijn spinner inleveren
Gast- Gast
One down, two more left.. En ik ben zó gaahaaar! Maar goed, 't is voor een goed doel!
Ik moet trouwens ook echt drástisch leren minder foto's te maken, maar dat lukt nog niet goed hoor. Gelukkig kan ik wel redelijk fatsoenlijk filteren en mik ik er rustig 50 weg uit een serie van 200. Maar dat is meestal omdat er dan een beweging/gekke bek op staat ofzo. Dat vind ik wel het nadeel van studiowerk!
Anyways, iemand nog ideeen in welke posities ik vriend kan laten wurmen?
Ik moet trouwens ook echt drástisch leren minder foto's te maken, maar dat lukt nog niet goed hoor. Gelukkig kan ik wel redelijk fatsoenlijk filteren en mik ik er rustig 50 weg uit een serie van 200. Maar dat is meestal omdat er dan een beweging/gekke bek op staat ofzo. Dat vind ik wel het nadeel van studiowerk!
Anyways, iemand nog ideeen in welke posities ik vriend kan laten wurmen?
Laatst aangepast door Oreo op di 28 aug 2012 - 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hm nee, ik heb vrij zelden een man alleen (de meeste aanvragen van single mannen volgen met een vies voorstel) en als het zakelijk is, dan maak ik het spannend door belichting.
De laatste keer dat ik zeker een uur bezig was met een portret was op school, van een vriend van me. Na 1,5 uur had ik eindelijk mijn licht goed en ging ik de foto maken. Heeft ie best lang gebruikt, hij was er blij mee.
Maar een speciale pose... nee. Juist doordat hij al een uur op die kruk zat was hij heel erg in zichzelf gekeerd, wat de foto juist maakte tot wat het was.
Mannen en poseren... of ze kunnen het fantastisch, of ze kunnen het niet
Gast- Gast
Nah, die van mij kan best prima voor de camera zitten, zolang hij maar wat om handen heeft (kat, gitaar, you name it)... ;-)\
maar anderhalf uur....
maar anderhalf uur....
Gast- Gast
Anderhalf uur is echt niks voor een TC portret hoor.
Maar hij is zelf werkzaam in de voedsel fotografie, dus die kerel heeft sowieso al een geduld van hier tot gunter, maar op school was het niet raar als je de hele ochtend bezig was met een portret.
Gezien het soort duurt dat ook gewoon echt ruim een uur voor je de juiste belichting heb gemeten en je polaroids heb getrokken. Zit je zo doorheen.
Ik moet ook zeggen dat ik daar het meeste van heb geleerd, mensen die niet stil kunnen zitten zorgen er ook voor dat het licht steeds weer verkeerd valt.
Als ze alleen zijn dan he.
De tweeling van afgelopen weekend zat alles behalve stil en het zijn toch schattige foto's geworden!
Gast- Gast
Oh het word weer september hoor, heerlijk!
Deze week 4 studio's bijgeboekt, vandaag de eerste al gehad en die ging super goed!
Ook steeds veel interesse in de bruidscollage van M die in de winkel staat (moet nog even opgehangen worden) op acryl, dus die hebben we goed gemaakt
Ik ben ook druk aan het uitzoeken naar goede foto's van de bruiloft van M, we mogen een aantal foto's aanleveren voor de cover van een tijdschrift en er bestaat een kans dat ze die van ons dan uitkiezen. Hope so!
Gast- Gast
Goed bezig zero!
Mijn laatste werkdag zit er weer op, VAKANTIE!!!!
Bruiloft was mooi, prachtige locatie in een kasteeltje. Maar daar ga ik nu niet meer aan denken (behalve vanavond nog bewerken). Zon zon zon zon en rust!
Mijn laatste werkdag zit er weer op, VAKANTIE!!!!
Bruiloft was mooi, prachtige locatie in een kasteeltje. Maar daar ga ik nu niet meer aan denken (behalve vanavond nog bewerken). Zon zon zon zon en rust!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Lekker Marin, geniet er van!
Rust, nee dat zit er voor mij voorlopig niet in. Vanochtend weer een hele leuke shoot gehad, vanmiddag nog op locatie...
Twee bruiloften komende 2 weken, 2 shoots en schoolfoto's... en steeds meer aanvragen. September supermaand is terug
We werken ook al naar de "evaluatie" toe (vorig jaar oktober hebben we vlak voor ons 1 jarig bestaan even de winkel doorgenomen en gekeken wat er anders kan, producten in het assortiment gevoegd of er uit gehaald, alles up to date) en dat vind ik heel prettig. Dan heb je een momentje dat alles weer echt lekker op orde is voor ons 2 jarig bestaan en daarna alles spik en span voor de feestdagen er na. Ben al heel blij dat we de lijsten weer hebben en dat mensen ook enthousiast zijn over het aluminium/acryl/hout en vooral onze terugkerende klanten. Het gaat nu precies zoals we hopen dat het zou gaan; de drempel is laag om op de foto te komen en mensen komen graag terug.
Het is echt een groot compliment voor ons dat mensen al zo tevreden over ons zijn
2 jaar geleden was ik hier nu aan het schoonmaken/schilderen... tijd vliegt echt voorbij!
Weten jullie nog goed het moment dat je "open for business" was?
Gast- Gast
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Zo, ik kom ook onder mijn steen vandaan Heb afgelopen week hard gewerkt aan alle nabestellingen. Dat is nu klaar, nu alleen nog DVDtjes branden, maar ga zo eerst eten koken!
Zero, fijn dat jullie weer een supermaand hebben! En Marin, hoe is jouw vakantie? Ik zag een heul gave status op FB voorbij komen? Vertel!
Zero, fijn dat jullie weer een supermaand hebben! En Marin, hoe is jouw vakantie? Ik zag een heul gave status op FB voorbij komen? Vertel!
Gast- Gast
Middleme ; ziet er bekend uit, waar ben je geweest?
Oreo; volgens mij zitten we allemaal een beetje onder een steen, gezien de weinige updates
Volgende week ga ik voor het eerst echt 'cursus' geven. Ik vind het best spannend, het is maar een klein clubje maar toch!
Gast- Gast
Zero schreef:
Middleme ; ziet er bekend uit, waar ben je geweest?
Madeira! Als je graag landschappen fotografeert moet je daar echt n x zijn geweest.
Middleme- Kletskop
MiddleMe, wat een mooie vakantie foto's! Die eerste vind ik echt heel gaaf. Die heb je dichtbij op de foto weten te krijgen zeg! Of was het erg ingezoomd?
Jaaaaa de fotografie tour door Barcelona. Was echt heel leuk! Een vier uur durende tour door de stad met een professionele Duitse fotografe die al tien jaar in Barcelona woont. Het was in het begin wel even aftasten, want ze ging van alles vertellen wat ik op zich allang wist, maar na een tijdje wist ze ons niveau redelijk goed in te schatten (het duurde even voordat ik 'durfde' te vertellen dat ik professioneel bruidsfotografe was, bang dat ze me te opschepperig vond ofzo, alsof ik alles al wist, wat natuurlijk niet zo is), maar uiteindelijk hadden we wel een klik over straatfotografie en hebben we leuk gekletst. En lekker rondgewandeld door twee wijken, door straatjes waar we anders niet door heen zouden lopen. Af en toe kregen we opdrachten, zo van: Maak een foto waarbij ik in de schaduw sta maar je wel licht omlijning om het silhouet ziet, en dat was wel heel leuk. Andere suggesties vond ik dan weer minder (fotografeer dit gebouw naar boven) en maakte ik liever foto's van wat ik op straat zag. Dus het was even wennen, en ik kan nooit zo heel goed tegen gestuurd worden, ik ben daar veel te eigenwijs voor..Maar uiteindelijk was het wel heel leuk! Bijna alles in M geschoten ook, dat was weer een goede uitdaging. Ook was het leuk dat ze ons veel met bewegende onderwerpen liet doen, dus een stilstaande winkel, maar de stroom mensen in beweging. Leuke oefeningen met weer andere dingen dan ik normaal doe. Dus al met al denk ik dat ik wel kan zeggen dat ik toch wel iets heb geleerd en m'n blik weer beetje heb vergroot. Precies wat ik nodig had dus, heb weer even plezier in straatfotografie gehad, waar ik altijd zo van hield.
De resultaten ben ik nog aan het bewerken. Gisteren mee begonnen en het is erg leuk om eens écht kritisch te zijn. Vanavond of morgen ga ik verder met bewerken. Ben nu eerst nog met een album voor een klant bezig, moet helaas ook op vakantie want anders kom ik niet aan m'n gegarandeerde levertijd. Ach, de rest van de familie is toch golfen dus ik ben toch alleen en heb genoeg in de zon gezeten vandaag. Ook wel even lekker achter de computer...
Oreo schreef:En Marin, hoe is jouw vakantie? Ik zag een heul gave status op FB voorbij komen? Vertel!
Jaaaaa de fotografie tour door Barcelona. Was echt heel leuk! Een vier uur durende tour door de stad met een professionele Duitse fotografe die al tien jaar in Barcelona woont. Het was in het begin wel even aftasten, want ze ging van alles vertellen wat ik op zich allang wist, maar na een tijdje wist ze ons niveau redelijk goed in te schatten (het duurde even voordat ik 'durfde' te vertellen dat ik professioneel bruidsfotografe was, bang dat ze me te opschepperig vond ofzo, alsof ik alles al wist, wat natuurlijk niet zo is), maar uiteindelijk hadden we wel een klik over straatfotografie en hebben we leuk gekletst. En lekker rondgewandeld door twee wijken, door straatjes waar we anders niet door heen zouden lopen. Af en toe kregen we opdrachten, zo van: Maak een foto waarbij ik in de schaduw sta maar je wel licht omlijning om het silhouet ziet, en dat was wel heel leuk. Andere suggesties vond ik dan weer minder (fotografeer dit gebouw naar boven) en maakte ik liever foto's van wat ik op straat zag. Dus het was even wennen, en ik kan nooit zo heel goed tegen gestuurd worden, ik ben daar veel te eigenwijs voor..Maar uiteindelijk was het wel heel leuk! Bijna alles in M geschoten ook, dat was weer een goede uitdaging. Ook was het leuk dat ze ons veel met bewegende onderwerpen liet doen, dus een stilstaande winkel, maar de stroom mensen in beweging. Leuke oefeningen met weer andere dingen dan ik normaal doe. Dus al met al denk ik dat ik wel kan zeggen dat ik toch wel iets heb geleerd en m'n blik weer beetje heb vergroot. Precies wat ik nodig had dus, heb weer even plezier in straatfotografie gehad, waar ik altijd zo van hield.
De resultaten ben ik nog aan het bewerken. Gisteren mee begonnen en het is erg leuk om eens écht kritisch te zijn. Vanavond of morgen ga ik verder met bewerken. Ben nu eerst nog met een album voor een klant bezig, moet helaas ook op vakantie want anders kom ik niet aan m'n gegarandeerde levertijd. Ach, de rest van de familie is toch golfen dus ik ben toch alleen en heb genoeg in de zon gezeten vandaag. Ook wel even lekker achter de computer...
Marin- Lady Post-a-lot
Jee Marin, klinkt erg gaaf! Zeker om op die manier eens de stad anders te bekijken en op een andere manier foto's te maken.
Ik denk dat die hagedis op de foto op een meter afstand ofzo zat. Wel hoog op een muurtje, mar kon met zoom (10-30 lens) goed bijkomen. Net nadat ik afdrukte schoot hij ook weer weg..
Gaan jullie toevallig naar de Photokina (over 2 weken, tweejaarlijkse beurs in Keulen)? Mijn vriend gaat heen, ben wel benieuwd of er voor de nikon 1 nog ies leuks komt of anders voor de eos M van Canon..
Ik denk dat die hagedis op de foto op een meter afstand ofzo zat. Wel hoog op een muurtje, mar kon met zoom (10-30 lens) goed bijkomen. Net nadat ik afdrukte schoot hij ook weer weg..
Gaan jullie toevallig naar de Photokina (over 2 weken, tweejaarlijkse beurs in Keulen)? Mijn vriend gaat heen, ben wel benieuwd of er voor de nikon 1 nog ies leuks komt of anders voor de eos M van Canon..
Middleme- Kletskop
Oh ik dacht dat de Photokina nu bezig was.. M'n vriend is althans constant er over aan 't praten want hij hoopt dat de nieuwe Nikon (nummernogwat ik snap niks van die Nikon nummers) uit komt daar. Maar dat duurt nog twee weekjes dus. En nee, we gaan er niet heen, zijn dan net terug van vakantie.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Oh ik dacht dat de Photokina nu bezig was.. M'n vriend is althans constant er over aan 't praten want hij hoopt dat de nieuwe Nikon (nummernogwat ik snap niks van die Nikon nummers) uit komt daar. Maar dat duurt nog twee weekjes dus. En nee, we gaan er niet heen, zijn dan net terug van vakantie.
Nee is de 18e tot de 23e ofzo, mijn vriend zit er iig do tm zo.. Hoor van hem wel of er nog wat leuks is of komt..
Middleme- Kletskop
Vraagje aan Zero (In mijn ogen weet jij er zoveel vanaf !)
Omdat ik het zo leuk vond om foto's te maken op vakantie en er echt plezier uit haalde zit ik nu voor mijn afstudeercadeau te kijken naar camera's. Nu heb ik de zoekfunctie ook gebruikt maar daar kan ik niet zoveel in vinden omdat het echt om modellen gaat (en daar zit ook gelijk het probleem.. ik ken ze allemaal niet), maar ik hoop dat jij wat advies kunt geven.
Ik ben opzoek naar een instapmodel, een camera voor een beginner en maximaal €400,-
Het belangrijkste vind ik het maken van 'portret' foto's. Ik wil hem (naast het oefenen en kijken wat er allemaal mee kan) in de 'toekomst' gebruiken om foto's te maken van mijn vriend voor zijn blog. Bij deze foto's gaat het dus om mijn vriend als persoon en om foto's van details. (bijv. schoenen, sieraden en andere accessoires).
Landschappen interesseren mij wat minder en ik wil voornamelijk buiten foto's maken.
Kun je mij op basis van deze informatie wat tips geven? Of weet je een goede startcamera? Moet ik met oog op de toekomst kijken naar een type lens. Of kunnen portretten met alle lenzen?
Alvast bedankt
Omdat ik het zo leuk vond om foto's te maken op vakantie en er echt plezier uit haalde zit ik nu voor mijn afstudeercadeau te kijken naar camera's. Nu heb ik de zoekfunctie ook gebruikt maar daar kan ik niet zoveel in vinden omdat het echt om modellen gaat (en daar zit ook gelijk het probleem.. ik ken ze allemaal niet), maar ik hoop dat jij wat advies kunt geven.
Ik ben opzoek naar een instapmodel, een camera voor een beginner en maximaal €400,-
Het belangrijkste vind ik het maken van 'portret' foto's. Ik wil hem (naast het oefenen en kijken wat er allemaal mee kan) in de 'toekomst' gebruiken om foto's te maken van mijn vriend voor zijn blog. Bij deze foto's gaat het dus om mijn vriend als persoon en om foto's van details. (bijv. schoenen, sieraden en andere accessoires).
Landschappen interesseren mij wat minder en ik wil voornamelijk buiten foto's maken.
Kun je mij op basis van deze informatie wat tips geven? Of weet je een goede startcamera? Moet ik met oog op de toekomst kijken naar een type lens. Of kunnen portretten met alle lenzen?
Alvast bedankt
Gast- Gast
hopelijk weet ik volgende maand meer, ik krijg trainingen hiervoor dus ik moet het ook allemaal weten anders doe ik mn werk niet goed
In jouw situatie zou ik naar de canon reeks kijken. Canon staat bekend om de snelle sensor voor het fotograferen van mensen, waar Nikon meer bekend staat om de kleur van een landschap beter te kunnen vastleggen.
Dit zijn overigens vrij kleine verschillen, zeker in de instapreeks, maar als je kijkt naar professioneel gebruik dan is dat meestal op deze manier verdeelt.
In dit geval zou je naar een EOS 1100D kunnen kijken, eventueel met een andere lens als je het budget nog iets kan uitbreiden. Een kit heb je volgens mij al rond e € 350, maar het zou eigenlijk mooi zijn als je (naast of in plaats van) je kitlens er een betere lens bij aanschaft.
Voor de portret foto's kun je kijken naar bijv. de 55 mm 1.8, een vast brandpuntsafstand maar wel zeer geschikt voor portretten om mee te starten. Die lens kost nog geen € 100 en die zou je eventueel nog naast je kitlens kunnen gaan gebruiken, zeker om mee te starten.
Als alternatief zou ik de Nikon D3100 aan raden, maar in het geval van portret toch altijd voor Canon gaan.
In jouw situatie zou ik naar de canon reeks kijken. Canon staat bekend om de snelle sensor voor het fotograferen van mensen, waar Nikon meer bekend staat om de kleur van een landschap beter te kunnen vastleggen.
Dit zijn overigens vrij kleine verschillen, zeker in de instapreeks, maar als je kijkt naar professioneel gebruik dan is dat meestal op deze manier verdeelt.
In dit geval zou je naar een EOS 1100D kunnen kijken, eventueel met een andere lens als je het budget nog iets kan uitbreiden. Een kit heb je volgens mij al rond e € 350, maar het zou eigenlijk mooi zijn als je (naast of in plaats van) je kitlens er een betere lens bij aanschaft.
Voor de portret foto's kun je kijken naar bijv. de 55 mm 1.8, een vast brandpuntsafstand maar wel zeer geschikt voor portretten om mee te starten. Die lens kost nog geen € 100 en die zou je eventueel nog naast je kitlens kunnen gaan gebruiken, zeker om mee te starten.
Als alternatief zou ik de Nikon D3100 aan raden, maar in het geval van portret toch altijd voor Canon gaan.
Gast- Gast
Bedankt Zero!!
Hier kan ik zeker wat mee. Dan kan ik wat gerichter zoeken bij Canon.
Op vakantie heb ik gefotografeerd met de Nikon D3100 van mijn schoonmoeder en die vond ik behoorlijk zwaar. Ik twijfel of het de camera of de lens was (een Sigma 18-250 mm lens). Maar ik ben gewoon een compact gewend haha. En ik vergat ook elke keer die lens vast te zetten dus dan kwam dat ding er weer volledig uit (nerd). Maar ik deins er zeker niet voor terug. Vind het heel erg leuk om er van te leren en als een extra lens geschikter is voor portretten dan neem ik dat zeker mee in mijn overweging.
Ben wel benieuwd hoe Canon in de hand ligt. Of ik dat verschil nog merk.
Hier kan ik zeker wat mee. Dan kan ik wat gerichter zoeken bij Canon.
Op vakantie heb ik gefotografeerd met de Nikon D3100 van mijn schoonmoeder en die vond ik behoorlijk zwaar. Ik twijfel of het de camera of de lens was (een Sigma 18-250 mm lens). Maar ik ben gewoon een compact gewend haha. En ik vergat ook elke keer die lens vast te zetten dus dan kwam dat ding er weer volledig uit (nerd). Maar ik deins er zeker niet voor terug. Vind het heel erg leuk om er van te leren en als een extra lens geschikter is voor portretten dan neem ik dat zeker mee in mijn overweging.
Ben wel benieuwd hoe Canon in de hand ligt. Of ik dat verschil nog merk.
Gast- Gast
Een 18-250mm lens helpt niet in gewicht nee! Dat portretlensje is echt grandioos, je kunt daar eindeloos mee varieren, zó leuk! Ik ben er erg blij mee
Gast- Gast
Punk'd, ik weet niet of je echt met lenzen wil, maar anders zou je kunnen kijken naar de Sony Cybershot DSC HX20V. Daar ben ik heel blij mee
Gast- Gast
Pagina 40 van 42 • 1 ... 21 ... 39, 40, 41, 42
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie topic #1
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
Pagina 40 van 42
Permissies van dit forum: