Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 39 van 42 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40, 41, 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 39 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 0:44

Zag ze net op je FB Marin, die foto springt er inderdaad wel erg uit.

Ik vind je nabewerking hier heel mooi, ik hou van dat lichte pastel achtige. Krijg het zelf nooit voor elkaar, mijn foto's knallen gewoon altijd, bedoeld en onbedoeld confused bepaalde stijl die er in zit geprent ben ik bang...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 0:46

Dank je smile Het is ook echt heel moeilijk om het perfect te krijgen vind ik, dat lukt mij ook nog steeds niet. Veel YT filmpjes kijken en oefenen met de LR switches. Ik ben er ook nog niet zo goed in.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 0:46

Eens met Zero qua bewerking, echt heel gaaf, Marin! Vind het een heel sterke foto!

Hier trouwens gister echt een té schattig ventje op de foto gezet! Die had me toch een bos haar! :shock:

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 0:47

Oooohwlieflieflief Oreo! Gaat lekker met drie facturen dus smile Ik had op familieweekend ook 5 kindermodelletjes rondrennen, te schattig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 0:53

Heb je de foto op FB gezien, Marin? En ja, factuurtjes verstuurd, dus binnenkort weer wat geld smile Nee, dat spaar ik op want ik wil een nieuwe lens en een nieuwe computer. Maar dan moet ik geen stomme geintjes van de garage krijgen a 300 euro... :shock: (en niet de auto van vriend aan gort rijden op weg naar een shoot... het valt wel mee, maar damn)

Lekker hoor, familieweekend, maar zooooo vermoeiend!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 0:54

Ik ben ook veel via YT wezen zoeken, ik probeer echt een beetje van Hees te leren, maar het gaat me nu nog echt de pet de boven. 9 van de 10 keer denk ik; joah dat is het wel!
En als ik dan een dag later kijk denk ik : wth... wat heb ik hier gedaan scratch

Ik moet me meer verdiepen in de tutorials, maar het komt er steeds niet van.

Ik twijfel ook om LR weer te installeren. Het is vermoeiend om hele bruidsreportages door photoshop te halen...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 0:55

Zero schreef:

Ik twijfel ook om LR weer te installeren. Het is vermoeiend om hele bruidsreportages door photoshop te halen...

Eens!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 0:56

Ja, dat doorlopende van LR vind ik heel erg prettig. Ik doe wel echt elke foto stuk voor stuk. Soms synchroniseer ik een aantal, maar dat vind ik toch niet prettig. Die verschillen kunnen heel subtiel zijn, maar nee, daar pas ik voor. Dan maar meer werk. Soms kijk ik ook terug en denk ik eh nee, dit was 't niet. Altijd de hele serie weer doorlopen dus!

Oreo, ja ik zie 'm, te lief! Hij's van hier, nietwaar?
Edit: Met Sophie de Giraffe! smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 0:59

yup! Van hier. De laatste 3 opdrachten trouwens :cheering:

Was trouwens blij dat ik van de cursusleider waar ik nu een paar keer ben geweest nog wat studiotips had gekregen. moet 't nog finetunen, maar ik ben een eind opweg!

LR wil ik an sich ook leren, maar dan niet via YT... denk dat ik iemand maar ga inschakelen daarvoor, heb nog een aanbod staan namelijk!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 1:00

Ah da's helemaal handig! Ik heb het gewoon zelf geleerd, zo moeilijk is het niet. Alleen het fine tunen idd.

Heb je in je nieuwe huis eigenlijk lekker de ruimte voor de studio? Apart kamertje er voor?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 1:03

Nee, was t maar zo'n feest, Marin! Maar ik heb dan wel een woonkamer van 7m lang en 3,5m breed, dus dan gaat 't schuiven wat makkelijker!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 1:19

Ja dat vind ik ook het 'gevaar' van LR - ik open ze nu een voor een in photoshop omdat ik ze allemaal door wil lopen, maar op een goed huwelijk schiet ik er echt heel veel. Ik moet het aantal foto's ook echt terug dringen, want het is niet meer leuk om een slideshow van 2000 foto's te laten zien aan mensen laughcry

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 1:57

Ja dat vind ik ook moeilijk! Ik schoot eerst echt met gemak 2000 foto's op een bruiloft, maar nu hoor ik steeds dat stemmetje in m'n hoofd (genaamd m'n vriend en m'n geweten) 'Jaaaa daar gaat je sluiter'. Dus ik let er echt goed op dat ik niet 20 foto's van 't zelfde schiet, maar zeg pakweg 5. Ik ben nu van 2000 in elk geval al naar 1300 gegaan, dus er is nog hoop. Beter opletten resulteert in betere foto's. En het bewerken duurt ook minder lang Wink

Oreo, balen dat er niet een aparte kamer voor is. Maar een grotere woonkamer biedt al mogelijkheden. Sowieso is dat lekker natuurlijk Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 2:13

Oh, aan mn sluiter heb ik niet eens gedacht moet ik eerlijk zijn. M en ik vroegen ons laatst af op hoeveel we in vredesnaam zaten, maar ik heb mijn 40D ook niet 'kapot' geschoten dus ik maak me er voorlopig geen zorgen over. Ik ga er van uit dat mijn sluiter pas aan zn einde is als mijn 7D met pensioen is.

Wij dringen voornamelijk het aantal foto's terug omdat er te veel dubbelen worden genomen (M knalt vooral veel dubbel), we nog kritischer willen zijn en - zonder dollen - mensen missen het toch niet.
Als je een bruidspaar 2000 foto's geeft, gaan ze die echt niet onthouden.

We proberen ook slideshows te verkopen in de toekomst - het bruidspaar krijgt dan wel gewoon een enorm aantal foto's, maar om te voorkomen dat hun gasten zijn gestorven tegen de tijd dat ze klaar zijn met hun foto's te laten zien, bieden wij een kleine selectie aan die het verhaal ook goed verteld.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 2:16

Precies, je móet wel kritisch zijn. Niet alleen bij de nabewerking en sortering maar ook op het moment zelf. Ik schiet nu te vaak nog te veel foto's van hetzelfde. Natuurlijk is dat bij portretten waarbij mensen niet de aandacht voor jou hebben (tijdens een ceremonie) ook wel echt vaak nodig, maar dan nog is het goed opletten. Vaak wacht ik tot het bruidspaar net elkaar aankijkt enzo, maar pfff met die zware camera is dat wel lastig.

Was grappig overigens bij deze bruiloft.. Je kunt je nog zo goed voorbereiden, maar je vergeet altijd praktische dingen. Zo ook deze keer: Kwam ik aan op het strand in m'n jurkje met panty en ballerina's. Euh oh ja. Slippers waren handiger geweest! (Had de bruid ook aan, super leuk, witte met zilveren slippers!) Dus hoppa, panty en ballerina's uitgedaan op de wc, en met m'n knietjes en voetjes in 't zand.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 2:19

Ja wat dat betreft is het heel fijn dat ik met M werk (en zij met mij), dan kun je elkaar helpen herinneren aan dat soort dingen. Ik ben zelf nog nooit op het strand geweest met een bruiloft maar M wel, die zou me daar dan tips over geven.

Maar goed, jij weet het nu ook voor de volgende.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:21

weg

Laatst aangepast door Zomersproetjes op di 9 okt 2012 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:24

Echt een mooie foto Marin I love you

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 4:35

Dank jullie! Blikje zal ik thuis in t groot naar kijken. Zooo moeilijk om op een drukke stranddag mooie achtergrond te krijgen...

Ik geloof dat mijn Mp advertentie €60 was voor heel jaar. Af en toe gooi ik m met zo'n aanbieding omhoog. Heb toch al drie of vier bruidsparen via daar dus t is wel de moeite.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:48

Ik zei laatst tegen mijn vriend.. Ohh als wij trouwen weet ik zo'n goede en leuke fotograaf :cheering:

(En ik riep gelijk mijn ideeen uit over een locatie.. Een urbexachtig huisje/vervallen/duister/spannend en dan als contrast foto's een pluktuin met hoge bloemen die vol in bloei staan I love you )

haha je had zijn gezicht moeten zien angel (volgens mij weet hij niet eens wat een pluktuin is haha)

Laatst aangepast door Punk'd op ma 27 aug 2012 - 4:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:49

Zomersproetjes, ik werk met 2.72. Groter krijg ik ook niet mee in de auto. Daarnaast heb ik ook nog een 1.35 volgens mij.
2.72 past precíes in ons huidige huis, Marin weet hoe niet-groot dat is :-) Dus we gaan er qua ruimte in 't nieuwe huis heel erg op vooruit. Alles in de hoek schuiven en klaar smile

Ik heb ook veel via-via opdrachten hoor! Maar ik zou ook wel weer een bruiloft willen doen. Denk dat ik toch nog maar een paar keer ga second-shooten volgend jaar!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 27 aug 2012 - 5:04

Hahaha punk'd toch!

Oreo, je bedoelt als tweede fotograaf? Zeker doen! Wil ik ook wel weer eens om ideeën op te doen en te vergelijken hoe anderen t doen
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 5:46

@ Zomersproetje; dat MP dilemma heb ik ook gehad. Als ZZP-er leverde me het ook nog wat op, maar het laatste jaar betaalde we er voor en kwam er eigenlijk niks meer op. We zijn ook wel wat duurder dan de gemiddelde MP fotograaf dus op gegeven moment hebben we besloten niet meer te adverteren.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie ma 27 aug 2012 - 7:05

Hele mooie foto, Marin!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 7:49

weg

Laatst aangepast door Zomersproetjes op di 9 okt 2012 - 9:38; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 39 van 42 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40, 41, 42  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: