Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 41 van 42 Vorige  1 ... 22 ... 40, 41, 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast vr 7 sep 2012 - 5:11

Canon en Nikon liggen in de hand vrij anders, het grote verschil is het inzoomen. Dat gaat contra, als ik een Nikon vast heb raak ik in de war.

Uiteindelijk leer je natuurlijk met je eigen camera om gaan en gaat je hand er vanzelf naar staan, maar het draaien van de lens vind ik wel het grootste verschil.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 7 sep 2012 - 21:20

@ chip, ik wil nu eigenlijk gewoon echt een camera met oog op de toekomst. Vandaar dat ik toch het liefste een Nikon of Canon wil waar je eventueel met lenzen kunt switchen.

@ zero, bedankt voor je uitleg! Ik ga kijken naar de Canon Very Happy .. (Mijn vriend is echt geweldig lief.. Ik krijg hem gewoon helemaal van hem voor mijn afstuderen. Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden maar hij weet dat ik er heel graag een wil I love you ). De lens koop ik er dan zelf bij.

Nu wil ik helemaal de juiste keuze maken omdat ik hem helemaal cadeau krijg. Dus neem je tips en adviezen zeer serieus Wink

Gast
Gast

Bericht  Marin za 8 sep 2012 - 8:27

Zodra ik meer tijd heb, kan ik je ook nog wel eens mijn 2 cents geven, maar heb er nu niet echt tijd voor!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Marin zo 9 sep 2012 - 0:13

Eindelijk de foto's van de Barcelona Foto Tour bewerkt, pff wat een hoop werk.

Een selectie:

1.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=607&filename=38702110152102991070156

2.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=23&filename=26012010152102991420156

3.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=11&filename=39420510152102992365156

4.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=809&filename=25030610152102993160156

5.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=214&filename=56103510152102994175156

6.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=222&filename=52353610152102995970156

7.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=580&filename=28554210152102996735156

8.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=825&filename=30502910152102999030156

9.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=31&filename=30493810152103000090156

10.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=39&filename=38106210152103000565156

11. (m'n allermooiste foto)
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 Scaled.php?server=62&filename=64399810152102999500156
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 0:43

Die laatste is idd je beste. Het is denk ik wel weer een opluchting? Dit is echt weer jouw ding - in vrij werk bedoel ik dan he. Bruiloften zijn heel tijdrovend.

Volgende week hebben wij de - voorlopig - laatste van het seizoen. We hebben al een boeking en een optie voor 2013 staan, maar dat is nog zo ver weg... kan niet wachten tot de beurs - maar die is ook pas volgend jaar...

Oh en ik heb mn rolletje met mn 360 terug! Er staan een aantal op die gelukt zijn, alleen lukt het inscannen niet zo...

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 9 sep 2012 - 6:14

Ja dit was wel weer even lekker. Straatfotografie. Nom.
Vind het zo fijn om op straat te lopen en te kijken, te zien. Maar toch neem ik hier af en toe m'n camera ook eens NIET mee, naar het marktje gisteren bijvoorbeeld, en dat is ook wel weer eens verfrissend. Maar morgen naar het Monastir de Montserrat en het Dali Museum in Figueres gaat ie zeker weer mee. En Parc Guell in Barcelona nog!

Jammer dat het seizoen bijna ten einde is voor jullie (tenminste, het bruidsseizoen, kerst komt nog natuurlijk). Ik heb over twee weken nog twee bruiloften direct achter elkaar en dan in november nog eentje. En dan de cursus.

Hoop dat je gauw je foto;s in kan scannen want ik ben benieuwd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 22:26

Ja ik ben bang dat ik hiervoor een aparte scanner moet aanschaffen, dus het kan wel even duren... misschien vraag ik die voor mn verjaardag volgende maand of zo.
Heb nu echt geen geld om die te kopen Neutral

Morgen start onze cursus/club en ik vind het best spannend :cheering:
Het lijkt me echt leuk om mensen op weg te helpen met de camera, ben benieuwd hoe zij het zullen ervaren. We hebben nu 5 aanmeldingen, een lekker aantal om mee te starten (we hadden gemikt op 3 tot 7 aanmeldingen) en daarna wellicht een echte 'club' starten van 1 x per maand voor de mensen die al een beetje kunnen fotograferen en gewoon graag werk willen uitwisselen, opdrachten willen doen en elkaar willen beoordelen.
En dan eens in de zoveel tijd weer een beginnersclub er bij/tussendoor doen om nieuwe leden te werven.

albino plannen zijn groot, nu de uitvoering nog...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:23

Ooh Marin echt zo ontzettend mooie foto's. Ik smelt volledig weg bij nummer 3. Dat vind ik nou echt prachtig! Het leuke leven, een kleine meid met een ijsje.. gewoon lekker smikkelen haha I love you .. Aah ik vind hem echt heel erg leuk en mooi (zit er steeds weer naar te kijken). I love you

Maar maak je die foto's gewoon van mensen? Ik zag op vakantie ook een stel kinderen heel leuk met duiven spelen.. Toen had ik heel sneaky een foto gemaakt maar die zag er natuurlijk niet uit haha.. Was bang dat die ouders dachten dat ik een freak was die foto's van hun kids maakte laughcry

Of denken mensen niet zo Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:53

Ja dat kunnen mensen wel denken, maar dat is ook weer net een bepaalde houding die je heb...

Als je bang bent dat mensen dat gaan denken, dan mislukt het meestal al. Toen ik op school zat, was mijn eerste keer op straat fotograferen ook best eng, dus op gegeven moment besloot ik om me overdreven toeristisch te gedragen en dat pikte mensen opeens wel.

(zou ik nu niet meer doen maar dat heeft me er wel overheen geholpen toen)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 0:57

Dat is wel een goede tip inderdaad. Misschien ook wel een deel onzekerheid van mijn kant omdat ik nog totaal geen ervaring heb met fotografie. Ik vind het (als ik het andere mensen zie doen) juist ook wel iets heel vrij hebben. Het fotograferen van het 'dagelijks' leven.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 11 sep 2012 - 1:51

Zie de mega discussie van gisteren in t gewone foto topic ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 1:58

hahaha ik heb hem gelezen hoor. Voor dat soort (enge) moeders ben ik dus bang :P

Nu zou ik het in Nederland ook minder snel doen dan in een ander land. Volgens mij zijn de mensen daar een stuk relaxter.. (Wat je al zei dat die ouders niet eens in de buurt waren en dat meiske zat gewoon lekker een ijsje te eten).

Ik snap ook niet wat er mis aan is. Het is gewoon een meisje met een ijsje.. smile .. Als je nou half naakte kinderen zou fotograferen en online zetten is het een ander verhaal haha. Maar ik vind dit echt pure onschuld. Echt en prachtige foto en ik zou ze gewoon lekker blijven maken Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 6:20

Marin schreef:Zie de mega discussie van gisteren in t gewone foto topic ;-)

die heb ik gemist? confused

Je moet officieel altijd toestemming hebben voor publicatie als het gaat om portretfoto's, dat is wel waar. Als je voor jezelf fotografeert maakt het niet uit, maar in feite is op internet zetten al publiceren en dus eigenlijk al strafbaar.
Maar op straat heb je vrij recht van fotograferen, waardoor sommige foto's weer in een grijs gebied vallen...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 9:55

Vanavond de eerste club avond gehad! Ik vind het echt leuk om te doen, je kennis delen en mensen helpen met begrijpen! Het heeft ruim 2 uur geduurd nu, maar dit was ook het moeilijkste stuk - de belangrijkste theorie. Ben heel benieuwd wat ze volgende week allemaal gemaakt hebben!

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie wo 12 sep 2012 - 10:31

Zero schreef:

Vanavond de eerste club avond gehad! Ik vind het echt leuk om te doen, je kennis delen en mensen helpen met begrijpen! Het heeft ruim 2 uur geduurd nu, maar dit was ook het moeilijkste stuk - de belangrijkste theorie. Ben heel benieuwd wat ze volgende week allemaal gemaakt hebben!
Bij welke club zit je als ik vragen mag? (antw in pm is ook goed smile) Ikzelf zit ook bij een fotoclub namelijk! smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:00

Het is mijn eigen club, ik heb m opgezet samen met mn collega nerd

Onze club heet XZie (als je dit googelt bij afbeeldingen krijg je meteen mn logo die naar mn reguliere website linkt)

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie wo 12 sep 2012 - 20:20

Oh leuk zeg, een eigen club!! Komt zeker een hoop bij kijken? smile Jullie bestaan dan ook alleen maar uit collega's begrijp ik?
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 20:41

Nee, juist niet, mijn collega en ik geven de club samen maar het is voor mensen die vrijwel niks nog van hun camera snappen. Althans, dat wordt de eerste reeks clubavonden. Uiteindelijk willen we er een maandelijkse club van maken zodat je mensen toch kunt 'begeleiden' maar dat ook mensen die gewoon al er mee overweg kunnen ook foto's kunnen laten beoordelen, mee kunnen doen aan praktijkdagen, nieuwe dingen bij leren... eigenlijk voor iedere hobby fotograaf.

Maar voor nu doen we een 6 avonden club voor beginners.

Er komt idd wel wat bij kijken, we zijn nu expres klein gestart en we konden gelukkig heel makkelijk een goede locatie regelen (schoolgebouw) om de cursus te geven, en mede door mijn werk bij een grote cameragigant weet ik hoe ik mensen goed hun camera moet uitleggen. We hebben wat dingen van onze studie opgegraven ook, om het zo simpel en toch zo duidelijk mogelijk over te brengen. Maar we moeten wel een programma maken elke week, het is dus wel veel werk maar ook echt heel leuk! cheers

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 sep 2012 - 4:10

Zo, dat was voorlopig de laatste bruiloft van het seizoen, was weer super leuk om te doen! We kenden het stel ook goed, bruid is/was ons teamgenootje, en ze zag er prachtig uit :cheering: altijd leuk om bruiloften te doen van mensen die je goed kent :dance:
Meteen vandaag op de site gezet, zodat ze direct al kunnen kijken.

En nu met een noodgang focussen op de schoolfoto's volgende week!

Gast
Gast

Bericht  Susan za 15 sep 2012 - 4:52

Heeft hier iemand wel eens zelf een diffuser gemaakt? Ik ga er straks eentje maken voor mijn inbouwflitser maken van een leeg fotorolletjesbusje. Ik wil eigenlijk dolgraag een losse flitser, maar ik heb even niet zoveel geld, vandaar. Nu gebruik ik meestal gewoon geen flitser, maar af en toe is het wel handig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 2:22

@susan: Je kan ook speciale difuser opzetkapjes krijgen voor je flitser op je camera. Geen idee hoe die dingen heyten, maar ben ze laatst ergens tegen gekomen.

Ik ben trouwen 1,5 week op vakantie geweest... vandaar dat ik hier niet te vinden was Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 41 561177

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 0:24

En dan opeens is de 6D uit en daar sta je dan met je camera... Sad

Ik ga dat ding volgende maand zo ontzettend onderzoeken als ik weer training krijg Suspect

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 23 sep 2012 - 2:51

Ik heb hier een tijdje niet gepost, maar ik ben de enige niet, geloof ik, het topic was behoorlijk ver naar beneden gezakt.

Hoe dan ook, ik ben uiteindelijk toch maar voor een losse flitser gegaan en ik ben er zo blij mee, ik kan nu binnen zoveel mooiere foto's maken, veel scherper en minder korrelig omdat ik de sluitertijd en de ISO-waarde laag kan houden, en veel mooier belicht dan met de ingebouwde flitser. Ik ben echt heel tevreden, ik denk dat ik ook weer veel meer foto's ga maken de komende tijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin zo 23 sep 2012 - 3:48

Ik zag het al, Susan! Mooie foto van E! Ik werk ook veel meer met flitser tegenwoordig. Durfde het eerst niet goed omdat ik bang was voor overbelichte foto's, maar het gaat nu wel goed!

Ik heb gisteren een hele heftige bruiloft gehad, omdat de moeder van de bruid binnenkort zal overlijden. Was zo mooi, precies in balans van lachen en tranen, zulke pure emoties. Ik heb me wat afgejankt toch! Tijdens de dag hield ik het al niet droog, maar op de terugweg bij m'n vriend achterop de scooter moest ik ineens echt keihard janken. Zo intens was de dag. Maar zo mooi. Op een gegeven moment zaten moeder en dochter naast elkaar, met precies de lichtval op hen, een gouden randje om hen heen. Wow. Ben nu een selectie foto's voor ze aan het maken en ben zo onder de indruk van de dag.

(niet quoten)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan zo 23 sep 2012 - 3:52

Dat kan ik me voorstellen, Marin, dat is natuurlijk ook heel emotioneel. Het maakt wel dat ze waarschijnlijk heel veel waarde zullen hechten aan de mooie foto's die jij hebt gemaakt en dat ze echt heel erg blij zullen zijn met jouw werk. Mooi dat je zo'n extra bijzondere foto hebt kunnen maken van moeder en dochter.

Wat betreft de losse flitser, ik wilde dat al heel lang, zeker nu het winter wordt. Foto's met de ingebouwde flitser vind ik vrijwel nooit mooi en het is binnen gewoon vaak te donker om mooie scherpe foto's te maken zonder flitser. Ik richt mijn flitser meestal helemaal naar het plafond of bijna naar het plafond.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud