Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 16 van 42 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 29 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 16 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:31

Of op JPG gaan schieten...

Ik schiet eigenlijk alleen nog maar RAW op bepaalde momenten (landschap, HDR, architectuur) maar dat is ook maar net hoe veilig je je voelt...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:33

ja, of idd jpg doen. Maar zo ver ben ik nog niet smile

Gast
Gast

Bericht  Snoopy di 22 mei 2012 - 9:36

Oreo schreef:Snoopy, het waren er altijd meer smile Maar misschien heb je gelijk.. Zucht, moet ik toch maar een kaartje met 16gb gaan kopen...

Maar dat was met een andere camera begrijp ik? En ook de instellingen en situatie kunnen een hoop verschillen. Met mijn simpele camera maak ik foto's verschillend van 1 tot 6 mb, op dezelfde resolutie. In jpg dan, raw kan die niet.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:37

Ik heb ook erg veel RAW geschoten (moest zelfs in mn studie tijd) maar na de eerste paar bruiloften ben ik daar mee gekapt. Het nabewerken was gewoon niet te doen... was eeuwen bezig en het was vrijwel niet nodig.

Maar ja hoogstandjes gaan wel op RAW. Die wil ik nog gewoon kunnen aanpassen. JPEG is wel altijd zo.... zo... JPEG.

Maar ja, thank the lord for photoshop. :dance:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 23:53

Wraaa ik ben er klaar mee! Nergens meer een 24-70 te bekennen :veil:

Nu heb ik een 24-105 aangeschaft. Ik haal die andere later wel. Die is toch pas weer vanaf week 35 leverbaar :veil:

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 0:18

Stom! Maar wel lekker een andere lens dus? Gaaf! Lekker heel wat bereik ook, maar is ie verder beetje goed?

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 0:44

Mwah, het is geen 2.8 zoals ik wilde, maar toch... het is een redelijk vriendelijke lens.

Die precies op mijn beker lijkt, die ik dus kwijt ben. Ik snap niet waar ie heen is, hij staat altijd op mn bureau :O niemand weet waar hij is...

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 8:10

Wat is 't maximale diafragma van die 24-105 die je hebt gekocht? En prijs?
Ik ben ook op zoek naar een 2.8 lens met groot zoombereik, maar volgens mij is er niks anders geschikts dan die 24-70 die een godsvermogen kost. Ja of een Sigma geloof ik. Maar het is allemaal zo duhuur Sad

Even verder gekeken... Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Canon voor 379 euro, maar is Tamron nou echt zo slecht? Ben zeker niet tevreden over m'n Tamron groothoek in elk geval, die crasht nogal wel eens. En tot 75 mm zoom vind ik ook niet bijzonder veel, zou meer mogen. Maar hij's zo goedkoop vergeleken de rest. Dat vertrouw ik niet Wink

En andere lenzen komen al gauw boven de 2.8 uit. En dan is er ook nog eens niks op voorraad.

Pff, ik begrijp je frustraties helemaal.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 8:32

Yeh, 4. Naatje dus, maar voor bruiloften wel een goed bereik, en een stuk helderder dan mijn huidige lens.

Ik huur de 24-70 nog wel even voor een tijdje mocht het nodig zijn, maar ik denk (hoop) dat we hem in het najaar alsnog kunnen aanschaffen.
De 24-105 was eigenlijk een lens die we als tussenstap wilde (na de 24-70 en voor een telelens) gewoon voor extra, omdat we natuurlijk 2 7D's hebben...

Edit: Tamron is best slecht voor professioneel gebruik ja. Mijn groothoek crasht ook van Tamron.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 8:34

Ja zag al dat bij KE die lens niet zo heel duur is om te huren. Weet jij welke lens ik nou gebruikte tijdens de bruiloft? Die had niet zo'n heel groot diafragma geloof ik, maar was toch wel prettig in gebruik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 8:36

Ja, m'n vriend gaat nu ook een groothoek kopen en twijfelt tussen de Nikkor 10-24 en Tokina 12-24 (met 2.8 ). Al zei ik al dat een groot diafragma bij groothoek waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaakt. Het zijn allebei hele dure lenzen maar krijgen van Ken Rockwell (de Nikon goeroe, bestaat er niet zoiets voor Canon, iemand die alle lenzen reviewt? Dat mis ik!) allebei een top recensie. Maar ja, van Nikon lenzen weet jij natuurlijk ook niets. Wat ik gelezen heb en op basis van m'n eigen ervaring, lijkt mij de Nikkor het beste, toch officiele merk en meer bereik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 8:43

Hmm ik weet niet eigenlijk of er een canon goeroe rond waggelt, ik luister naar mijn trainer maar verder...

M's camera heeft standaard de 17-85 mm er op zitten, maar misschien had je mijn lens (15-85 - volgens mij niet...)

Wij willen uiteindelijk weer af van die 17-85, maar dat gaat nog wel even duren (waarschijnlijk tot we die 24-70 hebben)

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 8:46

Ja, was denk ik de 17-85 dan! Ik heb zelf nog steeds geen echt goede zoomlens, dus dit was al een stuk beter dan m'n eigen stomme kitlens van 18-55. Daar wil ik echt vanaf. Misschien is deze dan nog een optie: http://www.kamera-express.nl/product/sigma-17-70mm-f2-8-4-dc-macro-os-hsm-canon-af/#ProductTabsAnchor hoewel die ook uitverkocht is.

Ach.. eerst nieuwe camera!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 8:47

Marin schreef:Ja zag al dat bij KE die lens niet zo heel duur is om te huren. Weet jij welke lens ik nou gebruikte tijdens de bruiloft? Die had niet zo'n heel groot diafragma geloof ik, maar was toch wel prettig in gebruik.

Is idd niet duur om te huren, maar die is rete populair dus je moet 'm op tijd reserveren! Ik heb 'm ook gehuurd laatst, ik vond het een heerlijk ding! Ik zou 'm ook wel willen, maar vind 'm 2e hands ook nog veels te duur Sad

Zero, nice, een nieuwe lens. Is het de 24-105L? Die zat als kitlens bij de 5D II volgens mij, ook geen vervelend ding smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 8:52

Ja is L, we willen uiteindelijk in de toekomst toch over op full frame, maar we besloten gewoon eerst de lenzen er voor te sparen.

Mocht KE niets meer hebben qua huur, kun je het even in Amsterdam West proberen. Verhuur is nog goedkoper ook...

Maar KE zit volgens mij dichter bij jou.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 9:00

Ja KE zit nog op fietsafstand, maar alles binnen Amsterdam is natuurlijk goed te doen. Hoe veel van te voren is 'op tijd' Oreo?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:02

KE is idd dichtbij ons, ongeveer een half uurtje rijden. Maar volgens mij zit KE Adam nog dichter bij de vriend van Marin?
Anyway, ik weet alleen niet of ze de 24-70 ook in adam verhuren?

Laatst aangepast door Oreo op zo 27 mei 2012 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:03

Marin schreef:Ja KE zit nog op fietsafstand, maar alles binnen Amsterdam is natuurlijk goed te doen. Hoe veel van te voren is 'op tijd' Oreo?

Dat weet ik niet, maar die dude in Capelle had het er over dat de lens soms wel 6wk tevoren al is verhuurd! Ik heb 'm op 12 april gehuurd en had ze 3 mei nodig.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 9:06

Oreo schreef:KE is idd dichtbij ons, ongeveer een half uurtje rijden. Maar volgens mij zit KE Adam nog dichter bij de vriend van Marin?

Haha ja dat bedoelde ik, die zit op fietsafstand. Maar weet idd niet of ze daar verhuren. Calumet zit volgens mij wel in Amsterdam en verhuurt ook.
Iig bedankt voor de waarschuwing van dat hij zo populair is. Handig om te weten.

Zo, dat is een beste aankoop in 1 keer. Heeft ze al wat met fotografie dan? Zou toch zonde zijn als 't daarna ligt te verstoffen. (Of jij koopt 't over voor vriendenprijsje muhahah)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:07

Ze heeft vroeger veel analoog gefotografeerd, dus weet er wel wat vanaf. Heb haar maar dpreview.com doorgegeven, om daar eea te vergelijken. Naar mijn idee is een 50mm 1.8 prima om mee te beginnen, maar goed wie ben ik smile

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 23 mei 2012 - 9:13

Ja die heb ik en vind ik echt een heerlijk lensje. Wel vrij beperkt om die als enige lens te hebben overigens. Die Sigma lijkt me dan ook geen onhandige keuze.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:15

Eens, maar een 17-85 of 15-85 kan je ook prima mee fotograferen, vind ik.. maar ja, nogmaals, ik ben niet degene die 'm moet betalen smile

Heb net voor mezelf besloten dat als mijn laatste uitgebrachte offerte doorgaat, ik de 24-70 van canon ga kopen, maar dan wel 2e hands... vond het echt zó fijn met dat ding!

Zero, issie ook fijn op de 7D? Ik had 'm namelijk de hele dag op mijn andere camera staan dus heb 'm niet met de 7D getest.. stupid me!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:31

Ja, maar hij is nog 10 x zo lekker op de 5D. Ik had laatst de nieuwe 5D in mijn handen met de nieuwe 24-70.

Ik had keihard weg moeten rennen...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:33

Hahahaha Zero, dát wil ik geloven! Toch mijn ouders maar overtuigen mij die 5D te geven en mijn 7D te nemen Very Happy Zou toch gaaf zijn als dat lukt, whahahaha Twisted Evil

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:36

Ik moet gewoon even die loterij winnen. Paar miljoen. Free 5D's all over cheers

Koop ik gewoon het hele assortiment van canon. Op de 24-105 na dan, want die heb ik dan al.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 42 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 29 ... 42  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: