Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 15 van 42 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 28 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 15 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Chocolate Cookie zo 20 mei 2012 - 18:32

Door het instagram-haat topic, bedacht ik me dat ik vorig weekend nog foto's had gemaakt in kamp Vught.
Heb even de 2 mooiste uitgezocht:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 15 Foto-H8YTS4N6-D

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 15 Foto-DERPII3C-D
Slaapbarak
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin zo 20 mei 2012 - 20:18

Mooi. Lekker desolaat.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 22:38

Alleen je 'mijn album' watermerk leid wel af... kun je ze niet hosten op photobucket oid? Echt afbreuk van je foto's, een watermerk.

Verder mooi gedaan, zwart wit is wel toepasselijk bij dat onderwerp denk ik. Al vraag ik me ook af hoe het in kleur zou staan...

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie ma 21 mei 2012 - 2:59

Thanks!

@ Zero, die had ik nog niet eens gezien. Heb nooit eerder dat watermerk gehad. Inderdaad wel jammer! Zal er eens naar kijken smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoopy ma 21 mei 2012 - 3:14

Zero schreef:

Heb er ook erg veel zin in :dance: ik wil vooral niet dat formele sfeertje, gewoon lekker een bakkie koffie er bij, foto's van elkaar bekijken en beoordelen en elke week gewoon wat nieuws verzinnen.
En de locatie is ook fijn, mijn zusje werkt op onze oude bassisschool en daar mogen we de club gaan geven!

Mag ik vragen waar die cursus dan is? En ik neem aan dat je er een dSLR voor moet hebben? Die heb ik nog niet namelijk, maar hoop er wel snel een aan te schaffen en wil dan ook een leuke cursus doen. Ik heb al eens een analoge SLR cursus gedaan en werk regelmatig met een dSLR op m'n werk, dus wil niet de standaard beginnerscursus.

Ben trouwens ook wel benieuw naar jullie mening over een systeemcamera? Is het een vervanger van de spiegelreflex?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 3:55

@ CC - misschien kan je het ook uit zetten hoor, ik weet het niet, heb nooit bij mijn album gezeten.

@ Snoopy; in de buurt van Amsterdam. Mocht het je interesseren, dan kan ik je wel even een link van mijn website PM-en.

Betreft systeem camera's - ik kan het niet echt vervanging noemen, dan zou het betekenen dat SLR niet meer gebruikt zou worden. Het is meer een compromis. Systeemcamera's zijn voornamelijk geschikt voor mensen die meer uit hun camera's willen halen dan bij compact camera's, maar geen zin hebben om een SLR uit te vogelen en mee te sjouwen.
Er wordt vaak gezegd dat deze camera's spiegelreflex kwaliteit zijn - dat is niet helemaal waar. Ze lijken op hun doen en laten nog steeds meer op een compact camera dan op SLR. Alleen door de lens word de camera een stuk beter.

Ik heb ook wel eens getwijfeld of ik naast mijn 7D geen systeem camera zou aanschaffen voor de 'gewone' foto's. Maar ja... ze zijn vrij duur plus canon heeft er nog geen een op de markt (en ik blijf dat merk trouw) dus voor nu...

Gast
Gast

Bericht  Snoopy ma 21 mei 2012 - 10:00

Zero schreef:
@ CC - misschien kan je het ook uit zetten hoor, ik weet het niet, heb nooit bij mijn album gezeten.

@ Snoopy; in de buurt van Amsterdam. Mocht het je interesseren, dan kan ik je wel even een link van mijn website PM-en.

Betreft systeem camera's - ik kan het niet echt vervanging noemen, dan zou het betekenen dat SLR niet meer gebruikt zou worden. Het is meer een compromis. Systeemcamera's zijn voornamelijk geschikt voor mensen die meer uit hun camera's willen halen dan bij compact camera's, maar geen zin hebben om een SLR uit te vogelen en mee te sjouwen.
Er wordt vaak gezegd dat deze camera's spiegelreflex kwaliteit zijn - dat is niet helemaal waar. Ze lijken op hun doen en laten nog steeds meer op een compact camera dan op SLR. Alleen door de lens word de camera een stuk beter.

Ik heb ook wel eens getwijfeld of ik naast mijn 7D geen systeem camera zou aanschaffen voor de 'gewone' foto's. Maar ja... ze zijn vrij duur plus canon heeft er nog geen een op de markt (en ik blijf dat merk trouw) dus voor nu...

@ Zero, ik zie graag een pm!
Was laatst bij een stand van cameranu.nl en daar begonnen ze ook over de systeemcamera. Hoorde inderdaad overal dat het praktisch hetzelfde als een SLR, maar twijfelde daar een beetje aan. Want waarom zijn alle fotografen dan nog net massaal overgestapt? En mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar een canon. Heb op m'n werk zowel Nikon als Canon, maar Canon vind ik toch echt wel fijner! En daar is idd geen systeemcamera van. Maar ja dan nog kijken welke Canon het gaat worden... Very Happy
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 11:14

Nee het is niet het zelfde, systeem camera's werken nog altijd zoals de compact camera's - geen spiegel dus en dus ook geen 100% waarheidsgetrouw beeld. Een spiegelreflex heeft veel meer functies, maar je gaat dat verschil pas merken als je het echt nodig zou hebben. Voor je vakantie foto's werken ze in principe allebei prima en zal de gewone consument er geen verschil in kunnen vinden.

Ik pm je even mijn website, onder aan de home pagina staat een PDFje met info hoe, waar en wanneer.

Gast
Gast

Bericht  Snoopy ma 21 mei 2012 - 18:24

Zero schreef:
Nee het is niet het zelfde, systeem camera's werken nog altijd zoals de compact camera's - geen spiegel dus en dus ook geen 100% waarheidsgetrouw beeld. Een spiegelreflex heeft veel meer functies, maar je gaat dat verschil pas merken als je het echt nodig zou hebben. Voor je vakantie foto's werken ze in principe allebei prima en zal de gewone consument er geen verschil in kunnen vinden.

Ik pm je even mijn website, onder aan de home pagina staat een PDFje met info hoe, waar en wanneer.

Bedankt voor je advies. Ze zeiden inderdaad dat het enige verschil was dat er geen spiegel in zit, maar dat de kwaliteit verder hetzelfde is. Uiteindelijk wil ik er wel meer mee dan alleen vakantiekiekjes. Moet daar alleen eerst flink voor sparen want ik wil niet alleen die SLR, maar wil er een onderwaterhuis bij, want ik wil voornamelijk meer met onderwaterfotografie doen. Maar die dingen zijn gemiddeld 4x zo duur als de camera zelf :O
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 20:36

Ja, die behuizingen zijn echt gekkenhuis voor SLR, maar dat is op zich ook logisch. Een SLR onderwater besturen is best een klus.
Je heb wel redelijke compact camera's die een beetje onder water gaan (tot 10 meter) maar ja, als je echt je SLR naar beneden wil nemen... kost erg veel.

Gast
Gast

Bericht  Snoopy ma 21 mei 2012 - 20:55

Zeker logisch, zou ook geen goedkope willen, want als die een beetje lekt, dan is je dure camera naar de maan confused
Heb nu al een onderwaterhuis voor m'n ixus, dus ben wel bezig, maar kan niet wachten tot ik met echt goede apparatuur onder kan.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 6:19

Jeeeej we hebben aanmeldingen gehad (nog geen officiële maar wel mondeling) voor onze cursus in september smile dus die hebben we vandaag ook maar op FB geknald.
cheers

En ik heb nog steeds mn freaking 24-70 niet Evil or Very Mad mn bestelling word steeds gecanceld!
Verdorie... morgen ga ik denk ik eens bellen met de echte jongens... ik wil die lens voor een schappelijke prijs, anders bestel ik per direct de 24-105 wel...
thumbdown

Gast
Gast

Bericht  Marin di 22 mei 2012 - 6:28

Super Zero!
:cheering:

Ik heb vandaag 50 euro vakantiegeld gekregen, dus ehh..niet echt noemenswaardig voor de spaarrekening van de camera. Heb er de kapper maar van betaald Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 6:38

Nee dat is inderdaad niet veel... nou ja, elke 50 euro is natuurlijk mooi mee genomen, maar leuker is het als er weer even een bruiloft betaald o.i.d.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:20

Ha kletskousen smile Leuk om jullie verhalen te lezen!
Wij zijn een weekend weg geweest, had 4 geheugenkaarten bij me maar ik geloof dat die dingen op hol zijn geslagen icm mijn camera! Want op hoogste kwaliteit RAW kan je met 4gb normaal meer dan 200 foto's maken, toch? En met 8gb meer dan het dubbele van de 4gb, toch? Heb alle kaartjes geformatteerd, in de camera, maar ik haalde die aantallen van geen kanten Sad

Hier helaas momenteel geen opdrachten, maar dat is op dit moment niet zo heel erg omdat ik nog véél foto's heb liggen.. en mijn site nodig moet updaten smile

Bummer, Zero, dat ze zo stom aan het doen zijn met je lens! Wel uberchill dat jullie al aanmeldingen hebben voor de cursus in september! Had de aankondigingen idd al voorbij zien komen!

Marin, lekker dat je boekingen hebt! Hopelijk heb je snel de camera bij elkaar gespaard. Voor zover ik weet zijn de prijzen van de site van KE en de winkel gelijk. Heb iig nog nooit meegemaakt dat dit niet zo was!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:52

Hmmm niet veel meer hoor, ik geloof dat ik er ooit 230 op wist te persen en toen was het wel basta. Vergeet niet dat je nu ook nog met 18 megapixel schiet he... met je 40D ging dat makkelijker passen.

Ik baal voornamelijk van die lens omdat we er al ruim 3 weken nu mee bezig zijn... ik ben er wel een beetje klaar mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:54

ja, maar ik haalde er maar 160 op de 4gb! Dus érgens gaat het mis Sad

De 40D is overigens gevonden.. door de politie!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:08

Nee, echt?! Hahahah wat een giller! cheers

Waar hadden ze hem vandaan geplukt?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:09

bij een heler.. en als ik de politieagent mag geloven, is het ook nog wie wij dachten! :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:14

Nou toch fijn dat ie weer terug is dan! Maar ja... nu heb je hem al vervangen Yes

Ga je hem houden of proberen te slijten aan het museum?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:16

Ik krijg 'm niet terug omdat ik van de verzekering geld heb gekregen! Maar mócht ik 'm terug krijgen, heb ik iig een backup, die is beter dan wat ik nu heb als backup smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:24

Hm ja dat is ook eigenlijk wel logisch.

Ik heb mn 40D ook als back up, maar dat is meer een back-up back-up. Mocht er vandaag iets gebeuren met mijn camera, dan gebruik ik morgen de camera van mijn collega.
De 40D gaat enkel de tas in als we beide op reportage zijn.

En ooit... zal mijn 7D de back up zijn en glanst er een prachtige 5D mark 3 in mijn handen.... ooit....

Gast
Gast

Bericht  Snoopy di 22 mei 2012 - 9:24

Oreo schreef:ja, maar ik haalde er maar 160 op de 4gb! Dus érgens gaat het mis Sad

De 40D is overigens gevonden.. door de politie!

Klopt wel ongeveer hoor. Doe het kaartj maar eens in de computer en kijk hoe groot de bestanden zijn. 4gb en 160 foto's is ongeveer 25 mb per stuk. Beetje Raw foto zit daar zo aan, helemaal als je veel in bijzondere omstandigheden foto's hebt gemaakt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Marin di 22 mei 2012 - 9:25

Wow wat bizar dat ie is gevonden. Zo zie je, altijd aangifte doen.
Verder even korte reactie want ben zo moe dus lig al in bed.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 9:27

Snoopy, het waren er altijd meer smile Maar misschien heb je gelijk.. Zucht, moet ik toch maar een kaartje met 16gb gaan kopen...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 42 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 28 ... 42  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: