Nieuw Fotografie Topic
+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers
Pagina 6 van 42
Pagina 6 van 42 • 1 ... 5, 6, 7 ... 24 ... 42
Re: Nieuw Fotografie Topic
Joy_ schreef:Ja precies, het is net als onze eeuwige Android en iPhone discussie. Ik wil best toegeven dat Android fijn werkt, en een Nikon werkt ook wel fijn..maar never nooit zal ik het kopen want het zijn niet mijn merken
Alhoewel hij wel voorstelde dat een van ons ooit zal moeten switchen, want het is een beetje onzin om met 2 grote tassen vol lenzen te lopen met twee camera's die niet compatibel zijn als we op reis zijn.. Maar aan de andere kant. Op het moment dat ik de groothoek wil en hij ook, of de 50mm, ga ik echt no way mijn lens opgeven omdat hij die ook nodig heeft. Komt ruzie van. Dan maar extra ieder z'n eigen tas sjouwen
We moeten eigenlijk ook maar dezelfde joggingpakjes uitzoeken, en jackies met een logo. Dan zijn we echt hetzelfde, en hebben we een gezamelijke hobby.
Hahhahaha precies xD
Het is lastig om idd als stel met 2 verschillende merken te lopen maar ja... niks houd mij van mijn canon af. Anders moet ook mijn collega om naar Nikon plus mijn vader, plus mijn andere foto vrienden....
Ik heb serieus zero nikon vrienden. Dus als mijn toekomstige vent een nikon heeft: veel plezier ermee schat. Jouw opbergruimte is in de kelder
Gast- Gast
@ Zero, ik snap! En wat scheelt dat dan veel! En ken je de rosa-bags al dan? havearosa.nl Die zijn ook best leuk! Enige nadeel vind ik dan dat ze niet van echt leer zijn!
@ Joy, dat klinkt leuk! Gezellig en lekker op pad, lekker kneuteren, je handen laten vernikkelen en mooie sfeerfoto's maken! Gezellig. Je brengt me op ideeen
@ Joy, dat klinkt leuk! Gezellig en lekker op pad, lekker kneuteren, je handen laten vernikkelen en mooie sfeerfoto's maken! Gezellig. Je brengt me op ideeen
Gast- Gast
Jep, ook al doorgespit maar die vind ik eigenlijk niet zo cute als die ik nu op het oog heb.
Ik doe blijkbaar graag moeilijk hahahhahaah
Gast- Gast
Zero, nee hoor. Je hebt je eigen smaak, en die is nou eenmaal duur. Maakt het uit! Zijn pilgers eigenlijk wel van leer, of is het allemaal immitatie?
Gast- Gast
Wat foto's van het meertje, vond deze wel geslaagd
Reflecties. Deze vond iedereen echt heel mooi op Facebook. Ik zat er zelf over te twijfelen of ik 'm uberhaupt wel wilde houden, want ik wist niet of ik 'm nou goed of niet vond. Maar blijkbaar viel ie toch erg op.
Bosweggetje. Deze was heel erg grappig, want ik beargumenteerde op dat moment tegen m'n vriend dat ik soms wel eens per ongeluk foto's maakte terwijl m'n camera op m'n heup hing, en dat er dan best wel aardige plaatjes uitkomen soms.. En zie hier. Super vette foto vind ik, met die scherptediepte voorin. Ik vind dat ie een erg interessant laag oogpunt heeft iig. Het werkt op de een of andere manier.
Roos, cliché maar wel mooi. Alleen lijkt ie niet haarscherp van voren, ik had op dat moment moeite met m'n 50mm, die zat te kloten met de auto focus. Klopt dat, dat ie niet haarscherp is?
Twee HDR's die ik mooi gelukt vond
En mooi doorkijkje
En ik vond deze die m'n vriend had gemaakt dus ook heel vet, echt enorm onscherp in de voorgrond, best heel mooi gedaan! Dat lukt mij dus niet he, zelfs met de 50mm en groot diafragma niet.
Reflecties. Deze vond iedereen echt heel mooi op Facebook. Ik zat er zelf over te twijfelen of ik 'm uberhaupt wel wilde houden, want ik wist niet of ik 'm nou goed of niet vond. Maar blijkbaar viel ie toch erg op.
Bosweggetje. Deze was heel erg grappig, want ik beargumenteerde op dat moment tegen m'n vriend dat ik soms wel eens per ongeluk foto's maakte terwijl m'n camera op m'n heup hing, en dat er dan best wel aardige plaatjes uitkomen soms.. En zie hier. Super vette foto vind ik, met die scherptediepte voorin. Ik vind dat ie een erg interessant laag oogpunt heeft iig. Het werkt op de een of andere manier.
Roos, cliché maar wel mooi. Alleen lijkt ie niet haarscherp van voren, ik had op dat moment moeite met m'n 50mm, die zat te kloten met de auto focus. Klopt dat, dat ie niet haarscherp is?
Twee HDR's die ik mooi gelukt vond
En mooi doorkijkje
En ik vond deze die m'n vriend had gemaakt dus ook heel vet, echt enorm onscherp in de voorgrond, best heel mooi gedaan! Dat lukt mij dus niet he, zelfs met de 50mm en groot diafragma niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mooie foto's, Joy! Idd, de bloem lijkt niet helemaal scherp. Stond je misschien toch net iets te dichtbij? De foto die je vanuit je heup hebt genomen is idd leuk, al vind ik 'm zelf iets te geel en te rood en had een nog lager standpunt (hurken) misschien nog mooier geweest. Maar, dat is mijn persoonlijke smaak van fotografie. Het doorkijkje vind ik ook leuk!
De weerspiegelingfoto is wel mooi, maar ik vind 'm heel erg donker en denk dat ook hier een lager standpunt mooier was geweest. Maar nogmaals, dat is mijn eigen smaak!
HDR ben ik niet zo'n fan van, dus daar geef ik geen reactie op
Waar heb je dit gefotografeerd eigenlijk?
De weerspiegelingfoto is wel mooi, maar ik vind 'm heel erg donker en denk dat ook hier een lager standpunt mooier was geweest. Maar nogmaals, dat is mijn eigen smaak!
HDR ben ik niet zo'n fan van, dus daar geef ik geen reactie op
Waar heb je dit gefotografeerd eigenlijk?
Gast- Gast
Dank je Oreo. Ze zijn inderdaad bewerkt, dus kan zijn dat die kleuren niet bij je smaak passen.
Ik had zelf gehoopt op mooier licht of meer mist die dag. Ik ben daar 2 jaar geleden ook 2x geweest en was het zoooo mooi. Het is in Groningen trouwens.
Ik had zelf gehoopt op mooier licht of meer mist die dag. Ik ben daar 2 jaar geleden ook 2x geweest en was het zoooo mooi. Het is in Groningen trouwens.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb trouwens net even een programmaatje gedownload, maar de 400D kan idd geen shutter count doen. Hij gaf 0 aan. Maar dat klopt niet
Ik wil het nu weten!
Ik wil het nu weten!
Marin- Lady Post-a-lot
Oh jammer, Groningen vind ik zo ver weg Ben er 1 keer geweest en vond het een prachtige stad!
Gast- Gast
Ik was even met m'n vriend aan 't bespreken over dit topic (meteen maar even toegegeven dat het vandaag over roze tassen ging, jawel), en hij vroeg zich af of jullie eens naar wat foto's van hem wilden kijken en jullie mening en feedback willen geven Het zijn foto's van onze wandeling bij 't meertje, ons tripje naar Brugge en zijn recente reis naar Zuidoost Azie.
Alvast heel erg bedankt namens hem
Met z'n Nikon..
(D80 trouwens, niet D70 zoals ik zonet zei. Stomme Nikon, kan 't nooit onthouden)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Alvast heel erg bedankt namens hem
Met z'n Nikon..
(D80 trouwens, niet D70 zoals ik zonet zei. Stomme Nikon, kan 't nooit onthouden)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Marin- Lady Post-a-lot
Hmm lastig te beoordelen want het is zo niet echt een serie, zelfs in de manier van maken niet. (was misschien ook niet de bedoeling maar de vergelijking is nu lastig te vinden)
Ik vind denk ik de foto met de rotsen het mooiste, maar die met de koe en de kar een van de betere. Misschien omdat ik dat beeld ook echt heb van Azië.
Hoewel die mevrouw met die canon en die mooie inkijk misschien wel de allerbeste is natuurlijk.
Ik vind denk ik de foto met de rotsen het mooiste, maar die met de koe en de kar een van de betere. Misschien omdat ik dat beeld ook echt heb van Azië.
Hoewel die mevrouw met die canon en die mooie inkijk misschien wel de allerbeste is natuurlijk.
Gast- Gast
Hahahaha dude, komen we er dus net achter dat ik mijn camera op 4 mei 2008 heb gekocht, en m'n vriend op 4 mei 2011. Zo van, het is dan wel het verkeerde merk, maar in elk geval meant to be
Marin- Lady Post-a-lot
wauw, dat jij nog weet wanneer je die camera gekocht heb
Ik dacht trouwens dat je al eerder een slr had dan ik maar dat was waarschijnlijk mijn collega dan (liep eerst ook rond met een 400 of 450)
Gast- Gast
Zero schreef:
Ik zag het op Facebook, dat staat een datum bij. Ik dacht zelf ook dat het 2007 was, maar toch 2008 pas.
Welke foto met de rotsen bedoel je trouwens, want dat zijn er meerdere. (ze zijn genummerd).
Ik vind zelf die waterbuffel (geen koe haha) ook erg mooi qua compositie.
Marin- Lady Post-a-lot
ik heb geen verstand van fotografie, maar als leek zeg ik:
- de foto met het bankje
die spreekt me zo ontzettend aan, weet eigenlijk niet waarom. Het geeft me echt een bepaald gevoel (geen positief gevoel overigens, maar het spreekt!)
en welke ik echt ook heel mooi vind is de foto waar de jongentjes zwemmen en er eentje nog boven het water ' hangt' . Helemaal naakt. Dat beeld het leven daar echt uit.
Ik ben zelf in azie geweest en zie in sommige foto's dan ook wel het echte azie terug. Zoals bijv. de foto met de kar, de foto met de vissen, de foto met de gekleurde dingentjes (hoe heet het eigenlijk?). Maar ik vind dat wel een beetje de foto's die je ' overal al ziet' in toeristische boekjes of bijv bij reisverhalen etc.
Zekerste weten mooie foto's, maar niet uniek (vergeleken met die zwemmende jongens).
- de foto met het bankje
die spreekt me zo ontzettend aan, weet eigenlijk niet waarom. Het geeft me echt een bepaald gevoel (geen positief gevoel overigens, maar het spreekt!)
en welke ik echt ook heel mooi vind is de foto waar de jongentjes zwemmen en er eentje nog boven het water ' hangt' . Helemaal naakt. Dat beeld het leven daar echt uit.
Ik ben zelf in azie geweest en zie in sommige foto's dan ook wel het echte azie terug. Zoals bijv. de foto met de kar, de foto met de vissen, de foto met de gekleurde dingentjes (hoe heet het eigenlijk?). Maar ik vind dat wel een beetje de foto's die je ' overal al ziet' in toeristische boekjes of bijv bij reisverhalen etc.
Zekerste weten mooie foto's, maar niet uniek (vergeleken met die zwemmende jongens).
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Die gekleurde dingetjes zijn zeepjes. Hij heeft er ook eentje voor me meegenomen als cadeautje
Dank je wel voor je commentaar! Erg leuk om te lezen. Ik heb ook duidelijk mijn favorieten en vind sommige ook echt heel mooi.
Dank je wel voor je commentaar! Erg leuk om te lezen. Ik heb ook duidelijk mijn favorieten en vind sommige ook echt heel mooi.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:Zero schreef:
Ik zag het op Facebook, dat staat een datum bij. Ik dacht zelf ook dat het 2007 was, maar toch 2008 pas.
Welke foto met de rotsen bedoel je trouwens, want dat zijn er meerdere. (ze zijn genummerd).
Ik vind zelf die waterbuffel (geen koe haha) ook erg mooi qua compositie.
waterbuffel, bizon, gnoe... allemaal koe in mijn ogen.
Ik bedoel die blauwe. Ben het nummer al weer kwijt, ik ga hem even opzoeken en dan mijn post editten...
edit: 6 dus
Gast- Gast
Nice, hoopte al dat je die bedoelde. Die komt namelijk aan de muur!
Marin- Lady Post-a-lot
Dat portret van dat jochie is echt mooi! En de timing van die jongens in het water is superleuk!!!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Meiden, ten eerste; mooie foto's allemaal zeg! WOW!!
Ik ben sinds een aantal weken met een cursus begonnen. Heel leuk, en heel leerzaam.
De opdracht van deze week is : Maak een overbelichte foto, en onderbelichte foto ( wel functioneel uiteraard).
Ze liet de termen High key en low key ook vallen.
Nu merk dat die twee laatste termen vooral met studiofotografie gecombineerd worden (op internet).
Kunnen jullie mij een eindje op weg helpen, loop een beetje vast...
Heb ook niet zo heel veel tijd (moet woensdag af), dus kan geen steden of iets dergelijks gaan bezoeken.
Heb al een mooie foto (paar pagina's terug) gezien met een steegje/binnenpleintje, heel donker met een 'lichte' poort/deur.
Moet ik aan zoiets denken???
Ik ben sinds een aantal weken met een cursus begonnen. Heel leuk, en heel leerzaam.
De opdracht van deze week is : Maak een overbelichte foto, en onderbelichte foto ( wel functioneel uiteraard).
Ze liet de termen High key en low key ook vallen.
Nu merk dat die twee laatste termen vooral met studiofotografie gecombineerd worden (op internet).
Kunnen jullie mij een eindje op weg helpen, loop een beetje vast...
Heb ook niet zo heel veel tijd (moet woensdag af), dus kan geen steden of iets dergelijks gaan bezoeken.
Heb al een mooie foto (paar pagina's terug) gezien met een steegje/binnenpleintje, heel donker met een 'lichte' poort/deur.
Moet ik aan zoiets denken???
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
je kan het idd heel simpel houden.
Ik zou een portret doen, daar zie je goed het contrast.
Maak er bijv eentje met heel veel licht (of dat nu buiten of binnen is moet je zelf zien), diegene kan dan het best lichte kleding aan hebben (wit) en lichte haren of muts.
Overbelicht je foto dan nog ietsjes meer en je heb high key.
Low key is makkelijker 's avonds. Zet een lamp aan en de rest uit en je kunt al gaan experimenteren met low key
Gast- Gast
Joy_ schreef:Ik wil wel voor je komen werken! Maar dan wel met de camera er bij inderdaad!
Zelda, met de iPhone kan je ook hele leuke foto's maken. Jij hebt de 4 toch? Die Hipstamatic vintage foto's vind ik altijd erg leuk. Met 't blaadje en hartje vind ik ook erg mooi.
Mizzie, je kan dat inderdaad wel met photoshop. Maar waarom niet dezelfde foto opnieuw maken en gewoon alles in de omgeving leeg halen. Dat is zo veel makkelijker, om te kijken wát je fotografeert voordat je klikt.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ze keek zo lief, de muts zat goed....tis die omgeving he!
Ik ga even kijken bij photoshop.
Zelda: Ook bedankt voor je reactie!!
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Joy, jeetje, is jouw camera uit 2008? De mijne dan ook, of nou ja, mijn oude camera. Ik heb inmiddels een andere. Wat gaat de tijd dan snel! Wat is jouw favoriete lens eigenlijk? Overigens vind ik de foto's van je vriend wel mooi, maar bij die jongetjes die zwemmen, miste ik een stukje voet en daar kan ik me dan heel erg aan storen. Dat is echt wel een heel erg nadeel Vind de foto met het jongetje het allergaafste, dat enorme mes en dan zo'n klein ventje erbij. Geweldig contrast!
Zora, wat is jouw favo lens?
Ik ga dit weekend flink photoshoppen. Of nou ja, ik moet iets kerst-achtigsknutselen. Heb al genoeg ideetjes, maar nu nog de uitwerking voor elkaar krijgen.. wish me luck ;-)
Zora, wat is jouw favo lens?
Ik ga dit weekend flink photoshoppen. Of nou ja, ik moet iets kerst-achtigsknutselen. Heb al genoeg ideetjes, maar nu nog de uitwerking voor elkaar krijgen.. wish me luck ;-)
Gast- Gast
Mijn tas moet helemaal uit Utah komen, ik moet nog even een paypall acount aanmaken en betalen maar dan komt ie deze kant op :face:
2 eigenlijk. Ook een voor mijn collega.
Gast- Gast
even een vraagje aan de fotografie meiden hier. Ik heb op mijn werk foto's van de kinderen gemaakt met een kerstmuts op, nu lijkt het mij erg mooi om de foto zwart wit te maken en dan de kerstmuts rood laten. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik heb nu picasa gedownload maar dan wordt ook een stuk erom heen gekleurd en dat wil ik niet.
Ben nu de gratis versie van photo shop aan het downloaden. MAar heeft iemand nog DE tip om dat te doen?
Ben nu de gratis versie van photo shop aan het downloaden. MAar heeft iemand nog DE tip om dat te doen?
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 6 van 42 • 1 ... 5, 6, 7 ... 24 ... 42
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie topic #1
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
Pagina 6 van 42
Permissies van dit forum: