voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
+32
truestar
RYW
Flip Fluitketel
Floor
_Lana_
Aggi
holaagirl
Susan
Rebecca
Steep
*Lookie*
*Troela*
ProudMom
Tania
Printje
Flower_L
Happydobby
Bruintje Beer
Annie24
Pussycat
pitbullgup
Makamba
LMCurious
joyce0606
Supertalentje
PapillonRose
Pandora
Liadan
Rush
Ugly Betty
Jelin
Mysterious
36 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
Nee, ik had absoluut geen voorkeur, was al blij dat ik uberhaupt zwanger was! Ik had wel heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden, maar met 17 weken hebben de geslachtsbepaling laten doen en toen bleek het een jochie. Superleuk!! Voor een evt. 2e zou ik weer graag een jongetje willen, lijkt me zo leuk, 2 broertjes samen haha. Een meisje lijkt me ook super hoor. Maar zover is het nog lang niet!
Gast- Gast
@Joyce, mijn schoonmoeder had ook roze kleertjes gekocht, en tegen verre familie gezegd dat ze dacht dat het een meisje zou zijn. Wij kregen toen een roze dekbed. Ik zei nog dat ze geen roze dingen moest kopen.
Wij hadden het geslacht voor ons gehouden en daar baalden ze van. Mijn schoonmoeder verteld ook altijd dat ze het miste geen dochter te hebben. Vind ik jammer dat ze dat gewoon zegt waar haar 3 zonen bij zitten.
Ik dacht altijd dat ik een meisje wilde maar toen we ervoor gingen dacht ik wel dat het een knul zou worden, inmiddels ben ik helemaal trots op mijn knul. Mocht het ons nog eens gegund zijn dan wil ik het geslacht niet weten. Ik denk dat het toch een jongetje word.
Wij hadden het geslacht voor ons gehouden en daar baalden ze van. Mijn schoonmoeder verteld ook altijd dat ze het miste geen dochter te hebben. Vind ik jammer dat ze dat gewoon zegt waar haar 3 zonen bij zitten.
Ik dacht altijd dat ik een meisje wilde maar toen we ervoor gingen dacht ik wel dat het een knul zou worden, inmiddels ben ik helemaal trots op mijn knul. Mocht het ons nog eens gegund zijn dan wil ik het geslacht niet weten. Ik denk dat het toch een jongetje word.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb verscheidene keren moeten horen "ow een jongen dat is ook leuk"
Had geen voorkeur masr vind mezelf meer jongensmama. Voor een tweede ook geen voorkeur. Meisje lijkt me leuk, maar weet nu dat jongen ook heel leuk is....we zien wel.
Had geen voorkeur masr vind mezelf meer jongensmama. Voor een tweede ook geen voorkeur. Meisje lijkt me leuk, maar weet nu dat jongen ook heel leuk is....we zien wel.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Happydobby schreef:@Joyce, mijn schoonmoeder had ook roze kleertjes gekocht, en tegen verre familie gezegd dat ze dacht dat het een meisje zou zijn. Wij kregen toen een roze dekbed. Ik zei nog dat ze geen roze dingen moest kopen.
Wij hadden dat dus hier ook met mijn schoonmoeder. Toen we vertelden dat we een jongetje kregen was het 'ow....*lange stilte*...'leuk' en dat was het. Mijn vriend heeft 1 broertje en verder alleen maar neefjes. In zijn familie komen geen meisjes voor en wij zijn de 1e met een baby. Erg leuke reactie dus als je net van de echo afkomt en vol trots komt vertellen dat het een jongetje wordt.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Een voorkeur vind ik een groot woord maar ik zag mezelf meer als een meisjesmama, lekker tutten, spelen met poppen etc. Ik was er eigenlijk ook van overtuigd dat we ook een meisje kregen, op de 20 weken echo bleek dat het een ventje was en hier moest ik wel ff aan wennen. Maar nu, ik ben helemaal verliefd op mijn kleine kerel. Een leuker, liever, makkelijker ventje bestaat niet. Bij een tweede lijkt me dan toch heel stiekem een meisje erbij wel erg leuk. Ik vind er trouwens niets mis mee om dat uit te spreken zolang je er maar niet in doorslaat en allerlei dingen gaat uitvoeren om tot het gewenste geslacht te komen, mits er natuurlijke medische redenen voor zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Bij de eerste had ik helemaal geen voorkeur. Nu ook niet echt, al leek het me wel leuk om ook te ervaren hoe het is om een dochtertje te hebben. Het is een meisje, maar was het een jongen geweest was ik net zo blij geweest.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ja, beide keren voor een jongen.
Gast- Gast
Ik heb altijd graag een dochter gewild maar beide vorige zwangerschappen had ik geen sterke voorkeur, cliché maar als het inderdaad maar gezond is Mijn vriend had het trouwens wel, hij moest de eerste keer ook echt omschakelen toen het een jongen bleek te zijn.
Nu verschilt mijn voorkeur per dag... maar eigenlijk maakt het me niks uit. Als ik denk dat het een meisje is vind ik het jammer dat het dan geen jongen is en andersom
Nu verschilt mijn voorkeur per dag... maar eigenlijk maakt het me niks uit. Als ik denk dat het een meisje is vind ik het jammer dat het dan geen jongen is en andersom
Gast- Gast
Ik heb geen voorkeur. Het lijkt me allebei leuk! Maar ik wil het wel graag weten, want dan kan ik me daar op gaan richten dat lijkt me fijn ivm met shoppen enz
Gast- Gast
Had eigenlijk geen voorkeur aangezien mijn voorgevoel erg sterk zei 2 meiden en mocht er een 3e kindje komen een jongen...
Gast- Gast
Ik heb er altijd van gedroomd om eerst een jongen te krijgen, en mijn vriend heeft hetzelfde! Dit omdat ik vroeger een grote broer wilde, haha. Maar dat gevoel heb ik nog steeds.
Gast- Gast
Ik wilde heel erg graag een meisje, maar doordat mijn gevoel zei dat het een jongen was heb ik me daar in de eerste maanden al heel erg op gericht en begon ik dat ook steeds leuker te vinden. Uiteindelijk bleek het bij de 20 weken echo een meisje te zijn, dus moest ik wéér omschakelen, maar ik vind het heel erg leuk! Heb mezelf altijd gezien als in ieder geval een meisjesmama, en mijn vriend heeft ook altijd gedacht dat hij een meisje zou krijgen.
Gast- Gast
Tania schreef:Bij de eerste had ik helemaal geen voorkeur. Nu ook niet echt, al leek het me wel leuk om ook te ervaren hoe het is om een dochtertje te hebben. Het is een meisje, maar was het een jongen geweest was ik net zo blij geweest.
+1.
Ik had ook geen voorkeur, maar was er wel van overtuigd dat het een jongetje zou zijn. Dat was dus ook zo.
Ik zeg heel eerlijk dat ik het wel heel erg leuk zou vinden als de 2e een meisje zou zijn, maar als we weer een jongetje zouden krijgen, zou ik net zo blij zijn.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Hier geen voorkeur. Wel bij de 1e heel sterk het gevoel dat het een jongen was. Kon voor mijn gevoel ook geen meisje zijn, dus als dat bij de geslachtbepaling eruit was gekomen had ik denk ik wel moeten wennen ( omdat gevoel zo sterk was dus).
Bij 2 ook voorgevoel maar minder sterk. En ook deze keer had mijn gevoel het goed.
Had me ook echt niets uitgemaakt wat het geslacht zou zijn.
Bij 2 ook voorgevoel maar minder sterk. En ook deze keer had mijn gevoel het goed.
Had me ook echt niets uitgemaakt wat het geslacht zou zijn.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Nee, ik had geen voorkeur. Wel had ik het gevoel dat het een jongen zou zijn en dat bleek met de echo ook het geval.
Edit: Mijn vriend ze van te voren dat een meisje hem ook leuk zou lijken aangezien hij uit een echte jongenshuishouding komt. Maar nu het een jongen blijkt te zijn is hij zo trots als een pauw
Edit: Mijn vriend ze van te voren dat een meisje hem ook leuk zou lijken aangezien hij uit een echte jongenshuishouding komt. Maar nu het een jongen blijkt te zijn is hij zo trots als een pauw
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Toen we erachter kwamen dat we zwanger waren heb ik gelijk gezegd dat ik een jongensmama ben en dit een jongetje zou worden. We hebben er voor gekozen om het geslacht niet te weten, maar ik wist heel sterk dat het een jongen zou worden. Mijn vriend had dat ook. Ik heb het altijd gewoon uitgesproken als er naar werd gevraagd. Ik zou niet weten waarom ik mijn voorkeur niet zou mogen uitspreken, het is maar een voorkeur en daarbij ik zou ook helemaal in de 7e hemel zijn geweest als R. een meis was geweest. Voor de volgende (als we zo gezegend mogen zijn) heb ik (nog) geen voorkeur.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Happydobby schreef:
Mijn oma ( van vaders kant) zei nadat mijn nichtje geboren was, waar mijn moeder en ik met mijn 2 zusjes bij waren: 'nu heb ik eindelijk een kleindochter'.
Ehm...en bedankt! Zelf was ik nog te jong om dit echt bewust mee gekregen te hebben, maar voor mijn moeder was dit zoooo lullig!
Rebecca schreef:
Mijn oma ( van vaders kant) zei nadat mijn nichtje geboren was, waar mijn moeder en ik met mijn 2 zusjes bij waren: 'nu heb ik eindelijk een kleindochter'.
Ehm...en bedankt! Zelf was ik nog te jong om dit echt bewust mee gekregen te hebben, maar voor mijn moeder was dit zoooo lullig!
Nou, dit vind ik ook wel heel lullig, alsof jullie niet ook haar kleindochters zijn?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Mij maakt het echt totaal niet uit. Ik vind dat je met een jongen ook lekker kunt 'tutten'.. Het is misschien iets beter zoeken naar stoere/hippe jongenskleding maar dat vind ik ook wel weer een uitdaging
En al die haarbandjes/klipjes etc hoef ik toch niet zo nodig bij een meid.
Mij maakt het dus echt niet uit.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Mij maakt het echt totaal niet uit. Ik vind dat je met een jongen ook lekker kunt 'tutten'.. Het is misschien iets beter zoeken naar stoere/hippe jongenskleding maar dat vind ik ook wel weer een uitdaging
Soms lees je inderdaad van die moeders die zichzelf een echte jongensmoeder vinden en niet van dat getut houden, maar het wel leuk vinden om lekker gel in de haartjes van hun zoon te doen. Dat is toch ook tutten?
Ik vind gel trouwens niet leuk bij kleine kinderen, Ezra heeft wel zijn eigen haarspray speciaal voor krullen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Punk'd schreef:Mij maakt het echt totaal niet uit. Ik vind dat je met een jongen ook lekker kunt 'tutten'.. Het is misschien iets beter zoeken naar stoere/hippe jongenskleding maar dat vind ik ook wel weer een uitdaging
Soms lees je inderdaad van die moeders die zichzelf een echte jongensmoeder vinden en niet van dat getut houden, maar het wel leuk vinden om lekker gel in de haartjes van hun zoon te doen. Dat is toch ook tutten?
Ik vind gel trouwens niet leuk bij kleine kinderen, Ezra heeft wel zijn eigen haarspray speciaal voor krullen.
Watvoor spray heb je daarvoor? Mijn zoontje heeft ook krullen maar de dag dat we het niet wassen zit het altijd een beetje rommelig omdat de krullen dan platgedrukt zijn ofzo
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik wilde graag een zoon, en had ook zo'n voorgevoel.
Mijn vriend wilde een meid...Jammer voor hem:-)
Voor een eventuele tweede ( als het ons gegeven mag zijn) zou ik stiekum wel een meid willen!! haha!!
Die meidenkleertjes etc zijn zoooo leuk!!
Maareh nogmaals, ben al blij ALS we een tweede krijgen...
Mijn vriend wilde een meid...Jammer voor hem:-)
Voor een eventuele tweede ( als het ons gegeven mag zijn) zou ik stiekum wel een meid willen!! haha!!
Die meidenkleertjes etc zijn zoooo leuk!!
Maareh nogmaals, ben al blij ALS we een tweede krijgen...
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Tania schreef:
Watvoor spray heb je daarvoor? Mijn zoontje heeft ook krullen maar de dag dat we het niet wassen zit het altijd een beetje rommelig omdat de krullen dan platgedrukt zijn ofzo
Perfecte Krul Booster Spray van Andrélon.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Weet niet of je het een voorkeur mag noemen, maar heb altijd gedacht dat mijn eerste kindje een jongentje zou worden, en heb toen ik zwanger was ook gedacht dat een jongen beter bij mij zou passen, dus stelde ik mij daar ook op in. Wist tijdens mijn zwangerschap ook heel zeker dat wij een jongen zouden krijgen.
Bij de 20 weken echo bleek het ook zo te zijn dat wij een zoontje kregen.
Bij de 20 weken echo bleek het ook zo te zijn dat wij een zoontje kregen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Stiekem, en de wens kwam uit, een meisje!
Nu bij een volgende zwangerschap zou ik stiekem hopen op een jongentje! :-) maar dat duurt nog jaarennnnnnnn......
Nu bij een volgende zwangerschap zou ik stiekem hopen op een jongentje! :-) maar dat duurt nog jaarennnnnnnn......
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» voorkeur ouder?
» 'gezonde' voorkeur..
» Voorkeur papa...
» Voorkeur jongen /meisje?
» voorkeur ouder?
» 'gezonde' voorkeur..
» Voorkeur papa...
» Voorkeur jongen /meisje?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: