Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerder bevallen ook eerder werken?

+7
PiP
*Troela*
Tania
Printje
LMCurious
Susan
studiebol
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  Poisongirl ma 31 okt 2011 - 20:13

Dit is wat de plannen zijn van de Rijksoverheid met betrekking tot langer verlof:

Moet uw baby na de bevalling of tijdens uw bevallingsverlof in het ziekenhuis opgenomen worden, dan wordt uw bevallingsverlof verlengd. Dat is nu al zo als uw kind te vroeg geboren wordt. Het verlof wordt straks ook verlengd als de baby om andere medische redenen in het ziekenhuis moet verblijven. Uitgangspunt is dat u in totaal 10 weken thuis kunt zijn met uw kind, gerekend na ontslag uit het ziekenhuis.

Het gaat hier om voorgenomen beleid. De ingangsdatum van deze plannen is niet bekend. De inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en de Eerste Kamer en publicatie in het Staatsblad.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  *Troela* ma 31 okt 2011 - 21:12

studiebol schreef:
Mama1985 schreef:
studiebol schreef:
Mama1985 schreef:Graag gedaan! Ik heb er best veel aan gehad qua info, maar ook om ervaringen te lezen van andere mama's waar ze tegen aan liepen.
Hoe gaat het met de meiden?? En trek jij het nog een beetje? hug

Met de meiden gaat het heel goed! Echt fijn hoe goed ze het doen.

Met mij gaat het ook goed maar merk wel dat ik moe aan het worden ben. Maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om maar een keer per dag te gaan, dus ik wil gewoon 2 keer per dag, en dan slaap ik wat langer tussen de middag.

Fijn dat de meiden het goed doen! Dat scheeld al veel!
Begrijpelijk dat je moe bent, je bent ook nog kraamvrouw, maar moet al vanalles. Hopelijk krijg je je rust met in de middag slapen, en ik weet dat het ontzettend moeilijk is ( ik ben door ziek zijn ook dagen niet bij D geweest of maar 1 keer per dag) maar pak dan toch een keertje extra rust. Ookal kan je dan maar 1 keer gaan, je meiden zijn in goede handen. Maar ze hebben straks als ze thuiskomen ook mama nodig! Bedoel eigenlijk vooral dat je echt je grenzen moet bewaken.
hug

Ik weet het, maar het is moeilijk. Ben denk ik nog niet moe genoeg om een keer over te slaan, snap je wat ik bedoel? als ik daar ben vind ik het heerlijk en voel ik me ook niet moe, maar ja als ik dan thuis ben dan merk ik het wel. We kijken het nog even aan.

Het is zeker moeilijk, want het liefst ben je er de hele dag! Snap ook helemaal wat je bedoelt, en je moet ook zeker doen wat goed voor jou voelt. Bedoelde vooral dat het niet erg is om een keer over te slaan, als dat voor jou nodig is. Liggen de meiden wel bij je in de buurt in ziekenhuis?

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  studiebol ma 31 okt 2011 - 21:19

Heb net nog een keer gebeld met het UWV.. en nu had ik iemand anders aan de telefoon en mijn verlof is dus al wel ingegaan. Die vrouw had het dus niet goed.

Ik krijg nog post met een definitieve datum enzo, maar toch ik vind het prettig om te weten dat ik dus wel 2 weken eerder aan het werk moet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 21:34

Mijn werkgever liet mij dat van de week ook weten.
Je hebt recht op 10 weken verlof na de bevalling.
Of je kindje nu met 27 of met 37 weken geboren is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  *Troela* ma 31 okt 2011 - 21:40

Shopaholic schreef:Mijn werkgever liet mij dat van de week ook weten.
Je hebt recht op 10 weken verlof na de bevalling.
Of je kindje nu met 27 of met 37 weken geboren is.

Dit klopt niet. Als je bijv overtijd loopt heb je wel altijd recht op nog 10 weken.
Stel je bent met 34 weken met verlof gegaan en je bevalt met 42 weken. dan heb je 8 weken ervoor gehad, en nog wel recht op 10 erna. Totaal dus 18 weken.

Ga je met 34 weken met verlof en beval je met 37 weken. Heb je 3 weken ervoor gehad, en nog 13 over voor erna. Totaal 16 weken.

Beval je voor de 34 weken, heb je ook recht op 16 weken, en die gaan in als je bent bevallen.

je hebt dus alleen langer verlof in totaal als je overtijd loopt.
Of zoals hier boven geschreven, als je bijv met 27 weken bevalt, en je kindje komt pas na 10 weken thuis ( met 37 weken) zou je volgens de 16 weken recht, nog maar 6 weken over hebben. Maar door nieuwe regel krijg je er dan ipv 6 , 10.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  Tania ma 31 okt 2011 - 21:41

Shopaholic schreef:Mijn werkgever liet mij dat van de week ook weten.
Je hebt recht op 10 weken verlof na de bevalling.
Of je kindje nu met 27 of met 37 weken geboren is.


Als je met 37 weken bevalt dan heb je daarna nog 13 weken verlof (als je zes weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan bent).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 21:52

Ik dacht dat ik het al aangepast had maar blijkbaar dus niet.
Ik bedoelde inderdaad 42 weken. Dat je altijd recht hebt op die 10 weken na je bevalling.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  Happydobby ma 31 okt 2011 - 22:32

Rejoy. schreef:goh, wat raar geregeld, als je kind(eren) met 27 weken geboren worden, moet jij zo ongeveer weer aan het werk als de kindjes thuis komen..

Dat klopt, dat had een vriendin van mij die met 24 weken beviel. Tegen de tijd dat ze haar dochter meekreeg zat het verlof erop. Toen is ze nog de ziektewet ingeweest.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder bevallen ook eerder werken? - Pagina 2 Empty Re: Eerder bevallen ook eerder werken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum