Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speelgoed pistool voor kindjes?

+15
RYW
diddie
Olijfje
Mamsie
Pompoen
ProudMom
rapa nui
Susan
Zora
bolus26
Marin
Liadan
Printje
Tania
TNMN
19 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 21:18

Supertalentje schreef:Ik hekel een beetje de 'wacht-maar-tot-jullie-kinderen-groot-zijn'-doenerij.

Daar heb ik ook een hekel aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:46

De meest gehoorde uitspraak hier was een tijdje ' ik maak je dood hoor' en grapjes over uitgevallen oogballen en bloed waren hilárisch. Bij een 5-jarig meisje. smile
Lang leve school.

Ik denk er nooit zo over na. Ze hebben geen speelgoedgeweren, maar wel playmobil met piraten en dus ook met zwaardjes en geweren. Mag dat dan wel? Of zijn piraten dan ook uit den boze?
Mega Mindy is ook wel wel aardig geweldadid. En Sneeuwitje, van Disney? Waar de koningin zegt 'ik wil dat je haar vermoord en haar hart in dit kistje aan mij geeft'?
Mag dat wel?

Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan, bij die sneeuwwitje scene moest ik even slikken, maar dat viel ze niet eens op. En verder: ik neem aan dat kinderen geweld niet normaal gaan vinden doordat ze een klappertjespistool hebben. Op school mag het niet, ook geen kleren met legerprint bijvoorbeeld, maar verder sta ik er nauwelijks bij stil. Ze hebben niet dergelijk speelgoed, maar niet bewust.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:48

RYW schreef:
Lieskuh schreef:.


Ik vind dit eerlijk gezegd net zoiets als meisjes niet met poppen laten spelen omdat dat rolbevestigend zou werken. Mag je vinden, eigen opvoeding dus zelf weten, maar ik zou er geen punt van maken.

Nah, dit vind ik dan wel weer een punt angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 21:55

Oh, ik niet. Ze krijgen echt niet alleen maar rolbevestigend speelgoed, maar ik ga me ook niet in bochten wringen om dat te vermijden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 22:09

RYW schreef: (ik denk niet in jouw regio Lieskuh Wink)
Oeeeh welke regio dan? Ik BZO nl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 2:27

Printje schreef:
Joy_ schreef:Ik denk dat een speelgoedpistooltje op zich wel agressie op kán wekken, maar dat het met name invloed van tv zal zijn, of gewoon (onschuldig) aansteken van vriendjes zal zijn. Met een tak kunnen ze veel meer kwaad in feite, als er agressie in zit. Ik snap het idee wel er achter, maar denk dat dat meer vanuit ons volwassen perspectief is dan daadwerkelijk vanuit het kind gedacht.

Klopt wat je zegt maar 'mijn' kinderen in de klas weten heel goed dat zij ook niet met takken/constructiemateriaal geweertjes mogen maken. Ik vind dat gewoon vreselijk spel, al denk ik idd wel dat agressie grotendeels ook vanuit het karakter komt gesterkt door wat ze op tv zien maar ik vind het vreselijk van die schietspeleltjes en sta het dus ook niet toe.

Ook geen levend stratego???? :shock: Dat vond ik als kind zo leuk!!!!

Ik heb er niet zoveel moeite mee. Ik denk niet dat speelgoed an sich een kind agressief maakt. De agressie zit in het kind of niet en zolang de agressie er niet echt in zit, zal het spel met speelgoedpistooltjes, onschuldig blijven.
Als de agressie er in zit, zal het kind agressief spelen, ongeacht het speelgoed dat je aanbied.

Qua tekenfilms houdt ik het nog wel in de hand, hier kijken we alleen maar naar Zappelin.
Maar als de kinderen ouder worden zullen zij daar ook iets over te zeggen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 2:35

Eucalypta schreef:De meest gehoorde uitspraak hier was een tijdje ' ik maak je dood hoor' en grapjes over uitgevallen oogballen en bloed waren hilárisch. Bij een 5-jarig meisje. smile
Lang leve school.

Ik denk er nooit zo over na. Ze hebben geen speelgoedgeweren, maar wel playmobil met piraten en dus ook met zwaardjes en geweren. Mag dat dan wel? Of zijn piraten dan ook uit den boze?
Mega Mindy is ook wel wel aardig geweldadid. En Sneeuwitje, van Disney? Waar de koningin zegt 'ik wil dat je haar vermoord en haar hart in dit kistje aan mij geeft'?
Mag dat wel?

Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan, bij die sneeuwwitje scene moest ik even slikken, maar dat viel ze niet eens op. En verder: ik neem aan dat kinderen geweld niet normaal gaan vinden doordat ze een klappertjespistool hebben. Op school mag het niet, ook geen kleren met legerprint bijvoorbeeld, maar verder sta ik er nauwelijks bij stil. Ze hebben niet dergelijk speelgoed, maar niet bewust.


Wat????? Maar dat is vet stoer Wink Mag je dan wel je kind naar school brengen met je kisten aan? Anders zou ik toch echt een probleem hebben Very Happy
En bomberjacks? Dr. Martens?

Ik vind het wel wat vergezocht allemaal hoor...

De kinderen bij mij in de buurt zijn overigens zonder geweren redelijk agressief. Die trappen elkaar en spelen met stokken teroristje.....
Wat dat betreft denk ik dat kinderen nog meer van het nieuws leren als van Pokemon...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Tazz ma 31 okt 2011 - 2:42

Susan schreef:
Supertalentje schreef:Ik hekel een beetje de 'wacht-maar-tot-jullie-kinderen-groot-zijn'-doenerij.

Daar heb ik ook een hekel aan.

+1. Lekker makkelijk praten. Ik weet nog heel goed dat wij ook niet met pistolen en geweren mochten spelen. Toen mijn broertje er een gekregen had van een vriendje mocht hij die inleveren. Mijn vader zit in het legen en heeft genoeg geweld en oorlog meegemaakt om het thuis niet door te voeren. Ik zie genoeg kindsoldaten op de televisie die met zo'n geweer moeten rond lopen. Willen jullie serieus dat je kind dat ook doet omdat het zogenaamd grappig is. En goed voor hun fantasie? Ik denk dat het juist ontzettend goed is voor de fantasie om eens een keer iets anders te verzinnen, dan met een kant en klaar pistooltje rond te lopen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Supertalentje ma 31 okt 2011 - 2:52

Ik 'zie' in die zin ook niet het gevaar met het wel spelen met speelgoedpistooltjes. Een kindsoldaat is natuurlijk heel wat anders dan een kindje hier met een speelgoedpistool. Ik denk dat de vergelijking tussen een 'echte' oorlog en wat jongens die in de buurt oorlogje spelen ook niet opgaat, de intentie is toch heel anders? En wat weten kinderen nou van oorlog? Ja, dat het heel erg is als ze het op tv zien, maar dat sluit toch helemaal niet aan bij het spannende spelletje op het plein?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Mint ma 31 okt 2011 - 2:56

Tazz schreef:
Susan schreef:
Supertalentje schreef:Ik hekel een beetje de 'wacht-maar-tot-jullie-kinderen-groot-zijn'-doenerij.

Daar heb ik ook een hekel aan.

+1. Lekker makkelijk praten. Ik weet nog heel goed dat wij ook niet met pistolen en geweren mochten spelen. Toen mijn broertje er een gekregen had van een vriendje mocht hij die inleveren. Mijn vader zit in het legen en heeft genoeg geweld en oorlog meegemaakt om het thuis niet door te voeren. Ik zie genoeg kindsoldaten op de televisie die met zo'n geweer moeten rond lopen. Willen jullie serieus dat je kind dat ook doet omdat het zogenaamd grappig is. En goed voor hun fantasie? Ik denk dat het juist ontzettend goed is voor de fantasie om eens een keer iets anders te verzinnen, dan met een kant en klaar pistooltje rond te lopen.

+1
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 3:24

@Razz, dat is de lading die jij als volwassende er zelf aan geeft. Kinderen hebben (gelukkig) totaal het besef niet wat er met pistolen en geweren in de wereld gebeurt. Het is niets nieuws dat kinderen als soldaatjes door de straten achter elkaar aan rennen, dat deden ze vroeger ook al. Alleen werd er toen nog niet zo'n beladen lading aan gehangen door de volwassenen. Voor kinderen is op die manier spelen compleet onschuldig en ik denk dat je dat ook zo moet houden, of ze nu wel met neppistooltjes mogen spelen of met een stok die als geweer dient. Nogmaals hier zie ik ze liever ook niet in huis maar feit is dat het voor volwassenen een andere betekenis heeft dan voor kinderen. Ik denk dat je dat wel los van elkaar moet kunnen zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:44

Precies, en ik vind het ook nog niet echt nodig mijn kinderehn uit hun kinderlijke fantasie te halen en ze te vertellen hoe gruwelijk oorlog is. Dat besef komt later wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Sjonno ma 31 okt 2011 - 5:45

Lieskuh schreef:@Razz, dat is de lading die jij als volwassende er zelf aan geeft. Kinderen hebben (gelukkig) totaal het besef niet wat er met pistolen en geweren in de wereld gebeurt. Het is niets nieuws dat kinderen als soldaatjes door de straten achter elkaar aan rennen, dat deden ze vroeger ook al. Alleen werd er toen nog niet zo'n beladen lading aan gehangen door de volwassenen. Voor kinderen is op die manier spelen compleet onschuldig en ik denk dat je dat ook zo moet houden, of ze nu wel met neppistooltjes mogen spelen of met een stok die als geweer dient. Nogmaals hier zie ik ze liever ook niet in huis maar feit is dat het voor volwassenen een andere betekenis heeft dan voor kinderen. Ik denk dat je dat wel los van elkaar moet kunnen zien.

+1
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Printje ma 31 okt 2011 - 10:55

Sunprincess schreef:
Printje schreef:
Joy_ schreef:Ik denk dat een speelgoedpistooltje op zich wel agressie op kán wekken, maar dat het met name invloed van tv zal zijn, of gewoon (onschuldig) aansteken van vriendjes zal zijn. Met een tak kunnen ze veel meer kwaad in feite, als er agressie in zit. Ik snap het idee wel er achter, maar denk dat dat meer vanuit ons volwassen perspectief is dan daadwerkelijk vanuit het kind gedacht.

Klopt wat je zegt maar 'mijn' kinderen in de klas weten heel goed dat zij ook niet met takken/constructiemateriaal geweertjes mogen maken. Ik vind dat gewoon vreselijk spel, al denk ik idd wel dat agressie grotendeels ook vanuit het karakter komt gesterkt door wat ze op tv zien maar ik vind het vreselijk van die schietspeleltjes en sta het dus ook niet toe.

Ook geen levend stratego???? :shock: Dat vond ik als kind zo leuk!!!!


ik heb kleuters en die doen nog geen stratego hahaha. Fantasie of niet geweertjes vind ik gewoon geen speelgoed, ze zouden het niet eens moeten maken vind ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum