Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speelgoed en tweede kindjes...

+10
Theeleut
Luce
Liadan
Sterrin_
Pineco
Manderijn
Tania
Charles
holaagirl
Printje
14 plaatsers

Ga naar beneden

Speelgoed en tweede kindjes... Empty Speelgoed en tweede kindjes...

Bericht  Printje ma 8 apr 2013 - 8:53

Alhoewel we natuurlijk al wel meisjesspeelgoed hebben heeft N ook wel veel speelgoedjes die van dr broer zijn geweest. Nu 'speelt' ze bijv met zo'n muziekding, waar je dan tegenaan moet meppen en dan spelen er muziekjes etc, ook de speelmat enzo zijn allemaal al van R geweest. Aan de ene kant wil ik voor haar nieuwe dingen kopen omdat ik het zielig vind dat zij allemaal 'oudere' spulletjes heeft aan de andere kant heeft ze ook wel meisjesdingen en zijn die dingen uiteindelijk maar voor zo'n korte periode...

Wat deden jullie met tweede kindjes en speelgoed? We zijn al een groot filiaal van Bart Smit en al dat meidenspul heeft ons assortiment inmiddels al goed uitgebreid, daarom is het eigenlijk toch onzin om van dat babyspul te kopen toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed en tweede kindjes... Empty Re: Speelgoed en tweede kindjes...

Bericht  holaagirl ma 8 apr 2013 - 8:58

Kan je van je zoontje niet wat verkopen op MP (het spul waar hij niet meer mee speelt)?
Dan kan je daarna wat nieuws kopen voor de kleine meid?

Zielig vind ik het niet...Kinderen zónder speelgoed vind ik zielig:)
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Charles ma 8 apr 2013 - 9:01

Very Happy wat is daar nou zielig aan...is toch handig dat je al speelgoed hebt Very Happy . Ik vind het eerder zielig voor jou dat je denkt nieuwe speelgoed te moeten kopen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Printje ma 8 apr 2013 - 9:01

Misschien is dat idd wel een idee, zielig is ook niet zielig als in zielig maar gewoon zielig dat het allemaal niet meer nieuw is, snap je hem nog.. :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania ma 8 apr 2013 - 9:03

Ik vind het ook "zielig" maar ik probeer me ook wel te bedenken dat het gewoon nog hartstikke mooi speelgoed is en dat zij echt niet verdrietig is omdat J. er mee gespeeld heeft. Ze heeft wel wat nieuwe dingetjes gehad, vooral met Sinterklaas. En toen ze net geboren was een nieuw knisperboekje en een rammelaar. Maar verder hebben we wel al genoeg en koop ik er ook weinig bij. Als ze echt met ander meisjesspeelgoed (poppen, my little pony of dat soort dingen) wil gaan spelen kopen we er wel andere dingen bij.

Ik moet ook zeggen dat ze overal samen mee spelen. Eigenlijk alles delen ze de laatste tijd gewoon samen, M. speelt met J. z'n auto's en J. speelt met M. haar kinderwagentje en dat vinden ze allebei meestal prima.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Manderijn ma 8 apr 2013 - 9:03

Inderdaad onzin dan ja. Wij gingen dat pas doen toen de verschillen groter werden. Werkbankje, duplo, auto's tractor... Niet het kleine spul vervangen.

Laatst aangepast door Manderijn op ma 8 apr 2013 - 9:05; in totaal 1 keer bewerkt

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Printje ma 8 apr 2013 - 9:04

Charles schreef: Very Happy wat is daar nou zielig aan...is toch handig dat je al speelgoed hebt Very Happy . Ik vind het eerder zielig voor jou dat je denkt nieuwe speelgoed te moeten kopen.

hahaha ik ben raar.... en dol op roze hahaha dus misschien ligt daar het probleem. :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pineco ma 8 apr 2013 - 9:05

Ik vind het zeker niet zielig! De tweede heeft er juist meer plezier van, op de een of andere manier ben je bij de eerst toch wat voorzichtiger. Juist omdat alles zo nieuw is. Nu laat ik haar lekker doen wat ze wil (zolang het veilig blijft). Mocht het kapot gaan, dan gooien we het gewoon weg. Ruimt ook lekker op Laughing En ze krijgt heus ook wel eens nieuw speelgoed, maar ik vind het echt niet nodig om zelf nog iets erbij te kopen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Sterrin_ ma 8 apr 2013 - 9:11

Ons zoontje moest het doen met een roze loopfiets en auto. Wink En ach, daar heeft hij vast niks aan over gehouden. Ik vond het zonde om die dingen nog een keer te kopen. Gelukkig kwamen er daarna nog 2 meiden. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Liadan ma 8 apr 2013 - 17:33

Ik vind het helemaal niet zielig, als ze het speelgoed leuk vinden dan is het toch goed. Ik speelde vroeger ook met speelgoed dat er al was van mijn zus, leuk juist. En mijn kinderen spelen nu ook met speelgoed dat van mij is geweest, nog minder nieuw dus.
Wij hebben hier pas speelgoed bij gekocht toen onze zoon groter werd en andere dingen leuk vond dan onze dochter op die leeftijd. En verder hebben we hier ook genoeg roze in huis waar hij ook mee speelt, vindt hij totaal geen probleem.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Luce ma 8 apr 2013 - 22:28

Hier ook ouder speelgoed. Ook wat van mij is geweest, van mijn broertje en zusje ook. Ook wat gekregen van mensen die het kwijt wilden. Ik vind speelgoed al duur genoeg en ze spelen er relatief kort mee dus ik schaf echt zo min mogelijk aan! Ik vind het dus niet zielig, eerlijk gezegd was dat ook nog niet bij me opgekomen smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Theeleut ma 8 apr 2013 - 22:38

Mijn zoon rijdt ook op een roze Bobby car en hij is gek op de barbie-auto en mylittlepony-auto van zijn zus. Hij is ook gek van de stofzuiger en heeft een tijdje met een knalroze speelgoedstofzuiger van dochter gespeeld, tot ik er gek van werd en het ding in de kliko heb geknald, maar dat is een ander verhaal Laughing

Ik vind er niks zieligs aan, de tweede krijgt ook eigen speelgoed met verjaardagen, Sinterklaas en kerst.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Flower_L ma 8 apr 2013 - 23:00

Als j een meisje was geweest had ze pech gehad...met speelgoed ben ik wel een beetje klaar.

Wel hebben we alles destijds bewust een beetje unisex gehouden. Rood wagentje, etc. Nog steeds, hoop dat er ooit nog een derde komt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Jasmine ma 8 apr 2013 - 23:28

Ik heb dat zelf ook wel hoor, dan denk ik: 'moet kleine man straks met het oude speelgoed van zijn zus spelen'. En we hebben al zoveel.

Als ik dan weer realistisch nadenk, weet ik ook wel dat dat helemaal niet erg is. Hij zal ook echt wel wat eigen spulletjes krijgen, maar de eerste aanschaf hoeft nu eenmaal niet meer. Heb mijn man al wel beloofd, dat er hier volgend jaar wel een toet-toet autogarage gaat komen. Dat dan weer wel Laughing
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  loesje ma 8 apr 2013 - 23:36

femke speelt ook gewoon met het speelgoed wat van alex is geweest en ze merkt er niks van hoor smile
in het begin spelen ze toch allemaal met dezelfde dingen Very Happy
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Novalee ma 8 apr 2013 - 23:44

We hebben bewust veel dingen neutraal gehouden, met het oog op een eventueel broertje maar ook omdat ik zelf niet zo van het roze ben. Heeft geen effect gehad helaas, madam is nu helemaal fan van roze laughcry Als N. nu een broertje zou krijgen was er dus niet echt een probleem. Ik zou wel nieuw speelgoed bijkopen maar dat doe ik nu ook terwijl we weer een meisje krijgen. N. had nog helemaal niet zoveel en ik koop toch vaak goedkope dingen.

Ik vind het niet zielig dat ze met "oud" speelgoed zal spelen, het is allemaal zo goed als nieuw. Het enige waarbij ik het sneller "zielig" zou vinden, al vind ik dat een iets te zware term, is met kleding. Ik kreeg zelf vroeger amper nieuwe kleding met 3 oudere zussen en een krap budget en dat is iets wat ik wel vervelend vond. Dus zusje zal toch veel nieuwe kleertjes krijgen. Stiekem vind ik het ook veel te leuk om weer van die ieniemienie kleertjes te kopen :P
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan di 9 apr 2013 - 5:15

Ik heb bij de oudste geen rekening gehouden met de kleur, hier dus veel roze in huis, maar zoon vindt roze mooi dus dat is geen probleem. Hij heeft ook af en toe een roze slaapzak aan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 6:14

Mijn nichtje en stiefdochter spelen maar al te graag met speelgoed dat nog van mij en mijn zusje is geweest. Voor kinderen is speelgoed gewoon speelgoed hoor, pas op later leeftijd zullen ze daar wellicht voorkeur in krijgen maar op zo'n jonge leeftijd maakt het toch allemaal geen bal uit.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: