Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speelgoed pistool voor kindjes?

+15
RYW
diddie
Olijfje
Mamsie
Pompoen
ProudMom
rapa nui
Susan
Zora
bolus26
Marin
Liadan
Printje
Tania
TNMN
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  TNMN zo 30 okt 2011 - 0:41

Mijn vriend en ik zijn waren gisteren een beetje aan het rondkijken wat we kunnen geven aan mijn kleine broertje voor kerst. Mijn vriend zag een plastic pistool die van die rubberen schijven schiet en hij vindt dit wel een leuk idee voor mijn broertje. Ik gaf toen aan dat mijn ouders niet willen dat hun kinderen met nep pistolen spelen, wij hebben dat nooit gemogen en mijn broertje dus ook niet.
Ik ben het hier zelf mee eens, ik weet wel dat je kindje geweren op tv kan zien en dat andere kindjes er mee spelen, maar ik zou zelf echt nooit een nep geweer aan mijn kindje geven (een waterpistool is natuurlijk iets anders).
Mijn vriend is het niet met mij eens, hij zegt dat hij zelf ook altijd met nepgeweren heeft gespeelt (samen met zijn vrienden die ook zulk speelgoed hadden) en vindt dat het geen kwaad kan.
Wat vinden jullie?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Tania zo 30 okt 2011 - 0:44

Ons zoontje krijgt dat soort dingen ook niet. Eigenlijk vooral omdat mijn man daar een sterkte mening over heeft. Ik had er nog nooit zo over nagedacht maar ik ben het er wel mee eens om het niet te geven. Het is in mijn ogen ook niet echt nodig (behanlve een waterpistool dat vind ik inderdaad wel prima).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 0:45

Ook hier geen geweertjes, zwaarden etc vind dat vreselijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Liadan zo 30 okt 2011 - 0:46

Ik ben het met jou eens. Ik houd daar ook niet van en wil het hier ook liever niet in huis hebben.
Gisteren was ik in de speeltuin hier aan het eind van de straat met de kinderen en toen liep er een jongen van een jaar of 6 rond met een speelgoedgeweer. Hij was op iedereen aan het 'schieten' (het geweer maakte ook schietgeluiden) en riep ook 'ik schiet je dood'. Hij deed dat ook een keer naar Yara en dat vond ik erg vervelend.
Hij deed het gelukkig maar 1 keer naar haar want anders had ik zeker aan hem gevraagd of hij dat niet meer zou willen doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Marin zo 30 okt 2011 - 0:47

Moeilijk. Ik snap beide kanten.

Pistooltjes en geweren waar niets in zit om mee te schieten, zou ik denk ik wel toestaan.
Ik zou mijn kindje heus wel als cowboy (of riddertje met zwaarden) laten spelen als ie dat leuk vindt. Heerlijk lekker juist die fantasie gebruiken. Dat kan met een nep pistooltje maar ook met een tak als pistooltje ofzo.

Maar een speelgoedpistool waarmee je daadwerkelijk ook kunt schieten, dus kleine plastic balletjes ofzo, en zelfs al wordt het echt geadverteerd als speelgoed en is het compleet veilig volgens de advertentie..Dat zou ik niet toestaan. Daarmee kun je mensen bewust pijn doen, en dát zou ik m'n kind niet willen leren.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 0:50

hier komt speelgoed binnen dat agressie oproept, dus geen speelgoedgeweren of -zwaarden, legertanks o.i.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  TNMN zo 30 okt 2011 - 0:51

Liadan schreef:Ik ben het met jou eens. Ik houd daar ook niet van en wil het hier ook liever niet in huis hebben.
Gisteren was ik in de speeltuin hier aan het eind van de straat met de kinderen en toen liep er een jongen van een jaar of 6 rond met een speelgoedgeweer. Hij was op iedereen aan het 'schieten' (het geweer maakte ook schietgeluiden) en riep ook 'ik schiet je dood'. Hij deed dat ook een keer naar Yara en dat vond ik erg vervelend.
Hij deed het gelukkig maar 1 keer naar haar want anders had ik zeker aan hem gevraagd of hij dat niet meer zou willen doen.

Zo'n geweer vind ik ook echt verschrikkelijk. En dat 'ik schiet je dood' heb ik ook vaker gehoord inderdaad. Daarom alleen al zou ik geen geweer in huis halen!

@Joy: ik snap wel wat je bedoelt met cowboy spelen, maar dan zou ik liever iets anders geven dan een geweer (een stokpaard ofzo, zeg maar wat). Al kan je takjes als geweer niet voorkomen natuurlijk smile
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  bolus26 zo 30 okt 2011 - 0:52

op school hebbe nwe de regel dat dit niet mee naar school mag,ook geen tekeningen of computerspelletjes e.d. met geweld.
Ik sta hier helemal achter en wil dit in de toekomst bij mn eigen kids ook zoveel mogelijk voorkomen!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  TNMN zo 30 okt 2011 - 0:53

bolus26 schreef:op school hebbe nwe de regel dat dit niet mee naar school mag,ook geen tekeningen of computerspelletjes e.d. met geweld.
Ik sta hier helemal achter en wil dit in de toekomst bij mn eigen kids ook zoveel mogelijk voorkomen!

Wat goed van de school waar jij werkt!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Marin zo 30 okt 2011 - 0:55

Tja ik was zelf ook echt zo'n tomboy die met lightsabers van Starwars speelde. En ik was dan nog een meisje. Ik denk dat je er haast niet aan ontkomt dat kinderen dat soort leefwerelden willen ontdekken en naspelen, dus cowboytje, riddertje, indiaantje, etc. Ik denk dat zodra mijn kind dat zou doen ik dat wel zou toestaan, maar duidelijk maak dat spelen mag, maar pijn doen niet. En zodra een kind echt oorlogje gaat spelen, gaat het voor mij ook te ver natuurlijk, net als wanneer er uitspraken als 'je moet dood' geroepen wordt. Dan zou ik wel ingrijpen. Begrijp trouwens heel goed waarom je het als ouder niet zou doen hoor.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Tania zo 30 okt 2011 - 1:00

Joy_ schreef:Tja ik was zelf ook echt zo'n tomboy die met lightsabers van Starwars speelde. En ik was dan nog een meisje. Ik denk dat je er haast niet aan ontkomt dat kinderen dat soort leefwerelden willen ontdekken en naspelen, dus cowboytje, riddertje, indiaantje, etc. Ik denk dat zodra mijn kind dat zou doen ik dat wel zou toestaan, maar duidelijk maak dat spelen mag, maar pijn doen niet. En zodra een kind echt oorlogje gaat spelen, gaat het voor mij ook te ver natuurlijk, net als wanneer er uitspraken als 'je moet dood' geroepen wordt. Dan zou ik wel ingrijpen. Begrijp trouwens heel goed waarom je het als ouder niet zou doen hoor.

Van mij mag mijn zoontje ook best cowboytje of indiaantje spelen. Dan krijgt hij een cowboyhoed of wahtever maar geen pisool erbij.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Zora zo 30 okt 2011 - 1:04

Wat is dan eigenlijk het verschil met een waterpistool?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Liadan zo 30 okt 2011 - 1:06

Zora schreef:Wat is dan eigenlijk het verschil met een waterpistool?
Van mij mag een waterpistooltje wel, maar dat komt omdat het daarbij gaat om de lol van het natmaken van iemand en heeft het niets met geweld te maken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Marin zo 30 okt 2011 - 1:07

Zora schreef:Wat is dan eigenlijk het verschil met een waterpistool?

Volgens mij is het speeldoel daar anders. Waterpistooltjes gebruik je over 't algemeen alleen om elkaar nat te spuiten, en gaat het meer om het grappige nat spuiten. Bij een gewoon speelgoedpistooltje gaat het meer om de gedachte en spel er achter, dat je dus iemand neer schiet.

Maar goed, die grens kan ook vrij vaag zijn natuurlijk en is ook maar net van 't kind afhankelijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 1:08

Het is jouw broertje, jij kent je ouders het beste, het lijkt me dat jouw mening doorslaggevend is in deze.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Zora zo 30 okt 2011 - 1:08

Ja precies, het doel is anders... Dat zou ik ook zeggen. Maar hoe kan een takjespistool dan ook discutabel zijn? smile Omdat een waterpistool sowieso met lol te maken heeft, en het met een takjespistool niet per se duidelijk is?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 1:11

Mijn kinderen krijgen dat soort dingen absoluut niet.

Er stond hier laatst voor de deur ook een jochie van 4, 5 jaar met een klappertjespistool te zwaaien. Dat geef je toch niet? Er is genoeg, ander speelgoed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Marin zo 30 okt 2011 - 1:11

Zora schreef:Ja precies, het doel is anders... Dat zou ik ook zeggen. Maar hoe kan een takjespistool dan ook discutabel zijn? smile Omdat een waterpistool sowieso met lol te maken heeft, en het met een takjespistool niet per se duidelijk is?

Ja dat zou voor mij dan dus niet zo veel uitmaken. Met een takje kan je ook iemand denkbeeldig doodschieten in het spel. En dat kan je, als je kindje voor op straat speelt (wat wij bij ons in de straat altijd deden) als ouder toch echt niet voorkomen eigenlijk, of op het speelplein. Daarom zou ik de grens trekken bij pistooltjes waar daadwerkelijk iets uit komt. Dat wil ik niet, daar kan je bewust mee pijn doen. Met een tak ook hoor, daar niet van, maar dat is in principe denkbeeldig neerschieten ipv écht. Maar wel moeilijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  TNMN zo 30 okt 2011 - 1:11

Susan schreef:Het is jouw broertje, jij kent je ouders het beste, het lijkt me dat jouw mening doorslaggevend is in deze.

Uiteraard Wink Ik was gewoon benieuwd naar de mening van andere forumsters.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 1:12

Een waterpistool heeft denk ik ook niet de vorm van een pistool of geweer om een gewelddadig tafereel na te spelen, maar omdat dat gewoon het handigste is om mee te spuiten. Ik had vroeger ook van die nepfototoestelletjes waar water uitkwam, maar dat lag niet prettig in de hand.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  TNMN zo 30 okt 2011 - 1:13

Joy_ schreef:
Zora schreef:Ja precies, het doel is anders... Dat zou ik ook zeggen. Maar hoe kan een takjespistool dan ook discutabel zijn? smile Omdat een waterpistool sowieso met lol te maken heeft, en het met een takjespistool niet per se duidelijk is?

Ja dat zou voor mij dan dus niet zo veel uitmaken. Met een takje kan je ook iemand denkbeeldig doodschieten in het spel. En dat kan je, als je kindje voor op straat speelt (wat wij bij ons in de straat altijd deden) als ouder toch echt niet voorkomen eigenlijk, of op het speelplein. Daarom zou ik de grens trekken bij pistooltjes waar daadwerkelijk iets uit komt. Dat wil ik niet, daar kan je bewust mee pijn doen. Met een tak ook hoor, daar niet van, maar dat is in principe denkbeeldig neerschieten ipv écht. Maar wel moeilijk.

Ik bedoel ook pistolen waar iets uitkomt of die er uitzien als een echt geweer/geluiden maken als een echt geweer. Daarom noem ik waterpistolen, die kan je ook gewoon een waterspuit noemen en zien er niet uit als een echt geweer.


Laatst aangepast door TNMN op zo 30 okt 2011 - 1:18; in totaal 1 keer bewerkt
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  rapa nui zo 30 okt 2011 - 1:14

De moeders die nu reageren hebben volgens mij wat jongere kinderen. Denken jullie dat dat vol te houden is als ze wat ouder zijn en hun vriendjes het wel hebben? Hier in de buurt zie ik in bepaalde perioden allemaal jongens van 5 tot 8-9 jaar (kan ik nooit goed inschatten) in camouflagepakken/soldatenpakjes en die hebben dan ook geweren bij zich omdat ze soldaatje spelen. Die struinen dan door de struiken heen, maken hutten en spelen "oorlogje". Ik zie daar eigenlijk niet zo veel kwaad in, mijn broers en zo hebben ook allemaal een periode gehad dat ze soldaatje speelden. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je liever iets vreedzamers hebt maar ik zie zelf meer gevaar in computerspelletjes oid. of dat ze misdadiger spelen en daarom mensen doodschieten. Ik hoor die jongens eigenlijk nooit naar mensen roepen: ik schiet je dood, meestal alleen met de andere jongens waar ze mee spelen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  TNMN zo 30 okt 2011 - 1:17

Mijn broertje is 10 en ik geloof niet dat hij ooit soldaatje/cowboy heeft gespeeld, maar dat ligt natuurlijk aan wat hij leuk vindt! Hij is meer into auto's en lego (en zijn vriendjes ook).
Een vriendje waar ik vroeger mee speelde liep ook altijd te zwaaien met een klappertjes pistool, tot hij op een dag een koets met paarden ervoor op hol liet slaan en de bestuurster een maand in het ziekenhuis lag..
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Marin zo 30 okt 2011 - 1:18

TNMN, hoe sta je dan tegenover speelgoedpistooltjes waar niets uit komt en die gewoon plastic zijn en geen klappertjes hebben (dat vind ik echt VRE-SE-LIJK) maar die wél op pistooltjes lijken? Dus zonder het gevaar van iemand te bezeren, maar wel het spel van bijv cowboytje kunt spelen. Want dat mis ik dan nog beetje bij je. Zie je dat net als de waterpistooltjes en kan dus wel, of zie je dat meer als de pistooltjes die niet mogen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  TNMN zo 30 okt 2011 - 1:20

Joy_ schreef:TNMN, hoe sta je dan tegenover speelgoedpistooltjes waar niets uit komt en die gewoon plastic zijn en geen klappertjes hebben (dat vind ik echt VRE-SE-LIJK) maar die wél op pistooltjes lijken? Dus zonder het gevaar van iemand te bezeren, maar wel het spel van bijv cowboytje kunt spelen. Want dat mis ik dan nog beetje bij je. Zie je dat net als de waterpistooltjes en kan dus wel, of zie je dat meer als de pistooltjes die niet mogen.

Hm dat weet ik eigenlijk niet. Jij bedoelt van die kleurrijke dingen die er niet als een echt geweer uit zien? Eigenlijk vind ik alle pistooltjes ondingen en ik denk dat ik 1 lijn zou trekken. Maar dat zeg ik nu uiteraard, ik heb nog geen kinderen Wink
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoed pistool voor kindjes? Empty Re: Speelgoed pistool voor kindjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum