waarom een tweede/ volgend kindje
+20
Lindsya
Annemie
sheila123
Happydobby
Annie24
Darius
Fiwen
Flip Fluitketel
kwak
Rouge
Coccinelle
Flower_L
PiP
Parisienne
Mamsie
Pussycat
Tania
Susan
maiadebij
Teddyaapje
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: waarom een tweede/ volgend kindje
Ik wil ook nog 1 of 2 kindjes. Maar wij willen eerst trouwen, daarna kijken we wel.
Babykriebels heb ik altijd wel.
Babykriebels heb ik altijd wel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Eigenlijk alle 4 de redenen.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Hier ook a, b , c en d.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben altijd gezegd dat we twee kindjes wilde. Toen we heel moeilijk zwanger werden van de eerste, hebben we telkens de wens voor een tweede uitgesteld omdat we weer een behandeling moesten doen. Nu zijn we wel weer bezig via een behandeling voor een tweede. Maar mochten we niet zwanger raken via de behandeling dan is ons gezin ook compleet met één kindje. Babykriebels zou ik denk wel blijven houden of die gevoelens ooit weg gaan weet ik niet. Ik vind het ook absoluut niet zielig voor mijn zoontje als die alleen zou blijven. Ik ben zelf ook enig kind en ik heb nooit wat gemist.
Als het op de normale manier was gegaan dan waren we wel snel zwanger geworden na dat de eerste was geboren maar helaas.
Als het op de normale manier was gegaan dan waren we wel snel zwanger geworden na dat de eerste was geboren maar helaas.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Eigenlijk alle 4.
Maar de meeste toch A en C.
Nadat ik onverwachts zwanger ben geraakt toen S. 9 maanden was wat fout is gelopen kwamen pas echt die kriebels weer om de hoek.
Maar de meeste toch A en C.
Nadat ik onverwachts zwanger ben geraakt toen S. 9 maanden was wat fout is gelopen kwamen pas echt die kriebels weer om de hoek.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ontzettend de kriebels aanwezig, ook zou ik graag weer zwanger willen zijn en ook de bevalling zie ik niet tegen op. Ook is ons gezinnetje nog niet compleet en wij hopen dat we misschien nog wel twee kindjes krijgen, maar de tijd zal het leren.
Hier gaan we dus binnenkort voor een tweede.
Hier gaan we dus binnenkort voor een tweede.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
A,B,C en D.
Ik had al veel langer weer babykriebels, maar mijn vriend toen nog niet. Ook vond ik dat ik het nog niet kon maken tegenover mijn zusje, omdat het erg slecht ging met haar kindje (nu net 4 maanden), en zij nog steeds in het ziekenhuis ligt. Nu gaat het langzaam aan steeds beter, en durven we weer naar de toekomst te kijken (toekomst van mijn nichtje bedoel ik daarmee).
Maar ook onze toekomst. Want mijn vriend gaf ong. 2 maanden geleden aan toch ook wel heel graag nog een 2e kindje te willen. Dus ben ik begin deze maand begonnen met foliumzuur te slikken, en willen we er volgende maand voor gaan.
Ik vind het zo spannend. Zo als nu heb ik het de vorige keer niet meegemaakt, omdat ik toen ongepland zwanger was. (wel heel erg welkom! )
Maar het lijkt me zo fantastisch om nu dan eens heel zenuwachtig te zijn om een test te doen en juist te hopen dat 'ie positief is! En het daarna trots aan de familie te kunnen vertellen. Dat ging de vorige keer wel anders. (Mijn familie en vriend reageerden heel lief en blij, maar ik was zelf nogal in shock en wist niet wat ik ervan moest vinden.. Maar na de 1e echo was ik helemaal happy en trots hoor!)
Nu hoop ik zó dat het meteen de 1e keer raak is! Het lijkt ook bijna alsof het zo moet zijn, en dit echt de juiste tijd is om voor een 2e kindje te gaan, want ons zoontje heeft het de laatste tijd steeds over baby's, en vraagt of mama ook weer een keer een baby in de buik gaat hebben. Hij is ook zo lief voor/met baby's.. Dan smelt ik helemaal, en kan niet wachten tot het bij ons zover is en hij grote broer is!
Ik had al veel langer weer babykriebels, maar mijn vriend toen nog niet. Ook vond ik dat ik het nog niet kon maken tegenover mijn zusje, omdat het erg slecht ging met haar kindje (nu net 4 maanden), en zij nog steeds in het ziekenhuis ligt. Nu gaat het langzaam aan steeds beter, en durven we weer naar de toekomst te kijken (toekomst van mijn nichtje bedoel ik daarmee).
Maar ook onze toekomst. Want mijn vriend gaf ong. 2 maanden geleden aan toch ook wel heel graag nog een 2e kindje te willen. Dus ben ik begin deze maand begonnen met foliumzuur te slikken, en willen we er volgende maand voor gaan.
Ik vind het zo spannend. Zo als nu heb ik het de vorige keer niet meegemaakt, omdat ik toen ongepland zwanger was. (wel heel erg welkom! )
Maar het lijkt me zo fantastisch om nu dan eens heel zenuwachtig te zijn om een test te doen en juist te hopen dat 'ie positief is! En het daarna trots aan de familie te kunnen vertellen. Dat ging de vorige keer wel anders. (Mijn familie en vriend reageerden heel lief en blij, maar ik was zelf nogal in shock en wist niet wat ik ervan moest vinden.. Maar na de 1e echo was ik helemaal happy en trots hoor!)
Nu hoop ik zó dat het meteen de 1e keer raak is! Het lijkt ook bijna alsof het zo moet zijn, en dit echt de juiste tijd is om voor een 2e kindje te gaan, want ons zoontje heeft het de laatste tijd steeds over baby's, en vraagt of mama ook weer een keer een baby in de buik gaat hebben. Hij is ook zo lief voor/met baby's.. Dan smelt ik helemaal, en kan niet wachten tot het bij ons zover is en hij grote broer is!
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
We wisten wel al dat we graag nog een tweede kindje wilden, gewoon omdat dat ons ideaal beeld was en we het leuk voor J vonden om een broertje of zusje te hebben. Op zich had ik ook wel al kriebels, maar de timing was niet echt ideaal (bezig met een studie en moest bijna weer op zoek gaan naar nieuw werk zodra ik klaar was met die studie). Toen ik dus toch zwanger bleek te zijn van T waren we daar gewoon super blij mee en wisten we dat we wel tot een oplossing wat werk betreft zouden komen. Achteraf gezien, was het eigenlijk beter dat ik toen al zwanger werd ipv bijvoorbeeld een jaar later.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:T. wordt alweer bijna een jaar en we krijgen regelmatig de vraag wanneer de tweede komt (lekker cliché he!). We denken er zelf over het spiraaltje te laten verwijderen als T. 2 is maar ik moet zeggen dat ik (nog) totaal geen babykriebels heb ofzo. Het duurt nog dik een jaar dus wie weet denk ik er dan anders over, maar stel dat ik dan ook geen babykriebels heb, dan krijgen we misschien een tweede onder valse voorwendselen (beetje vreemd om het zo te noemen maar weet het even niet anders te beschrijven).
Nu is mijn vraag aan jullie waarom jullie voor een volgend kindje zijn gegaan:
a; babykiebels
wij wilde graag ongeveer 2 jaar verschil tussen de kindjes... tussen indy en merle zit 28 maanden en merle en jace 22 maanden. Als ik toe had gegeven aan de kriebels waren we al sneller voor 2 en 3 gegaan.
b; zielig als de eerste alleen blijft nee, vind ik niet. Iedereen maakt voor zich zelf de bewuste keuze en voor de een is dat 1 kindje en voor de ander 4.. overigens ik schrijf bewuste keuze maar er zijn ook mama's waar de keuze voor gemaakt is om maar 1 kindje te mogen krijgen
c; altijd gezegd 2/3/4/ enz kindjes te willen (ideaal beeld) wij zouden graag 2 kindjes willen in eerste instantie toen ik zwanger was van merle zeiden we al snel ook graag een nummer 3 en misschien wel 4 te willen. Nu ondanks deze zwangerschap en het de opname nu van jace spreken we nog steeds over een mogelijk 4e kindje
d; partner wilde het haha mijn vriend wilde nog sneller nummer 2 en 3 dan ik :-)
Meerdere antwoorden zijn natuurlijk mogelijk. ik heb overal gewoon op geantwoord haha...
Ik ben ook benieuwd naar de mama's de hebben besloten het bij 1 kindje te laten, wat was jullie beweegreden hiervoor?
xx teddy
Gast- Gast
Hier alleen kriebels bij een baby die niet van mezelf is!
Haha, heb op het laatste een helse zwangerschap gehad omtrende zwangerschapscholestase..dus heb gezegd, de 2e komt hier pas als Y. zichzelf heel goed kan redden, dus over een jaar of 3 a 4 pas!
Misschien pas als ze naar school gaat, zodat ik mijn tijd en aand8 ook goed kan verdelen over de baby..het lijkt mij erg zwaar om een dreumes te hebben + baby en mijn vriendin heeft ook bewust 4jr tussen beiden zitten en dat lijkt mij tot op heden ook wel wat!...
Er komt zeer zeker een broertje of zusje voor Y. maar echt pas over een hele poos...mijn 1e gedachten was zelfs helemaal niet, maar mijn man wil niet dat Y. een enigskind blijft...
Haha, heb op het laatste een helse zwangerschap gehad omtrende zwangerschapscholestase..dus heb gezegd, de 2e komt hier pas als Y. zichzelf heel goed kan redden, dus over een jaar of 3 a 4 pas!
Misschien pas als ze naar school gaat, zodat ik mijn tijd en aand8 ook goed kan verdelen over de baby..het lijkt mij erg zwaar om een dreumes te hebben + baby en mijn vriendin heeft ook bewust 4jr tussen beiden zitten en dat lijkt mij tot op heden ook wel wat!...
Er komt zeer zeker een broertje of zusje voor Y. maar echt pas over een hele poos...mijn 1e gedachten was zelfs helemaal niet, maar mijn man wil niet dat Y. een enigskind blijft...
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» Wat anders bij een volgend kindje
» wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje
» Tweede kindje
» Tweede kindje
» Wat anders bij een volgend kindje
» wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje
» Tweede kindje
» Tweede kindje
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: