Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe begon jullie bevalling?

+40
peach
Flip Fluitketel
blondje1313
loesje
Jelin
Darius
Pussycat
koNijntje
*Troela*
Meeko
Novalee
kwak
Printje
Rouge
Bruintje Beer
Mamsie
RiLiJu
sabje
Ayla
Chelle
Thunder
L!ND@
piertje
Annie24
Theezakje13
Liadan
PapillonRose
studiebol
Tania
Happydobby
truestar
Laced
Schism
Susan
Floor
Steep
meisje
chipa
Makamba
Issa
44 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 4:23

Hoe wisten jullie dat de bevalling begonnen was?
Hoe voelden die weeën? Kom maar op met die verhalen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 4:24

Met weeen, eerst voelde het aan als of je ongesteld word, pas toen mijn vliezen braken ( uit zichzelf) werden de weeen heftiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Issa wo 26 okt 2011 - 4:30

Eerste bevalling begon het met een kramperig gevoel om de paar minuten, en dat werd al snel pijnlijker. Bij de tweede braken mn vliezen eerst. Half uurtje later kwamen de weeen.
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Makamba wo 26 okt 2011 - 4:37

De verloskundige had mijn vliezen gebroken en kort daarna begonnnen de weeen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  chipa wo 26 okt 2011 - 4:40

Met rugweeen. Al had ik dat niet door in de eerste instantie. Dacht dat ik gewoon weer erge rugpijn had en was de hele dag al rondjes aan het lopen. Zelfs nog die dag op visite geweest bij schoonmoeder en ouders.En maar klagen over rugpijn haha. 's avonds ging er wel een lampje branden omdat er echt pijngolven in mijn rug kwamen om de 5 min.
Maar nog niet heel erg vond ik. Maar opeens verloor ik heel veel bloed en daar schrok ik van. Nog geen besef dat de bevalling begonnen was belde ik de VK dat ik veel bloedverlies had. Ze kwam en ik bleek al 7cm ontsluiting te hebben!
Pas in het ziekenhuis kreeg ik een echte weeenstorm.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  meisje wo 26 okt 2011 - 4:42

Met weeën. De verloskundige heeft 2x mijn vliezen moeten breken. Dat ging niet vanzelf.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Steep wo 26 okt 2011 - 4:44

Ik verloor mijn slijmprop en ik kreeg "ongesteldheidskrampen". Dat zette door in echt weeën.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Floor wo 26 okt 2011 - 4:46

@chipa, die rugweeeen overdag, waar het mee begon, kwamen die ook in vlagen om de zoveel minuten of was dat meer een constante rugpijn (of hoe moet ik het zien?)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 4:47

De eerste keer had ik 's nachts heel lichte weeën, maar die hielden weer op. Toen braken 's morgens rond negen uur mijn vliezen en pas aan het begin van de avond kreeg ik weer weeën.

De tweede keer begon het met weeën, toen heeft de verloskundige de vliezen gebroken toen ik ongeveer 9 centimeter ontsluiting had.

Ik vond weeën voelen alsof iemand je buik uitwringt. Anders dan menstruatiepijn in ieder geval.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Schism wo 26 okt 2011 - 4:48

Ik geloof dat ik één van de weinigen ben waarbij eerst mijn vliezen braken, daarna begonnen de weeën meteen
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Laced wo 26 okt 2011 - 4:49

Schism schreef:Ik geloof dat ik één van de weinigen ben waarbij eerst mijn vliezen braken, daarna begonnen de weeën meteen

Hier nog een! Om 4 uur snachts braken mijn vliezen, om 6 uur pas echt een eerste wee gevoeld.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  truestar wo 26 okt 2011 - 4:53

Mijn vruchtwater brak ook eerst voor ik weeen kreeg. M'n water brak rond 9 uur s'ochtends net toen ik op de wc wilde gaan zitten (ideaal dus) en een half uurtje later had ik al gelijk weeen om de 5 minuten.

Uiteindelijk is Yasemin om 10 over half 7 s'avonds geboren.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 5:00

Bij mijn moeder begon het ook met gebroken vliezen en zij heeft van de ontsluitingsweeën heel weinig gevoeld, ze kreeg op een gegeven moment weeënopwekkers en toen kon ze al heel snel gaan persen. Ze hoopte dat ik ook zo'n bevalling zou krijgen, maar dat is niet gebeurd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Happydobby wo 26 okt 2011 - 5:10

Hier met weeën en zoals suzan ook zegt, het voelt anders dan menstruatiekrampen. Het zijn ook golven, beetje moeilijk om uit te leggen. De weeën werden later pas sterker. Na 17 uur onregelmatige weeën heeft de vk de vliezen gebroken. Hierdoor kreeg ik een weeënstorm maar de ontsluiting bleef hangen op 4 cm.

Maar geloof me, je voelt het als het begint.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Tania wo 26 okt 2011 - 5:19

Bij mij begon het ook met weeen. Ik stond op met buikpijn die om de 5-10 minuten kwam, even aanhield en dan weer wegzakte. Na een half uurtje bedacht ik dat het wel is weeen konden zijn en heb ik meteen de verloskundige gebeld.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  studiebol wo 26 okt 2011 - 5:30

Ik werd snachts erg vaak wakker, maar gaf het hoesten en dat ik moest plassen de schuld, had wel wat buikpijn. Toen mijn vriend weg was werd de pijn alleen maar erger en erger, ik had echt onwijze buikpijn en wat krampen. Maar vond het meer buikpijn dan krampen. Ik heb nooit de link gelegd met weeen. Pas in de auto toen mijn moeder zei volgens mij heb je weeen dacht ik "oh"... En toen ze in het ziekenhuis zeiden dat ik het weg moest puffen.. dacht ik ja dit zijn dus de weeen. Ik heb het gewoon echt niet door gehad.

De 2e keer dat alles begon had ik het wel door, ik voelde dezelfde pijn, maar ik heb voornamelijk rugweeen gehad en ze zeggen dat je die slechter weg kan zuchten.

Dus voor mij was het een onduidelijk verhaal wanneer mijn bevalling was begonnen ik had het echt gewoon niet door.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 5:33

ik werd wakker van weëen om de drie minuten die ik direct weg moest zuchten. Een uur later zijn de vliezen gebroken, 3 uur later was onze dochter er.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  PapillonRose wo 26 okt 2011 - 5:49

Bij mij begon het met een soort heftige menstruatiekramp, maar dan wel in mijn rug. Werd steeds wat sterker. Even later verloor ik ook nog eens mijn slijmprop op de wc (dat vond ik trouwens wel een beetje 'eng') en de krampen werden steeds sterker en kwamen ook regelmatiger.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 5:59

Bij de eerste ben ik ingeleid. Bij de tweede had ik de hele dag een zeurderige pijn in mijn rug maar ik had niet door dat dat met de bevalling te maken had. s'Avonds om half 9 nog naar de AH geweest en om half 12 kreeg ik buikpijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:01

Beide keren begonnen met gebroken vliezen en daarna meteen volop weeën.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Liadan wo 26 okt 2011 - 6:08

Bij Yara begon de bevalling met het breken van de vliezen, dus toen wist ik dat het begonnen was.
Bij Kian had ik in de ochtend krampen om de 10 minuten maar dat had ik al 2 keer eerder gehad en dat stopte toen weer. Ik moest toen in de middag op controle bij de gynaecoloog omdat ik al ruim 41 weken zwanger was. Daar kreeg ik weeen om de 5 minuten die nog steeds heel goed te doen waren. Toen bleek dat ik al 5 cm ontsluiting had. Toen wist ik dus pas echt heel zeker dat het begonnen was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:15

De 1e keer lagen we net in bed om 23.00, had de hele dag al constant harde buiken gehad, en ineens werden ze langzaam steeds pijnlijker, en wist ik meteen dat het was begonnen. Het bouwde wel rustig op, maar heb de hele nacht niet kunnen slapen, zo pijnlijk waren ze al wel.

De 2e sliep ik, en droomde ik dat ik weeen had. Ik werd dus om 2.00 wakker, en bleek dus echt weeen te hebben.
Beide keren werden de vliezen door de verloskundige met 7-8 cm ontsluiting gebroken.

De 3e keer werd ik ingeleid dmv vliezen breken en een infuus. Had al een paar dagen 4cm ontsluiting. De weeen zijn er nooit gekomen, want direct na het laten breken van de vliezen kreeg ik een spoedkeizersnee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Theezakje13 wo 26 okt 2011 - 6:39

Het begon met 2 onrustige nachten met al behoorlijk wat voorweeen. Hield tegen de ochtend steeds weer op.
NA de 2e onrustige nacht, heel de dag nergens last van gehad.
Totdat de allerlaatste aflevering van de serie Gooische Vrouwen was afgelopen. Ik wilde de tv uitzetten en toen ik opstond braken de vliezen. Een uurtje later begonnen de rugweeen.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Annie24 wo 26 okt 2011 - 6:44

Zonder enig voorteken! Ik was 39+5 en zat gezellig met een collega te mailen hoe het met haar en haar kindje was (was 3 weken daarvoor bevallen) en dat ik dacht dat ik wel 2 weken overtijd zou gaan. Opeens kwam ik vanuit het niets in een weeenstorm terecht terwijl ik midden in mijn mail-verhaal zat angel Ik nog tegen mijn vriend zeggen dat dit het niet kon zijn, want ik kon toch niet zomaar opeens gaan bevallen en ik wilde helemaal nog niet bevallen! Evil or Very Mad Het bleek dus wel dat de bevalling begonnen was en na een weeenstorm van 6 uur was Y. er.
*ik had altijd het idee van eerst krampen om de 15 minuten ofzo en dan steeds regelmatiger, dus dit viel even tegen en had ik niet verwacht angel *
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  piertje wo 26 okt 2011 - 6:46

Bij mij braken de vliezen en meteen begonnen de weeen heel snel achter elkaar.
Ik dacht nog: bij de eerste duurt het heel lang, maar toen ik persweeen kreeg hebben we toch maar de verloskundige gebeld (was 4 uur nadat de vliezen gebroken waren).
2 uur later was onze dochter er Very Happy
(ik dacht ook dat het altijd rustig begon en dan steeds heftiger, maar bij mij dus niet:D)
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jullie bevalling?  Empty Re: Hoe begon jullie bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum