Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

+24
RYW
Welles
Pussycat
snoezel
L!ND@
Lejow
Flip Fluitketel
Julia
SparklingEyes
Mirror
Lindsya
Meeko
Monnie
Annie24
miss22
sheila123
pantuf
Mida4you
Mamsie
Makamba
MamaCa
PapillonRose
Susan
Liadan
28 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 4:40

Hoi mama's

Vandaag ben ik precies 40 weken zwanger. Ik heb tot nu toe nog geen krampje of voorteken gehad dat er een bevalling aan gaat zitten komen.
Ik ben benieuwd hoe jullie bevalling begon... Had je voorweeen, slijmprop verloren, of iets anders.
Of begon het zo ineens spontaan? en kreeg je dan meteen weeen of braken je vliezen?

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ben benieuwd. X

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 4:42

eerst leken het op voorweëen die steeds meer pijn begonnen te doen en regelmatig kwamen. Op een gegeven moment wist ik wel dat het begonnen was en vlak na dat moment braken mijn vliezen spontaan.

ik ben trouwens bevallen op 40+0


Laatst aangepast door Dromertje op di 1 maa 2011 - 10:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Liadan di 1 maa 2011 - 4:44

Ik verloor in de ochtend mijn slijmprop, daarna had ik de hele dag wat onregelmatige lichte krampjes. 's Avonds braken mijn vliezen, paar uur later begonnen de weeen en bijna 4 uur later werd mijn dochter geboren. Dit was met 41 weken, daarvoor heb ik ook nooit voorweeen of iets anders gehad.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Susan di 1 maa 2011 - 4:46

Bij Ezra had ik op woensdag en donderdag de slijmprop verloren, op vrijdagochtend braken de vliezen, op vrijdag in de namiddag begonnen de weeën, op zaterdagochtend moest ik aan een weeënopwekkend infuus omdat de ontsluiting te langzaam vorderde en op zaterdagavond is hij geboren.

Bij Yrsa begonnen op dinsdagochtend de weeën, de verloskundige heeft bij bijna 9 centimeter ontsluiting de vliezen gebroken en op dinsdagavond werd ze geboren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  PapillonRose di 1 maa 2011 - 4:56

Op een dinsdagmiddag rond 15.00 had ik een afspraak bij de gyn en die heeft me inwendig onderzocht om te kijken of ik al wat ontsluiting had. Ze kon er niet goed bij en heeft zo moeten wrikken en doen dat het aardig zeer deed!

Dit is denk ik ook de aanleiding geweest voor activiteit bij mij. Rond 11 uur 's avonds kreeg ik kramp, aanhoudende kramp. Omdat het vrij constant was er er geen tijd tussen zat dacht ik dat het wel voorweeën zouden zijn. En ik zou de volgende ochtend worden ingeleid trouwens. Ik ging netjes op tijd naar bed met die kramp, totdat het steeds erger werd en er ook tijd tussen ging zitten. Toen moest ik rond 1 uur 's nachts plassen en verloor ik mijn slijmprop. De krampen werder steeds heviger. Uiteindelijk om 2 uur 's nachts het zh gebeld en ik mocht komen, en daar bleek het echt begonnen te zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 4:57

Ik werd wakker van krampen dus dacht dat ik wat last had van voorweeen, kruikje gemaakt maar dat hielp niet, toen onder de douche gaan staan maar ze zakte nog niet af en ben maar weer in bed gaan liggen en heb toen gezegt tegen me vriend dat volgens mij de bevalling begonnen was. Dat was ook zo en nog geen 10 uur later was mijn zoontje er.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  MamaCa di 1 maa 2011 - 5:14

bij mn eerste zat ik 's avonds om 21.30 op de visite en kreeg ik buikpijn krampjes, zijn we naar huis gegaan. Toen werd het erger en werden het flinke weëen en om 2.30 is mn zoontje geboren thuis.
En vandaag 3weken geleden braken mn vliezen en daar heb ik tot donderdags mee gelopen toen bleek dat ie in het vruchtwater gepoept had en ik nog steeds geen weëen had, moest ik aan de weëenopwekkers en is 2,5 uur later ons zoontje geboren in het ziekenhuis.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Makamba di 1 maa 2011 - 5:19

De vk had in de ochtend mijn vliezen gebroken! Niet lang daarna begonnen de weeen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 5:27

2 maal bevallen en beide precies hetzelfde alleen ging het bij Lynn nog sneller dan bij Dylan.

Beide keren midden in de nacht wakker geworden met wat krampen, dit geprobeert te negeren door weer te gaan slapen maar ze werden steeds sterker. Bij Dylan braken mijn vliezen toen ik op het toilet zat, bij Lynn zijn ze spontaan gebroken vlak voor het persen.
De eerste keer duurde de voorweeen iets langer en was ik al met al 5 uur bezig vanaf de eerste wee tot dat hij op mijn buik gelegd werd en bij Lynn was dit zelfs maar een krappe 3 uur!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Mamsie di 1 maa 2011 - 5:37

Bij de eerste was de aanloop heel lang en begon het met onregelmatige krampen wat zich uiteindelijk doorzette. Woensdag avond begonnen de krampen ( waren wel beetje regelmatig maar duurde kort ) en vrijdagochtend vroeg is hij geboren.

Bij de tweede werd ik wakker om 7 uur in de ochtend, ik moest naar de wc en verder niks aan de hand. Ik ging terug naar bed en stapte er om 8 uur weer uit met ineens een weeën storm, en 4.5 uur later was hij er.

Bij de 3e heb ik om half 9 's ochtend de kinderen gewoon naar school gebracht en was er niks aan de hand. Om kwart over 9 kreeg ik wat krampjes en schonk er geen aandacht aan. Toch werden ze wel regelmatig en 3.5 uur later was hij er.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Mida4you di 1 maa 2011 - 5:54

Ik kwam bij de verloskundige weg en had behoorlijk wat slijm maar het gekke was dat het niet echt tot me doordrong dat het misschien weleens aan de gang was. Ik ben toen naar huis gegaan en heb me even verschoond en heb nog een paar boodschapjes gedaan. Toen kwam ik thuis en had last van krampjes en ik ben eerst even onder de douche gegaan en daarna ben ik op bed gaan liggen en ben er niet meer vanaf gekomen. Op dat moment wist ik dat het zover was......
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  pantuf di 1 maa 2011 - 6:08

Doordat mijn bed ineens zeiknat werd van het vruchtwater :P
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  sheila123 di 1 maa 2011 - 6:13

Het begon met gebroken vliezen en na een klein uurtje kwamen de weeen. 6,5 uur later is ze geboren.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 6:46

Ik liep vanaf 36 weken met voorweeën gelopen.

Met 39.1 ben ik opgenomen met een te hoge bloedruk.
Met 39.2 hebben ze me ingeleid en 13 uur later was ik bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 6:47

Ik heb nooit voor weeën gehad. Bij mij braken spontaan mijn vliezen en precies een uur later kreeg ik meteen goede weeën.
En 8 uurtjes later ongeveer was hij er Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  miss22 di 1 maa 2011 - 6:54

Ik ben ingeleid
Ze hebben mij om 08.30 gel ingebracht en om 08.35 stond ik al op de kop van de weeen toen had ik wel door dat het dus heel snel begonnen was hahaha.
Om 12uur hebben ze mijn vliezen geprikt en om 16.05 is onze zoon geboren
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Annie24 di 1 maa 2011 - 7:24

Ik kreeg om 11.30 uur erge krampen die heel snel achter elkaar kwamen. Omdat ik het idee had dat weeen bv eerst om de 10 minuten zouden komen en daarna steeds regelmatiger had ik niet het idee dat het dus begonnen was. Totdat mijn vriend ging klokken en die krampen dus om de minuut bleken te komen....toen toch maar de verloskundige gebeld en toen die kwam had ik 3 cm ontsluiting en was de weenstorm in volle gang :shock:

Om 18.29 uur is onze kleine man geboren en al die tijd zijn de weeen om de minuut blijven komen; geen pretje dus Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Monnie di 1 maa 2011 - 7:38

Er zat een scheurtje in mijn vliezen waardoor ik steeds kleine beetjes vruchtwater verloor. Omdat ik geen weeën kreeg en wat verhoging had, ben ik ingeleid.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 7:56

Ik had een paar dagen van te voren een paar keer last van voorweeën gehad. Toen bleven ze in een keer weg en een paar dagen later braken m'n vliezen. Het was half 5 in de ochtend en ik moest naar de wc. Op de wc braken m'n vliezen maar dat had ik eigenlijk niet echt door. Pas toen ik in bed wilde stappen voelde ik pas echt dat m'n vliezen waren gebroken omdat ik weer ik vruchtwater lekte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 8:39

Ik was 39 weken zwanger en ging op wekelijkse controle bij de vk. Had wat klachten enzo en de vk wilde toch even van binnen voelen. Toen ze klaar was zei ze: "Meid, je gaat vandaag bevallen, je hebt al 4 cm ontsluiting!!" :shock: . Was dat even een verrassing! Was even van de leg, want ik had al een hele planning gemaakt voor die dag haha. Heb er helemaal niks van gevoeld, van de ontsluiting, wel de dagen ervoor wat vaker harde buiken gehad. In het zh zijn mijn vliezen gebroken. De eerste 2 uur zag ik op de monitor dat ik weeën had, maar voelde ze niet tot nauwelijks. Daarna werd het infuus met weeënopwekkers op de turbo stand gezet en heb in totaal een half uurtje geperst. Rond 12:00 uur werd ik aangesloten op de monitor (toen waren we net in het zh) en om 15:54 is B.oaz geboren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 8:45

Bij de eerste ben ik twee weken en twee dagen voor de bevalling mijn slijmprop verloren. Met 39w4d werd ik om 1 uur 's nachts wakker met weeen. Die kwamen gelijk al om de paar minuten. Na 1,5 uur persen is toen om 8 uur onze zoon geboren. Mijn vliezen zijn toen met 10cm doorgeprikt.

Bij onze dochter ben ik op woensdag in het ZH geweest vanwege hoge bloeddruk, toen had ik om de drie minuten harde buiken maar die zetten niet door. Donderdagochtend gestript maar dat deed niks. Toen werd ik in de nacht van vrijdag op zaterdag wakker om te plassen om 3.15u en toen braken mijn vliezen. Ik heb zo een half uurtje rondgelopen en weer een half uur later, na 25 min weeen en 5 minuten persen werd om 4.15 onze dochter geboren. Een uur nadat ik wakker was geworden dus. Bij haar heb ik geen slijmprop verloren van tevoren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Meeko di 1 maa 2011 - 9:08

Met 39 weken en 6 dagen begonnen bij mij de weeën, hele lichte om de 9 minuten ongeveer. Dit heeft 15 uur geduurd en had ik 1 cm onsluiting. Toen ben ik gestript en werden de weeën wat heftiger en sneller op elkaar. 3 uur later zat ik op bijna 3 cm en werden mijn vliezen gebroken. Weer 4 uur later is Senna geboren met precies 40 weken.
Volgens mij had ik iets van 3 dagen daarvoor iets van een slijmprop of gedeelte daarvan verloren. En die week ervoor af en toe wat last van krampen.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Lindsya di 1 maa 2011 - 9:12

Ik ben bevallen met 38 weken en 5 dagen. Het begon rond een uur of 6 s'morgens met onregelmatige krampen in mijn buik en die werden na een paar uur steeds heftiger. Rond 11 uur mocht ik van de vk naar het ziekenhuis komen en daar hebben ze ook mijn vliezen gebroken. Toen ging alles heel snel, de weeën werden steeds heftiger en rond drie uur s'middags ben ik bevallen van onze zoon.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 9:45

Leuk om alle verschillende verhalen te lezen! Ben benieuwd hoe het hier gaat beginnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Mirror di 1 maa 2011 - 9:51

Op zondagavond rond 23.30u wilde ik lekker gaan slapen. Ik moest nog even gauw wat uit de badkamer pakken toen ik opeens vocht langs m'n benen voelde lopen.. en nog meer .. en nog meer.. vruchtwater dus. Nog geen half uurtje later begonnen de weeën, uiteindelijk is J. om 05.49u geboren!
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling Empty Re: Aan alle mama's; hoe begon jullie bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum