Stoppen met shoppen!
+35
Siem
Shopaholic
madam
Laced
Pannetoet
Pandora
Lejow
Raindrop
Zwerver
minoessepoes
luenca
Silver
Suus
Spring
Sjirafje
Blueschick
TNMN
Rovine
Tullow
silly-one
Lien
applestar
Caresses
Tiana
Blond
Mamsie
Antibes
Kaat
Arwyn
loura
Atelier Madame
Marin
Paper Crown
Jeanette
Rush
39 plaatsers
Pagina 1 van 14
Pagina 1 van 14 • 1, 2, 3 ... 7 ... 14
Stoppen met shoppen!
Wie doet er mee?
Ik wil stoppen met shoppen en dan doel ik op het online bestellen of in de winkel kopen van kleding. Ik hou maandelijks zo`n mooie excel bij en ben nu toch wel tot de conclusie gekomen dat ik een paar honderd euro per maand teveel aan kleding en schoenen uit geef.
Hierbij beloof ik plechtig dat ik tot het eind van het jaar geen onzinnige kleding aankopen meer ga doen en mijn shop-budget terug ga brengen naar €50 per maand.
Wie doet er mee? Je mag jezelf ook in iets anders beperken, bijv. make-up ofzo.
Daarna wil ik dit natuurlijk proberen door te zetten, maar ik heb nu echt al veel te veel gekocht!
Ik wil stoppen met shoppen en dan doel ik op het online bestellen of in de winkel kopen van kleding. Ik hou maandelijks zo`n mooie excel bij en ben nu toch wel tot de conclusie gekomen dat ik een paar honderd euro per maand teveel aan kleding en schoenen uit geef.
Hierbij beloof ik plechtig dat ik tot het eind van het jaar geen onzinnige kleding aankopen meer ga doen en mijn shop-budget terug ga brengen naar €50 per maand.
Wie doet er mee? Je mag jezelf ook in iets anders beperken, bijv. make-up ofzo.
Daarna wil ik dit natuurlijk proberen door te zetten, maar ik heb nu echt al veel te veel gekocht!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Stoppen met shoppen!
Ik doe over een poosje mee, aangezien ik een paar shop-dagen heb ingepland met vriendinnen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik stop er ook mee Rush!
Ik ben COMPLEET doorgeslagen. Ik krijg van mezelf nu maar €70.- in de week voor eh, alles. Was echt te bizar wat ik uitgaf. En het mooie is, we komen niet in de knoei omdat we goed geld verdienen maar stel je voor dat het op een dag ophoudt?! WOH. Ik weet namelijk niet eens wat iets kost in de supermarkt............ geen idee! Moest laatst van mijn moeder horen wat Coca Cola per 4 flessen kostte.. (en die kopen wij vaak........) en bezuinig dus ook al zeker niet op kleding..
OK dit kost me moeite om toe te geven.. maar soms koop ik gewoon basic truitjes omdat ik geen zin heb om die ik thuis heb te wassen.......
Ik ben COMPLEET doorgeslagen. Ik krijg van mezelf nu maar €70.- in de week voor eh, alles. Was echt te bizar wat ik uitgaf. En het mooie is, we komen niet in de knoei omdat we goed geld verdienen maar stel je voor dat het op een dag ophoudt?! WOH. Ik weet namelijk niet eens wat iets kost in de supermarkt............ geen idee! Moest laatst van mijn moeder horen wat Coca Cola per 4 flessen kostte.. (en die kopen wij vaak........) en bezuinig dus ook al zeker niet op kleding..
OK dit kost me moeite om toe te geven.. maar soms koop ik gewoon basic truitjes omdat ik geen zin heb om die ik thuis heb te wassen.......
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:
Dat is wel erg ja
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Hahaha CKC, wat dat betreft kan ik je wel de hand schudden. Ik koop best vaak nieuwe hemdjes bij de HEMA omdat ze allemaal in de was zitten (en ik heb weinig witte was). Ik vind het dan zonde om een halve was te draaien, maar ga wel €10 uitgeven aan een hemdje haha.
Echt te dom voor woorden eigenlijk.
Maar check je nooit het bonnetje? Ik ben echt een boodschappen bonnen freak! Dan zitten m`n vriend en ik in de auto en dan laat ik hem raden wat bijv. die ene pot pastasaus kost
Echt te dom voor woorden eigenlijk.
Maar check je nooit het bonnetje? Ik ben echt een boodschappen bonnen freak! Dan zitten m`n vriend en ik in de auto en dan laat ik hem raden wat bijv. die ene pot pastasaus kost
Rush- Lady Post-a-lot
Jeanette schreef:2CKC2 schreef:
Dat is wel erg ja
Hahaha dat deed ik ook altijd met onderbroeken in Engeland! Vooral omdat je hele leuke onderbroeken gewoon bij de supermarkt kon kopen..dan was het zo makkelijk om gewoon even drie nieuwe te kopen
Ik doe ook mee, maar dat is omdat ik gewoon geen geld heb.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dan is het alsnog een soort van geld besparen Joy, dat je nu meedoet.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik kan me wel opgeven met mn ebayverslaving!
maar ik heb ook een stomme verslaving, namelijk de kringloop... bij ons in de plaats hebben we een vet mooie, waar veel kleding rechtstreeks uit het depot komt van vero moda/ only / C&A en dus gewoon nog nieuw is. Op een gegeven moment ging ik er bijna elke week wel heen en kocht dan gewoon voor 20 euro per keer ofzo aan kleding.. maar ja dan heb je dus ook echt 5-6 stuks kleding erbij, na 1,5 maand puilde mn kast uit.. heb gelukkig wel veel spullen (niet per se van de kringloop maar algemeen) kunnen verkopen via marktplaats en gewoon weggedaan.
Maaaaaaar ga dus over 2 weken lekker een dagje winkelen met een vriendin in Antwerpen, en ik merk dat ik dan alsnog zin heb om de stad in te gaan. Stom want ik heb meer dan genoeg kleding in mn kast hangen! Basics heb ik daarentegen weer niet zoveel, ja wel een stuk of 20 hempjes ofzo, maar ja elke dag een andere aan en het gaat redelijk snel als je niet elke dag wast .
Ik wil dus niet per se stoppen met shoppen, maar wel het met kopen van koopjes omdat het koopjes zijn en het doen van aankopen die ik gewoonweg niet nodig heb!
maar ik heb ook een stomme verslaving, namelijk de kringloop... bij ons in de plaats hebben we een vet mooie, waar veel kleding rechtstreeks uit het depot komt van vero moda/ only / C&A en dus gewoon nog nieuw is. Op een gegeven moment ging ik er bijna elke week wel heen en kocht dan gewoon voor 20 euro per keer ofzo aan kleding.. maar ja dan heb je dus ook echt 5-6 stuks kleding erbij, na 1,5 maand puilde mn kast uit.. heb gelukkig wel veel spullen (niet per se van de kringloop maar algemeen) kunnen verkopen via marktplaats en gewoon weggedaan.
Maaaaaaar ga dus over 2 weken lekker een dagje winkelen met een vriendin in Antwerpen, en ik merk dat ik dan alsnog zin heb om de stad in te gaan. Stom want ik heb meer dan genoeg kleding in mn kast hangen! Basics heb ik daarentegen weer niet zoveel, ja wel een stuk of 20 hempjes ofzo, maar ja elke dag een andere aan en het gaat redelijk snel als je niet elke dag wast .
Ik wil dus niet per se stoppen met shoppen, maar wel het met kopen van koopjes omdat het koopjes zijn en het doen van aankopen die ik gewoonweg niet nodig heb!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik wil wel meedoen maar ik denk dat ik het niet vol hou :s ben gewoon verslaafd aan shoppen. Zou wel fijn zijn om dat geld allemaal over te houden.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, als je met zo`n instelling begint dan lukt het natuurlijk nooit!loura schreef:Ik wil wel meedoen maar ik denk dat ik het niet vol hou :s ben gewoon verslaafd aan shoppen. Zou wel fijn zijn om dat geld allemaal over te houden.
Rush- Lady Post-a-lot
Dat heb ik wel vaker geprobeerd, maar houd het nooit lang vol, haha.
Heb nu voor mezelf een beetje ingesteld dat ik eerst wat dingen moet verkopen voor ik wat nieuws mag kopen.
Heb nu voor mezelf een beetje ingesteld dat ik eerst wat dingen moet verkopen voor ik wat nieuws mag kopen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Rush schreef:
Nee. Stel de cassiere scant alles dubbel, dan nog zou ik dat niet merken. Simpelweg - ik heb geen idee, echt niet. heel soms denk ik wel eh, klopt dat wel en dan zie ik dat ik bijv kaarsen erbij heb en dan denk ik: 'Oh dat zal wel door de kaarsen komen..'
Hahaha. CKC, ze kunnen je wel lekker makkelijk oplichten dus. Nee wat dat betreft weet ik wel bijna wat alles kost. Maargoed, dat komt dus door m`n supermarktbonverslaving (scrabble)
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Hahaha. CKC, ze kunnen je wel lekker makkelijk oplichten dus. Nee wat dat betreft weet ik wel bijna wat alles kost. Maargoed, dat komt dus door m`n supermarktbonverslaving (scrabble)
Ik vind dat altijd zo knap! Jen_ vertelde me een keertje dat zij als zij boodschappen doet, het liefst alleen gaat want dan gaat ze in haar hoofd rekenen hoeveel het gaat kosten, haar vriend mag niet mee want als hij wat zegt raakt ze de tel kwijt haha!Dat is toch ook wel knap, bij mij zou het zo gaan..
"Brood... €1.79, kaas €2,- dat is eh, €3,79, appels €2,- dat is eh eh eh.. €5,79.. he, zou de nieuwe Grazia er zijn? even kijken.. oh nee.. OK dan neem ik de cosmo.. €4,-.. dus eh eh eh eh, ah fuck it.. ben de tel kwijt!!"
Dit topic komt precies op het goede moment! :-)
Ik ga geen boeken meer kopen, heb er nu nog 10 ongelezen liggen. Die wil ik eerst uitlezen.
Ik vond het vroeger echt een drama om kleren te kopen en had er dan ook nooit zoveel. De afgelopen jaren heb ik toch mijn kleding kast goed kunnen vullen, omdat ik met mijzelf had afgesproken alle kleding te kopen die dan ook leuk zat enzo . Ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk wel genoeg heb. Dus kleding koop ik ook niet meer, iig niet meer tot het einde van het jaar. Eigenlijk wil ik nog wel 1 paar laarzen kopen, dus als ik die tegen kom, mag ik die wel kopen van mijzelf.
En verder echt stoppen met het kopen van onzinnge zooi.
Ik ga geen boeken meer kopen, heb er nu nog 10 ongelezen liggen. Die wil ik eerst uitlezen.
Ik vond het vroeger echt een drama om kleren te kopen en had er dan ook nooit zoveel. De afgelopen jaren heb ik toch mijn kleding kast goed kunnen vullen, omdat ik met mijzelf had afgesproken alle kleding te kopen die dan ook leuk zat enzo . Ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk wel genoeg heb. Dus kleding koop ik ook niet meer, iig niet meer tot het einde van het jaar. Eigenlijk wil ik nog wel 1 paar laarzen kopen, dus als ik die tegen kom, mag ik die wel kopen van mijzelf.
En verder echt stoppen met het kopen van onzinnge zooi.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Ik meld me ook..
Ik wil niet meer onnodig spul kopen!
Moet nog wel een aantal dingen kopen om mijn wintergaderobe compleet te hebben.
Maar wil ook weer gaan sparen
Ik wil niet meer onnodig spul kopen!
Moet nog wel een aantal dingen kopen om mijn wintergaderobe compleet te hebben.
Maar wil ook weer gaan sparen
Gast- Gast
Tijdschriften koop ik ook al heel lang niet meer trouwens. Zijn veel te duur!
Rush- Lady Post-a-lot
2CKC2 schreef:Ik stop er ook mee Rush!
Zijn nu 5 euro bij de Plus ipv 6nogwat meis
Ik vind jou altijd zo grappig, en dit is héél aardig bedoeld, ik vind je af en toe net een prinses met bijbehorend prinsessengedrag op dit gebied, net een sprookje af en toe! Heerlijk om te lezen vind ik het!
Niet verkeerd opvatten he, het is echt louter positief en ik weet dat jullie er hard voor werken, maar ik vind het zó aandoenlijk af en toe! Is die 70 euro trouwens ook voor boodschappen? Dan vind ik het budget best magertjes!
Even ontopic ; ik wil best meedoen, maar ik heb juist ingepland dat ik tot het einde van het jaar al het extra geld opzij zet en begin volgend jaar met shoppen alles er in 1x doorheen jas .. Moeten jullie niet aan 1000en euro's denken hoor, eerder 2 a 300! Maar vind ik al veel!
Gast- Gast
Ja Parels, dan kan je gewoon mee doen toch? Dan bespaar je ook!
Sinds wij normaal €60 aan grote boodschappen per week doen en ik zaterdag maar €40 kwijt was, ga ik ook zeker op boodschappen besparen om meer geld te sparen.
Sinds wij normaal €60 aan grote boodschappen per week doen en ik zaterdag maar €40 kwijt was, ga ik ook zeker op boodschappen besparen om meer geld te sparen.
Rush- Lady Post-a-lot
Parels schreef:2CKC2 schreef:Ik stop er ook mee Rush!
Zijn nu 5 euro bij de Plus ipv 6nogwat meis
Ik vind jou altijd zo grappig, en dit is héél aardig bedoeld, ik vind je af en toe net een prinses met bijbehorend prinsessengedrag op dit gebied, net een sprookje af en toe! Heerlijk om te lezen vind ik het!
Niet verkeerd opvatten he, het is echt louter positief en ik weet dat jullie er hard voor werken, maar ik vind het zó aandoenlijk af en toe! Is die 70 euro trouwens ook voor boodschappen? Dan vind ik het budget best magertjes!
Even ontopic ; ik wil best meedoen, maar ik heb juist ingepland dat ik tot het einde van het jaar al het extra geld opzij zet en begin volgend jaar met shoppen alles er in 1x doorheen jas .. Moeten jullie niet aan 1000en euro's denken hoor, eerder 2 a 300! Maar vind ik al veel!
Damn right, I am a princess!! HAHA, maar ik ben keihard in zaken doen en business deals binnenhalen.. een modern sprookje met mijn eigen prins.
Nee joh, haahahaha, dit is zonder boodschappen geld (daarvoor hebben we aparte pot ala €300.- in de week, gaat niet altijd op hoor.. ) nee op 1 ding bezuinig ik niet, op eten en gezond eten.
Woh, 300,- per week aan boodschappen??
Dat zijn wij per maand kwijt!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Arwyn schreef:Woh, 300,- per week aan boodschappen??
+1
Waar halen jullie dan boodschappen dat je zoveel in de week uit kan geven?
Ik haal hooguit 70 euro en dan koop ik al dingen op voorraad!
Gast- Gast
Je zou toch denken dat CKC en haar man echt monstervet zijn nu, zoveel boodschappen
Rush- Lady Post-a-lot
Daisy schreef:Arwyn schreef:Woh, 300,- per week aan boodschappen??
+1
Waar halen jullie dan boodschappen dat je zoveel in de week uit kan geven?
Ik haal hooguit 70 euro en dan koop ik al dingen op voorraad!
Albert Heijn. En we geven het niet elke week uit hoor haha. Denk ik.
Pagina 1 van 14 • 1, 2, 3 ... 7 ... 14
Soortgelijke onderwerpen
» Stoppen met shoppen
» Shoppen bij de Primark!!
» Shoppen in USA
» Ik heb zin om te shoppen
» Ik wil shoppen!!!
» Shoppen bij de Primark!!