Stoppen met shoppen!
+35
Siem
Shopaholic
madam
Laced
Pannetoet
Pandora
Lejow
Raindrop
Zwerver
minoessepoes
luenca
Silver
Suus
Spring
Sjirafje
Blueschick
TNMN
Rovine
Tullow
silly-one
Lien
applestar
Caresses
Tiana
Blond
Mamsie
Antibes
Kaat
Arwyn
loura
Atelier Madame
Marin
Paper Crown
Jeanette
Rush
39 plaatsers
Pagina 2 van 14
Pagina 2 van 14 • 1, 2, 3 ... 8 ... 14
Re: Stoppen met shoppen!
Ik denk veel dure kant en klaar producten ofzo?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wellicht vlees/vis etc. duurder vlees en van de echte slager/visboer?
Dat tikt ook aan.
Of duurdere wijn bijvoorbeeld.
Dat tikt ook aan.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Nou ja als je van alles A-producten zou kopen dan ben je volgens mij al vrij duur uit.
Als ik het geld zou hebben zou ik het ook doen
Gast- Gast
CKC, niet raar bedoeld hoor, maar lijkt het je niet eens leuk (nouja leuk?) om te weten wat je daar precies aan uit geeft? Ik ben veel te nieuwsgierig om dat allemaal maar achter me te laten, maar ik ben ook een beetje een economie figuur en hou van berekeningen met geld maken enzo.
M'n vriend vind het alleen maar handig dat ik dat soort dingen allemaal weet. Alleen jammer dat ik nu dus alleen boodschappen moet doen
M'n vriend vind het alleen maar handig dat ik dat soort dingen allemaal weet. Alleen jammer dat ik nu dus alleen boodschappen moet doen
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Je zou toch denken dat CKC en haar man echt monstervet zijn nu, zoveel boodschappen
Haha, inderdaad, wat moet haar man wel niet eten!
Antibes- Ratel
Mwoah, nog lang niet zoveel. Wij hadden eerst alles van A (geen idee waarom m`n vriend dat nodig vond, thuis hebben ze ook LIDL) maar toen waren we wel duurder uit, maar dat bleef bij tientjes dan zeg maar.Daisy schreef:Nou ja als je van alles A-producten zou kopen dan ben je volgens mij al vrij duur uit.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben ook zo´n financieel type die bijna alle prijzen uit haar hoofd weet.
Weet ook wanneer wat afgeschreven word en wat onze vaste lasten zijn (niet op de cent nauwkeurig )
Bij ons is het zelfs zo dat W. toestemming vraagt om iets te kopen, omdat hij totaal geen idee heeft wat we nog hebben
Ach heb ik in ieder geval de goede studierichting nu gekozen: Bedrijfseconomie
Weet ook wanneer wat afgeschreven word en wat onze vaste lasten zijn (niet op de cent nauwkeurig )
Bij ons is het zelfs zo dat W. toestemming vraagt om iets te kopen, omdat hij totaal geen idee heeft wat we nog hebben
Ach heb ik in ieder geval de goede studierichting nu gekozen: Bedrijfseconomie
Gast- Gast
Ik doe wel mee maar niet met een vast bedrag haha.. Ik moet echt sparen voor mijn vakantie samen met mijn vriend naar de States en dan daarna nog mijn talencursus waar ik zelf ook nog wat voor moet sparen.
Ik vind het ineens ook veel makkelijker om dingen niet te kopen.. omdat ik een goed doel heb waar het naar toe gaat.
Ik maak voor mijzelf een lijstje wat ik nog nodig heb aan kleding en daar houd het op.
- 1 paar laarzen (max 100)
- Grijs jurkje (max 50)
- Zwart vestje (max 50)
- Nieuw setje ondergoed (max 50.. of er moeten mooie slipjes bij zitten dan iets meer)
- Zwarte jas (max 100)
Dus tot het einde van het jaar geef ik 350 euro uit.
Jemig hahahaha ik dacht dat zal wel zo'n 50 per maand zijn.. maar we zitten al bijna in november.. dan is het nog gewoon 125 pm.. Mennn ik wil echt niet weten wat ik er elke maand doorheen jas.
Okee dan haal ik de zwarte jas eraf, die koop ik wel in de sale voor max 50. En het grijze jurkje ga ik wel op besparen.
Ik zet het op 250 euro tot het einde van het jaar.
Ik vind het ineens ook veel makkelijker om dingen niet te kopen.. omdat ik een goed doel heb waar het naar toe gaat.
Ik maak voor mijzelf een lijstje wat ik nog nodig heb aan kleding en daar houd het op.
- 1 paar laarzen (max 100)
- Grijs jurkje (max 50)
- Zwart vestje (max 50)
- Nieuw setje ondergoed (max 50.. of er moeten mooie slipjes bij zitten dan iets meer)
- Zwarte jas (max 100)
Dus tot het einde van het jaar geef ik 350 euro uit.
Jemig hahahaha ik dacht dat zal wel zo'n 50 per maand zijn.. maar we zitten al bijna in november.. dan is het nog gewoon 125 pm.. Mennn ik wil echt niet weten wat ik er elke maand doorheen jas.
Okee dan haal ik de zwarte jas eraf, die koop ik wel in de sale voor max 50. En het grijze jurkje ga ik wel op besparen.
Ik zet het op 250 euro tot het einde van het jaar.
Gast- Gast
Antibes schreef:Wellicht vlees/vis etc. duurder vlees en van de echte slager/visboer?
Dat tikt ook aan.
We kopen inderdaad nooit vlees bij de supermarkt maar altijd slager (dat komt omdat er NOOIT vlees over is in onze AH..) Kaas ook, en brood ook van de bakker,want die zitten er pal naast. Maar, we bestellen ook best veel eten.. (thuisbezorgd, I LOVE YOU!!) en dan bestel je dus ookal voor 1 avondje eten zo'n €30.- en als je verder ook niet op de aanbiedingen let en altijd maar 'wat doet' qua boodschappen halen, ja dan gaat €300.- er ook zo doorheen! OH en trouwens - ik ga elke dag naar de AH/bagels&beans/andere broodjeszaak bij mijn werk met lunch.. dan ben je dat wel kwijt hoor. Zonde, mjah.. misschien maar aan de andere kant, bezuinig ik liever op andere dingen dan op eten.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ach, ik vind zonde bijzonder relatief. Wat ik zonde vind, vindt een ander niet zonde en vice versa. De één geeft met gemak een paar honderd uit aan make-up, een ander aan boodschappen, een ander aan een onzinnige hobby. En iedereen is weer anders qua hoeveel geld je hebt en aan hoeveel dingen je geld uitgeeft.
En afhankelijk van hoe meer je te besteden hebt, des te minder snel iets 'zonde' is. Aangezien het dan niet zo is dat je het aan iets anders beter had kunnen besteden, je hoeft er niet per se op andere vlakken concessies voor te doen.
En afhankelijk van hoe meer je te besteden hebt, des te minder snel iets 'zonde' is. Aangezien het dan niet zo is dat je het aan iets anders beter had kunnen besteden, je hoeft er niet per se op andere vlakken concessies voor te doen.
Antibes- Ratel
Ik zou willen dat ik zoveel te besteden had... dan zou ik denk ik nog niet buitensporig veel kopen maar wat lijkt het me heerlijk om niet na hoeven te denken.
Hier heb ik geen shopverbod nu maar goed ik ben zwanger en heb mijn positiekleding al, wil alleen nog een spijkerbroek en dan koop ik niks tot april. Hier zijn de kinderen een groter probleem
Hier heb ik geen shopverbod nu maar goed ik ben zwanger en heb mijn positiekleding al, wil alleen nog een spijkerbroek en dan koop ik niks tot april. Hier zijn de kinderen een groter probleem
Gast- Gast
en als jullie nou toch shoppen moeten jullie het voor straf opsturen naar mij! Kan ik mooi mijn kast vullen.
goed he!
goed he!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik mag geen laarzen meer kopen van mezelf. Want ik heb al *eventjes tellen*, 15 paar laarzen. Ik wil sowieso niet weten voor hoeveel euro ik aan schoenen heb (schrikbarend vrees ik).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe ook mee! Heb de afgelopen maand teveel uitgegeven, deze maand mag ik maximaal 50 euro uitgeven aan kleding, schoenen of make-up.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe mee!
(eigenlijk al een maand maar het begint nu wel weer heel erg te kriebelen, dus kan dit mooi als support gebruiken.
(eigenlijk al een maand maar het begint nu wel weer heel erg te kriebelen, dus kan dit mooi als support gebruiken.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Op zich heb ik alles wat ik nodig heb (of eerder wou hebben) voor het najaar zoals een jas, schoenen, leren tas en sjaal. Wat dat betreft heb ik niet echt wensen meer. Dus het zou wel moeten lukken... Ik moet ook maar eens voor mezelf alles op een rijtje zetten hoeveel ik uitgeef. Want het meeste geld gaat bij mij ook op aan boodschappen. Dat kan best goedkoper! Ik ga meer proberen te minderen met dure boodschappen doen denk ik. Dan hou ik echt al veel geld over!
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Wat een uitdaging! Veel succes allemaal!
Ik kan dat echt niet volhouden dus ik doe niet mee
Ik kan dat echt niet volhouden dus ik doe niet mee
Gast- Gast
Ik doe ook mee! Eigenlijk doe ik al 2 maanden ongeveer mee Ik moet ook wel, per maand houd ik heel weinig over, aangezien ik vertraging heb op school en ik nu schoolgeld en verzekering zelf moet betalen. Ik probeer nu 100 euro per maand te besteden aan kleding,uitgaan etc en 100 euro te sparen. Ik hoop volgend jaar van het voorjaar genoeg geld te hebben om een reis te maken dus dat is mn doel
Eigenlijk vind ik het nog niet eens zo erg dat ik weinig te besteden heb, ik ging altijd elke week wat drinken in een cafeetje en nu dat dus niet meer gaat spreek ik vaker bij vrienden thuis af, waar we samen koken, tv kijken etc
Eigenlijk vind ik het nog niet eens zo erg dat ik weinig te besteden heb, ik ging altijd elke week wat drinken in een cafeetje en nu dat dus niet meer gaat spreek ik vaker bij vrienden thuis af, waar we samen koken, tv kijken etc
Gast- Gast
Dit topic komt als geroepen! Ik doe mee!
Ik spaar elke maand 500 euro ( kan makkelijk want ik woon nog thuis ) maar ik kom er net achter dat mijn rekening helemaal leeg is en dan heb ik die 500 euro geeneens overgemaakt naar mijn spaarrekening. Waar dat geld aan op is gegaan, geen idee!!! Kleding, tassen, boeken en ander spul. Niet normaal dus
Morgen krijg ik weer salaris en dan ga ik een kasboek bijhouden met al mijn uitgaven.
Hopelijk krijg ik dat een beetje beeld van al mijn uitgaven. Nu vind ik het niet nodig om drastisch te gaan bezuiningen op alleen maar wil ook een beetje een beeld krijgen waar mijn geld nu allemaal naar toe gaat.
Ook wil ik nu alleen nog maar pinnen bij de pinautomaten en niet meer in alle winkels. Zo heb ik ook een beetje zicht op mijn portomonee. Voorheen pinde ik werkelijk alles in de winkels zelf. Ook moet ik op gaan letten op het kopen van tijdschrijften. Koop er zoveel en lees ze geeneens helemaal!
Ik ga eens even een boekje opzoeken waar ik mijn kasboek in kan bijhouden!
Ik moet alleen deze maand nog echt goede winterlaarzen kopen want die heb ik niet meer. Maar dat ik de enige aankoop die echt MOET.
Succes allemaal!
Ik spaar elke maand 500 euro ( kan makkelijk want ik woon nog thuis ) maar ik kom er net achter dat mijn rekening helemaal leeg is en dan heb ik die 500 euro geeneens overgemaakt naar mijn spaarrekening. Waar dat geld aan op is gegaan, geen idee!!! Kleding, tassen, boeken en ander spul. Niet normaal dus
Morgen krijg ik weer salaris en dan ga ik een kasboek bijhouden met al mijn uitgaven.
Hopelijk krijg ik dat een beetje beeld van al mijn uitgaven. Nu vind ik het niet nodig om drastisch te gaan bezuiningen op alleen maar wil ook een beetje een beeld krijgen waar mijn geld nu allemaal naar toe gaat.
Ook wil ik nu alleen nog maar pinnen bij de pinautomaten en niet meer in alle winkels. Zo heb ik ook een beetje zicht op mijn portomonee. Voorheen pinde ik werkelijk alles in de winkels zelf. Ook moet ik op gaan letten op het kopen van tijdschrijften. Koop er zoveel en lees ze geeneens helemaal!
Ik ga eens even een boekje opzoeken waar ik mijn kasboek in kan bijhouden!
Ik moet alleen deze maand nog echt goede winterlaarzen kopen want die heb ik niet meer. Maar dat ik de enige aankoop die echt MOET.
Succes allemaal!
applestar schreef:Morgen krijg ik weer salaris en dan ga ik een kasboek bijhouden met al mijn uitgaven.
Succes allemaal!
Ik hou al een hele tijd een kasboek bij in excel! Met mijn inkomsten en uitgaven en wat ik dan overhoudt en wat er naar de spaarrekening toe gaat (sowieso probeer ik meteen wat te sparen zodra ik geld op mijn rekening krijg en het liefst ook nog wat aan het einde van de maand). Dit hou ik nu al langer dan een jaar bij in Excel en de eerste maanden was het echt schrikbarend wat ik uitgaf..!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:Je zou toch denken dat CKC en haar man echt monstervet zijn nu, zoveel boodschappen
Het erge is nog dat ze bloedjedun is haha
Dat valt tegen!
Gast- Gast
Mamsie schreef:en als jullie nou toch shoppen moeten jullie het voor straf opsturen naar mij! Kan ik mooi mijn kast vullen.
goed he!
Kan je ook een beetje overweg met naald & draad?
Want als ik dingen die ik shop naar jou op moet sturen, moet je het dik innemen haha
Gast- Gast
Ohja! Waar ik nu op ga minderen is tijdschriften, vanaf NU mag ik nog maar 1 tijdschrift per week kopen. Dat scheelt hier echt enorm denk ik. Wij hebben pm 500 euro voor boodschappen/dingen voor de kleine/verzorgingsproducten/leuke dingen/cadeautjes. Moet eigenlijk toch wel lukken, ik ga va dat mijn salaris binnenkomt weer heel verstandig worden met geld, en als ik bevallen ben ga ik heel verstandig weer om met calorieën ..
Gast- Gast
500 euro per maand? jeetje dat is echt veel
Ik kocht eerst ook echt veel tijdschriften, ben daarmee gestopt en ben weer oudere versies gaan lezen van voorgaande jaren. Meestal blader ik ze maar wat door zonder echt alles te lezen. Het is me ook opgevallen hoeveel reclame er wel niet inzit
Ik kocht eerst ook echt veel tijdschriften, ben daarmee gestopt en ben weer oudere versies gaan lezen van voorgaande jaren. Meestal blader ik ze maar wat door zonder echt alles te lezen. Het is me ook opgevallen hoeveel reclame er wel niet inzit
Gast- Gast
Leuk topic! Ik doe ook mee:D Ik mag van mezelf nog een paar schoenen kopen en een spijkerbroek aangezien ik net weer een gat in mijn lievelingsspijkerbroek heb ontdekt dus dat MOET haha!
Verder geef ik gewoon teveel uit aan kleding, ik vind alles zo leuk en dan denk ik goh €25 voor een blouse geen geld, maar ja als je er al 4 van in je kast hebt hangen...hmm! Ik moet het dus echt leren!
Verder geef ik gewoon teveel uit aan kleding, ik vind alles zo leuk en dan denk ik goh €25 voor een blouse geen geld, maar ja als je er al 4 van in je kast hebt hangen...hmm! Ik moet het dus echt leren!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Pagina 2 van 14 • 1, 2, 3 ... 8 ... 14
Soortgelijke onderwerpen
» Stoppen met shoppen
» Shoppen bij de Primark!!
» Shoppen in USA
» Ik heb zin om te shoppen
» Ik wil shoppen!!!
» Shoppen bij de Primark!!