Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)

+22
Fearie
Rush
Chocoholic
lieke89
Oasis
SuperGrover
Raindrop
luisa
Dolphinne
flower
Beachgirl
Filoria
Snoes
Pien
Highway
Lavendel
Ugly Betty
Marin
TukTuk
RioolSpook
Atelier Madame
Monte
26 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris) - Pagina 3 Empty Re: Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)

Bericht  Rush wo 26 okt 2011 - 0:16

Ik heb het liefst geen huur :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris) - Pagina 3 Empty Re: Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 0:22

Storm schreef:Ik weet niet hoe dat precies zit allemaal, en ik vind het ook niet erg hoor, 15 euro ga je niet dood van gelukkig smile

Als je het jaar daarvoor geen huurverhoging hebt gehad, dan is €15 wel normaal denk ik. Wij gaan ook elk jaar iets van €7/8 de lucht in ofzo? Weet het niet eens precies.

Gast
Gast

Bericht  Fearie wo 26 okt 2011 - 0:32

Hoeveel betaal je per maand aan huur? € 458 per maand, geen huurtoeslag
Eventueel hoeveel servicekosten? Geen idee
Hoeveel % is de huur van je salaris? Van mijn eigen salaris is het 32%, ons gezamenlijke inkomen 16 %
Hoe ben je aan je huurwoning gekomen? Via de woningbouw, we wonen hier nu 4 jaar.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 0:36

Storm schreef:
Theedoosje schreef:
lieke89 schreef:wat een bedragen zie ik hier zeg! ik woon dan wel antikraak maar onze kale huur is maar 125 euro en daar hebben we dan een leuk huisje voor met 3 slaapkamers. Daar komen uiteraard nog wel de vaste lasten bij maar dan zijn we altijd nog veel goedkoper uit dan de meeste hier.

Tja maar dan heb je kans er weer uit te moeten.
Nolu inderdaad. Ik persoonlijk woon liever stabiel met een hoge huur dan zo weinig betalen en er toch weer uit te moeten. Het liefst woon uik stabiel met een lage huur Very Happy

hahaha mee eens. Helemaal met het laatste Laughing

Wij betalen overigens 550 aan huur...voor 2 slaapkamer appartement met groot dakterras. We hebben nog geen verhoging gehad in 2 jaar tijd.

Gast
Gast

Bericht  Suus wo 26 okt 2011 - 0:41

Wij betalen 630 euro aan huur en 20 euro aan servicekosten. Helaas verdien ik net iets te veel om voor huurtoeslag in aanmerking te komen.

Het is ongeveer 40% van mijn nettosalaris, maar ik deel de kosten natuurlijk met mijn vriend. Alleen zit hij momenteel nogal krap, omdat hij fulltime aan het afstuderen is en geen stufi meer ontvangt.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 0:45

(We hebben nu een koopwoning maar hiervoor had ik een huurwoning)

Even wat vraagjes:
Hoeveel betaal je per maand aan huur? 350 euro incl gas-water-licht en internet
Eventueel hoeveel servicekosten? -
Hoeveel % is de huur van je salaris? Toen was dat ongeveer 15%
Hoe ben je aan je huurwoning gekomen? Via een kennis van m'n vader (ik huurde het particulier)

Gast
Gast

Bericht  litllejoy wo 26 okt 2011 - 2:16

Hoeveel betaal je per maand aan huur? 455 euro
Eventueel hoeveel servicekosten? Geen servicekosten, g/w/l/ 137 euro
Hoeveel % is de huur van je salaris? 28%
Hoe ben je aan je huurwoning gekomen? Plaatselijke woningstichting
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  lieke89 wo 26 okt 2011 - 6:39

Theedoosje schreef:
lieke89 schreef:wat een bedragen zie ik hier zeg! ik woon dan wel antikraak maar onze kale huur is maar 125 euro en daar hebben we dan een leuk huisje voor met 3 slaapkamers. Daar komen uiteraard nog wel de vaste lasten bij maar dan zijn we altijd nog veel goedkoper uit dan de meeste hier.

Tja maar dan heb je kans er weer uit te moeten.

Nou, met de huizenmarkt die op z'n gat ligt zal dat voorlopig nog niet gebeuren. Ik woon er al anderhalf jaar en mijn huis willen ze slopen omdat ze de wijk willen renoveren. Maarja zolang er in de nieuwbouwwijken nauwelijks iets verkocht wordt gaan ze hier nog niet beginnen met slopen. Het kan dus best zijn dat ik er nog een jaar of langer in kan blijven.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Raindrop wo 26 okt 2011 - 8:02

Storm schreef:
Rush schreef:Maar het is toch niet raar dat de huur dan zomaar omhoog gaat, dat is toch standaard ieder jaar weer zo?

Misschien vat ik het verkeerd op hoor, maar zoals ik het lees vinden jullie dat 'gek' haha.
Vorig jaar is de huur niet omhoog gegaan, maar dit jaar wel. Dus dan vind ik dat wel een beetje vreemd.

Ik woon in België dus hier kan het heel anders zijn Wink Ik heb geen idee hoe het zit, we kregen alleen beide jaren een brief dat de index verhoogd is.

Wij huren trouwens niet particulier maar via een makelaarskantoor. De huur schijnt hier standaard elk jaar omhoog te gaan (althans dat zeggen de andere bewoners in ons blok).
Ik vind het alleen gek dat de huur van de opa en oma van mijn vriend niet verhoogd is. Zij wonen in dezelfde stad en huren bij hetzelfde makelaarskantoor.
Bij hen is de huur nog nooit omhoog gegaan (zij wonen er nu 2,5 jaar, wij 2 jaar).

Met een verhoging kan ik leven maar als de huur elk jaar verhoogd wordt, wil ik niet weten wat we over 10, 15 jaar moeten betalen.
Iedereen wilt ook trouwens weg in dit blok en er staan ook een aantal appartementen leeg. Niet alleen vanwege de jaarlijkse verhoging van de huur hoor trouwens Wink
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow do 27 okt 2011 - 6:28

We betalen voor een nieuwbouwappartement van zo'n 95m2 530 euro. Servicekosten zijn volgens mij iets van 15 euro per maand.
Het is iets minder dan 50% van mijn netto loon, maar ik woon samen. We huren het van de woningstichting.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Vanilla Queen do 27 okt 2011 - 6:59

Hoeveel betaal je per maand aan huur? 441 - 55 M²
Service kosten: incl huur
Hoeveel % is de huur van je salaris? ongeveer 33% (daar is g/w/l nog niet bij opgeteld)
Hoe ben je aan je huurwoning gekomen? ymere
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  luisa do 27 okt 2011 - 7:43

Filoria schreef:Haha de een zegt dat de huren in dit topic laag zijn, de ander vindt ze hoog, ik vind ze vooral erg verschillend.

En dat je weinig mensen ziet die meer dan 750 euro kale huur betalen is denk ik omdat kopen aantrekkelijker wordt als je zoveel geld te besteden hebt.

Ja, maar niet iedereen kan kopen. Helemaal tegenwoordig. En ik denk niet dat mensen hoge huren hebben omdat ze zoveel geld te besteden hebben, meer omdat de huizen nou eenmaal niet goedkoper zijn of goedkope huurwoningen niet voor het oprapen liggen.
Ik ben daarom oprecht verbaasd over de in mijn ogen lage huurprijzen die ik in dit topic zie. Huren jullie dan via een woningbouwvereniging?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: