Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rondkomen met kindjes

+15
loesje
Darius
LMCurious
Vancity_girl
Susan
PapillonRose
Floor
M@niek
joyce0606
vlinder19
Teddyaapje
Annie24
Jazzlyn
Lejow
*Lookie*
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  *Lookie* zo 23 okt 2011 - 1:35

Jolicious schreef:
loesje schreef:ik vind dit altijd van die vreemde topics of ligt dat nou aan mij? iemand met een uitkering komt nog rond met kinderen wel met moeite natuurlijk maar zelfs die red het dus jij red het zeker wel. Zeker nu jullie beide werken.

Als je een uitkering hebt, heb je waarschijnlijk geen koophuis etc, dus lagere vaste lasten. Maar voor de rest snap ik het ook nooit zo goed. Je hebt ook mensen die hun kinderwens uitstellen omdat ze zeggen niet rond te komen straks terwijl ze allebei bijna fulltime werken. Dan vraag ik me ook wel een beetje af waar je alle geld aan uit geeft.

Lookie: mij is het alleen maar mee gevallen en wij zaten een heel stuk krapper dan jullie toendertijd. Je legt je prioriteiten gewoon anders, komt helemaal goed.

Ik verwacht ook wel dat het goed komt.

Overigens snap ik de opmerking 'vreemd topic' niet helemaal. Ik weet zelf ook wel dat iemand die van een uitkering leeft, het veel moeilijker heeft om rond te komen. Ik beweer ook niet dat we niet rond zouden kunnen komen, natuurlijk moet dat lukken met ons inkomen. Het enige is dat we er sowieso op achteruit zullen gaan. Mijn vraag was ook: waar bezuinigen jullie op? Wat zijn goedkope adresjes? Hebben jullie budgettips? Ik heb dit topic natuurlijk niet geopend om zielig te doen of omdat ik zo'n shopaholic ben dat rondkomen niet lukt. Het enige waar het mij om ging was tips uitwisselen als moeders onderling. Je kunt er beter van te voren op ingesteld zijn lijkt me.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  JD zo 23 okt 2011 - 2:47

mocht je echt in geldnood komen kun je misschien proberen te bezuinigen op de kinderopvang? zomerk ik hier in de buurt dat steeds meer kindjes van het kdv afgaan, omdagt de mama's elkaars kinderen opvangen. Dus als jij een vriendin hebt met een kindje, dat jij een dag op haar kindje past, en zij een dag op jouw kindje ofzo....of misschien opa's of oma's?

verder denk ik ook dat het eerste jaar vooral erg meevalt.... je krijgt natuurlijk al heeeel veel kleertjes (misschien opletten met wat voor maat je vraagt aan mensen die op kraamvisite komen?) en kruidvat luiers zijn geloof ik als beste uit de test gekomen, en zijn goedkoop geprijsd.
Verder weet ik niet of je BV geeft of de fles? ook dit scheelt natuurlijk haha....

Verder vind ik dat de wibra enzo vaak hele leuke kleertjes hebben, net als de Hema.
En de prenatal heeft dure kleren als mexx en noppies, maar de eigen merk kleertjes van de Prenatal zijn vaak ook iet zo overdreven duur.
of eens op MP kijken....hier worden ook veel kleertjes aangeboden met de labeltjes er nog aan, dus helemaal nieuw!

En inderdaad de aanbiedingen in de gaten houden.....luiers en billendoekjes zijn bijna elke week wel ergens in de aanbieding
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 2:49

Ik vind het niet zozeer een vreemd topic maar ik kreeg er wel vraagtekens bij, omdat je zelf in je openingspost zei dat jullie gewoon werken etc. Maar nu blijkt dus dat het meer gaat om hoeveel jullie sowieso uitgeven. Dat komt echt wel goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Flip Fluitketel zo 23 okt 2011 - 3:04

Komt vast goed! Eerlijk gezegd heb ik me hier eigenlijk nooit zorgen over gemaakt. Wij hebben een redelijk goed salaris, maar wel hoge vaste lasten. Wij zijn allebei minder gaan werken en zijn er iets op achteruit gegaan. Maar we redden het nog elke maand en kunnen daarnaast nog sparen alhoewel dit natuurlijk de ene maand meer als de andere is en kunnen op vakantie gaan of dagjes weg e.d..

Waar je eventueel op kan bezuinigen;
- Borstvoeding geven scheelt kosten. Mits je dit wil geven en de BV op gang wil komen natuurlijk.
- Kruidvat eigen merk kan een hoop schelen met A-merk artikelen. Denk aan flesvoeding, potjes fruit en groente, luiers (zijn als beste getest bij Kassa), verzorginsartikelen voor de baby
- Action/Big bazaar hebben ook A-merk artikelen die vaak goedkoper zijn en groot verpakking te koop.
- Speelgoed bij de Action kopen of 2e hands.
- Zelf groente en fruithapjes maken. Scheelt vaak een hoop. Je maak voor jullie zelf klaar en wat over blijf doe je in de vriezer of je maakt grote hoeveelheden van bijv 1 stuk groente/fruit en doet dit in de vriezer.
- Kleding hoeft niet altijd duur te zijn. Denk aan de Wibra/Zeeman. Prenatal is vaak nog prijzig, maar ze hebben vaak kortingen. Hema hoeft ook niet duur te zijn en heeft ook regelmatig kleding in de uitverkoop. En voor merkkleding zou ik bepaalde kinderkledingsite in de gaten houden voor de uitverkoop.
- Verder folders/internet/tv e.d. in de gaten houden voor aanbiedingen waar dan ook voor.
- Oppassen gebeurd hier door opa en oma's en mijn man heeft ouderschapsverlof opgenomen (Misschien nog een optie....alhoewel je dan waarschijnlijk er wel iets op achteruit gaat een aantal maanden). KDV is geen optie omdat ik onregelmatig werk en wij te vroeg weg moeten om te gaan werken. O,ja ouderschapsverlof kan je wel maandelijks of 1x per jaar terugvragen aan de belasting
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:54

Ouderschapsverlofskorting ofzo bij de bd terugvragen kan nog tot januari 2013, daarna niet meer hoorde ik laatst.

Wij hebben het ook uitgerekend en we kunnen idd niet meer leven zoals we nu doen, maar denk ook niet dat we daar echt behoefte aan hebben.. Stappen wordt sowieso minder, en met een kindje ga je ook niet echt wekelijks voor het gemak de stad in en lekker shoppen, ga je eerder naar een speeltuin ofzo.

Wij pinnen wel elke maand boodschappengeld, wat we in een apart bakje houden. Het kleingeld doe ik sowieso voor haar in een potje, wellicht voor op haar spaarrekening straks of voor als we eens een cadeautje willen kopen ofzo.

De kleding bij de v&d (frendz) vind ik trouwens ook erg leuk en is niet veel duurder als Prenatal of Hema ofzo.

Kinderdagverblijf wordt idd wel een aardige vaste last, maar wat ik begrepen heb is dat als je minder uren opvang gebruikt dan dat je werkt (je krijgt over 140% vergoeding van de uren van degene die het minste werkt, ik werk 22 uur in de week dus krijg straks zo'n 30 uur aan opvang vergoed) de berekening niet heel veel scheelt met die van 2011.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:06

Het is hier na kindje 3 en 4 ook een heel stuk minder geworden qua uitgaven, maar net wat Jiolicious al zei, je gaat andere prioriteiten stellen. Ik koop ook veel minder kleding nu. Zeker voor mezelf wel, ik moet eigenlijk nu echt eerst voor mezelf gaan kijken. Maar de kinderen gingen voor. Die hebben nu de kast wel vol voor de winter.
Bij de oudste kocht ik heel vaak nieuwe kleertjes, dat doe ik nu niet meer, ik had toen echt vaak dat dingen vergeten in de kast lagen, en ze dus nooit gedragen zijn. Nu heb ik gewoon wat ze nodig hebben, geen overdadige kast vol.

Verder geef ik borstvoeding, en maak ik de hapjes hoofdzakelijk zelf. Soms een potje groente, maar dat doe ik nu nog omdat ze er nog maar weinig van eten, en ik anders de helft kan weggooien, en potjes kun je desnoods 2x van.

Luiers, we hebben er 3 in de luiers, en toch koop ik nogsteeds Pampers. Ik heb wel andere merken geprobeerd, maar dat wil hier gewoon echt niet, doorlekken, bloederige billen en liezen, dus dan maar iets duurder. Ik koop ze wel altijd in de aanbieding. Dan scheelt het soms maar een euro op 3 pakken van Kruidvat/Pampers bijv. Dus dat is geen groot verschil meer.

Ik let nu ook veel meer op aanbiedingen qua boodschappen. Eerder kochten we zomaar wat, maar nu koop ik het meeste vlees in de aanbieding en vries ik veel in. Ga naar de markt voor het fruit, sokken enz. Scheelt ook een hoop merk ik.

Het komt echt wel goed, je gaat er echt naar leven. Wij leven eigenlijk van 1 loon, weinig toeslagen, en wij komen ook nogsteeds rond, en ons inkomen is niet heel hoog, en de hypotheek best wel. Maar het is gewoon goed uitrekenen, en dan komen we er wel. Kunnen zelfs nog sparen voor de kinderen, en een beetje voor onszelf.
Andere dingen zijn gewoon minder belangrijk voor ons geworden. (uit eten, snelle hap halen enz. bijv.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:08

Het 1e halfjaar was voor ons best zwaar omdat ik geen werk had en een lage uitkering kreeg en dus pakte we de kinderbijslag erbij! De kindertoeslag gebruiken we wel maandelijks bij onze salarissen op zeg maar, daar halen we luiers van etc, of kleding mocht ze iets nodig hebben!
Straks als Y. is geweest wil ik toch per kwartaal het grootste gedeelte vd kinderbijslag op gaan sparen, zodat ze straks ook wat achter de hand heeft staan als ze 18 word!

Aangezien we per maand kunnen rond komen en that's it, soms is het moeilijk en over grote uitgaven moeten we echt nadenken en zeggen we sparen daarvoor!
Als we iets overhouden proberen we dat op te sparen, maar het is moeilijk! Wat we tegenwoordig wel doen is als we boodschappen doen, een lijstje maken met wat op is en nodig hebben, we een pinnen een x bedrag en daar doen we de boodschappen van! Houden we eind vd week daar weer wat van over, kunnen we daar extra vlees of aanbiedingen van meepakken!

Mijn zus werkt bij V&D dus zodra veel nieuwe binnen komen (zij weet wat we leuk vinden) bellen we even, geef ik de maat van Y. door en maken we een besluit, heeft ze nu wat nodig of kopen we het een maat groter zodat we dat straks nodig zullen hebben? Dan wacht ik met een kortingskoopavond en dan haal ik het, korting over korting en dan nog eens personeelskorting...
En ik ga ook echt wel naar de Zeeman, Wibra of Action en zelfs kleertjes via MP!

Je kan het het je duur of zelfs zo goedkoop mogelijk maken, de billendoekjes haal ik tegenwoordig bij de Action ook, teddycare 89cent geloof ik! En vind het zelfs nog lekkerder ruiken als vd zwitsal of pampers!
En idd, ook grote aanbiedingen in de gaten zoals luiers en flesjes bijv 1+1 gratis...

We hadden hier een plankje vol staan met olie dit, prutteltje zo, nou de helft gebruikte we niet voor Y. dus je moet ook echt wel even nadenken en kijken als de kleine er eenmaal is, wat gebruiken we nu echt en koop dat gewoon...niet onnodig veel voorraad...

Luiers vind ik van de Kruidvat eigenmerk ontzettend goed, en wij kunnen nu net met 1 pak van 72stuks mt 4+ bijna 1 hele maand mee doen (nu gaat de kleine meid natuurlijk na mijn ouders met oppas etc, maar die halen zelf hun dingentjes wat ze nodig hebben)....

Ik vind het altijd zo zonde dat kleine kindjes in het allerduurste lopen, kruipen terwijl ze er zelf zo weing benul van hebben, alleen voor de mooiigheid, moeten de mensen ook zelf weten hoor, als papa en mama het kunnen betalen prima hoor heb er verder ook niks op tegen :-) maar als je dan bijv. zegt dat heb ik bij de Zeeman of andere goedkope winkel gehaald dan kijken ze je aan? Nou is toch ook niks mis mee?
Als je dan een rompertje van 25 euro koopt denk ik dan maar zo, voor 25 euro kan ik ook weer hele leuke andere dingen voor mn kind kopen?

En net zoals mamarosa hier boven zegt, je gaat er naar leven, sommige dingen die ik zelf altijd belangrijk vond, kunnen mij nu echt niks meer schelen...zo hebben wij net voor het eerst in tijden een pizza besteld en word zo bezorgt...nou dat is echter in de 3jr dat we hier woonden nog nooit voor gekomen, nu hadden we er gewoonweg zin in terwijl we normaal eigenlijk zeggen, we halen er wel 1 in de supermarkt!

En als ik zelf dingen nodig heb zoals dagcreme etc of make-up zoek ik op internet op waar het in de aanbieding is en dan ga ik het pas kopen, vaak pakken we de aanbieding van 1+1 gratis!
En we zijn vanmiddag naar de makro geweest, we hadden wat opgespaart niet veel, en hebben wat wasmiddel ingeslagen...mijn man het het uitgerekend vd week in de winkel dat we hier goedkoper mee uit waren als dat we bijv. elke x een losse fles(je) zouden kopen!


Laatst aangepast door Anniej_S op zo 23 okt 2011 - 5:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Susan zo 23 okt 2011 - 5:10

Anniej_S schreef:

Ik vind het altijd zo zonde dat kleine kindjes in het allerduurste lopen, kruipen terwijl ze er zelf zo weing benul van hebben, alleen voor de mooiigheid, moeten de mensen ook zelf weten hoor, als papa en mama het kunnen betalen prima hoor heb er verder ook niks op tegen :-) maar als je dan bijv. zegt dat heb ik bij de Zeeman of andere goedkope winkel gehaald dan kijken ze je aan? Nou is toch ook niks mis mee?
Als je dan een rompertje van 25 euro koopt denk ik dan maar zo, voor 25 euro kan ik ook weer hele leuke andere dingen voor mn kind kopen?


Ik vind eerlijk gezegd dat er sneller commentaar wordt gegeven op dure kinderkleren dan op goedkope kinderkleren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:13

Susan schreef:
Anniej_S schreef:

Ik vind het altijd zo zonde dat kleine kindjes in het allerduurste lopen, kruipen terwijl ze er zelf zo weing benul van hebben, alleen voor de mooiigheid, moeten de mensen ook zelf weten hoor, als papa en mama het kunnen betalen prima hoor heb er verder ook niks op tegen :-) maar als je dan bijv. zegt dat heb ik bij de Zeeman of andere goedkope winkel gehaald dan kijken ze je aan? Nou is toch ook niks mis mee?
Als je dan een rompertje van 25 euro koopt denk ik dan maar zo, voor 25 euro kan ik ook weer hele leuke andere dingen voor mn kind kopen?


Ik vind eerlijk gezegd dat er sneller commentaar wordt gegeven op dure kinderkleren dan op goedkope kinderkleren.

En hier is het juist altijd anders om! Oww wat leuk wat Y. aan heeft...ja leuk he? KOmt van de Wibra, noem maar wat...en dan kijken ze je aan...prima hoor..veel plezier met je dure romper of weet ik veel wat haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Flip Fluitketel zo 23 okt 2011 - 5:20

Anniej_S schreef:
Susan schreef:
Anniej_S schreef:

Ik vind het altijd zo zonde dat kleine kindjes in het allerduurste lopen, kruipen terwijl ze er zelf zo weing benul van hebben, alleen voor de mooiigheid, moeten de mensen ook zelf weten hoor, als papa en mama het kunnen betalen prima hoor heb er verder ook niks op tegen :-) maar als je dan bijv. zegt dat heb ik bij de Zeeman of andere goedkope winkel gehaald dan kijken ze je aan? Nou is toch ook niks mis mee?
Als je dan een rompertje van 25 euro koopt denk ik dan maar zo, voor 25 euro kan ik ook weer hele leuke andere dingen voor mn kind kopen?


Ik vind eerlijk gezegd dat er sneller commentaar wordt gegeven op dure kinderkleren dan op goedkope kinderkleren.

En hier is het juist altijd anders om! Oww wat leuk wat Y. aan heeft...ja leuk he? KOmt van de Wibra, noem maar wat...en dan kijken ze je aan...prima hoor..veel plezier met je dure romper of weet ik veel wat haha

Heb ik nou nooit last van en ze heeft hier kleding in de kast hangen van de Wibra tot Z8.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Flip Fluitketel zo 23 okt 2011 - 5:24

Parels schreef:Ouderschapsverlofskorting ofzo bij de bd terugvragen kan nog tot januari 2013, daarna niet meer hoorde ik laatst.

klopt heb ik ook gehoord! Maar kan je er toch nog een jaar van profiteren en evt maandelijks terugvragen ipv 1keer in het jaar.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:31

Anniej_S schreef:En we zijn vanmiddag naar de makro geweest, we hadden wat opgespaart niet veel, en hebben wat wasmiddel ingeslagen...mijn man het het uitgerekend vd week in de winkel dat we hier goedkoper mee uit waren als dat we bijv. elke x een losse fles(je) zouden kopen!

Goeie, ik moet daar ook nog heen, haal daar altijd die grote flessen, en doe daar echt heel lang mee. Koop zelf nooit meer ergens anders. Zal er van de week even weer heen gaan, was ik bijna weer vergeten dat die aanbieding er is! En het is bijna op, dus kan mooi weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:32

_MamaRosa_ schreef:
Anniej_S schreef:En we zijn vanmiddag naar de makro geweest, we hadden wat opgespaart niet veel, en hebben wat wasmiddel ingeslagen...mijn man het het uitgerekend vd week in de winkel dat we hier goedkoper mee uit waren als dat we bijv. elke x een losse fles(je) zouden kopen!

Goeie, ik moet daar ook nog heen, haal daar altijd die grote flessen, en doe daar echt heel lang mee. Koop zelf nooit meer ergens anders. Zal er van de week even weer heen gaan, was ik bijna weer vergeten dat die aanbieding er is! En het is bijna op, dus kan mooi weer.

Ariel? Hihi..ik had eerder gewoon C1000 eigenmerk en mijn man had vd week ariel vergeleken etc en dit was echt een goede aanbieding! Ook als ik gewoon zuinig ben in het gebruik van het wasmiddel, ik ga het hier op de kalender noteren en dan kunnen we zo zien hoelang we er mee gedaan hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Susan zo 23 okt 2011 - 5:40

Flip Fluitketel schreef:
Anniej_S schreef:
Susan schreef:
Anniej_S schreef:

Ik vind het altijd zo zonde dat kleine kindjes in het allerduurste lopen, kruipen terwijl ze er zelf zo weing benul van hebben, alleen voor de mooiigheid, moeten de mensen ook zelf weten hoor, als papa en mama het kunnen betalen prima hoor heb er verder ook niks op tegen :-) maar als je dan bijv. zegt dat heb ik bij de Zeeman of andere goedkope winkel gehaald dan kijken ze je aan? Nou is toch ook niks mis mee?
Als je dan een rompertje van 25 euro koopt denk ik dan maar zo, voor 25 euro kan ik ook weer hele leuke andere dingen voor mn kind kopen?


Ik vind eerlijk gezegd dat er sneller commentaar wordt gegeven op dure kinderkleren dan op goedkope kinderkleren.

En hier is het juist altijd anders om! Oww wat leuk wat Y. aan heeft...ja leuk he? KOmt van de Wibra, noem maar wat...en dan kijken ze je aan...prima hoor..veel plezier met je dure romper of weet ik veel wat haha

Heb ik nou nooit last van en ze heeft hier kleding in de kast hangen van de Wibra tot Z8.

Inderdaad, ik heb niks van de Wibra, maar bijvoorbeeld wel van de Hema en mensen vinden het dan niet opeens minder leuk of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:41

Anniej_S schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Anniej_S schreef:En we zijn vanmiddag naar de makro geweest, we hadden wat opgespaart niet veel, en hebben wat wasmiddel ingeslagen...mijn man het het uitgerekend vd week in de winkel dat we hier goedkoper mee uit waren als dat we bijv. elke x een losse fles(je) zouden kopen!

Goeie, ik moet daar ook nog heen, haal daar altijd die grote flessen, en doe daar echt heel lang mee. Koop zelf nooit meer ergens anders. Zal er van de week even weer heen gaan, was ik bijna weer vergeten dat die aanbieding er is! En het is bijna op, dus kan mooi weer.

Ariel? Hihi..ik had eerder gewoon C1000 eigenmerk en mijn man had vd week ariel vergeleken etc en dit was echt een goede aanbieding! Ook als ik gewoon zuinig ben in het gebruik van het wasmiddel, ik ga het hier op de kalender noteren en dan kunnen we zo zien hoelang we er mee gedaan hebben!

Ja, die ja. 6 liter dacht ik dit keer?
Ik doe er echt heel lang mee, de flessen die nu bijna op zijn, doe ik nu al ruim een half jaar mee, haha! Ik koop altijd 1 wit, en 1 gekleurd, dus kun je nagaan. Mijn zus koopt er meestal 2 van elk, en die heeft ze nog eerder op dan mij. Dus die gebruikt ws. erg veel, want wast veel minder dan ons.
Ik gebruik altijd een klein scheutje, en de was is hier altijd schoon, dus meer is ook gewoon echt niet nodig, en dan was ik zelfs nog op kort programma.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:44

_MamaRosa_ schreef:
Anniej_S schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Anniej_S schreef:En we zijn vanmiddag naar de makro geweest, we hadden wat opgespaart niet veel, en hebben wat wasmiddel ingeslagen...mijn man het het uitgerekend vd week in de winkel dat we hier goedkoper mee uit waren als dat we bijv. elke x een losse fles(je) zouden kopen!

Goeie, ik moet daar ook nog heen, haal daar altijd die grote flessen, en doe daar echt heel lang mee. Koop zelf nooit meer ergens anders. Zal er van de week even weer heen gaan, was ik bijna weer vergeten dat die aanbieding er is! En het is bijna op, dus kan mooi weer.

Ariel? Hihi..ik had eerder gewoon C1000 eigenmerk en mijn man had vd week ariel vergeleken etc en dit was echt een goede aanbieding! Ook als ik gewoon zuinig ben in het gebruik van het wasmiddel, ik ga het hier op de kalender noteren en dan kunnen we zo zien hoelang we er mee gedaan hebben!

Ja, die ja. 6 liter dacht ik dit keer?
Ik doe er echt heel lang mee, de flessen die nu bijna op zijn, doe ik nu al ruim een half jaar mee, haha! Ik koop altijd 1 wit, en 1 gekleurd, dus kun je nagaan. Mijn zus koopt er meestal 2 van elk, en die heeft ze nog eerder op dan mij. Dus die gebruikt ws. erg veel, want wast veel minder dan ons.
Ik gebruik altijd een klein scheutje, en de was is hier altijd schoon, dus meer is ook gewoon echt niet nodig, en dan was ik zelfs nog op kort programma.

Wij hebben van Ariel 5,1 ltr gehaald, 13euro nog wat, dat is 2,55 PER liter, goedkoper als de bijv. C1000 eigenmerk, 750ML voor 3,19!

Er zit een bol bij zag ik, gebruik je die ook? Ik ga ze denk ik overgieten in lege flessen en dan idd weer een half dopje in de wasmachine!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:46

Ik gebruik geen bol,gewoon een scheutje in het bakje, gaat ook prima.Ik heb altijd het idee dat het met zo'n bol snel verdwijnt voor het echt gewassen is zeg maar. Onzin waarschijnlijk, maar toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:47

Toppie ga het ook proberen eerst mn restanten opmaken en dan lekker wassen met ariel, vond ze ook erg lekker ruiken! angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:51

Anniej_S schreef:Toppie ga het ook proberen eerst mn restanten opmaken en dan lekker wassen met ariel, vond ze ook erg lekker ruiken! angel

Moet je je bakje wel af en toe ontvetten, het blijft er wel aankleven, maar ach. Het ruikt idd erg lekker. Kan best zijn dat ze de volgende keer Robijn met zo'n grote fles hebben, dan koop ik die weer. Ze hebben vaak die aanbiedingen, dus ik koop altijd gewoon daar, en dan net welke er is in zo'n grote fles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:57

Ik maak mijn wasmachine altijd het 1e weekend vd nieuwe maand schoon, bakje + 90graden wassen met azijn en soda!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  *Lookie* ma 24 okt 2011 - 7:27

Bedankt voor jullie tips!!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  SarahKey ma 24 okt 2011 - 18:46

Hier word het straks ook minder als de kleine er is. Maar daar kiezen we zelf voor.
Ik heb nu eenmaal een beroep waar ik alleen in de middag kan werken en ik wil niet elke middag weg zijn.
Ook heb ik lang genoeg gewacht op dit ukje dus wil er zelf ook van gaan genieten.

Maar dat betekend dus wel minder inkomen en zullen we hier zuinig aan moeten gaan doen. Nu zijn wij al geen big spenders en staat consuminderen dichterbij me dan consumeerderen.

Heb twee tijdschriften opgezegd en we hebben een afspraak gehad met de man van de verzekeringen. Ook om te zien hoe we straks moeten verzekeren met een kleine erbij. Als mijn telefoonabbonnement volgend jaar juni afgelopen is doe ik geen nieuwe maar ga deze gewoon gebruiken tot de mobiel 'op' is en laat hem dus omzetten in een prepaid geval.
Ook hebben we gekeken naar wat kunnen we nog besparen qua energie/gas etc.

Tijd terug heb ik erg fanatiek geconsuminerd omdat we toen spaarden voor een verbouwing. Dat ging mij makkelijk af. Veel zelf maken. Qua eten maar ook qua andere dingen. Geen nieuwe dingen aanschaffen, maar kijken naar tweedehands. Goed inslaan qua boodschappen en bij jezelf afvragen: heb ik dit wel echt nodig? Je zult zien dat je het dan veel makkelijker weer teruglegd als je Nee op die vraag kan beantwoorden.
Grote schoonmaak gehouden en gekeken naar wat ik zelf weer kon verkopen.
Ruimt mooi op en je krijgt er weer geld voor. Straks in mijn verlof word dit ook een klus wat weer gedaan moet worden.
Ik ben taarten gaan maken op bestelling dat wil ik straks weer oppakken.

Mijn kindje heeft nu al meer tweedehands kleren in de kast hangen dan nieuwe. En nieuwe komen vooral van de zeeman en hema. Mijn broer zei van het weekend: wat zielig straks word het een wibra kindje. Uh nou en? Is een kindje dan minder mooi? Ik vind het ook onzin om veel geld uit te geven aan kleding. Nu hebben we dat geld straks ook niet meer maar goed ik zit daar niet mee. smile
(en via marktplaats ook merk kleertjes gescoord, noppies, mexx en dan betaal ik een stuk minder als in de winkel)
voor de rest ga ik de aanbiedingen in de gaten houden. Ik gok dat de kinderbijslag hier wel echt op gaat aan spulletjes, kleding, luiers etc voor de kleine ipv sparen.

Als je je eigen dingen eens goed onder de loep neemt, zoals tijdschriften/abbonnementen/verzekeringen en kijken waar je nog op kan besparen. Het zal vast meevallen als de kleine er is. En idd je leeft naar wat je hebt.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:39

Ik vind dat je het goed verwoord hebt SK!

Waarom zou een een wibra of zeeman kindje minder hebben? Vroeger liepen wij ook in kleren vd zeeman of wibra, ben er niet minder om geweest ofzo hoor, we hadden niet altijd alles wat ons hartje begeert qua dure spulen enz. Maar we waren wel gelukkig met de spullen die we hadden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Printje wo 26 okt 2011 - 8:24

Omdat ik minder ben gaan werken en er extra kosten bijgekomen zijn zijn we er financieel wel wat op achteruit gegaan. maar eigenlijk merk ik het niet eens, kan gelukkig vrijwel alles doen wat we willen. Ik koop regelmatig kleertjes bij de Wibra/Zeeman/Hema etc vind het prima genoeg, vind het zo zonde om 50,- aan een broekje te besteden waar hij binnen notime weer uit is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 8:27

Ik denk ook zeker niet dat zij er iets van zouden merken als we ze in kleren van de Zeeman of de Wibra zouden laten lopen. Ik vind het ook gewoon zelf leuk om bepaalde kleren te kopen. Ik moet ook wel zeggen dat spijkerbroeken van Vingino en Eager Beaver erg lang mooi blijven en aangezien Ezra vrij klein van stuk is, kan hij ze erg lang aan. Ze zijn het geld dus wel waard.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes - Pagina 2 Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum