Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rondkomen met kindjes

+15
loesje
Darius
LMCurious
Vancity_girl
Susan
PapillonRose
Floor
M@niek
joyce0606
vlinder19
Teddyaapje
Annie24
Jazzlyn
Lejow
*Lookie*
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Rondkomen met kindjes

Bericht  *Lookie* za 22 okt 2011 - 2:14

Wij hebben net even berekend wat wij overhouden als ons kindje er straks is. Dat viel behoorlijk tegen! En dat terwijl wij beide werken, mijn vriend fulltime en ik 3 dagen. Ik heb een gemiddeld inkomen en mijn vriend iets boven gemiddeld.
Volgens de berekening zouden we dan straks ongeveer evenveel kwijt zijn dan dat er binnenkomt.
En dan hebben we luxe dingen zoals vakanties en sparen etc niet meegerekend. Overigens het vakantiegeld en eindejaarsuitkering ook niet. Het zal dus niet zo zijn dat we niet rond kunnen komen maar het wordt wel veel krapper.
Ik vroeg me af hoe jullie dat doen. Waar bezuinigen jullie op? Hebben jullie budget tips? Ik weet dat hier vaker een topic over is geweest maar kon het even niet terugvinden.
Ik probeer al goedkoop boodschappen te doen: letten op aanbiedingen, huismerk of euroshopper, shampoo etc bij de action enz.. Ook kopen wij geen dure kleding, ook niet voor ons kind. Ik carpool 1 dag in de week, meer kan niet vanwege andere tijden (niet aan te passen). Ons kindje gaat straks 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar een vriendin (gratis) dus dat scheelt ook al. Maar meer tips zijn altijd welkom want ik ben er toch wel van geschrokken, als je dan een eerlijke berekening maakt valt het toch weer tegen.
Bedankt alvast voor het meedenken!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Lejow za 22 okt 2011 - 2:16

Ik hou dit topic in de gaten! Ben ook wel benieuwd hoe het straks bij ons gaat.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Jazzlyn za 22 okt 2011 - 2:20

Heel stom om te zeggen, maar het wijst zichzelf. Wij kunnen nog wel goed sparen, maar soms ook wel eens met tegenslagen niks.

Maar het komt echt goed Very Happy
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 2:21

Hoeveel hou je over ongeveer dan? Heb je rekening gehouden met toeslagen en kinderbijslag etc? Ik vind het nl best apart dat je er zoveel op achteruit kan gaan als je 1 kindje krijgt en maar 2 dagen opvang hoeft te betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Annie24 za 22 okt 2011 - 2:24

Wij bezuinigen eigenlijk nergens op Embarassed

We werken allebei nog 36 uur, dus het inkomen is niet gedaald. Er gaat nu alleen minder naar de spaarrekening.
Als ik boodschappen haal kocht ik het huismerk al voordat Y. er was.
Y. gaat op maandag en dinsdag naar het kdv, op woensdag zijn we samen vrij en doen we wat leuks met z'n drietjes, op donderdag en vrijdag is het papa dag.

Je zou nog kunnen besparen door voor een gastouder te kiezen ipv voor een kdv? Een gastouder is geloof ik wat goedkoper (weet ik niet zeker,maar dat lees ik vaak)

Verder denk ik dat je het af moet wachten. Als je een schatting maakt neem je alles altijd ruimer, dus misschien valt het allemaal best wel mee smile

Edit: we verdienen trouwens gewoon normaal en we wonen in een koophuis. Maar hebben toen we het 2 jaar geleden kochten wel rekening met een kindje en de kosten gehouden omdat we niet aan onze top zitten.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Teddyaapje za 22 okt 2011 - 2:34

wij bezuinigen eigenlijk nergens op. Niet bewust in elk geval. Natuurlijk is het wel zo dat we minder vaak op stap gaan en dat ik bijv. minder kleding koop omdat ik gewoon minder tijd heb om te gaan shoppen...dat was voor T's geboorte bijna een hobby van me te noemen en nu shop ik nog maar 1x per half jaar ofzo.

Ik denk dat het je uiteindelijk allemaal wel meevalt. En zoals al gezegd, het wijst zich vanzelf en komt helemaal goed!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  *Lookie* za 22 okt 2011 - 2:36

Arden schreef:Hoeveel hou je over ongeveer dan? Heb je rekening gehouden met toeslagen en kinderbijslag etc? Ik vind het nl best apart dat je er zoveel op achteruit kan gaan als je 1 kindje krijgt en maar 2 dagen opvang hoeft te betalen.

Kinderopvangtoeslag heb ik rekening me gehouden. Kinderbijslag niet, dus dat is dan wel extra, dat is wel fijn. Kindgebonden budget hebben wij geen recht op.

Het is trouwens niet zo dat we er zoveel op achteruit gaan doordat we een kindje krijgen, het extra wat daarvan komt is de opvang dus, de verzorgingsartikelen en kleertjes etc. Het was ook meer dat we blijkbaar toch meer tussendoor uitgaven dan dat we door hadden. De vaste lasten wist ik allemaal wel uit mijn hoofd, maar er blijkt toch vaak weer meer extra's bij te komen dan waar je in eerste instantie aan denkt (zoals cadeautjes, lampen vervangen, keer naar zwembad etc.. allemaal kleine dingen maar bij elkaar opgeteld toch best nog wat)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 2:54

Misschien lijkt het krap, omdat je gewend bent dat je alles aan jezelf uit kan geven zeg maar? Als je écht krap zit (wat ik me niet zo goed voor kan stellen na je beschrijving), toch 4 dagen gaan werken dan?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  vlinder19 za 22 okt 2011 - 2:57

Wat denk je uit te gaan geven in de maand aan je kindje dan?
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  joyce0606 za 22 okt 2011 - 3:21

ik heb er ook wel wat berekeningen op los gelaten, maar het is altijd maar gissen, aangezien in geen idee heb, wat wij nou echt kwijt zijn. wij hebben hypotheek op mijn mans 36 uur, en op mijn 8 uur. (ik werk overigens 32 uur), wij wilde express geen hoge hypotheek omdat mijn baan niet zeker is, en wij al bezig waren voor een kindje toen we het huis kochten en daar dus rekening mee hebben gehouden.

Ik ga straks 24 uur werken en mijn man 32 uur. de kleine gaat 2 dagen naar de opvang, ik neem 2 dagen, en mijn man 1 dag in de week voor de kleine, dit is ook de meest voordeligste regeling wat betreft kinderopvangtoeslag (ook mocht het over paar maanden allemaal veranderen).

Ik denk dat wij het wel gaan redden, het zal niet veel sparen zijn, maar goed als we maar een buffer hebben mocht er iets kapot gaan. op vakantie gaan wij eigenlijk niet (alleen weekendje/weekje in eigen land) simpel weg omdat we daar het geld niet voor hebben, omdat er tot nu toe altijd wat tussen is gekomen, waar onze voorkeur naar uit ging (auto maken of vakantie etc.).

Als ik weer aan de slag ga heb ik nog voor een half jaar een baan en dan loopt het project af. ik zal mijn best doen om nieuw werk te vinden, maar realiseer mij mocht het niet lukken zullen we moeten kijken of het haalbaar is als ik thuisblijf met de kleine zodat mijn man weer 40 uur kan gaan werken.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  M@niek za 22 okt 2011 - 3:23

vlinder19 schreef:Wat denk je uit te gaan geven in de maand aan je kindje dan?

+1
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Floor za 22 okt 2011 - 3:25

vlinder19 schreef:Wat denk je uit te gaan geven in de maand aan je kindje dan?
Dat vraag ik me ook af, hoe kan je ongeveer uitrekenen wat een kindje gaat kosten.
Ik weet exact wat we uitgeven (zelfs dagelijks) en weet dus ook hoeveel we overhouden per maand.
Ik ben er van overtuigd dat we wel gaan rondkomen maar vraag me toch af wat je berekend voor maandelijkse kosten voor een kindje.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 7:02

Het eerste jaar kun je qua luiers, voeding en billendoekjes bijna rondkomen van de kinderbijslag, een kindje is dan echt nog heel goedkoop. Ook nu kost onze dochter echt nog heel weinig, dus ik ben benieuwd wat je gerekend hebt voor bijvoorbeeld kleertjes en andere spullen die een kindje nodig heeft? Want ik kan dat wel beperkt houden tot (veel) minder dan 100 euro per maand, in maanden dat we wat meer te besteden hebben, geef ik ook meer uit. Maar dat is geen noodzaak. Hoeveel extra in de maand heb je berekend voor je kindje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 7:24

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je berekening. Mijn vriend werkt 40+ en verdiend redelijk goed en ik werk 2 dagen in de week en verdien ietsie pietsie meer dan het minimumloon. Wij kunnen goed rondkomen. We bezuinigen op niks maar we gaan ook niet 2x per jaar op vakantie of kopen veel dure merkkleding. Maar hier gaat echt niet alles op hoor. Eerst niet en nu ook niet. Het scheelt denk ik ook wel hoe je verder leeft en of je je kinderen bijv. merk kleding wil geven, iedere maand nieuw speelgoed koopt, perse het merk Pampers wil voor luiers enz. Hier gewoon Hema kleding, af en toe nieuw of tweedehands speelgoed en Kruidvat luiers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  PapillonRose za 22 okt 2011 - 7:42

Ik ben ook wel benieuwd naar je berekening. Zoals Twellie al zegt kun je het eerste jaar een heel eind komen van de kinderbijslag. In elk geval wat voeding, luiers en doekjes betreft. En voor de rest kan je het zo gek maken als je zelf wilt, of juist niet.

Ik heb het als alleenstaande studerende mama niet breed, maar kom wel rond en spaar vaak ook nog een klein beetje.

Wat bezuinigen betreft ben ik wel iets meer op bepaalde dingen gaan letten. Zo goedkoop mogelijk boodschappen doen, op aanbiedingen letten voor de duurdere dingen, sommige dingen koop ik standaard bij de Action (vooral schoonmaakartikelen). Voor de kleine heb ik dan wel Pampers en een A-merk voeding, maar verder let ik goed op. Billendoekjes zijn regelmatig in de aanbieding en daar kijk ik wel naar. Verder vaak kleertjes (ook merk) in de uitverkoop of soms tweedehands via marktplaats en soms hier. Ook speelgoed koop ik soms nieuw, soms tweedehands. Vooral de grotere, dure dingen kan je vaak voor veel minder en in goede staat op marktplaats vinden. En wat ook scheelt is mijn eigen shopgedrag. Voor de zwangerschap was ik een echte shopaholic, nu niet meer. Vind kleding kopen ook niet zo leuk meer, en geef liever ergens anders geld aan uit (aan mijn dochtertje bijvoorbeeld).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:46

Ik ben gestopt met rekenen, ik wacht het gewoon af... Al dat rekenen werd ik alleen maar gek van laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Susan za 22 okt 2011 - 9:48

Ik koop vooral minder voor mezelf. Vroeger kocht ik veel sneller nieuwe laarzen of een nieuwe winterjas, nu denk ik al snel: ik kan nog wel een jaartje vooruit met wat ik heb. Aan de kinderen geven we eigenlijk best veel geld uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Vancity_girl za 22 okt 2011 - 10:12

Susan schreef:Ik koop vooral minder voor mezelf. Vroeger kocht ik veel sneller nieuwe laarzen of een nieuwe winterjas, nu denk ik al snel: ik kan nog wel een jaartje vooruit met wat ik heb. Aan de kinderen geven we eigenlijk best veel geld uit.

Dat heb ik ook, voor mezelf heb ik al maanden niets gekocht maar voor D puilt de kast uit en ook de bak met speelgoed stroomt over. Dus de totale uitgaven zullen ongeveer hetzelfde zijn maar waaraan we het uitgeven is veranderd.
Wat Jolicious ook zegt: misschien lijkt het krap omdat je nu niet al het geld aan jezelf uit kan geven?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  LMCurious za 22 okt 2011 - 20:19

wij spaarden voorheen meer geld wat dan alsnog op ging aan grote uitgaven zoals nieuwe meubels (gewoon omdat we dat leuk vonden, niet omdat het nodig was bijvoorbeeld). Dit zijn nu de verjaardagscadeaus, en nieuwe meubels voor de kids.

Wij hadden 2 jaar voor we aan kinderen begonnen als een keer een aantal financiele tegenslagen gehad waardoor we toen kritisch naar onze uitgaven zijn gaan kijken. Toen bleek dat wij elke maand €750,00 aan niets uitgaven. Dus aan al die kleine dingen waar je niet meer aan denkt. Een keer een kop koffie, een keer een tijdschrift extra, een keer lunchen, treinkaartje ergens naartoe etc etc. Dat vonden we toch wel erg veel. Dus wij zijn toen gewoon elke maand een vast bedrag contant in de portemonnee gaan doen, en dat was het budget voor die maand voor dat soort dingen zeg maar. Daarmee bespaarden wij toen ineens €300,00. (is de eerste periode toen wel €500,00 geweest omdat we mijn ouders nog terug moesten betalen en bijna niets extra's meer deden) Dus misschien scheelt zoiets al voor je. Al is het maar een tijdje, om maar eens te zien waar het aan op gaat, en hoe snel!

Verder zijn er met kinderen dingen veranderd. Ipv s avonds uit eten gaan we nu vaker ergens een broodje eten. Maar dat is toch al vlug de helft goedkoper, en niet minder gezellig. Leuke dingen doen met kinderen vind ik vaak goedkoper. Want ik ging voorheen een dagje naar het strand (trein, hele dag eten+drinken op terasjes etc) en nu gaan we meestal naar een speeltuin in de buurt, neem ik krentebollen oid mee en gaan we lekker picknicken.

Dus al met al, loopt het vanzelf. Hou het in het begin gewoon bij, en dan zie je vanzelf wat eventueel goedkoper kan.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 20:23

Ik vraag me ook af wat je denkt uit te geven.
Wij komen hier goed rond ondanks 3 kinderen, waarvan 2 nog in de luiers, wij zijn dan niet op vakantie geweest ivm de dubbele lasten die we op dit moment hebben. Maar dat zou eventueel ook nog gewoon kunnen. Terwijl wij geen achterlijk hoog inkomen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 20:30

Wij hebben geen mega inkomen, gewoon modaal.
Wij komen prima rond ondanks dat ik maar 16u werk.

Sommige maanden zijn krapper, zoals september, toen hadden we en een rekening van Brabant Water en de APK voor de auto.
Dat was meteen ruim 400.- die maand.
Maar wij hebben dat allemaal in een bestand en zien dat dus precies waardoor we daar vooraf rekening mee houden.
Als je zo'n overzicht hebt maakt het meestal een stuk makkelijker, als je denkt er niet uit te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  *Lookie* za 22 okt 2011 - 21:18

Het is niet zo dat ik denk heel veel uit te geven aan de baby, ik heb ook geen idee wat ik voor luiers, voeding etc per maand kwijt zal zijn. Het is meer dat de kinderopvang erbij komt, plus dat ik er gewoon van schrok hoeveel je toch per maand ongemerkt uitgeeft en dan bedoel ik dus niet specifiek aan de baby.
Kleertjes etc wil ik gewoon bij de Zeeman en andere goedkopere winkels halen, ze passen er toch maar zo kort in. Bovendien verwacht ik dat er ook wel wat kleertjes in de familie zullen worden doorgegeven, dat scheelt ook. Luiers weet ik de prijs wel van maar hoeveel pakken gaan er doorheen per maand?
Ik verwacht aan kinderopvang wel al gauw 200-250 euro per maand kwijt te zijn in 2012, na aftrek van de kinderopvangtoeslag. Op de site van het Nibud kwam ik nog op meer uit, maar daar kwam het bedrag van 2011 ook hoger uit dan het daadwerkelijk zou zijn volgens mijn eigen berekening (eigen berekening 147 euro per maand).
Maar als ik jullie verhalen zo lees, valt het in praktijk dus best mee? Ik ben ook absoluut geen big spender hoor, maar wil graag voorbereid zijn en dan heb ik liever dat het wat optimistischer uitpakt dan dat het juist tegenvalt. Wat Annie ook zegt, je maakt toch een berekening waarbij je uitgaven liever iets te hoog inschat dan te laag.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Darius zo 23 okt 2011 - 0:11

Lookie: vergis je niet in de kleertjes hoor. Vaak koop je toch wel wat je leuk vind, behalve als het echt enorm duur is. Je gaat straks echt niet alleen naar de Zeeman en de Wibra hoor. Daar ben je heel snel op uitgekeken! Laurens en Pepijn schelen hier 2 jaar en 1 week, en ik dacht dat Pepijn wel lekker alle kleertjes van Laurens over zou nemen. Nou, ik heb echt een paar truitjes weggedaan omdat ik die heel zat was, en heb gewoon nog wat nieuws voor hem gekocht.

En verder lukt het je echt wel. Wat LMC en anderen ook zeggen: je uitgavenpatroon veranderd. Je gaat niet meer 'luxe' uit eten (50-75 euro per etentje) maar het wordt gewoon een patatje, omdat je kinderen dat nu eenmaal lekkerder vinden en je zit zelf ook veel rustiger. Als je een dagje uit gaat, neem je krentenbollen en wat lekkers mee. Je gaat gewoon minder vaak naar de bioscoop, of een dagje alleen weg met alles erop en eraan. Misschien worden zelfs je vakanties wel wat goedkoper, ga je ipv vliegen met de tent kamperen.

Joh, kijk gewoon hoe het loopt en hou het gewoon een paar maand extra in de gaten met een online kasboekje. Wij bankieren bij de SNS en daar zit een kasboek bij, en dat is best heel handig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  loesje zo 23 okt 2011 - 0:16

ik vind dit altijd van die vreemde topics of ligt dat nou aan mij? iemand met een uitkering komt nog rond met kinderen wel met moeite natuurlijk maar zelfs die red het dus jij red het zeker wel. Zeker nu jullie beide werken.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 1:14

loesje schreef:ik vind dit altijd van die vreemde topics of ligt dat nou aan mij? iemand met een uitkering komt nog rond met kinderen wel met moeite natuurlijk maar zelfs die red het dus jij red het zeker wel. Zeker nu jullie beide werken.

Als je een uitkering hebt, heb je waarschijnlijk geen koophuis etc, dus lagere vaste lasten. Maar voor de rest snap ik het ook nooit zo goed. Je hebt ook mensen die hun kinderwens uitstellen omdat ze zeggen niet rond te komen straks terwijl ze allebei bijna fulltime werken. Dan vraag ik me ook wel een beetje af waar je alle geld aan uit geeft.

Lookie: mij is het alleen maar mee gevallen en wij zaten een heel stuk krapper dan jullie toendertijd. Je legt je prioriteiten gewoon anders, komt helemaal goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen met kindjes Empty Re: Rondkomen met kindjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum