Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zieke kindjes

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Zieke kindjes

Bericht  Stuiterbal zo 18 maa 2012 - 22:12

Mijn zoontje is nu al van vrijdag ziek. Koorts hangerig hoesten, snotteren. Puur een griepje.
Hij heeft nu al de 4e dag boven de 39 graden koorts wat niet zakt. Hij is sinds gisteren in de na middag wel wat fitter en actiever.
En nu gewoon aan het spelen, niet luisteren enz.

Gisteren had ik or advies toch even met de huisarts gebeld omdat de koorts ook niet deed zakken met een zetpil. Hij moest toch even langs komen en er bleek niks aan de hand. Alles zag er verder goed uit.
Volgens de arts mocht hij best 41 graden koorts hebben dat was geen probleem bij kinderen.

Ik zelf vind dat hoog en geef dan ook een zetpil om koorts stuipen te voorkomen. Maar nu vraag ik me af hoe lang ik dit moet aan kijken. Hij speelt nu wel, maar de koorts blijft gewoon hoog. Tegen de avond gaat het ook weer naar de 40,5.
Hoe reageren jullie op zo'n moment ?
Ik heb zelf de neiging het af te wachten tot morgen gewoon voor hetzelfde geld is het dan opeens allemaal weer over zoals gewoonlijk !

Gisterenavond heb ik hem ook in flink wat bloed aangetroffen in bed. Zijn mond en gezicht zaten onder. Hij hoestte en er kwam bloed uit zijn mond maar naar mijn mening heeft hij op zijn tong gebeten. Ik kon het niet goed zien en hij zij dat het zo was idd.
Maar op zo'n moment schrik ik toch even heel erg !

Bleeeh vind het maar niks als kindjes zo ziek zijn.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 22:15

Als er bloed uit zijn mond komt bij het hoesten dan zou ik toch nog even bellen voor de zekerheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Stuiterbal zo 18 maa 2012 - 22:18

Ik twijfel of het et het hoesten was. Want hij heeft daarna nog flink lopen hoesten en toen kwam er niks. Ik vroeg hem of hij op zijn tong had gebeten en hij antwoord met ja.

De rest van de nacht heb ik ook geen bloed meer gezien.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 22:42

Ik zou voor de zekerheid de huisarts nog een keer contacten, mijn twijfels voorleggen en het bij hem laten of hij nog een keer gezien moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Stuiterbal zo 18 maa 2012 - 22:50

Weet je wat het is ik ben gewoon bang dat ik een zeur word. Ik probeer er zo relaxed mogelijk in te blijven en niet over te komen als een bezorgde moeder. Alhoewel die hoge koorts me wel zorgen baat maar zijn speel gedrag maakt het minder zorgelijk.

Ik ga hem zo weer tempen voor hij even naar opa en oma gaat. Mocht het dan weer hoog zijn ga ik weer even bellen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  meisjesmama zo 18 maa 2012 - 23:37

Ik zou als hij nu nog koorts heeft wel de dokter bellen en aangeven dat je wil dat die even kijkt

Over koortsstuipen.. die heb je niet bij die hoge koorts maar eerder als de zetpil is uitgewerkt en de koorts in eens gaat stijgen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 2:35

Ik heb het idee dat de dokter me een zeur vindt losgelaten.
Het gaat niet om mezelf maar om mijn kinderen en daar ben ik gewoon heel voorzichtig mee.
Mijn dokter geeft me daar ook gelijk in. Hij zegt dat hij liever heeft dat ik te vaak kom dan dat hij één keer moet zeggen dat ik eerder had moeten komen.

Hoe is het nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Twellie ma 19 maa 2012 - 3:11

Ik heb daar ook zo'n hekel aan met zulke hoge koorts, het is hier precies hetzelfde als bij jou: ook sinds vrijdag hoge koorts, grieperig enzovoorts. Ze moest steeds al overgeven van het hoesten en zaterdagnacht zat er ineens bloed bij en ben ik naar de huisartsenpost gegaan. Het bleken bloedende amandelen te zijn, het kwam gelukkig niet uit de longen. De huisarts vond het ook allemaal nog wel meevallen, maar wat is het toch altijd fijn als zulke ziekteperiodes weer achter de rug zijn.

Ik bel denk ik veel vaker dan gemiddeld met de huisarts(enpost) en voel me ook regematig een zeur / ovebezorgd, maar toch zit ik er liever bovenop bij dit soort dingen. Liever dat dan een keer te weinig bellen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Stuiterbal ma 19 maa 2012 - 3:31

Ik vertrouw het niet meer. Hij heeft weer 40,3 koorts nu al de 4e dag. Zetpil verlaagt de koorts niet eens. We moeten om 16:20 bij de dokter zijn.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Catwoman79 ma 19 maa 2012 - 4:54

Hoe was het bij de huisarts ??
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Stuiterbal ma 19 maa 2012 - 5:20

Hij heeft een virus infectie en luchtwegen infectie. Geen ab gekregen om zijn lichaam zelf de kans te geven. Dat is ook de reden dat hij de koorts zo hoog heeft. Weer 2 dagen aankijken.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes Empty Re: Zieke kindjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum