Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slimme kindjes

+7
RYW
Printje
Filoria
Annie24
Annemie
holaagirl
kwak
11 plaatsers

Ga naar beneden

slimme kindjes Empty slimme kindjes

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 3:59

de loopwagen van mijn dochter ging haar te snel. Nu gaat ze aan de zijkant staan en duwt 'm gewoon opzij. Zo gaat ie wat langzamer en rolt ie niet weg als zij even wil spelen met het activiteitenbord, maar kan ze toch stappen. Ik vond het nogal een innovatieve uitvinding van zo'n kleintje.

Hebben jullie kindjes wel eens een slimme oplossing voor een probleem gevonden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 6:26

Laatste op het CB moest hij de figuren blokjes door het juiste figuren gaatje doen.
Na een paar keer proberen lukte het hem niet. Hij maakt de klep open gooit alle blokjes in het bakje. Klepje dicht en zegt "KLaar"

Very Happy Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  kwak wo 3 aug 2011 - 6:39

ik vind het van mijn dochter erg slim dat ze precies weet waar haar speelgoed ligt.
als ze het speelgoed wil hebben kruipt ze naar de bak toe en trekt net zo lang tot de bak half onder de box vandaan is.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 7:04

Af en toe valt het me ineens op hoe ontzettend veel ze al mee krijgt van wat er om haar heen gebeurt. Bijvoorbeeld met de weg vinden: ze kan blindelings naar de supermarkt lopen, als we de stad binnenkomen waar haar opa en oma wonen begint ze al 'opa en oma' te roepen, ik fiets regelmatig buitenaf met haar en ze weet al precies waar de koeien / paarden / schapen staan. Dat vind ik dan altijd zo knap, anderhalf jaar terug was het nog zo'n hulpeloos wezentje en dan vind ik het toch bijna onvoorstelbaar hoe snel kindjes dingen kunnen leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  holaagirl wo 3 aug 2011 - 7:10

Dromertje schreef:de loopwagen van mijn dochter ging haar te snel. Nu gaat ze aan de zijkant staan en duwt 'm gewoon opzij. Zo gaat ie wat langzamer en rolt ie niet weg als zij even wil spelen met het activiteitenbord, maar kan ze toch stappen. Ik vond het nogal een innovatieve uitvinding van zo'n kleintje.

Hebben jullie kindjes wel eens een slimme oplossing voor een probleem gevonden?

whahaha! zo grappig. N.athan doet dit dus ook!! Met de loopwagen, en kinderstoel...
Leuk hé om te zien hoe ze dat bedenken!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 7:19

haha dat doet mij denken aan mijn neefje en zijn loopwagen een tijdje terug toen hij nog 'leerde' lopen.

Hij liep achter zijn loopwagen maar kon nog geen scherpe bochten maken. Dus elke keer als de loopwagen tegen de muur ging dan ging hij vanaf de andere kant achter de wagen lopen.. Het is zo'n loopwagen van V-tech dus hij liep dan heel oncharmant met zijn billen naar achter, maar hij kon wel gewoon doorwandelen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Annemie wo 3 aug 2011 - 7:20

Mijn zoontje was al slim in de buik, hij kwam 3 weken te vroeg, waardoor we gelukkig nog de belastingteruggaaf kregen en de kinderbijslag, haha :-D
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 7:22

Annemie schreef:Mijn zoontje was al slim in de buik, hij kwam 3 weken te vroeg, waardoor we gelukkig nog de belastingteruggaaf kregen en de kinderbijslag, haha :-D

Jeetje wat een slimmerik ja Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  holaagirl wo 3 aug 2011 - 7:23

Annemie schreef:Mijn zoontje was al slim in de buik, hij kwam 3 weken te vroeg, waardoor we gelukkig nog de belastingteruggaaf kregen en de kinderbijslag, haha :-D
hahahaha
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Annie24 wo 3 aug 2011 - 7:26

Annemie schreef:Mijn zoontje was al slim in de buik, hij kwam 3 weken te vroeg, waardoor we gelukkig nog de belastingteruggaaf kregen en de kinderbijslag, haha :-D

lol!

Het dochtertje van een collega van mij was behoorlijk eigenwijs: die kwam om 00.02 uur op 1 januari 2011 ter wereld angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 7:27

Annie24 schreef:
Annemie schreef:Mijn zoontje was al slim in de buik, hij kwam 3 weken te vroeg, waardoor we gelukkig nog de belastingteruggaaf kregen en de kinderbijslag, haha :-D

lol!

Het dochtertje van een collega van mij was behoorlijk eigenwijs: die kwam om 00.02 uur op 1 januari 2011 ter wereld angel

Wat leuk! Dan was het misschien wel de eerste baby van Nederland in 2011?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Annemie wo 3 aug 2011 - 7:32

@Annie, dat is wel heel bijzonder ja :-D
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Filoria wo 3 aug 2011 - 7:45

Tomas vertelde dat ze bij zijn kinderdagverblijf geen televisie hebben. 'Juf Joke moet nog een televisie kopen, in de supermarkt.' laughcry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 7:50

hahahha Annemie dat is idd wel erg slim van hem!

Ons ventje doet geregeld dingen waarvan ik denk :shock: snap jij dat al??? Ik vind dat zijn passieve woordenschat echt zo groot is dat ik er vaak versteld van sta.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  RYW wo 3 aug 2011 - 7:54

Ik moest heel erg lachen toen mijn oudste (6 jaren jong) heel gedetailleerd aan mijn moeder ging uitleggen wat moleculen waren. 'En alles is van moleculen gemaakt, oma, ook snot' Wink

Vervolgens stapte hij over op het uitleggen van het begrip 'instinct', en op het moment zit hij in een ingenieursfase, want hij is nu bezig met de kwestie 'hoe kan een stalen schip blijven drijven' en lult over drijfvermogen enzo. De draak.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Liadan wo 3 aug 2011 - 7:57

Filoria schreef:Tomas vertelde dat ze bij zijn kinderdagverblijf geen televisie hebben. 'Juf Joke moet nog een televisie kopen, in de supermarkt.' laughcry
Haha Very Happy , hier zegt Yara steeds dat 'papa een auto heeft gekocht bij de Hema' Laughing .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Flower_L wo 3 aug 2011 - 8:04

ik verbaas mij er ook vaak over.

vandaag was hij met een pen aan het tikken op zijn kinderstoel. Dus ik pak de pen, en maak een tekening op een wit vel. Geef vervolgens de pen terug, en hij gaat voorzichtig met de pen over het papier. Hij drukte niet zo heel hard, waardoor er geen strepen kwamen, maar het idee was er.
Geweldig vind ik dat.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 8:08

Stuiterbal schreef:Laatste op het CB moest hij de figuren blokjes door het juiste figuren gaatje doen.
Na een paar keer proberen lukte het hem niet. Hij maakt de klep open gooit alle blokjes in het bakje. Klepje dicht en zegt "KLaar"

Very Happy Very Happy
slimme kindjes 827601 lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Mamsie wo 3 aug 2011 - 8:34

RYW schreef:Ik moest heel erg lachen toen mijn oudste (6 jaren jong) heel gedetailleerd aan mijn moeder ging uitleggen wat moleculen waren. 'En alles is van moleculen gemaakt, oma, ook snot' Wink

Vervolgens stapte hij over op het uitleggen van het begrip 'instinct', en op het moment zit hij in een ingenieursfase, want hij is nu bezig met de kwestie 'hoe kan een stalen schip blijven drijven' en lult over drijfvermogen enzo. De draak.

Zo heb ik er ook 1. Moleculen, bacteriën etc. Mama bevat lava ook bacteriën? bladiebla!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Filoria wo 3 aug 2011 - 9:49

Liadan schreef:Haha Very Happy , hier zegt Yara steeds dat 'papa een auto heeft gekocht bij de Hema' Laughing .
laughcry De Hema en de supermarkt zijn onmisbaar, dat blijkt maar weer.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Susan wo 3 aug 2011 - 10:15

Ezra heeft heel vaak van dat soort dingen, een van de meest recente voorbeelden is dat hij zo'n plastic peuterglijbaan over een hek had gezet om er overheen te kunnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slimme kindjes Empty Re: slimme kindjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum