Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

+10
Beachgirl
PluDan
Jeanette
Minx
minoessepoes
Rush
TukTuk
JustMeDaan
May
Zora
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 5:59

Sinds zaterdag voelde ik me al niet fit en heb dan ook 14 uur geslapen van zaterdag op zondag en werd vanochtend nog beroerder wakker dan ik me gisteren voelde. Griepje, vermoed ik. Helaas ben ik aankomende 2 wk de enige van het team, want de rest heeft vakantie, dus om niemand van de afdeling aan te steken heb ik vandaag een poging gedaan tot werken vanuit huis. Na 5 uurtjes lukte het niet meer, althans ik werd gebeld en middenin het gesprek heb ik gevraagd of ik morgen terug mocht bellen omdat ik het gevoel had ieder moment te moeten overgeven. Gelukkig bleef dat uit, want ik eet amper aangezien ik al misselijk word van een paar slokjes thee.

Er is domweg onderbezetting en mijn eigen baas is er deze week niet (geen vervanger voor hem) en dus voel ik me heel schuldig als ik toegeef aan dit griepje en m'n bed induik. Ik doe dus alleen de dingen die echt niet kunnen wachten, maar het gaat moeizamer dan normaal gesproken en ik vraag me af wat wijsheid is. Morgen (als ik me nog zo voel) alsnog in bed blijven liggen en uitzieken, zodat ik hopelijk woensdag weer vrolijk rondhuppel of alsnog weer inloggen vanuit huis en kijken hoever het zou lukken? Ik weet nooit zo goed wanneer je je ziek kan melden of niet. Nu komt het gewoon zo verrot uit; het werkt ligt echt stil als ik morgen niet zou werken en daar voel ik me heel onrustig onder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 6:26

Ik blijf alleen thuis als ik hoge koorts heb en mezelf zo beroerd voel dat ik amper om mijn benen kan staan. Ik voel me ook altijd rot als ik me ziek moet melden. Toevallig voel ik me nu ook niet helemaal lekker, en heb ik afgelopen weekend met hoge koorts in bed gelegen, weinig geslapen en ben nu nog steeds erg moe. En toch heb ik mezelf moeten dwingen om vanochtend te gaan werken, want ik was koorts vrij. Ik heb nog steeds keel en oorpijn en vermoed zelfs een onsteking maar als de pijn erg heftig wordt kan ik het oplossen met een paracetamol. En zelfs die neem ik niet snel in. Ben blij dat ik toch heb doorgezet, aangzien mijn leerlingen vandaag dan ook niks konden doen want er was helemaal geen vervangend instructeur aanwezig omdat nog meer mensen ziek zijn en het erg druk is.

Misschien kun je het eerst proberen op te lossen met een paracetamol, maar denk niet dat het veel zin heeft om het koorts te gaan werken, denk dat je dan meer jezelf en je collega's in de weg zit. Je collega's hebben veel meer aan een fitte Guat dan een Guat die om de 5 min bij wijze van spreke op het toilet zit. Dus probeer aan jezelf te denken. Het bedrijf zal vast niet 'dood' gaan als je ziek bent, en als je echt een goede baas hebt begrijpt hij/zij het echt wel. Ze zien toch ook wel dat je alle motivatie en welzijn erin steekt!

Edit: Lees dat je baas er niet is, overheen gelezen. Stom van me! Misschien nog een optie om anders te bellen en de situatie uit te leggen?

Heel veel beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 6:30

Ik meld me niet zo snel ziek.
Ben een keer om half 5 mijn bed uit gegaan om over te geven, tot 8 uur 's ochtends heel misselijk geweest en het ging eigenlijk voor geen meter. Toch gaan proberen, maar uiteindelijk na 1,5 toch maar weer naar huis gegaan.

Ik heb ongeveer 2x per jaar hele erg migraine, ik kan dan alleen maar janken en kan zo'n dag geen daglicht verdragen, meestal twijfel ik nog even maar uiteindelijk blijf ik dan toch thuis.

Bij mij huidige baan werk ik nu ruim 6 jaar en ik heb me denk ik 3 of 4 x ziekgemeld.

Ziek = ziek, wel of geen team. Daar zou ik me dan niet zo druk over maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 6:40

Als jij het gevoel hebt dat je niet goed je werk kunt uitvoeren, vind ik dat je het recht hebt om je ziek te melden. Hoe het op je werk er ook bij ligt.
Je kan wel door zetten en flink zijn, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee. Ziek is ziek. Ik vind het erg belangrijk dat je ondanks je werk, wel naar je lijf luisterd en rust neemt als je lichaam er om vraagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 8:02

Cimic, wat rot dat jij je zo voelt. Beterschap! Ik heb zelden koorts en als ik het heb is het voor mij juist weer geen reden om thuis te blijven. Ik blijf alleen thuis als ik buikgriepachtige verschijnselen heb, zoals nu. Ben waarschijnlijk ook op werk aangestoken, aangezien iedereen op mijn afdeling er zo'n beetje last van had, van misselijkheid met maagpijn tot longen uit je lijf spugen, zegmaar.

Ik heb hier ook maagpilletjes, maar dan moet je daarna wat eten en dat verdraagt m'n maag amper, dus vandaar dat ik die pilletjes niet neem en ook geen paracetamol. Gewoon veel rust pakken is wellicht het beste en dan zie ik morgenochtend wel weer hoe ik me voel.

Birgit: wow, kan jij dat? De boel laten voor wat het is? Dat zou me geloof ik alleen lukken als ik bij wijze van spreken de hele dag slaap. Het is het eerste wat door m'n hoofd gaat zodra ik even wakker ben, maar dat komt ook denk ik omdat ik een contractsverlenging ben aangegaan, met name gebaseerd op deze 2 weken (dat er niemand anders zou zijn).

Dolcis: ik probeer ook naar m'n lichaam te luisteren, die vroeg vandaag om even wat gas terug te nemen nadat ik een aantal uurtjes had gewerkt. Ik zat aan de telefoon met iemand in het Spaans en het klonk opeens als Chinees. Had dus geen zin, want ik functioneerde klaarblijkelijk niet optimaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Zora ma 17 okt 2011 - 8:28

In jouw geval zou ik ook zo lang mogelijk doorwerken. Ik zou me heeeeel graag ziek willen melden maar het niet doen, omdat ik me zo onwijs schuldig zou voelen... Ik meld me sowieso eigenlijk zo goed als nooit ziek. Of nouja, ik ben al jaren niet meer echt ziek geweest. Wel slapjes en bluh, en in het weekend extra zielig doen, maar niet echt ziek Very Happy

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  May ma 17 okt 2011 - 8:33

Ik ben redelijk vaak ziek, maar meld me niet zo snel ziek. Maar goed daar heb ik alleen mezelf maar mee, want daardoor wordt het alleen maar erger en dan lig ik uiteindelijk echt 1,5 week op bed ipv een paar dagen. Maar toch meld ik me niet zo snel ziek, word ook heel onrustig van ziek thuis zitten.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  JustMeDaan ma 17 okt 2011 - 8:47

Wanneer ik me ziekmeld? Hmm is het voldoende als ik zeg dat ik ruim een maand geleden door mijn collega's naar de huisartsenpost ben gestuurd, die me naar spoedeisend zonden, en ik 5 dagen opgenomen ben geweest in het ziekenhuis?

Kortom ik meld me niet zomaar ziek, en voel me dan ook enorm schuldig, en ga dus zoals je ziet gewoon werken als het niet kan.

Oh ja en ik zit nog op de operatie te wachten ivm die opname in het ziekenhuis.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat van jou niet erg genoeg is, maar je vroeg wanneer wij ons ziekmelden dus bij deze.


Laatst aangepast door JustMeDaan op ma 17 okt 2011 - 10:01; in totaal 1 keer bewerkt

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 8:50

Ik meld me ook niet zomaar ziek. Toen ik nog fulltime werkte heb ik geregeld met beginnende griep gewerkt. Heb me in al die jaren dat ik werk (bijbaantje vanaf mijn 16de, en na de reis tot vorig jaar fulltime) me totaal 2 of 3x ziek gemeld.
Ik moet echt wel met zware griep op bed liggen wil ik me ziek melden. Ik heb altijd zo iets "liever dan nog op 75% of 50% van mijn kunnen werken dan helemaal niet aanwezig zijn".
Ik voel me gewoon ook snel schuldig als ik me ziek zou melden..

Nu met mijn studie is het anders, als ik me niet lekker voel ga ik niet naar de colleges, maar dat heeft alleen gevolgen voor mijzelf, en dat is met werken toch anders.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 19:39

Guattari, ik zou me zeker ziekmelden als ik me zo zou voelen als jij omschrijft.
Denk toch eens aan jezelf. Dat er onderbezetting op je werk is, is simpelweg niet jouw probleem, maar dat van je baas.
Dat werknemers ziek worden, is het risico van de baas en niet jouw verantwoordelijkheid.
Ik merk, ook in eerdere topics die jij hebt geopend, dat je een heel groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Je baas mag zich zeer gelukkig prijzen met zo'n werknemer. Maar ziek is ziek. Zo simpel is het.

Edit: ik was ook altijd van het doorgaan, ook ten koste van mezelf, maar sinds ik 2 jaar geleden uit het werk ben geraakt ivm burnout weet ik dat het heel belangrijk is goed voor jezelf te zorgen. Het is heus niet dat ik met een verkoudheid thuis blijf, maar als ik koorts heb of griep, dan blijft deze vrouw thuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 20:11

Als ik migraine heb (ik werk de hele dag met computers) of als ik gewoon heel beroerd en koortsig ben.

Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:25

Als ik me niet in staat voel om mijn werkzaamheden uit te voeren. Ik heb me bijvoorbeeld ook een keer ziek gemeld toen er een spier in mijn rug in een kramp was geschoten. Ik kon met moeite een half uur zitten, maar langer ging echt niet, terwijl ik voor mijn werk 8 uur lang achter de computer zit. Mijn baas vond het geloof ik maar aanstellerij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:27

Inderdaad, als ik niet in staat ben om mijn werkzaamheden goed uit te voeren.

Ik snap die mentaliteit nooit zo goed, dat je je past ziek meldt als je half dood in je bed ligt bij wijze van spreken. Volgens mij heb je alleen jezelf er maar mee. En het bedrijf, want goed werk zal er toch niet van komen. Dan kan je volgens mij beter even een dag of een dag of twee goed uit zieken en je rust pakken toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  minoessepoes ma 17 okt 2011 - 22:32

Ik heb astma en pik zo'n beetje elk verkoudheidje wel op. Maar het stomme bij mij is dat ik niet gewoon een neusverkoudheid krijg maar meteen ga hoesten, roggelen ed. Ik heb daar ook altijd meteen verhoging bij. Verhoging is voor mij wel een teken dat ik even een pas op de plaats moet doen. Zo had ik vorige week elke avond verhoging en dan duik ik dus maar vroeg mijn bed in en ik heb het weekend rustig aan gedaan, in combinatie met wat extra medicijnen, fluimicil en af en toe een paracetamol gaat het dan wel weer. Dan meldt ik me dus ook niet ziek.
Ik meld me pas ziek als ik echt een bronchites heb of iets dergelijks. Mijn middenweg is om een dagje thuis aan het werk te gaan, dan hoef ik me niet meteen ziek te melden, maar kan ik wel rustig aan doen en binnen blijven.

Dit jaar heb ik me nog niet ziek gemeld (klopt af op hout*)
Echt buikgriep heb ik eigenlijk bijna nooit!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Minx ma 17 okt 2011 - 22:50

Ligt aan het werk. Bijbaantje meld ik me niet snel ziek. Mijn stage afgelopen periode wel, dat kwam ook doordat ik er behoorlijk door heen zat een gewone dag stage kost al veel energie en dan ook nog ziek zijn erbij is geen combi. Ik had dan echt rust nodig, in het weekend was ik dan ook vaak druk met bijtanken ipv leuke dingen doen. Heb een spastische darm en als die weer opspeelt kan ik me ook nog wel eens ziek melden voel me dan niet erg ziek oid maar moet erg vaak naar de toilet en dan ook echt direct als ik het voel met mijn werk kan dat niet dan kan het zijn dat ik andere mensen in gebaar breng. Dus doe maar niet
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 2:30

Even snelle update: werk vandaag nog vanuit huis. Lange nacht gemaakt en vandaag pas rond 11 uur begonnen en stop er ook eerder mee dan 19:30 uur vermoed ik. Op zich gaat het wel wat beter dan gisteren en morgen ga ik weer lekker op m'n eigen werkplek het proberen. Doe nu alles iets langzamer dan normaal gesproken, maar het is wel te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Jeanette di 18 okt 2011 - 3:06

Ik meld mij ziek als ik buikgriepachtige verschijnselen heb. Ik werk als woonbegeleider, dus dan zou ik alle clienten aansteken en dan zijn we verder van huis. Als ik hoofdpijn heb, ga ik meestal wel werken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 3:29

Als ik koorts heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  PluDan di 18 okt 2011 - 7:48

Jeanette schreef:Ik meld mij ziek als ik buikgriepachtige verschijnselen heb. Ik werk als woonbegeleider, dus dan zou ik alle clienten aansteken en dan zijn we verder van huis. Als ik hoofdpijn heb, ga ik meestal wel werken.

+1 en als ik echt koorts heb of niet meer op mijn benen kan staan.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 7:52

Als ik koorts heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Beachgirl di 18 okt 2011 - 7:57

Zelden.... Alleen bij koorts of griep.

Bij een flinke keelonsteking waarbij ik de longen uit mijn lijf hoest meld ik me ook ziek, maar dat is dan puur om de patienten te beschermen, en niet zozeer omdat ik zelf een werkdag niet aankan.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Aziraphale di 18 okt 2011 - 8:08

Ik meld me ziek bij koorts of griep. Ik kan het helaas niet gaan 'proberen' voor een paar uurtjes, want er moet z.s.m. een invaller worden gebeld (werk in het basisonderwijs).
Guattari, fijn dat het weer wat beter gaat!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 10:00

Ook al zit ik er nog maar 5 weken, toch wil ik het het liefst mogelijk goed achterlaten, zegmaar. Mijn deel is iig gedaan nu, althans loop gewoon op schema, dus kan iig niet op m'n donder krijgen. Heel fout dat ik zoiets mee laat spelen in gedachten, maar ik heb gewoon geen zin in gedoe de laatste weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  RYW di 18 okt 2011 - 10:10

Mijn God Guat, wat ben jij een aansteller zeg. Schop jezelf eens onder je kont en hup, aan het werk, die baas is echt veel te lief voor jou!!!












Zo, en nu even serieus: je weet zelf ook wel dat je zelf je ergste vijand bent op het moment, en dat niemand jouw afwezigheid zo hoog opvat als jijzelf. Je maakt het jezelf zo moeilijk met je schuldgevoel, meisje, veel moeilijker dan al je bazen bij elkaar het je zouden maken. Maar ik weet ook wel dat dat tegen blindemansogen getypt is en dat je je toch wel schuldig zal blijven voelen, wat ik ook zeg Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 21:00

Ik meld me bijna nooit ziek. Wat ik wel doe is, doordat ik toch altijd veel overuren draai, ik wel eens een dag of dagdeel vrij plan of vanuit thuis werk. Dit mag van mijn baas, hebben we zo afgesproken om te voorkomen dat ik overspannen raak ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden - wanneer doe jij dat? Empty Re: Ziekmelden - wanneer doe jij dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum